جمعه دهم فروردین ماه

«بذر‌پاشی» در ورزش کشور

شاید در زمان‌های قدیم در “ایوان محاسبات” میزان شخم زدن و بذرپاشی محاسبه دقیقی داشت ولی این روزها هر “بذرپاشی” را که می بینید وارد باغ ورزش می‌شود و بی حساب و کتاب و بدون محاسبات دقیق و با تحمیل منویات و اهداف شخصی ورزش را تخریب می‌کند.

هر‌دم‌ از این باغ بری می‌رسد 
تــازه تر از تـــازه‌تری می‌رسد

در باغ ورزش کشور هر از چند سالی افرادی می آیند و شخم می‌زنند زمین ورزشی را، نابود میکنند تمام احساس، عشق و علاقه مردم به ورزش را، این بار هم “بذرپاشی” در دل خیابان سئول آغاز شده است، بذر نابودی ارکان و کیان ورزش، بذر علف‌های هرز که آفت در باغ زیبای ورزش انداخته و هر بیگانه ضد ورزشی را می‌توان در این باغ دید که به دستور “بذرپاشان” بر روی چمن‌های سبز و پاک ورزشگاه‌ها گام بر می‌دارند و ورزش را نابود میکنند.
🔰 شاید در زمان‌های قدیم در “ایوان محاسبات” میزان شخم زدن و بذرپاشی محاسبه دقیقی داشت ولی این روزها هر “بذرپاشی” را که می بینید وارد باغ ورزش می‌شود و بی حساب و کتاب و بدون محاسبات دقیق و با تحمیل منویات و اهداف شخصی ورزش را تخریب می‌کند.

🔰فردی که مدعی است محاسبات رای‌گیری در مجلس برای انتخاب وزیر را یک تنه بهم زده و نگذاشته که در “فروردین” زمین ورزشی را بذر بپاشند و از وزیر ورزش حمایت کرده، این روز‌ها در پست‌های کلیدی وزارت ورزش افراد غیرورزشی را بکار گمارده تا با مهره‌چینی‌های سلیقه‌ای، گام به گام به طبقه چهارم خیابان سئول خود را نزدیک کند و وزارت ورزش را به تصرف خویش درآورد.

🔰در مزرعه سبز ورزش چه باید کرد که از پشت صحنه هر “باغبان ناشی” نیاید و ورزش را شخم نزند؟ در مستطیل سبز و زیبای ورزش چه اقدامی باید کرد که علف‌های هرز نرویند؟
این زمین سبز ورزش مظلوم، مگر چقدر تاب و توان دارد که هر “بذرپاشی” از راه می‌رسد و آن را شخم می‌زند و تخم کینه و بذر نابودی در آن می کارد؟

🔰این چمن‌زار ورزش کشور چقدر باید در مقابل هجوم بذرپاشان که بذر ویرانگری می‌پاشند تاب بیاورد؟ 
باغبانان غیرتمند ورزش باید دست بکار شوند و علف‌های هرز از زمین سبز ورزشی را وجین کنند، به هر “فردی” اجازه ندهند که با ورود‌افراد ناکارآمد، مزرعه سبز و زیبای ورزش را شخم بزنند و زمین‌های ورزشی را آکنده از علف‌های هرز نمایند.
باغبانان متخصص ورزش باید با همدلی و هماهنگی به ویرانگران مزرعه سبز ورزش اجازه گام گذاشتن در این عرصه را ندهند.

🔰وزیر محترم ورزش بهتر است دور مزرعه سبز و زیبای ورزش “بدود” و “نگذارد” علف‌های هرز جایگزین گل‌های رنگارنگ در عرصه ورزش شود چرا که خود ایشان هم متخصص ورزش است، هم سوابق ورزشی و قهرمانی دارد و هم سوابق مدیریت ورزشی و جامعه ورزش پشتیبان وی هستند و نیازی به تکیه کردن به افرادِ در سایه ندارد زیرا تکیه بر آن‌ها تکیه بر عصای شکسته‌ست.



نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش