شنبه یکم اردیبهشت ماه
کشتی آزاد قهرمانی جهان - نروژ؛

کشتی مقتدرانه یزدانی

 رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ آغاز شد و در روز نخست این رقابت ها، رحمان عموزاد در ۶۱، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفته اند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در مبارزه نخست مقابل گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد اما در دومین مبارزه به مصاف توشیهیرو هاسگاوا قهرمان امیدهای جهان از ژاپن رفت و در حالیکه در تایم دوم ۵ بر ۳ پیش بود در دقیقه پایانی امتیازات زیادی از دست داد و ۹ بر ۵ شکست خورد. اعتراض اشتباه کادر فنی در اواخر تایم نخست نیز یک امتیاز به حریف ژاپنی تقدیم کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول مقابل بایامبادورج انخبایار از مغولستان ۱۲بر ۲ پیروز شد. وی در دومین مبارزه مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۹ از قزاقستان با نتیجه قاطع ۱۲ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

امامی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان با ناداوری مغلوب این کشتی گیر شده بود.

اما امامی در یک چهارم نهایی به مصاف آوتاندی کنچادزه از گرجستان رفت و با نمایشی ضعیف ۱۰ بر یک مغلوب شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد.

یزدانی در یک چهارم نهایی نیز ۱۱ بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید.

دیوید تیلور از آمریکا و جدی ترین رقیب یزدانی نیز در سمت دیگر جدول حضور دارد و در صورت راهیابی به فینال به مصاف هم می روند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف خرامیانکوف از بلاروس رفت و ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور سوم گویازدوفسکی از آمریکا را در یک مبارزه یک طرفه  ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رفت. حریف زارع در نیمه نهایی طاها آکگول دارنده طلای جهان و المپیک از ترکیه است.