شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ بیست و یک فوتبال در ایستگاه اول؛

سرد، محتاط و جسور...

سرانجام چرخ لیگ بیست و یک به حرکت درآمد، اما در ایستگاه نخست در مجموع چنگی به دل نزد. اکثریت مسابقات سرد و قیافه تیم ها محتاط به نظر می رسید. هرچند که برخی ها اندکی که بود، جسور دیده شدند...

در یک نگاه می توان گفت گل گهر سیرجان با امیر قلعه نویی جسور کار کرد، پرسپولیس با گل محمدی نشان داد ناکامی در لیگ آسیا را فراموش کرد و شکل و شمایل جدیدی از خود به نمایش گذاشت. شکست فولاد با سه گل در خانه جنوبی ها نشان داد که یحیی پرسپولیس را از لحاظ فنی زود احیا کرده است. استقلال با مجیدی اگرچه به پیروزی کمرنگ رسید، اما هنوز به ویژگی های یک تیم در حد قهرمانی نزدیک نشده است. نساجی با یک گل از فجرسپاسی عبور کرد. اما بازی محتاطانه ای را ارائه داد. فجر هنوز با لیگ برتر ی شدن فاصله دارد. پیکان در خانه اش مقابل نفت مسجدسلیمان بدون گل مساوی شد. برای پیکان این تساوی نوعی باخت بود؛ زیرا در خانه اش مقابل تیمی بازی کرد که دچار چالش است. پدیده همچنان اندر خم گرفتاری ها قرار دارد و آلومینیوم اگرچه از میدان پدیده یک امتیاز چید، اما شاگردان خطیبی برای تیم شدن باید بیشتر تلاش کنند. سپاهان با زدن دو گل به مس رفسنجان نمایشی چشمگیری داشت. اما تراکتور را یک تیم ترسو دیدیم که با روزهای گذشته فاصله بسیار دارد. ذوب آهن با تارتار در آبادان کار بزرگی صورت داد هرچند با احتیاط بازی کرد اما طراحی برنامه هایش هشیار نشان داد. این در حالی بود که نفت آبادان با علیرضا منصوریان در حد خودش نبود. همچنان که فولاد و عبدا... ویسی دیگر تیم خوزستانی با فولاد زمان نکونام زمین تا آسمان متفاوت بود.

هوادار تهران با عنایتی گرچه تجربه اول لیگ برتر را طی می کرد، اما در برابر استقلال کمتر از استقلال نبود.

هفته اول لیگ در مجموع 14 گل داشت که رقم خوبی نیست. دلیل آن را هم برشمردیم. ترس از باخت و بازی های توام با احتیاط، اصولا مسابقات هفته اول همیشه ناامیدکننده و گاهی هم سرد است. باید صبر کرد تا در هفته های آینده شاید شاهد تکامل تیم ها باشیم.

پایگاه خبری البرز ورزشی بر آن است که از این هفته بهترین های لیگ را معرفی کند.

تیم هفته: گل گهر و پرسپولیس تهران که جسورانه ظاهر شدند.

بازیکن هفته: رضا اسدی از پرسپولیس. وی آمار پاس های تاثیرگذاری داشته است.

مربیان برتر: یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی که ثبات فنی در تیم هایی چون مشهود بود.

تهاجمی ترین تیم: گل گهر و پرسپولیس.

منظم ترین تیم: سپاهان اصفهان. هرچند که ذوب آهن هم بازی خوبی ارائه داد.

گزارش: اکبر عزیزی