پنجشنبه نهم فروردین ماه
ما باید مدعی باشیم؛

حیدری: چند بازیکن در سطح جهانی داریم

این روزها که نمره دادن به فدراسیون والیبال باب شده، کاپیتان و مربی سابق تیم ملی اعتقاد دارد که نمره داورزنی در این فدراسیون هفده است.

امیر حیدری پاسور و کاپیتان سابق تیم ملی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: بیش از 10 سال است که فدراسیون والیبال حالی هم از ما نپرسیدند، اما این دلیل نمی شود که در قضاوت های خود مسایل های شخصی را دخالت بدهیم. اگر قرار باشد در والیبال کسانی مدعی باشند، یکی از آنها من هستم. اما فراموش نمی کنم که در والیبال ایران به هر جایگاهی که لیاقت داشتم، دست پیدا کرده ام و بدون واسطه از کاپیتانی تا سرمربیگری تیم ملی را به خودم اختصاص دادم. اما متاسفانه برخی از افراد به جای آنهایی که در والیبال ایران اولین ها بودند و در مسابقات جهانی 1970 صوفیه شرکت کرده اند، اظهارنظرهای عجیب می کنند؛ از جمله اینکه چرا شخصی مثل ناصر میرفخرایی در هیات رئیسه فدراسیون جای دارد. در صورتی که باید باعث افتخار و خوشحالی ما باشد که مردی مثل ناصرخان پاسور تیم ملی بوده، تحصیلات عالیه دارد و بی نیاز از مال دنیاست، در تشکیلات والیبال حضور دارد.

حیدری با اشاره به نسل جدید والیبال ایران که در جام ملت ها قهرمان شده است، می افزاید: خوشحالم که سه، چهار بازیکن جوان در سطح جهانی داریم. افرادی مانند میثم صالحی، بردیا سعادت، صابر کاظمی در کنار میلاد عبادی پور و سیدموسوی در جهان والیبال می درخشند. من همواره از بابت نبود پشتوانه پاسوری نگران بودم اما امروز با حضور جواد کریمی که قد و قواره عالی دارند، سرویس های خوبی می زنند و در دفاع و آبشار هم مشارکت می کنند این نگرانی برطرف شده است.

سرمربیگری سابق تیم ملی اضافه می کند: مردم و اهالی والیبال انتظار دارند که شاهد قضاوت ها و اظهارنظرهای صادقانه و دلسوزانه باشند تا جوان های این مملکت با دلگرمی به ورزش قهرمانی روی بیاورند.

گفت و گو: جمشید حمیدی