شنبه یکم اردیبهشت ماه

غیبت سوال برانگیز رخش خورشید!

چرا رخش خورشید به جهانی نروژ نرفت این پرسشی است که بسیاری از علاقه مندان کشتی از خود می پرسند.

داوود رخش خورشید یکی از مربیان فعال و سازنده استان تهران که در تمامی مسابقات نونهالان و جوانان حضور پررنگی داشته و در مسابقات لیگ کشتی همیشه در کنار محسن کاوه بخش اعظم امور آماده سازی و برنامه ریزی تیم های مختلف را برعهده داشته به یکباره از جمع مربیان اعزامی به جهانی نروژ کنار گذاشته شد.

 همانطور که انتظار می رفت، بعد از انتخاب درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان و رخش خورشید هم به عنوان مربی سنگین وزن به جمع کادر فنی اضافه شد.‌ انصافا رخش خورشید در کنار ملی پوشان عملکرد عالی داشت. وی بلافاصله پس ازحضور در جمع اردونشینان امیرحسین زارع و مجتبی گلیج را زیر نظر گرفت. کشتی گیرانی که در  جهانی نروژ عملکرد خوبی ارائه کردند. با تمام این اوصاف گویا برخی از یاران گرمابه و گلستان حضور رخش خورشید را هم برنتابیدند و به دلیل واهی او را از قطار تیم ملی پیاده کردند. در این بین هنوز به درستی مشخص نیست که چرا رخش خورشید اردوی تیم ملی را به یک باره آن هم فقط چند روز مانده به اعزام تیم ملی ترک کرد؟

رخش خورشید آنقدر معرفت داشت که تا به حال حرفی در این باره به کسی نزده اما باید دید کسانی که باعث دلخوری او شدند اینقدر به این موضوع توجه می کنند که از رفیق دیرینه خود دلجویی کنند یا خیر؟

جایگاه دنیوی و پست و مقام ارزش آن را ندارد که برخی بخواهند دوستی های دیرینه را زیر پا بگذارند. شایسته است آقایان دستی بالا کنند و کسی را که سال های طولانی یار و یاورشان بوده فراموش نکنند.

نویسنده: احمد دباغ