جمعه دهم فروردین ماه

ملاح: چرخه انتخابی، خواسته هیأت های کشتی بود

محمدحسین ملاح گفت: چرخه انتخابی تیم های ملی خواسته هیأت های کشتی بود.
محمدحسین ملاح رئیس هیأت کشتی استان گلستان در مورد اجرای برنامه ها در این هیأت گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا فعایت ورزشی نداریم اما با مربیان و هیأت های کشتی شهرستان ها در تماس هستیم و جلساتی را نیز برگزار کردیم، ضمن اینکه کشتی گیران استان نیز به صورت انفرادی و شخصی تمرینات خود را انجام می دهند.
وی در مورد برنامه های آتی هیأت کشتی استان گفت: همه چیز بستگی به برطرف شدن شرایط کنونی و همچنین اعلام تقویم فنی از سوی فدراسیون کشتی دارد. در هفته آینده جلسه هیأت رئیسه هیأت کشتی استان را برگزار خواهیم کرد و در آنجا راجع به اجرای برنامه ها صحبت و تصمیم گیری خواهد شد.
ملاح در مورد حضور استان گلستان در لیگ کشتی تصریح کرد: ما هرساله لیگ کشتی نوجوانان و جوانان را در استان برگزار می کردیم ضمن اینکه نماینده استان در لیگ برتر کشتی نیز حضور داشت. امسال نیز قصد داریم در لیگ تیم داری کنیم که البته نیاز به حمایت کننده مالی داریم. در این زمینه نیز از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون کشتی می خواهیم که به کمک هیأت بیایند و مکاتبات لازم را با استاندار و مسئولان ورزشی استان داشته باشند. البته از نمایندگان استان نیز می خواهیم که در این راه ما را کمک کنند.
وی ادامه داد: سال 97 نیز با تیم راه و شهرسازی در لیگ حضور داشتیم و حتی میزبان فینال این مسابقات هم در گرگان بودیم اما در حال حاضر شرکت های دولتی استان به دلیل مشکلات اقتصادی، تمایلی به حضور در لیگ ندارند و باید رایزنی های لازم انجام شود تا بتوانیم به حضور در لیگ امیدوار باشیم. البته بحث تیم داری در لیگ نیز در جلسه هیأت رئیسه هیأت کشتی استان مطرح و در مورد آن تصمیم گیری می شود.
ملاح در مورد چرخه انتخابی تیم های ملی گفت: اجرای این چرخه خواسته های هیأت های کشتی بود چراکه عدالت و انصاف در مورد کشتی گیران اجرا خواهد شد و آن ها انگیزه لازم را برای ادامه کار پیدا خواهند کرد و پشت آن ها به اجرای ضوابط و مقررات گرم است.
وی در مورد عملکرد فدراسیون کشتی در چند ماه گذشته گفت: فدراسیون به دنبال کارهای اضافی نیست و به دنبال شفافیت است. با این روند هیأت های کشتی استان نیز می توانند برنامه ریزی کنند و وقت این را خواهند داشت که این برنامه ها را به اجرا در بیاورند و چند کار شاخص را نیز انجام دهند.
رئیس هیأت کشتی استان گلستان ادامه داد: البته از فدراسیون کشتی می خواهم که اردوها را به صورت بلند مدت برگزار نکند و اجازه دهد تا کشتی گیران در باشگاه ها خود را آماده کنند. اکثر کشتی گیران در باشگاه های خود حریفان تمرینی خوبی دارند و بهتر می توانند نتیجه بگیرند. برگزاری اردوهای بلند مدت با توجه به هزینه های بسیار زیاد آن هم در شرایطی که در فشار اقتصادی قرار داریم به صلاح کشتی نیست و فدراسیون می تواند این هزینه ها را در جای دیگر که برای کشتی در اولویت قرار دارد، انجام دهد.
وی در پایان با ابراز خوشحالی از انتخاب مربیان سازنده بعنوان سرمربیان تیم های ملی خاطرنشان کرد: مربیان بسیار خوب و با تجربه ای در باشگاه ها داریم که کشتی گیران مدال آور و مطرحی را به تیم های ملی داده اند. باید قدر این مربیانی که سال ها است تلاش می کنند و سلامت کاری دارند بدانیم و با ایجاد انگیزه آن ها را به ادامه کار و سازندگی دلگرم کنیم.