سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

شروع مسابقات کشتی آزاد امید های جهان

در پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال قهرمانی جهان از ساعت 13 امروز (جمعه) و با برگزاری مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست (57، 65، 70، 79 و 97 کیلوگرم) آغاز می شود.

 مراسم قرعه کشی پنج وزن نخست این مسابقات عصر روزگذشته برگزار شد که نتایج قرعه کشی نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 24 نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف پاتریک گلوری از آمریکا می رود.

در وزن 61 کیلوگرم که 25 نفر شرکت کرده اند، مجید داستان در دور اول به مصاف دانیل پوچینو از ایتالیا می رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان اسلام گوسینوف از بلاروس و نارانخو نارمانداخ از مغولستان می رود.

در وزن 65 کیلوگرم که 28 نفر حضور دارند، سید حسن عبادی در دور نخست با کارولی کیس از مجارستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده دیدار میان پاول گرایور از مولداوی و جاویت آجار از ترکیه مصاف خواهد داد.

در وزن 70 کیلوگرم که 28 نفر شرکت کرده اند، علی اکبر فضلی در دور اول استراحت می کند و در دور دوم به مصاف باسار ندوم از گینه بیسائو می رود. 

در وزن 74 کیلوگرم که 28 نفر حضور دارند، محمدصادق فیروز پور در دور نخست با سیمومن ووجتکوفسکی از لهستان پیکار خواهد کرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان پراوین مالیک از هند و آنتونیو از گینه بیسائو می رود.

دروزن 79 کیلوگرم که 21 نفر شرکت کرده اند، علی سوادکوهی در دور اول با ویکی از هند مبارزه می کند و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم به مصاف اوکتای حسن از بلغارستان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم که 24 نفر حضور دارند، سجاد غلامی در دور اول به مصاف ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان می رود و در صورت پیروزی در این مبارزه در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان بنجامین گریل از اتریش و امره جیفتجی از ترکیه می رود.

در وزن 92 کیلوگرم که 19 نفر شرکت کرده اند، امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف کولیو دمیتروف از بلغارستان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با واسیل پولیوچنکا از بلاروس کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان زوریکو اورتاشویلی از گرجستان و سوتان اوتیموف از بلغارستان می رود.

در وزن 125 کیلوگرم که 20 نفر شرکت کرده اند، سید مهدی هاشمی در دور نخست به مصاف سامهان جابرایلوف از مولداوی می رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان بارقوت از کانادا و آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه مبارزه خواهد کرد.

گزارش: احمد دباغ