پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه

بدرقه نابغه دوومیدانی

علی باغبانباشی مرد پرافتخار دوومیدانی ایران که صفحه افتخاراتش پر از عناوین دستاوردهای ارزشمند بوده، در بیمارستان امام رضا مشهد جان سپرد.

باغبانباشی اعجوبه دوومیدانی ایران لقب گرفته بود، مدال طلای 5000 متر و مدال نقره دوی 10.000 متر بازی های آسیایی دهلی در سال 1951 را برای ورزش ایران به ارمغان آورد و چهره ای المپیکی بود. استاد باغبانشی که از طرقبه خراسان تا قله افتخارات دوومیدانی قاره کهن را با استقامت و سرسختی پیموده بود، در اثر کهولت سن جان سپرد و با کوله باری از افتخارات به دیار باقی شتافت. مرگ واقعیت انکارناپذیر است؛ چرا که هر زاینده ای، میرنده است. اما دریغ ما بیشتر از این بابت است که بین نسل پرافتخار ورزش گذشته و جوانان امروز فاصله ای وحشتناک افتاده است. در صورتی که آگاهی از چهره های نامدار ورزش ایران می تواند سرمشقی برای نسل های بعدی باشد. اما ورزش ما آنقدر غرق در هیاهو و مسایل حاشیه ای و فضای عجیب و غریب مجازی شده که دیگر سر چشمه از یاد رفته است.

پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت فقدان این بزرگمرد عالم دوومیدانی را به خانواده آن مرحوم، جامعه ورزش خراسان و اهالی دوومیدانی کشور تسلیت می گوید.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی