شنبه یکم اردیبهشت ماه

تهدید غیرمستقیم رئیس کمیته داوران به داوران ناراضی!

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال با بیان این‌که کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی به همکاری نکردن داوران بین‌المللی با فدراسیون‌های ملی بسیار حساس هستند، گفت: برخی از داوران درخواست چهاربرابری حق الزحمه داوری داشتند که این موضوع واقعا برای فدراسیون والیبال ممکن نبود.

  ابراهیم فیروزی با بیان این‌که برای شروع لیگ برتر مردان، نشست هماهنگی برای داوران ملی و بین المللی در روز یکشنبه 25 مهرماه برگزار کردیم، افزود: همانند سال های قبل پیش از آغاز لیگ برتر و لیگ دسته یک یک نشست هماهنگی برای داوران گذاشتیم و از داوران خواهش کردیم که قبل از شروع مسابقات در این نشست هماهنگی حضور داشته باشند.

وی با یادآوری این موضوع که در این نشست موارد مختلفی از جمله بحث هماهنگی، بررسی آخرین قوانین و مقررات، تست‌های آمادگی جسمانی و تست‌های تئوری انجام شد، تصریح کرد: 10 نفر از داوران برای حضور در این نشست دو درخواست مطرح کردند که یکی افزایش چهار برابر حق‌الزحمه‌ داوری مسابقات و دومی تهیه بلیت رفت و برگشت با هواپیما برای شرکت در این نشست بود.

رئیس کمیته داوران در بخشی دیگر از گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون والیبال اعلام کرد: دهم آبان ماه آخرین فرصت برای ادامه همکاری داوران است و اگر تا ان زمان جواب کتبی از آنها دریافت نکنیم، به منزله قطع همکاری است.

فیروزی اضافه کرد: اگر داوری با فدراسیون ملی کشور خود همکاری نکند، مراتب به فدراسیون جهانی گزارش خواهد شد که از قضا نسبت به این مسایل بسیار حساس است و ما ناچار خواهیم بود که از فدراسیون بین المللی درخواست داوران بین المللی جایگزین کنیم.

آبروی بین المللی والیبال

در پی نشر این مصاحبه برخی از داروان معترض در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشتند که این یک خواسته صنفی است و هیچ مورد دیگری در آن نهفته نیست. بدون تردید اگر پای فدراسیون جهانی و محافل خارجی به قضیه کشیده شود، بازخورد بسیار بدی برای والیبال ایران در محافل بین المللی خواهد داشت چرا که ما نیز مستنداتی داریم و با گرفتن وکیل در پی احقاق حق خود خواهیم بود. ما به آبر وی والیبال ایران فکر می کنیم و امیدواریم رئیس فدراسیون والیبال شخصا وارد مساله شوند. ما چیزی برای از دست دادن نداریم...

البرز ورزشی امیدوار است این که فدراسیون والیبال با دوراندیشی و حسن نیت مشکل به وجود آمده را حل کند. هیچ آدم عاقلی حاضر به سرمایه سوزی نیست. حال صلاح مملکت خویش را خسروان دانند.