جمعه دهم فروردین ماه
مقر دائمی فدراسیون جهانی کبدی به ایران منتقل خواهد شد

محمد سرور: انتخابات ریاست فدراسیون جهانی کبدی با میزبانی ایران برگزار می شود

دبیر کل مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی کبدی از آمادگی صد درصدی ایران برای میزبانی مجمع انتخاباتی این نهاد جهانی خبر داد و گفت: من طی دو نوبت سفری که به تهران داشتم با مقامات ارشد ورزش ایران دیدار کردم و خوشحالم که مسئولان ورزشی و حتی مجلس و دولت ایران از برگزاری مجمع انتخاباتی جهانی فدراسیون کبدی به میزبانی تهران حمایت قاطع می کنند.

دکتر محمد سرور پاکستانی دبیر کل فدراسیون جهانی کبدی افزود: شرایط در حال حاضر به گونه ایی است که برای برپایی مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون جهانی کبدی امکان حضور نمایندگان قاره ها و کشورهای عضو وجود ندارد و تصمیم دبیرخانه برای انتخاب رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی به صورت آنلاین و غیر حضوری خواهد بود.

محمد سرور افزود: البته بنده به اتفاق اکثریت کشورهای عضو و نمایندگان قاره ها با دعوت ایران در روز مجمع انتخابات در تهران حضور خواهیم یافت ضمن اینکه از ریاست و دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران  و وزیر ورزش این کشور هم دعوت رسمی به عمل می آید تا در مجمع انتخابات فدراسیون جهانی حضور یابند.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون جهانی کبدی گفت: فعلا دکتر اورسجی از ایران تنها کاندیدای رسمی برای احراز پست ریاست فدراسیون جهانی است و اگر کاندیدای دیگری هم اعلام آمادگی کند ما در سایت جهانی اعلام می کنیم.

محمد سرور افزود: ایران برای هر زمان که فدراسیون جهانی به جمع بندی برسد آمادگی میزبانی را دارد و تصور ما این است که طی ماههای آتی انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شود و براساس پیش بینی های ما مقر دائمی فدراسیون جهانی کبدی به تهران منتقل خواهد شد.

ریاست فدراسیون جهانی کبدی بیش از سه دهه در اختیار رییس فقید این فدراسیون(گهلوت) هندی بود که وی در تابستان امسال از دنیا رفت و بعد از آن فدراسیون جهانی فاقد رییس بوده است که طبق اساسنامه دبیرکل (محمد سرور) تا زمان انتخابات فدراسیون جهانی امور مربوط به کبدی جهان و آسیا را بر عهده داسته است.