پنجشنبه نهم فروردین ماه
قهرمانی جوانان جهان 2021؛

صداقت امتیازآورترین بازیکن ایران برابر آرژانتین شد

تیم والیبال جوانان ایران با دو شکست ماراتن  گونه مقابل نایب قهرمان اروپا و تیم ریشه دار آمریکای لاتین از صعود به دور دوم پیکارهای جهانی ایتالیا - باعربستان باز ماند و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

 ایران که در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها سه بر دو مغلوب بلژیک شده بودند، با شکست برابر آرژانتین دو امتیازی شدند و در رتبه سوم جدول باقی ماندند. آرژانتین نیز که در نخستین مسابقه خود در مرحله گروهی مراکش را شکست داده بود، دو امتیاز از این مسابقه گرفت و با دو برد و پنج امتیاز صعودش قطعی شد.

عرفان جلالی‌نژاد، امیرحسین توخته، امیرحسین تقوی، سینا نیک‌پور، مهدی جلوه و بردیا سعادت، بازیکنان مناطق یک تا 6 ایران در ابتدای این مسابقه بودند و عبدالمختار بوش نیز به عنوان لیبرو در جمع آن‌ها قرار داشت و امیرحسین صداقت با کسب 18 پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در مسابقه برابر آرژانتین شد.

خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران که مدیر تیم‌های پایه ایتالیا تماشاگر بازی بود.

تیم ایران با وجود داشتن سه ستاره آینده دار مهدی جلوه،امیر حسین توخته و بر دیا سعادت نتوانست گره تاکتیکی تیم را باز کند، چرا که قدرتی زن‌های تیم در اجرای ماموریت توپ رسانی خود موفق نبودند هیچ، بلکه ازضعف تکنیکی نیز زجر بردند و این نقیصه بر ناتوانی پاسو ها در استفاده  توخته و جلوه دامن زد هرچند یونس رمضانی در تقسیم‌ پاس سالتر عمل کرد ولی موفق نبود از شایستگی های دو سرعتی زن جوان تیم‌مای بزرگسالان  بهره ببرد؛ چنین شد که بیشتر پاس های تیم با دو دفاع آرژانتینی ها مواجه می شد؛ آرژانتیی که متکی بر کار گروهی بود و بازی سرعتی و متنوع را در دستور کار داشت؛ آسیب دیدگی عضله شکم بردیا سعادت یا نبود وی در بازی اول  باعث شد که عطایی از  توخته به عنوان قطر پاسور استفاده کند؛ ولی هرگز قادر نشد ناتوانی تیم در دفاع روی تور و داخل میدان را برطرف سازد؛ بازیکنان تیم‌ جوانان نیز مانند دیگر تیم‌های پایه از مشکل تموزش صحیح امور پایه رنج برده است و تا زمانی که نظارتی دقیق توسط فدراسیون اعمال نشود این نقیصه همیشگی برطرف نخواهد شد، نگاه کنید امیرحسین صداقت و کمال آبادی با آن قواره عالی و ایده‌آل برای ورزش والیبال هنوز به لحاظ فنی، استفاده از مچ دست و دورخیز و.. به پروردگی نرسیده اند در صورتی که جوانان کنونی تیم ها ظرف دو سال آینده جای ستاره گان فعلی والیبال دنیا را خواهند گرفت.

نویسنده: جمشید حمیدی