جمعه دهم فروردین ماه

سالمی: با جیب خالی نمی شود، قهرمان شد

زوج بهمن سالمی و آرش وکیلی قهرمان لیگ باشگاه های کشور شدند. این دو بازیکن ملی پوش در مسابقه پایانی دو بازیکن جوان ابوالحسن خاکی زاده و رضوان آقاجانی را شکست دادند. سن بازیکن قهرمان ساحلی تقریبا 32 سال است.

بهمن سالمی در این باره به البرز ورزشی گفت: مبلغ قرارداد بازیکنان ساحلی نازل و کم است، اما من با داشتن فوق لیسانس تربیت بدنی و آرش وکیلی به همین درآمدهای اندک دلخوش هستیم. وی در پاسخ خبرنگار ما که پاداش تیم قهرمان لیگ چقدر بود، گفت: به تیم اول 40 میلیون تومان تعلق گرفت که آن نیز به حساب باشگاه موج سواران نوشهر واریز شد. با این همه از آقای متاجی مدیر باشگاه ممنون هستیم که برای والیبال ساحلی سرمایه گذاری کنیم.

سالمی که در سال 2017 به اتفاق رحمان رئوفی قهرمان آسیا شده اند، می گوید: حضور کیودای مربی برزیلی باعث شد که تیم ما از نظر تکنیکی پیشرفت زیادی بکند. تا آن زمان زدن سرویس پرشی در والیبال ساحلی ما باب نبود اما مربی برزیلی به ما اعتماد به نفس داد.

وی افزود: در مسابقات انتخابی المپیک در سال 2017 با انگشت بخیه خورده و جیب خالی که ذهنیت ناراحت کننده ای را به من داده بود، نتوانستیم نمایش در خور توجهی داشته باشیم. فوت فرزندم مزید بر علت شده بود. خلاصه کلام که ورزشکار تا تامین نباشد، نمی تواند با ذهن آسوده پیکار کند. در سال 2012 ترکمنستان به من پیشنهاد داد تا برای این کشور بازی کنیم اما ما ایرانی هستیم و ترجیح می دهیم که همیشه و تحت هر شرایطی در کشور خودمان باشیم.

وی درباره میزبانی دور پایانی لیگ در بندرعباس گفت: هتل و اقامت بازیکنان از سوی ورزشکاران و باشگاه ها تامین شده بود اما خب میزبان امکانات خوبی را در اختیار عوامل اجرایی فدراسیون قرار داده است.

سالمی همچنین به نبود بیمه برای ساحلی بازان اشاره کرده و می گوید: رئیس سازمان ساحلی تلاش های خودشان را در این زمینه انجام داده اند اما مهم این است که نگاه فدراسیون به والیبال ساحلی تغییر کند.

گفت و گو: جمشید حمیدی