شنبه یکم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های کشور در هفته پنجم؛

در تهران خبری نیست

پیکان تهران با پیوستن امیر حسینی و ترمیم آسیب دیدگی یکی، دو بازیکن مانند پوریا یلی در سیرجان به مصاف فولاد ایرانیان می رود. این بازی درواقع به نوعی تقابل پیکانی های دیروز و امروز محسوب می شوند. تیم فولاد که برای باشگاه های جهان آماده می شود، به تدریج در قالب جدید جا می افتد.

هورسیان رامسر در گرگان با پاس تازه وارد بازی خواهد کرد. دو تیم از نظر قوا به هم دیگر نزدیک هستند. طی چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر برکناری سرمربی هورسان بر سر زبان ها افتاده بود اما فرشاد سعیدی در این باره می گوید: برخی از افراد به ظاهر خودی سعی کرده بودند که مربیان مورد نظر خود را به رامسر بیاورند. اما حمایت های مهندس محمدی و آقای گلی علی پور باعث شد بمانم و با دلگرمی به کار خودم ادامه دهم. از نگاه ما هنوز زود است که باشگاه ها به فکر تغییر مربی باشند؛ پیکان هم سه باخت پیاپی داشت اما تردید نداریم که در هفته های آینده گل خواهد کرد.

مس رفسنجان میزبان شهرداری گنبد است. این دو تیم نیز شباهت هایی با همدیگر دارند و باید دید که در مصاف یاد شده پیروزی به سراغ کدامین تیم خواهد آمد.

تیم جوان آذرباتری در ارومیه میزبان شهرداری ورامین است. ورامینی که هفته پیش مقابل سپاهان سرسختی بی نظیری را ارائه داده بود. بدون تردید برای آذرباتری این بازی دشوارتر خواهد بود. در همین روز در ارومیه شهرداری ارومیه باید با سایپا پیکار کند. نارنجی پوشان جوان و پرانگیزه هستند. اما شهرداری چی ها با داشتن بازیکنانی باتجربه برای رسیدن به مراتب بالا، خطر نمی کنند.

فردا اما نبرد دو تیم بدون شکست هراز آمل و فولاد مبارکه سپاهان فینال زودهنگام است. سپاهان با کوله بار بازیکنان باتجربه و هراز با جوانانی که فراوان میدان دیده اند، نوید یک بازی سنگین و حساس را می دهند. امیدواریم داوری و ناظر این بازی بدون حرف و حدیث به پایان برسد.

یکی دیگر از مسابقات مهم فردا حضور شهداب یزد در مریوان است. شهداب تیم پرقدرتی است که هنوز در داخل میدان قوام نیافته است. این تیم اگر در قطر قدرتی سلیم چپرلی را فکور و پراشتها داشته باشد، چیزی برای ایستادن در جمع مدعیان کم ندارد. این در حالی است که راهیاب ملل با بازیکنانی کم نام و نشان هفته پیش شگفتی آفرید و می خواهد سورپرایز فصل باشد. نکته جالب اینکه در هفته پنجم ارومیه در یک روز میزبان دو بازی است اما در تهران هیچ مسابقه ای برگزار نمی شود.

نویسنده: جمشید حمیدی