پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
آذربایجان شرقی مقصد دوم‌ سفرهای استانی پاکدل؛

پاکدل: تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات هندبال آذربایجان غربی اتخاذ شد

رئیس فدراسیون هندبال که در ادامه سفرهای استانی خود با هدف بررسی مشکلات و بازدید میدانی از ظرفیت های هندبال راهی آذربایجان غربی شده بود، گفت: مشکلات هندبال آذربایجان غربی شناسایی و تصمیمات خوبی برای رفع آنها اتخاذ شد.

علیرضا پاکدل پس از برگزاری نشست های سازنده با مدیرکل ورزش و جوانان، اعضای هیئت هندبال و جمعی از پیشکسوتان آذربایجان غربی عنوان کرد: هندبال در سنوات گذشته در این استان دارای پتانسیل های بسیار خوبی بوده اما امروزه نبود سالن در مرکز استان و شهرستان های فعال از مشکلات اصلی هندبال در این استان است. متاسفانه این مشکل علی رغم پیگیری های قبلی تاکنون رفع نشده است.

وی با بیان اینکه در جلسه ای چند ساعته با مسئولین هیئت هندبال و پیشکسوتان استان، مشکلات مالی، زیرساختی و کمبود تجهیزات مطرح شد و در ادامه جلسه از مدیرکل ورزش و جوانان دعوت کردیم در جلسه حضور پیدا کند تا مشکلات را منتقل کنیم، افزود: با توجه به سابقه بسیار خوب و پتانسیل های این استان در رده پایه و تحویل ملی پوشان به جامعه هندبال در گذشته، آذربایجان غربی مستحق خانه هندبال است و این نیاز بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس فدراسیون اضافه کرد: خوشبختانه اداره کل ورزش و جوانان استان با توجه به تعاملات بسیار خوبی که با فدراسیون هندبال دارد، با این درخواست موافقت کرد و پور ایراندوست قول داد ظرف دوماه آینده این سالن در اختیار هیئت استان قرار گیرد و مقرر شد از طرف فدراسیون مکاتبات لازم برای اجرایی شدن آن صورت پذیرد و هئیت هندبال استان نیز پیگیری های لازم را تا حصول نتیجه انجام دهد. در ادامه این جلسه پور ایراندوست، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی استان را برای برگزاری یک تورنمنت بین المللی اعلام کرد.

پاکدل در ادامه بیان کرد: متاسفانه اکنون به دلیل تداخل وقت با والیبال ساحلی مشکلاتی برای هندبال ساحلی این استان به وجود آمده که در این خصوص نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان قول اختصاص یک زمین ساحلی را به هیئت هندبال استان داد و قرار شد از طریق شهرداری این زمین ساحلی در اختیار هیات هندبال استان قرار بگیرد. من نیز قول دادم در صورت اختصاص سالن سه هزار نفری و زمین ساحلی به هیئت استان، از نظر تکمیل تجهیزات کمک کنیم و به محض بازگشایی این سالن یک پایگاه قهرمانی هندبال به هیات هندبال استان اختصاص دهیم.

پاکدل در ادامه عنوان کرد: همچنین در جلسه دیروز از ده نفر از پیشکسوتان هندبال استان تقدیر کردیم و هدایایی از طرف فدراسیون به رسم یاد بود به این عزیزان تقدیم شد.

وی افزود: در ادامه سفر روز گذشته به دعوت هیئت هندبال نقده در این شهرستان حضور پیدا کردم و به دیدار هندبالیست های این شهرستان رفتم. هندبال شهرستان نقده در سال های اخیر بسیار فعال بوده اما مشکلاتی دارند که تمام آنها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. در نهایت مقرر شد فدراسیون هندبال مساعدت لازم در خصوص تامین برخی تجهیزات داشته باشد و تلاش خواهیم کرد مشکلات هندبال این شهرستان مرتفع شود. همچنین قرار شد یکی از مربیان فعال این شهرستان به اردوهای تیم ملی دعوت شود تا در کنار مربیان تیم ملی کسب تجربه و انتقال دانش صورت پذیرد.

لازم به ذکر این علیرضا پاکدل امروز در دومین روز سفر استانی خود راهی آذربایجان شرقی شد تا با مسئولان ورزش این استان در خصوص مشکلات هندبال این دیار دیدار و گفت و گو کند.