جمعه سی و یکم فروردین ماه

حکایت کیک بوکسینگ کار ایرانی در ایتالیا

مسابقات جهانی کیک بوکسینگ واکو در حالی اواخر مهرماه در "جزلو" ایتالیا برگزار شد که امید احمدی‌صفا ملی‌پوش  وزن 51- کیلوگرم رشته فول‌کنتاکت کشورمان با غلبه بر حریفی از ترکیه به دیدار نهایی راه یافت.

احمدی‌صفا با وجود فینالیست شدن در این مسابقات، در دیدار نهایی مقابل حریف قزاقستانی حاضر نشد و شنیده می‌شود بدون هماهنگی اردوی تیم کیک بوکسینگ را ترک و راهی کشور آلمان شده است.

ملی‌پوش سابق بوکس ایران مدال برنز کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد و همراه با تیم ملی در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک حضور داشت و در رشته کیک‌بوکسینگ نیز مدال طلای جهان را دارد.  در این باره شایعاتی به گوش می رسد. از جمله اینکه نامبرده با یک ورزشکار اسراییلی عکس یادگاری گرفتند که البته نمی دانیم تا چه حد این قضیه صحت دارد اما این را از فحوای کلام بزرگان مملکت شنیده ایم که حکایت مردم اسراییل با صهیونیست ها مجزاست. و باز هم تاکید می کنیم در نهایت این مسئولان بلندپایه نظام هستند که در این باره تصمیم گیری کنند. و اما حالا که از بوکس صحبت شد بد نیست به مسابقات جهانی بوکس هم اشاره کنیم.

رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه در بلگراد پایتخت صربستان آغاز شده و تا 15 آبان ادامه دارد.

در دومین روز این رقابت‌ها، سید شاهین موسوی به مصاف توراتوف بوکسور قرقیزستان رفت و در سه راند متوالی به برتری رسید تا به جمع 32 بوکسور برتر مسابقات راه یابد. موسوی در دور بعد به مصاف آمستردم بوکسور اهل گویانا خواهد رفت.

اشکان رضایی در وزن 63.5 کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود زمویدینیا از لیتوانی را شکست داد.

در ادامه مسابقات، امروزسه بوکسور دیگر کشورمان به روی رینگ رفتند.