جمعه سی و یکم فروردین ماه

مربی روسی برای بسکتبال کاله

باشگاه کاله مازندران که سال ها در والیبال قطب بزرگی بوده است، این بار در بسکتبال که رشته اصلی بهمن سلیمانی مدیرعامل باشگاه است، سرمایه گذاری کلانی را شروع کرده است.

 به گفته محمدجواد فانی، قائم مقام باشگاه با «اِوگینی کیسورین» روسیه‌ای برای در اختیار گرفتن هدایت تیم ۲۰۲۴ ایران به تفاهم رسید. پیش از این سرمربیگری تیم ملی ۲۰۲۴ به بهرام رمضان سپرده شده بود و باید دید با این شرایط، تکلیف او چه خواهد شد. طبق گفته محمدجواد فانی قائم مقام باشگاه کاله، این قرارداد به صورت یک بعلاوه دو سال امضا شده است و این سرمربی نام آشنا در کشور روسیه، قرار است تا تاریخ ۲۰ مهر وارد پایگاه اختصاصی ورزشی باشگاه کاله واقع در شهر آمل شود. در حال حاضر کارهای صدور ویزای این سرمربی در دست پیگیری می‌شود.

با توجه به نتایج تیم جوانان ۲۰۲۰ در جام جهانی لتونی، مدیران باشگاه پس از تشکیل جلسات همفکری و مشورتی با فدراسیون بسکتبال، با سه مربی فرانسوی، ترکیه‌ای و روسی مذاکراتی داشتند که سرانجام، با «کیسورین» روس به تفاهم رسیدند. این قرارداد یک ساله با قابلیت تمدید تا سه سال است.

این سرمربی روس که سابقه بازی در تیم ملی این کشور در المپیک سیدنی را هم در کارنامه دارد، عناوین مانند کاندید شدن برای سرمربیگری تیم ملی روسیه در سال ۲۰۲۱، سرمربیگری تیم اسپارتاک موسکو، سرمربیگری تیم ملی زیر ۱۶ و زیر ۱۹ سال روسیه، سرمربیگری تیم خیمکی روسیه را هم در رزومه خود داراست.

ناگفته نماند که باشگاه کاله در نظر دارد از مربیان جوان مازندرانی هم برای کارآموزی و کسب تجربیات بیشتر در کنار سرمربی روسی بهره ببرد و رضا نوری سرمربی سابق داوطلبانه به عنوان مدیر فنی با این باشگاه همکاری می کند.