جمعه سی و یکم فروردین ماه
پدر شهید امن زاده و هم دوره جهان پهلوان تختی؛

عده ای فقط شعار حمایت از پیشکسوتان را می دهند

این روزها عده ای تنها شعار حمایت از پیشکسوتان و بزرگان کشتی را سر می دهند اما در عمل کاری انجام نمی شود.

حسن امن زاده پدر شهید اصغر امن زاده از قهرمانان اسبق تیم ملی کشتی آزاد و هم دوره جهان پهلوان تختی ضمن بیان مطلب بالا به البرز ورزشی گفت: متاسفانه شعار حمایت از کشتی و پیشکسوتان این ورزش بیشتر از عمل به گوش می رسد. برخی از مسئولین رسانه ها را در اختیار گرفته اند و مدام از اقدامات و فعالیت های خود داد سخن سر می دهند در حالیکه عملا کاری انجام نمی شود و صرفا اقدامات خود را بزرگنمایی می کنند. با اجرای نمایش و تبلیغات که نمی شود ادعای حمایت از کشتی و پیشکسوتان داشته باشیم.

وی افزود: پهلوانان و قهرمانان واقعی شهدا بودند که جان خود را در راه آرمانهای این مملکت فدا کردند ورزشکاران ما هم باید به آنها اقتدا کنند و بیش از حد خود را وابسته به مادیات و مسائل دنیوی نکنند. همین که ورزشکاری امکان پوشیدن پیراهن تیم ملی را پیدا می کند بالاترین افتخار است. وقتی توفیق کسب مدال هم پیدا می کند محبوب مردم می شود دیگر چه نیازی به اینکه برای آنها گلریزان کنند، گلریزان رسم حمایت از کسانی بود که در زندگی دچار مشکل شده باشند. با جهان پهلوان تختی در یک تیم و اردو بودیم  هرگز ندیدم آن بزرگمرد ذره ای به مادیات فکر کند یا هدفش از کسب مدال، جز خوشحال کردن مردم باشد.

وی با اشاره به درگذشت پرویز سیروس پور خاطرنشان کرد:این مرد سال ها در مسئولیت های مختلف برای کشتی زحمت کشید اما هیچگاه آنطور که باید و شاید، حق مطلب در مورد وی ادا نشد. متاسفانه این اواخر هم کلا کنار گذاشته شده بود و کسی از مسئولین سراغش را نمی گرفت.

امن زاده در پایان تاکید کرد: نزدیک دو سال است که پس از شیوع کرونا خانه نشین شده ام و حتی المقدور از منزل خارج نمی شوم، در طول این مدت هیچکدام از مسئولین سراغی از من نگرفتند حتی در سالگرد شهادت فرزندم اصغر امن زاده نیز که خودش کشتی گیر بود کسی پیامی نداد. من نمی دانم واقعا وظیفه متولیان امر چیست، البته ما توقعی نداریم فقط امیدوارم کسانی که شعار می دهند در عمل هم به وظیفه خود عمل کنند. کمیته پیش کسوتان تشکیل می دهند اما معلوم نیست وظیفه این کمیته چیست، اگر قرار باشد سالی یک بار تیم ناقص به مسابقات جهانی اعزام شود و کل برنامه کمیته پیشکسوتان در این یک کار خلاصه شود همان بهتر که این یک کار را هم انجام ندهند زیرا الان بسیاری از پیشکسوتان که با وجود پرداخت پول امکان سفر به رقابت های جهانی را پیدا نکردند از این مسئله دلخورند.

گفت و گو: احمد دباغ