جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو با مرد صاحب رکورد والیبال؛

امیرحسینی: ورمیگلو؛ بازی ببر بود

بازیکن باتجربه والیبال ایران بار دیگر به صحنه بازگشت تا به رکورد ستارگان بزرگ این ورزش ویچسلاو زایت سف، سرگی تتیوخین و سامائول پاپی نزدیک شود.

امیر حسینی بهترین پاسور جام ملت های آسیا در دهه گذشته در سن 46 سالگی به تیم پیکان پیوست تا موتور این تیم را در مهم ترین چرخه والیبال داخلی به حرکت درآورد. امیرحسینی درباره شرایط تیم پیکان و اینکه چرا بازیکنان جوان امیر فلاحت خواه این قدر آسیب می بیند، گفت: به نظر من باید بین وزنه هایی که می زنند، تعادل ایجاد شود. هر بدنی شرایط خاص خودش را دارد و حیف است که پاسورهای با استعدادی چون فلاحت خواه، پیاپی دربند آسیب گرفتار شوند.

وی درباره کیفیت لیگ والیبال ایران گفت پیش بینی دیدارهای سختی را می کنم، اما به نظر من اوج لیگ ایر ان سال های 87 تا 96 بود که بازیکنان ایرانی از پولی که در داخل کشور می گرفتند، راضی بودند. اما امروز برای اینکه به دلار دست پیدا کنند، سر از لیگ های بسیار ضعیف در می آورند . به نظر من به جز میثم صالحی، بقیه بازیکنان در تیم های پرقدرتی حضور نیافتند و این برای والیبال ما خوب نیست.

امیرحسینی درباره پاسورهای خارجی که به کشور ما آمده بودند، گفت: تاکنون چند بازیکن خوب به کشور ما آمده بودند که باعث شدند آوازه لیگ ایران از مرزها عبور کند. ولی خودم ورمیگلو را یک بازیکن حرفه ای دیدم که واقعا بازی به بر  بود . حضور چنین پاسورهایی می تواند بر انگیزه بازیکنان جوان و کیفیت لیگ والیبال کشور ما بیفزاید.

گفت و گو: جمشید حمیدی