سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

غیاثی: قول طلای حدادی را می دهم

مسابقات لیگ دوومیدانی ایران در مشهد جریان دارد. اما پرتاب ناقص احسان حدادی که به 60 متر هم نرسید، مورد انتقاد و تعجب کارشناسان قرار گرفت.

تیموری غیاثی قهرمان سابق دوومیدانی آسیا در این مورد می گوید: اکنون خارج از فصل دوومیدانی قرار داریم و در هیچ جای دنیا این ورزش به صورت مسابقه در جریان نیست. از سویی دیگر در جریان تمرینات، آماده سازی و بازسازی حدادی قرار دارم و معتقدم که می تواند در بازی های آسیایی که سال آینده برگزار خواهد شد، بالای 60 متر پرتاب کنم. به عنوان یک کارشناس قول طلای آسیا را توسط حدادی می دهم.

دیرعامل انجمن دوومیدانی پیشکسوتان ایران درباره مسابقاتی که به تازگی در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد، گفت: بیش از 900 نفر از پیشکسوتان این رشته در رقابت ها شرکت کردند که بسیار آماده بودند. به طور مثال جواد مقامی از قهرمانان نامی سابق که این بار در پرش طول شرکت کرده بود، رکورد جهان را شکست. قرار است که دوومیدانی پیشکسوتان اسفندماه در قهرمانی آسیا در کشور اندونزی و سپس در مسابقات جهانی ژاپن یا کانادا شرکت کند. حضور پیشکسوتان باعث انگیزه در نزد نوجوانان و جوانان می شود.

غیاثی درباره حضور حمید سجادی در وزارت ورزش نیز گفت: به جرات می گویم که ایشان می تواند موفق شود؛ چرا که انگیزه های زیادی برای کار دارد. او هنوز هم چهار رکورد ملی دوومیدانی را در اختیار دارد و اسطوره ورزش های نیمه استقامت کشور ما محسوب می شود. این روزها همه امید جامعه ورزش ایران از کشتی گرفته تا سایر رشته ها به حمید سجادی وزیر ورزش است.

گفت و گو: حبیب رحیمی