جمعه سی و یکم فروردین ماه
لیگ برتر باشگاه های کشور از نگاهی دیگر

دیدارهایی که رقابتی تر شدند

سه ماراتن هفته چهارم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور را رقابتی تر نشان داد و در این بین آنچه که مشخص شد آسیب پذیری تیم هایی است که بازیکنان باتجربه و سرشناس دارند که بیشتر آن ها با مصدومیت های عدیده دست به گریبان است.

شهداب یزد و شهرداری ارومیه مطابق پیش بینی یک بازی سنگین و ماراتن گونه بود. تیم شهداب که دو ست را باخته بود با آوردن فاضل پژومان به عنوان پاسور با موتور روغن کاری شده حرکت کرد اما این تیم برای شکست دادن تیم قدرتمند شهرداری ارومیه حداقل یک قدرتی زن قهار کم داشت.

در این تیم سلیم چپرلی با آن قد و قواره عالی باید خود را هم پای دیگران برساند و گرنه مشکل شهداب حل نخواهد شد. در تیم شهرداری ارومیه صابر کاظمی این بار عالی بود و 34 امتیاز گرفت. رحمان داوودی به اتفاق سعید مصطفی وند و عادل غلامی از تجربیات خود برای عبور از گرداب میزبان نهایت بهره را برد.

در یکی دیگر از بازی های سنگین هفته سپاهان اصفهان مقابل شهرداری ورامین به دشواری خورد به تیم ورامینی که با نمایش دیدنی امین نجفی و بهمن جهان دیده خودنمایی می کرد سرانجام مردان صاحب نام سپاهان امیر غفور، فرهاد قائمی و پرویز پزشکی سند پیروزی سپاهانی ها را امضاء کردند.

در گرگان پاس تازه وارد بر پولاد سیرجان ایرانیان غلبه کرد.

سیرجان در این بازی آن تیم قهرمان آسیا نبود. قطر پاسور صربستانی این تیم مهار شد و تیم گرگان با ورود مصطفی باقری به عنوان پاسور و درخشش سعید رنجبر از سرویس های خود بیشترین بهره را برد تا به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

تیم شهرداری گنبد با سرمربی جدید عظیم جزیده در سه ست مقابل تیم شگفتی ساز هفته سوم یعنی آذر باطری ارومیه چیره شد.

یونس قلیچ نیازی، حمید چوگان و ادریس دانشور در کنار دفاع های امین درغنه عامل اصلی پیروزی گنبدی ها بودند.

دیدار دو تیم سایپا تهران و لبنیات هراز آمل مانند مسابقه یزد گره خورد و تیم سایپا که در آستانه شکست سه بر صفر قرار داشت با ورود سجاد صیفی نیا و کرمی مسابقه را به ست پنجم کشاندند اما هراز نشینان در کنار امیرحسین اسفندیار از پاس های علی رمضانی حملات سرعتی علی شفیعی در امیتازات حساس بهره برد. این مسابقه با اعتراض مربیان به داوری همراه بود. البته این هفته نیز مانند هفته های گذشته فقط یک مسابقه بدون اشکال داوری همراه بود. مسابقه پنج گیمه هورسان رامسر و راهیاب مریوان یک بازی تماشایی فیرپلی با قضاوت خوب داوود نافعی زیبایی های خاص خودش را داشت که با پیروزی تماشایی مریوانی ها همراه بود.

در تیم مریوان ابوالفضل قلی پور باز هم ستاره بود.

یونس جوان و رسول حق دوست برای این تیم عالی کار کردند تا مریوانی های تیم شگفتی ساز هفته نام بگیرند.

و سرانجام پیکان که با لشگر مصدومان دست به گریبان است با فراخوان امیر حسینی پاسور دیرپای والیبال ایران با موتور تعمیر شده به حرکت در آمد.

شایان شاهسون و حمزه زرینی ستاره های پیکان بودند.

ترین های هفته

پاسورها: پرویز پزشکی- رسول حق دوست- مصطفی باقری

سرعتی ها: عادل غلامی- علی شفیعی- سعید مصطفی وند

قدرتی ها: امیرحسین اسفندیار- شایان شاهسون- ادریس دانشفر

قطر پاسورها: سعید رنجبر- صابر کاظمی- امیر غفور

لیبروها: ابوالفضل قلی پور

تیم هفته: راهیاب مریوان- پاس گرگان

مربی هفته: آرش صادقیان

بازیکن هفته: مصطفی باقری

یونس جوانپدیده هفته:  

گزارش: جمشید حمیدی