پنجشنبه نهم فروردین ماه

اعضای کمیته فنی بروند کشک شان را بسابند!

 مدیران فوتبال ما خود مختارند و برای اعضا کمیته فنی تره هم خرد نمی کنند.اینجا تا  "ب ز  "ها ،  بادیگاردها و دلالها یک پای قراردادها هستند،کارشناسان حقوقی به چه کار می آیند؟

 مدیران فوتبال ما خود مختارند و برای اعضا کمیته فنی تره هم خرد نمی کنند.اینجا تا  "ب ز  "ها ،  بادیگاردها و دلالها یک پای قراردادها هستند،کارشناسان حقوقی به چه کار می آیند؟
اصولا در امور اجرایی کشور ،به ویژه در ورزش ،تابع کار گروهی و خرد جمعی نیستیم.
ورزشکاران ما هم در رشته های انفرادی هم موفق ترند تا رشته های گروهی.
در نظام مدیریت ورزش از جمله فوتبال هم تیم اجرایی قوی نداریم و طبق یک عادت دیرینه به کار انفرادی و تکی می پردازیم.
در فدراسیون فوتبال‌هیات رئیسه ،تشکیلاتی سمبلیک است که در تصمیم گیریها  و باید و نباید ها نقشی ندارد و کمیته‌فنی هم‌ایضا !!
باشگاههای فوتبال ، بالاخص استقلال و پرسپولیس هیچگاه تصمیمات شان از دریچه ایده و آرا  اعضا کمیته فنی به مدیران اجرایی ابلاغ نشده است.
در واقع این عناصر- بود و نبودشان- در فوتبال باشگاهی و ملی تاثیر گذار  نیست و بیش از هر مورد دیگری به دکور شباهت بیشتری دارد!
 نکته ظریف بر گرفته‌  از  مصاحبه اخیر  تاج با میثاقی در برنامه تلویزیونی نمونه بارز ادعای ما است.آنجا که تاج گفت برای مذاکره با ویلموتس تنهایی به هلند رفتم و برای  هماهنگی کار  و ترجمه "ب ز"را با خود همراه بردم !
متاسفانه این سیره و مشی کلیه مدیران اجرایی فوتبال ما است که هیچگاه از تفکرات جمعی ،به ویژه کارشناسان فنی و حقوقی بهره ای نمی برند و کار را الابختکی پیش می برند‌.
جالب است در عقد قرارداد با ویلموتس از  اعضا کمیته‌ فنی نظری و رایی نمی خواهند و در اصلاح اساسنامه ۲۱ عضو مجمع را بی خبر می گذارند!
این رویه غلط در عقد قرارداد با ویلموتس و استفاده از عناصر ناکارآمد در فدراسیون ،تمام تلاش مهدی تاج در فدراسیون را به تاراج برد و مصاحبه او را به محاکمه بدل کرد.
به یاد داریم در زمان کی روش ،تمام تصمیمات دربست در اختیار مربی پرتغالی بود و هیچکس اجازه اظهار‌نظر نداشت.
او برای اردوها و تعطیلات لیگ تصمیم می گرفت و هیات رئیسه و کمیته فنی هم کوچکترین نقشی در امور نداشتند.
متاسفانه در انتخاب ویلموتس هم این رویه غلط برگزیده شد و پیامد این اقدام نادرست ، باعث قربانی شدن رییس تک محور فدراسیون فوتبال شد
.در فوتبالی که عناصر با تجربه ای چون حشمت مهاجرانی ،محمود یاوری ،مرتضی محصص،بیژن ذوالفقار نسب ،مجید جلالی، علی پروین، علی جباری ،جواد قراب ،محمود حقیقیان ،ابراهیم قاسم پور و دهها خبره دیگر را داریم ،چرا آقایان  در امور فنی بی گدار به آب می زنند و انفرادی و تکی اقدام می کنند.
به راستی فوتبال ما برای اصلاح ساختار خود ،به استفاده از افراد کار آزموده نیاز مبرم دارد و تیم اجرایی می خواهد.
برای تغییرات بنیادین در این زمینه باید از فوتبالی ها کمک گرفت و "ب ز"ها  ، کارچاق کن ها ، دلالها  و نهادهای غیر مرتبط با ورزش را کنار گذاشت و در یک کلام به کار جمعی ، تصمیمات تخصصی و کارشناسی در هر بخش دل سپرد!