جمعه سی و یکم فروردین ماه
بسکتبال بانوان در راه کاپ آسیا؛

متشرعی: دو بازی در ترکیه خواهیم داشت

بازیکنان تیم ملی بسکتبال بانوان غربال شدند و آخرین اردوی این تیم اعزامی به مسابقات انتخابی کاپ آسیا به مدت دو روز در هتل ملی المپیک به اردو می روند.

شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با البرز ورزشی با اعلام این خبر افزود: سه بازیکن به نام های خانم ها سارا اعتماد، ناهید اسدی و مژگان خدادادی از جمع اردونشینان خارج شدند و ما با 12 بازیکن ابتدا عازم ترکیه می شویم تا دو دیدار تدارکاتی با تیم های بوتاش و دانشگاه نایتاکان برگزار کنیم.

متشرعی درباره حریفان اصلی تیم ملی در انتخابی کاپ آسیا گفت: اندونزی دو بازیکن کانادایی و آمریکایی را به عضویت درآورده و لبنان هم تیم پرقدرتی است. البته که از سوریه هنوز اطلاعاتی در دست نداریم. می دانید که از این مسابقات فقط یک تیم جواز حضور در کاپ آسیا را به دست می آورد اما فدراسیون بسکتبال ایران رایزنی هایی را با فیبا انجام داده است تا در صورت امکان دو تیم از این منطقه صعود کند که البته هنوز پاسخی به ما داده نشده است.

متشرعی که در سال های 1376 تا 1386 ده سال در خدمت تیم ملی بوده است، به عنوان سرمربی و مربی در تیم های باشگاهی موفقیت های ایده آلی را کسب کرد که ماحصل آن 10 عنوان قهرمانی بود. وی همدوره بازیکنان سابق تیم ملی همانند شهرزاد راستکار، شبنم کلاهی، آزاده زمانپور و ... بوده، درباره دلایل بازگشت خود از ایالات متحده گفت: من به دلایلی رفتم و برگشتم. تمام خانواده من در ایران زندگی می کنند و من ریشه در این کشور عزیزم دارم. هرچند که در آن دوران تحصیل کرده ام، در خدمت بسکتبال ایران خواهد بود. خوشبختانه فضای کنونی ورزش در سایه رایانه، شرایطی را به وجود آورده است که مربیان بتوانند به فرآورده های علمی و ورزشی دسترسی پیدا کنند.

وی اسامی بازیکنان اعزامی را به شرح ذیل اعلام کرد:

ادنا عیسانیان، دلارام وکیلی، فائزه شهریاری، نگین رسولی، آناهیس خداوردیان، عسل پورحیدری، شادی عبدالوند، کیمیا یزدیان، شیدا شجاعی، فرزانه فروتن فرد و آیدا گل محمدی. سرپرست: اودت آقاجانی آزاده زمانپور به عنوان مربی، بیتا سبزی به عنوان مربی بدنساز، روناک دوستی به عنوان کمک سرپرست حضور خواهند داشت.