جمعه سی و یکم فروردین ماه

هاینن نامزد مربیگری تیم ملی والیبال لهستان

لهستانی ها دست بردار هاینن نیستند و در حالی که او را از سمت سرمربیگری تیم ملی مردان لهستان کنار گذاشته اند این بار وی را نامزد هدایت تیم بانوان لهستان کرده اند که این مساله از نگاه گاتزتا دلو اسپورت ایتالیا مخفی نمانده است.

مدیر برنامه ویتال هاینن اعلام کرد که این مربی به نیمکت تیم ملی بانوان علاقه مند است که اخیرا خالی شده است. همچنین با توجه به این واقعیت که سال آینده لهستان به همراه هلند یکی از ۲ برگزار کننده این رویداد است. با توجه به تجربه اندک هاینن در زمینه مربیگری بانوان، فرضیه چندان امکان پذیر به نظر نمی رسد. اما همچنین به این دلیل که قبلا نام های دیگری مثل آنتیگا (قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ دومین گام آنتیگا در سمت سرمربی تیم ملی لهستان بود، او با اقتدار و فقط با یک شکست تیم خود را به مرحله سوم رساند و با شکست دادن آلمان در مرحله نیمه نهایی، فینالیست شد.

آنتیگا در مقابل رزنده قرار گرفت و توانست ۳ بر ۱ برزیل و رزنده را مغلوب کند و شبی تاریخی را برای مردم لهستان رقم بزند، جام قهرمانی جهان را در جام هجدهم بعد از ۴۰ سال به لهستان برگرداند.

 در کسب این مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۴ فیلیپ بلان کمک مربی وی بود. ایشان در بازی های ۲۰۲۱ قهرمانی مردان آسیا که اخیرا با قهرمانی ایران در چیبا به پایان رسید، کمک مربی تیم ملی ژاپن بود.

در مسابقات ۲۰۱۴ تیم ایران با مربیگری کواچ به مقام ششم دست یافت. مربی دیگر استفانو لاوارینی است. استفانو سرمربی تیم های مختلف بانوان بوده که بیشتر در باشگاه های ایتالیا کارکرده است،

  سرمربی تیم ملی بانوان کره بوده و سرمربی یک تیم باشگاهی بانوان برزیل هم بود.

در اینجا نیز باید منتظر انتخاب فدرال باشیم.  به عنوان مترجم نوشته های داخل پرانتز را برای آشنایی بیشتر  به مطلب اضافه کرده ام.

نویسنده: رحیم رحیم زاده