شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در ایستگاه سوم؛

جولان لیبروها و ظهور پدیده ها

در هفته ای که لیبروها ستاره های بی مانند میادین مختلف بودند، تیم جوان و پراشتیاق آذرباتری ارومیه کولاک کرد و مقابل پیکان ریشه دار به برتری دست پیدا کرد.

خودروسازان که با آسیب دیدگی مهره های کلیدی دست به گریبان هستند، این بار پوریای یلی را به میدان فرا خواندند. اما شاگردان نفرزاده، مهارنشدنی می نمودند. توپگیری عالی و عملکرد بی نظیر روی توپ های برگشتی، عامل برتری آذرباتری ها. در این تیم میلاد فتاحی لیبروی گمنامی است که ستاره بود. او امیر افشار پاسور و علی شاه علی قطر پاسور بهترین های تیم آذرباتری بودند. در آمل تیم لبنیات هراز آسان تر از خیال مقابل تیم دگرگون شده شهداب یزد به برتری رسید. کمتر کارشناس فکر چنین پیروزی بدون دغدغه ای را برای آملی ها در سر می پروراندند. اما در روزی که مجتبی یوسفی لیبروی مشهدی تیم هراز یکه تازی می کرد، پاس های عالی علی رمضانی و مانور دیدنی علی شفیعی و رضا خداپرست روی توپ های برگشتی تیم شهداب را ناکار کرد. شهدابی که در حمله و دفاع اصلا خوب نبوده است.

در تنها ماراتن هفته، شهرداری ورامین 3 بر 2 از سد سایپا گذاشت. نارنجی پوشان دو ست اول را برده بودند، اما ورامینی ها برگشت دلپذیری داشتند. آرش تقوی، اکبر ولایی در کنار جابر اسماعیل پور و جوانی گمنام به نام ریگی به اتفاق بهمن جهاندیده ورق را برگرداندند.

در مریوان راهیاب ملل، پاس گرگان را با شکست بدرقه کرد تا نخستین پیروزی در کارنامه مریوانی ها نقش ببندند. تاکتیک یاران آرش صادقیانی بستن مسیر حملات آبشارزن های پاس بود. ابوالفضل قلی پور لیبروی راهیاب در توپگیری استادی به خرج داد و آرمین رنجبر در قطر پاسور درخشید. در سیرجان جدال کرمانی ها را فولاد سیرجان از مس رفسنجان برد. رفسنجانی ها یک یار اخراجی هم داشتند اما برای سیرجانی ها آبشارهای پشت خط بلاگویویچ و آبشارهای سهند الله وردیان و رامین خانی کافی بود تا پیروز شوند.

در نصف جهان تیم سپاهان در نبود امیر غفور و مسعود غلامی باز مقابل شهرداری گنبد پیروز شد. ملابهرامی پاسور اصفهان به اتفاق سامان فایزی، متین تکاور و کیارش حیدری در پیروزی سپاهانی ها نقش ایفا کردند. حضور یک جوان بنام علی کرباسی روزنه های تازه ای برای دیدن بازیکنان بومی اصفهان به وجود آورد. تیم گنبد البته با آسیب دیدگی میکائیل تاجر و سرماخوردگی حسین امیری همانند دو مسابقه قبلی از نبود سرعتی زن های حرفه ای رنج بردند.

و سرانجام شهرداری ارومیه که از سعید مصطفی وند و عبدالرضا علیزاده در ترکیب استفاده می کرد، در روز افول و خستگی صابر کاظمی به یک جوان قدرتمند ارومیه ای اتکا داشت. جاوید اسماعیلی واقعا بی مهار بازی کرد.

ترین های هفته:

پاسورها: علی رمضانی (لبنیات هراز)، امیر افشار (آذرباتری) و رسول نجفی (شهرداری ورامین)

سرعتی ها: علی شفیعی (هراز)، بهمن جهاندیده (شهرداری ورامین) و سامان فائزی (سپاهان)

قدرتی ها: رامین خانی (فولاد سیرجان)، جاوید اسماعیل زاده (شهرداری ارومیه)، رضا خداپرست (هراز)

قطرپاسورها: علی شاه علی (آذرباتری)، آرمین رنجبر (راهیاب) و رضا قرا (هراز)

لیبروها: رضا اصلانی (سپاهان)، مجتبی یوسفی (هراز) و میلاد فتاحی (آذرباتری)

تیم هفته: آذرباتریارومیه و هراز آمل

مربی هفته: فرهاد نفرزاده با تقدیر از بهروز عطایی و ساسان خداپرست

بازیکن هفته: امیر افشار

چهره هفته: مجتبی یوسفی

پدیده هفته: میلاد فتاحی، وحید ریگی و علی کرباسی

گزارش: جمشید حمیدی