جمعه دهم فروردین ماه

فلیپ بلین گزینه سرمربیگری تیم ملی ژاپن

قرارداد ناکاگاییجی  سرمربی کنونی تیم‌ملی والیبال ژاپن آخر این هفته به پایان می رسد و با اینکه کمیته فنی فدراسیون والیبال ژاپن کارنامه ناکا را مثبت ارزیابی کرده است، اما در نشست با مسئولان این تشکیلات اعلام کرده است که تمایلی برای ادامه همکاری ندارد.

نا گاگاییجی گفت: متاسفانه ما نتوانستیم در المپیک از امتیاز میزبانی کشورمان استفاده کنیم و به جمع چهار تیم برتر بپیوندیم و این برای من ناراحت کننده است؛ ضمن اینکه شکست مقابل تیم ‌جوان شده ایران آن هم در توکیو نیز عیر قابل هضم است البته تیم ایران عالی عمل کرد ولی ما نباید در خاک کشورمان می باختیم.

در همین‌حال فدراسیون والیبال ژاپن به احترام ناکا‌گاییجی که زنانی از بهترین آبشارزن های والیبال دنیا بود نام هیچ ‌گزینه ای را برای جانشینی نا‌کا اعلام‌ نکرده است اما‌ گمانه زنی در برخی رسانه ها حاکی است که فلیپ بلین دستیار فرانسوی  تیم شاید سکان هدایت تیم‌ملی کشور آفتاب تابان را برعهده بگیرد.

با اینهمه باید به روحیه ژاپنی ها از جمله ناکاگاییچی احسنت گفت که اینقدر منطقی و شجاعانه عمل می کنند در صورتی که کشور ما اگر بخواهند یک مربی متوسط را بعد از 20سال تغییر بدهند، هزار حرف و حدیث پیش می آید، کاش چنین فردی را در جامعه ورزش ترویج کنیم.

گزارش: رضا مقدم ژاپن