پنجشنبه نهم فروردین ماه

یوونتوس و بایرن مونیخ در آستانه صعود

هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز می‌شود که تیم‌های فوتبال یوونتوس و بایرن مونیخ در آستانه کسب جواز صعود به مرحله بعدی هستند و شیاطین سرخ و آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا برای فرار از بحران محکوم به کسب پیروزی هستند.

هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری 8 دیدار در گروه‌های E، F، G و H آغاز می‌شود که از مهمترین بازی‌ها می‌توان به نبرد خانگی بایرن مونیخ با بنفیکا، یوونتوس با زنیت، بارسلونا با دیناموکیف و منچستریونایتد با آتالانتا اشاره کرد.

 گروه E

 در این گروه همه چیز برای مشخص شده چهره اولین تیم صعود کننده آماده است. بایرن مونیخ با کسب یک امتیاز از این بازی هم صعود می‌کند اما با توجه به نتیجه‌ای که در بازی قبلی این تیم در خانه بنفیکا رقم خورد (برد 4 بر صفر باواریایی‌ها) بعید است که در بازی امشب نماینده آلمان بخواهد به چیزی جز یک پیروزی بسنده کند. در صورت پیروزی شاگردان یولیان ناگلسمان و ناکامی بارسلونا در غلبه بر دیناموکیف در اوکراین، قهرمان فصل گذشته بوندس‌لیگا در همین هفته صعودش به عنوان تیم اول را هم مسجل خواهد کرد و دو بازی بعدی‌اش کاملاً تشریفاتی خواهد بود(بایرن مونیخ به لطف 3 پیروزی متوالی‌اش همین حالا هم از راهیابی به لیگ اروپا به عنوان تیم سوم گروه مطمئن است).

بارسلونا اما قطعاً فقط با هدف کسب پیروزی به کیف سفر کرده است چون می‌داند که امتیاز دادن به میزبان اوکراینی وضعیتش را از آنچه که منجر به اخراج رونالد کومان شد بحرانی‌تر خواهد کرد. این اولین بازی اروپایی بارسلونا بعد از اخراج کومان و دومین بازی‌اش با هدایت سرخی بارخوان به عنوان سرمربی موقت است که باید آن را ببرد وگرنه کارش برای صعود سخت خواهد شد چرا که دو بازی بعدی این تیم مصاف‌هایی به مراتب سخت‌تر در خانه بایرن مونیخ و مقابل بنفیکا خواهد بود ، دو تیمی که آبی‌و‌اناری‌پوشان کاتالونیا را با نتایج مشابه 3 بر صفر شکست دادند.

پیروزی یا ناکامی بارسلونا در این بازی اما سوای تأثیری که می‌تواند روی سرنوشت این تیم برای صعود بگذارد می‌تواند در تعیین سرنوشت کادر فنی این تیم هم تأثیرگذار باشد چرا که باخت در این بازی مأموریت به مراتب‌ سخت‌تری را پیش روی مربی بعدی برای رساندن تیم به مراحل حذفی لیگ قهرمانان خواهد گذاشت.

در حال حاضر در جدول گروه E، تیم‌های بایرن مونیخ و بنفیکا به ترتیب با 9 و 4 امتیاز اول و دوم هستند و بارسلونای 3 امتیازی و دیناموکیف یک امتیازی در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

گروه F

در گروه F منچستریونایتدی که امشب میهمان آتالانتا است وضعیتی کم و بیش شبیه بارسلونا دارد البته بیشتر از حیث نتایجی که اخیراً برای این تیم در رقابت‌های داخلی رقم خورده است. شاگردان اولگنار سولسشایر به لطف پیروزی اخیرشان در خانه تاتنهام توانستند تا حدودی بعد از باخت خانگی تحقیرآمیز 5 بر صفر مقابل لیورپول اعاده حیثیت و آبروداری کنند اما یک شکست دیگر در خانه آتالانتا در بازی امشب کافیست تا اردوی شیاطین سرخ دوباره تنش و جنجال شود.

منچستری‌ها از 3 بازی قبلی خود 2 بازی را برده‌اند که دومین مورد در هفته قبلی رقابت‌ها مقابل همین آتالانتا در اولدترافورد بود. آن پیروزی اما برای نماینده انگلیس آسان به دست نیامد چرا که این تیم ابتدا 2 گل عقب افتاد و در دقایق پایانی توانست به بازی برگردد و امتیازات مسابقه را از آن خود کند. با توجه به نتیجه احتمالی بازی دیگر این گروه میان ویارئال و یانگ بویز سوئیس در اسپانیا، این احتمال که باخت مردان سولسشایر در خانه نماینده ایتالیا، آنها را به رده سوم بفرستد زیاد است و این اتفاق کار آنها برای صعود را بسیار سخت خواهد کرد چرا که بازی بعدی‌شان هم در خانه ویارئال است. در حال حاضر در جدول گروه F، من‌یونایتد 6 امتیازی صدرنشین است، ویارئال و آتالانتا هر دو با 4 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های دوم و سوم هستند و یانگ بویز هم با 3 امتیازی که در هفته نخست از منچستری‌ها گرفت در قعر جدول قرار دارد.

اعلام اسامی داوران بازی‌های شب اول هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان

گروه G

یکی دیگر از تیم‌هایی که امشب می‌تواند جشن صعود بگیرد سالزبورگ است. نماینده اتریش که اکنون با 7 امتیاز صدرنشین جدول گروه G‌ است اگر بتواند امشب میزبان آلمانی‌اش تیم ولفسبورگ که قعرنشین جدول هم هست را شکست دهد، قطعاً صعود می‌کند چرا که اختلافش با تیم سوم جدول حداقل تا 7 امتیاز افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر پس از سالزبورگ، تیم‌های سویا و لیل به ترتیب با 3 و 2 امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند و ولفسبورگ  2 امتیازی در قعر قرار دارد. با توجه به اینکه در هر صورت یکی از دو تیم سویا و لیل در بازی امشب‌شان امتیاز از دست می‌دهند، پیروزی سالزبورگ در ورزشگاه فولکس‌واگن آره‌نا، نماینده اتریش را برای تیم سوم جدول دست نیافتنی خواهد کرد.

گروه H

در میان تیم‌هایی که امشب به میدان می‌روند تنها دو تیم موفق به کسب پیروزی در هر سه بازی خود شده‌اند که یکی از آنها بایرن مونیخ است و دیگری یوونتوس در گروه H. به همین دلیل اگر امشب بانوی پیر در خانه‌اش بتواند حتی فقط یک امتیاز از سردار آزمون و یارانش در تیم زنیت بگیرد، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی می‌کند. یوونتوس اما با روحیه‌ای نه چندان مناسب از میهمان روس خود پذیرایی می‌کند و دلیل آن هم دو باخت متوالی است که در سری A متحمل شده و به دلیل آن کلی از صدرنشینان جدول فاصله گرفته است. پیروزی خانگی در بازی امشب شاید بتواند برای مردان ماسیمیلیانو آلگری که مربی‌شان آنها را به یک اردوی تنبیهی برده است، فرصتی جهت جبران نتایج ضعیف اخیر باشد. پیش از این بازی اما تیم مالمو در سوئد از چلسی پذیرایی می‌کند که با 6 امتیازی بعد از یوونتوس تیم دوم جدول است. مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها در صورت پیروزی در سوئد و برد یوونتوس مقابل زنیت، در آستانه صعود قرار می‌گیرد.

برنامه کامل بازی‌های هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

سه‌شنبه 2 نوامبر (11 آبان)

گروه E: دیناموکیف - بارسلونا,  بایرن مونیخ - بنفیکا

گروه F: ویارئال - یانگ بویز,  آتالانتا - منچستریونایتد

گروه G: ولفسبورگ - سالزبورگ  (21:15)، سویا - لیل

گروه H: مالمو - چلسی (21:15) ، یوونتوس - زنیت

چهارشنبه 3 نوامبر (12 آبان)

گروه A: منچسترسیتی  - بروژ, لایپزیگ - پاری‌سن‌ژرمن

گروه B: میلان - پورتو (21:15) ، لیورپول - اتلتیکومادرید

گروه C: اسپورتینگ لیسبون - بشیکتاش, دورتموند - آژاکس

گروه D: رئال مادرید - شاختار دونتسک (21:15) ، شریف  - اینتر