جمعه دهم فروردین ماه

بدترین بارسلونای دوران: هالووین واقعی این است!

آشفتگی درون و بیرون زمین برای بارسلونا مثل روز روشن است.

با وجود اخراج رونالد کومان، سرمربی بارسلونا، وقتی بارسلونا شنبه شب میزبان آلاوس بود، با یک نمایش ضعیف و کسب نتیجه یک بر یک چیزی برای بارسلونا تغییر نکرده بود.

 کلمه "بحران" اغلب برای توصیف عملکرد ضعیف یک تیم به زبان می‌آید، اما آنچه بارسلونا فعلی با آن روبرو است را نمی توان به هیچ وجه توصیف کرد؛ کسب عناوین باشکوه توسط این باشگاه به مانند یک خاطره دور و بعید به نظر می‌رسد.

 

 یک شروع وحشتناک

شروع فصل 2021/22 وحشتناک بوده و این تیم فعلی را با بدترین اتفاقات تاریخ باشگاه در آنجا قرار می‌دهد. بارسلونا از 11 بازی تنها 16 امتیاز کسب کرده که بدترین شروع یک فصل آنها از زمان کسب فصل 2000/01 و 2002/03 برابر است.

 

 هواداران دلسرد شده‌اند

در بازی مقابل آلاوس فقط 37278 هوادار در نیوکمپ حضور یافتند که تقریباً یک سوم آن چیزی است که ورزشگاه می‌تواند در خود بگنجاند. مدیریت ضعیف باشگاه در طول سال‌ها، که منجر به جدایی تعداد زیادی از بازیکنان بزرگ، به‌ویژه لوئیس سوارز و لئو مسی شده، باعث شد که هواداران نسبت به تیم محبوب خود بی میل و انگیزه شوند.

 

 مشکلات در دروازه

بارسلونا از سال‌های اولیه حضور ویکتور والدس در دروازه، چنین مشکلات دفاعی را تجربه نکرده است. مارک آندره تراشتگن می‌توانست بعضی بازی‌ها را برای آنها تعیین کند اما حتی دروازه‌بان آلمانی که همیشه قابل اعتماد بوده اخیراً افت کرده که مطمئناً تنها به او مربوط نمی‌شود، بلکه به مشکلات دفاعی گسترده‌تر تیم مربوط می‌شود.

 

 روحیه پایین

به نظر می رسید که حضور سرگی بارخوان در بازی با آلاوس هیچ تفاوتی نداشته باشد و این نشان می‌دهد که تنها مشکل مربوط به کومان نیست. روحیه تیم در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و گروهی از بازیکنان با استعداد به نظر می‌رسد که هیچ اعتقادی به توانایی‌های خود ندارند. سرگی بعد از بازی گفت: آنها می دانند که خیلی خوب هستند و باید خودشان را باور کنند.

 

اوضاع می‌تواند بدتر شود

به همان اندازه که شروع بارسلونا بد بود، ممکن است اوضاع بدتر هم شود، با سفری دشوار به اوکراین برای رویارویی با دینامو کیف در روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان اروپا. شکست در برنده شدن، شانس آن‌ها برای رسیدن به مرحله حذفی رقابت‌ها در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد و بحران درون و خارج از زمین را عمیق‌تر می‌کند.