جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

بار روانی قهرمانان را سنگین نکنیم

امروز کشتی ایران دو دیدار مهم پیش رو دارد و طی آن حسن یزدانی و امیرحسین زارع دو کشتی گیر باتجربه و جوان مازندرانی با دوبنده تیم ملی مقابل دو رقیب نام آور تیلور و پتریا شویلی قرار می گیرند...

در این مقطع بحث انتقام و حساس کردن بیش از حد مسابقه دو کشتی گیر نامدار ایرانی جز اینکه بر بار روانی آنها بیفزاید حاصلی نخواهد داشت. پس انرژی مثبت بفرستیم و به جای دامن زدن کری خوانی های حریفان از جمله تیلور آمریکایی کمک کنیم تا حسن یزدانی به ویژه با ذهنیت آماده به روی تشک برود. تعریف و تنقید هر دو بماند بعد از مسابقات. به طور معمول رسانه ها بیشتر جنبه های اکشن و جذب مخاطب را برای بازارگرمی ترجیح می دهند اما در صحنه های بین المللی که پای تیم های ملی در میان است، به قضایا جنبه حماسی و ملی بدهیم، شاید تاثیرگذارتر باشند. به هر روی بر اساس برنامه اعلام شده مسابقات نمایندگان کشتی ایران به قرار ذیل برگزار می شود.

 دیدارهای رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱، از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه) آغاز می شود.

مسابقات فینال و رده بندی ۴ وزن نخست از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز یکشنبه آغاز می شود که رقابت حساس حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم پس از انجام ۸ مبارزه و همچنین برگزاری مراسم اهدای مدال دو وزن نخست، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

مبارزه امیرحسین زارع و گنو پتریاشویلی گرج نیز در دوازدهمین و آخرین مبارزه دیدارهای رده بندی و فینال ۴ وزن نخست و حدود ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه به بعد برگزار خواهد شد.

همچنین رقابت های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و۹۲ کیلوگرم نیز از ساعت ۱۲ ظهر امروز(یکشنبه) به وقت ایران آغاز می شود و تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت.

دیدارهای نیمه نهایی این ۴ وزن نیز از ساعت ۱۸ و پانزده دقیقه به وقت ایران آغاز می شود و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی