جمعه دهم فروردین ماه
والیبال جوانان زیر 21سال جهان ایتالیا

شکست مقابل نائب قهرمان اروپا

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان از دیروز با حضور 16 تیم برتر از قاره‌های مختلف جهان به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان آغاز شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران دیشب در نخستین مسابقه خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها در چارچوب دیدارهای گروه C به مصاف بلژیک رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد.

بلژیک که نایب قهر مان اروپاست مقابل جوانان ایران در ست‌ های سوم و چهارم این بازی با امتیاز مشابه 28 بر 26 در برابر تیم ایران شکست خوردند. اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر20، 25 بر 23 و 15 بر 8 نتیجه را پیروز شدند تا در نخستین مسابقه فقط یک امتیاز کسب کنند. این باخت در شرایطی برای تیم ایران رقم خورد که سه ملی پوش بزرگسالان مهدی جلوه، امیر حسین‌ توخته و بردیا سعادت نیز در خدمت کادر فنی بودند و این نشان از کیفیت بالای مسابقات جوانان جهان دارد. جوانان ایران امشب ساعت20:30 دقیقه باید با آرژانتین بازی کنند، از آنجایی که از هر گروه چهار گانه فقط دو تیم صعود می کنند تا همانند جدول ملت ها مقابل هم قرار گیرند بازی امشب با هموطنان ولاسکو از اهمیت زیادی برخوردار است. حریف آخر دور مقدماتی جوانان مراکش خواهد بود ایران مدافع عنوان قهر مانی دوره قبل جهان است.

در دومین روز رقابت های والیبال جوانان جهان هشت مسابقه در چهار گروه مقدماتی برگزار خواهد شد که برنامه آن به وقت تهران به قرار زیر است:

گروه A شهر کالیاری ایتالیا

جمهوری چک – تایلند ساعت 17 و 30 دقیقه

مصر – ایتالیا ساعت 20 و 30 دقیقه

گروه B شهر صوفیه بلغارستان

لهستان – بحرین ساعت 13 و 30 دقیقه

کوبا – بلغارستان ساعت 19 و 30 دقیقه

گروه C شهر کاربونیا ایتالیا

مراکش – بلژیک ساعت 17 و 30 دقیقه

آرژانتین – ایران  ساعت 20 و 30 دقیقه