جمعه دهم فروردین ماه

لانگ پینگ از سرمربیگری تیم والیبال زنان چین کناره گیری کرد

 لنگ پینگ، مربی تیم ملی والیبال زنان چین ، در بازی والیبال زنان المپیک توکیو بین چین و آرژانتین در توکیو ، ژاپن ، 2 آگوست 2021.

 لانگ پینگ اسطوره والیبال چین  اعلام کرد که از سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان چین کناره گیری کرده است.

لانگ سال گذشته تأیید کرد که پس از المپیک توکیو از عنوان سرمربی بازنشسته می شود.

 لانگ گفت: "چه خوب باشد چه نباشد ، من تیم را تحویل می دهم و خداحافظی می کنم." با نگاهی به دوران حرفه ای والیبالم ، احساس رضایت و خوشحالی می کنم. "

 او می افزاید: "من از سوژو Suzhouدیدن می کنم تا آرامگاه مادرم را آب وجارو کنم." (سوژو ، شهری در غرب شانگهای ، به خاطر کانال ها ، پل ها و باغ های کلاسیک شهرت دارد.)

لانگ پینگ ، مربی تیم ملی والیبال زنان چین ، در بازی والیبال زنان المپیک توکیو  در بازی بین چین و آرژانتین در توکیو ، ژاپن ، 2 آگوست 2021.

یک ماه پیش ، لانگ  گفت  از اینکه مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی در المپیک توکیو  سقوط کرد مسئولیت شکست را می پذیرد ٬ آن بازی بدترین عملکرد او در حدود نزدیک به 40 سال گذشته بود.

ناکامی در مرحله یک چهارم نهایی بدترین حضور چین در المپیک از زمان کسب عنوان قهرمانی در لس آنجلس در سال 1984 بود. کمترین رتبه قبلی چین در  بازیهای المپیک رتبه هفتم بود که سال 1992 در بازیهای بارسلونا بدست آمد.

لانگ در مصاحبه پس از مسابقه برای لحظاتی بعض کرد و گفت: "من تمام سرزنش ها را به عنوان سرمربی شخصا می پذیرم. هنگام مواجهه با مشکلات، نتوانستم راه حلی پیدا کنم و تیم را از تله خارج کنم."

"من واقعاً متاسفم که نتوانستیم انتظارات طرفداران خود در چین را برآورده کنیم. آنها بسیار وفادار و حامی ما هستند."

 مربی لنگ پینگ اعضای تیم والیبال زنان را پس از بازی المپیک توکیو در ، 2 آگوست 2021 در آغوش می گیرد.(در عکس یکی از بازیکنان را در آغوش گرفته )

 لانگ گفت: "من فکر می کنم این مسابقه شروع آماده سازی آنها برای المپیک پاریس است." آنها بازیکنان جوانی هستند که با داشتن ظرفیت های خوب  آینده درخشانی دارند. "

 او خاطرنشان کرد که انتظار نداشت بازیکنان به سرعت مسابقات توکیو خود را فراموش کنند. لانگ گفت: "امیدوارم آنها این المپیک را به سرعت فراموش نکنند. تجربه آنها در اینجا (در توکیو) اهمیت دارد."

لانگ در سه تورنمنت بزرگ از جمله جام جهانی 2015 و 2019 و بازی های المپیک ریو در 2016 به قهرمانی رساند.

مقام تیم والیبال بانوان حین در بازیهای المپیک :

۱- المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مقام ۹ رسید.

۲- المپیک ۲۰۱۶  ریو  به مقام  قهرمانی رسید.

۳- المپیک ۲۰۱۲ لندن به مقام ۵ رسید.

۴- المپیک ۲۰۰۸ پکن به مقام ۳ رسید

۵ - المپیک ۲۰۰۴ آتن به مقام قهرمانی رسید.

نویسنده: رحیم رحیم زاده - ژاپن