جمعه سی و یکم فروردین ماه

یک عالمه لژیونر در والیبال ایران

وقتی که به فهرست بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های اروپا نگاه می کنیم، از نظر آماری غرورآمیز است.

امیدواریم که حضور این همه جوان در والیبال سطوح مختلف اروپایی بازدهی خوبی برای والیبال ملی ما داشته باشد. اینکه هر بازیکنی با هر وسیله ای راهی آن سوی مرزها شود، البته که شاید مشکلاتی را هم در پی داشته باشد که فدراسیون والیبال باید کمیسیونی در این زمینه داشته باشد نه اینکه یکی، دو نفر در پیرامون این فدراسیون کارهای خودشان را با این بازیکنان انجام بدهند.

به هر روی بد نیست بدانید که سوای سیدموسوی که در فنرباغچه ترکیه بازی می کند و میلاد عبادی پور که عضو تیم اسکرابلچاتو لهستان توپ می زند، بازیکنان ذیل را هم ردیابی کرده ایم.

امیرحسین توخته در اچولی اسلوونی، محمود رسولی در نافلس سوئیس، امیرحسین خانی در الکتمای ترکیه، مرتضی شریفی در اسپورتوتوی ترکیه، علی فضلی در فنلاند و پندار مومنی در متالاک صربستان توپ می زنند و در بخش بانوان نیز نگین شیرتری در آوس پرتغال، سودابه باقرپور در جنیوولی اسلوونی، مهتاب رحمانی و مونا دریس محمودی در بواویشنا پرتغال عضویت دارند که در واقع این دختران پیشاهنگ لژیونر شدن بازیکنان ایرانی به شمار می آیند. آخرین بازیکنی که آوازه چندانی ندارد اما با تیم بنگاوویچ استانبول قرارداد بسته است، یوسف نوذری نام دارد که از لیبروهای جویای نام والیبال کشور ما محسوب می شود. بد نیست بدانید که بعد از علی فضلی که در لیگ فنلاند 30 امتیاز کسب کرده بود، مهتاب رحمانی بازیکن قدرتی و دوپستی ایرانی تیم بواویشنا نیز کاسب 15 امتیاز شده است.

ضمن اینکه براساس اخبار رسیده حدود 10 بازیکن دیگر ایرانی نیز در لیگ دسته یک ترکیه عضویت دارد. اینها بدون تردید نشانه رشد و گرایش جوانان به ورزش زیبای والیبال است.

نویسنده: جمشید حمیدی