چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

برنامه بازی های آسیایی  ۲۰۲۲ هانگژو  Hangzhou منتشر شد

 براساس گزارش یکی از وب سایت  با اشاره به وب سایت کمیته ملی المپیک برگزارکنندگان نخستین نسخه برنامه بازی های آسیایی ۲۰۲۲ در هانگژو را به طور رسمی ارائه کردند.

 این بازی ها که از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر برگزار می شود، شامل ۴۰ رشته ورزش است  که ۶۱ ماده را در بر می گیرد. فرض بر این است که ۴۸۲ مدال طلا در عرض۱۵ روز از مسابقات اهدا خواهد شد. این مسابقات چهار روز قبل از مراسم افتتاحیه آغاز می شود. مسابقات فوتبال مردان در روز ۶ سپتامبر آغاز می شود.

 اولین مدال های طلا در چندین ورزش اعم از شنا، پنجگانه مدرن (پنج‌گانه‌ مدرن عبارت‌اند از شمشیربازی اِپِه، تیراندازی با تپانچه، شنای آزادِ ۲۰۰ متر، پرش با اسب، و دو صحرانوردی ۳ کیلومتر)، قایقرانی و ژیمناستیک هنری در 11 سپتامبر اهدا می شود.

 انتظار می رود مسابقات تیراندازی با کمان و شنا در  ۲۵ سپتامبر آخرین روز این مسابقات برگزار شوند، هنگامی که مراسم اختتامیه نیز برگزار می شود.

 در جدول رده بندی  بازی ها ی انفرادی رشته دو میدانی با ۴۸

 مدال طلا در صدر   قرار دارد پس از آن شنا با ۴۱ مدال در رده دوم و تیراندازی با کمان با ۳۳ مدال در رده سوم جای می گیرند.

انتظار می رود که مسابقات آزمایشی دو و میدانی، بسکتبال، قایقرانی، شنا در آبهای آزاد، دوچرخه سواری در جاده، تیراندازی، راگبی، تنیس روی میز، جودو و تکواندو اواخر امسال در هانگژو 2022 برگزار شود.

هانگژو سومین شهر چینی است که میزبان بازی های آسیایی است . پکن در سال ۱۹۹۰  و گوانگژو در سال ۲۰۱۰ به ترتیب اولین و دومین شهر میزبان بودند .

در هر روز از مسابقات دو و میدانی، شنا، دوچرخه سواری، سه گانه، ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک موزون، رقص بریک، جودو، جوجیتسو، کوراشو(این رشته ورزشی کشتی در میان ترکان آسیای میانه مخصوصاً تاتارها رایج بوده و جشنواره‌هایی در میانشان موسوم به سابنتای برگزار می‌شود.در این ورزش هدف اصلی گرفتن کمر حریف و انداختن وی با پشت به زمین است و در ایران به تازگی پس از جدایی از فدراسیون جودو زیر نظر فدراسیون ووشو فعالیت می کند ) ٬تکواندو و قایق های اژدها  (گونه‌ای قایق پارویی دراز پیکر و باریک چینی است که در مسابقات تیمی قایق‌رانی استفاده می‌شود.در رشته دراگون بوت، ۲۲ نفر حضور دارند ۲۰ نفر به عنوان پاروزن به همراه ۱ سکان‌دار و ۱ طبل‌زن.در قایق‌های کوچک یا ۱۲نفره از ۱۰ پاروزن و یک طبال ویک سکاندار به همراه ۲ ورزشکار ذخیره تشکیل شده‌است.جنسیت ورزشکاران و به عبارت دیگر خدمه تیم می‌تواند زنان-مردان (آزاد)-و مختلط باشد. در ترکیب مختلط برای قایق‌های ۲۲نفره حداقل باید ۸ ورزشکار زن و برای ترکیب قایق‌های ۱۲نفره باید حداقل ۴ ورزشکار زن باشد. رده سنی این مسابقات جوانان ۱۲–۱۸ (در ۳ کلاس a-b-c)و بزرگسالان ۱۸–۴۰ و پیشکسوتان ۴۰ سال به بالا می‌باشد.)مدال طلا اهدا می شود ...

بعد از اینکه شورای المپیک آسیا و HAGOC سومین نشست کمیته هماهنگی را در سپتامبر گذشته برگزار کردند، برنامه زمان بندی آزمایشی اعلام شد. انتظار می رود که مسابقات آزمایشی دو و میدانی، بسکتبال، قایقرانی، شنا در آبهای آزاد، دوچرخه سواری در جاده، تیراندازی، راگبی، تنیس روی میز، جودو و تکواندو اواخر امسال در هانگژو 2022 برگزار شود. هانگژو پس از پکن در 1990 و گوانگژو در 2010، سومین شهر چینی است که میزبان بازی های آسیایی است.

گزارش: رحیم رحیم زاده