شنبه یکم اردیبهشت ماه
 آشنایی با تیم های سوپرلیگی والیبال؛

اگر کرونا بگذارد

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود. 14 تیم در یک گروه رفت و برگشت بازی می کنند. البته اگر کرونا بگذارد و مشکلات دیگری پیش نیاید. مفهوم لیگ همین دید و بازدیدهای مداوم است. بر این اساس با معرفی تیم ها به استقبال لیگ 25 می رویم.

تازه وارد لیگ برتر

ابتدا از تیم تازه وارد مس رفسنجان آغاز می کنیم که تازه از لیگ دسته یک خود را به سوپر لیگ رسانده است. سرمربی تیم اسماعیل بادرنگین و مشاور فنی اکبر خداوردی بازیکن سابق تیم ملی است. مدیرعاملی باشگاه را مهندس زین الدین برعهده دارد. مس رفسنجان دو بازیکن بومی دارد؛ احد حسن زاده و مصطفی عباس لو. مهره های جدید مس رفسنجان را هومن باقری، جواد حسین آبادی، مرساد آقاجانی و امین رضوی و بهنام ابراهیمی تشکیل می دهند. بادرنگین در این باره می گوید: والیبال در رفسنجان سابقه خوبی در سطح استان دارد. سه بار قهرمان کرمان شدیم، اما خب لیگ برتر سختی های خاص خودش را دارد. حریف هفته اول ما در روز یکشنبه سپاهان اصفهان است. این تیم با در اختیار داشتن امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، علی مباشری و سیامک مرندی قدر و دشوار است.

بادرنگین اضافه کرد: ما از تیم های این میهمان در سالن 3هزار نفری شهر پذیرایی خواهیم کرد. امیدواریم با حضور در لیگ برتر چرخه والیبال در استان ما به درستی بچرخد.

راهیاب در جست و جوی موقعیت بهتر

راهیاب ملل مریوان که پارسال از لیگ برتر سقوط کرده است، امسال با حمایت رئیس این فدراسیون در لیگ برتر باقی ماند. سرمربیگری این تیم را مانند سه سال گذشته آرش صادقیانی بازیکن سابق تیم ملی برعهده دارد. او می گوید: دو ماه تمرین مداوم داشته ایم و از نظر آمادگی جسمانی و تاکتیکی شرایط خوبی داریم. علی حاجی پور، افشین فتاح، ابوالفضل قلی پور، محمد عزیزی، یونس جوان، علی پژمان، سپهر بهنژاد، اشکان حق دوست به اتفاق آرمین رنجبر برای تیم مریوان بازی خواهند کرد. حامد صمدی دستیار اول و فردین قادری سرپرست تیم راهیاب است. مدیرعاملی باشگاه را برهان رحیمی برعهده دارد.

صادقیانی درباره پیش بینی خود از لیگ سال جاری گفت: اصل لیگ در رفت و برگشت بودن مسابقات است. اما هفته ای دو مسابقه کار ما را دشوار می کند چرا که از مرکز کشور دور هستیم و برای رفتن به شهرهای مختلف اول باید به تهران بیاییم و سپس با هواپیما راهی مناطق دیگر شویم.

هورسان و سازماندهی جدید

هورسان رامسر امسال با سرمربی جدید و ترکیبی به نسبت متغیر وارد چرخه لیگ می شود. فرشاد سعیدی بازیکن سابق تیم ملی به اتفاق ایرج مقدم و اسفندیار جمالی هدایت تیم را برعهده دارند. مدیرعامل تیم بهرام گلعلی پور و سرمایه گذار باشگاه مهندس محمد محمدی است. سعیدی در گفت و گو با البرز ورزشی میزان آمادگی هورسان را 60 درصد می خواند و می گوید: بازی تیم در دو تورنمنت گرگان و رامسر بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار داده است. حریف اول ما شهرداری ورامین است. تیمی که در چند سال اخیر همواره جزو مدعیان بوده و به حتم این بار نیز تیم خوبی خواهند داشت.

بازیکنان و کادر فنی هورسان در یک نگاه:

پاسور: بهزاد حیدری شاهی، احمدرضا میرحسینی، ماهان رحيميان، طاها نیاستی

دفاع وسط: مهدی رنجبر، مبین مظلوم، سید عیسی ناصری، علی زارع و محمد مهدی زرقان وطن

دریافت کننده قدرتی: صابر جواهری توانا، احسان دانش دوست، سعید شیرود قربانی، امیر گلریز و پویان صاحبی

لیبرو: ناصر رحیمی پناه، حسین فیروزپور، شایان آذرهوش

قطر پاسور: سید امین علوی، ابولحسن خاکی زاده، سید پوریا هادی، یونس امین

مدیرعامل: بهرام گلعلی پور

قائم مقام: محمد جواد گازر

سرپرست: سیف الدین آذرهوش

مربی: فرشاد سعیدی

کمک مربی: ایرج مقدم

کمک مربی: اسفندیار جمالی

فیزیوتراپ: علی حدادی املشی

پزشک: سید ابولفضل معصوم زاده

بدنساز: احمد فاضلی ثانی

آنالیزور: سائد جدیدالاسلام

ماساژور: آرین غلامی

پشتیبانی: ایمان جوربنیان

مدیر رسانه‌ ای: محمدرضا جنت قربانی

نویسنده: جمشید حمیدی