سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

صعود هندبال دختران ایران از نگاهی  دیگر

 ملی هندبال بانوان با کسب مقام چهارم رقابت های قهرمانی آسیا به کار خود پایان داد.

دختران ایران در آخرین مسابقه خود در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در دیدار رده بندی مغلوب قزاقستان شدند.

 در روز آخر از هجدهمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی بانوان آسیا به میزبانی کشور اردن  تیم های ملی ایران و قزاقستان در دیدار رده بندی به مصاف هم رفتند.

ملی پوشان هندبال که هم مانند دو دیدار قبلی خود از حضور کادر فنی به علت مثبت شدن تست PCR

بی بهره بودند در این دیدار برای سومین بار بدون در اختیار داشتن مربی و سرمربی به مصاف قزاقستان رفتند.

در شرایطی که دقایقی ابتدایی بازی ملی پوشان با دو گل اختلاف از حریف خود پیش افتادند اما در ادامه اشتباهات فردی و خستگی بازیکنان باعث شد تا در پایان نیمه اول ایران بانتیجه ۲۰ بر ۱۵ بازی را به قزاقستان واگذار کند.

در شروع سی دقیقه نیمه دوم دختران هندبال هر چه تلاش کردند زورشان به قزاقستان نرسید تا در مجموع با حساب ۳۸ بر ۳۳ مغلوب قزاقستان شوند.

در سایر دیدارها ازبکستان ۲۸ بر ۲۵ هنگ‌هنگ را شکست داد و به عنوان تیم پنجم جواز حضور در رقابت های جهانی اسپانیا را به دست اورد.

 دیدار فینال از ساعت؛ ۱۷:۳۰ دقیقه  بین تیم های ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با شرکت ۱۱ تیم از ۲۴ شهریور به میزبانی امان اردن اغاز شد و شنبه سوم مهر با برگزاری دیدار فینال به پایان خواهد رسید.

پنج تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به میزبانی اسپانیا در سال ۲۰۲۱ را کسب خواهند کرد.

علاوه بر تیم ملی هندبال کشورمان در این دوره از رقابت ها دو کوبل داوری از استان های اصفهان و قزوین خانمها؛ فرناز مظاهری، عاطفه مظفری،مرضیه قفلی و مژگان حسن زاده به همراه میترا نوری عضو فنی در این مسابقات حضور داشتند.

گزارش: صمد خزایی