جمعه دهم فروردین ماه
قشلاقی در حد خودش نبود

مظاهری: شه بخش به تصورات غلط پایان داد

علی مظاهری گفت: حضور شه بخش در جمع مدال آوران نویددهنده این است که مسیری جدید پیش روی بچه های بوکس قرار گرفته است و آن اینکه به خودباوری برسند و اعتماد به نفس پیدا کنند که ایرانی ها هم می توانند در بوکس جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.

علی مظاهری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس و کارشناس این رشته با اشاره به موفقیت دانیال شه بخش در مسابقات جهانی اخیر گفت: حضور وی در جمع مدال آوران نویددهنده این است که مسیری جدید پیش روی بچه های بوکس قرار گرفته است و آن اینکه به خودباوری برسند و اعتماد به نفس پیدا کنند که ایرانی ها هم می توانند در بوکس جهان حرفی برای گفتن داشته باشند. از سوی دیگر خط بطلانی بود بر تصورات غلط مسئولان گذشته ورزش که هیچ گاه به عنوان آوری بوکس اعتقادی نداشتند. حالا همه بر این باور شده ایم که بوکس هم قادر به کسب موفقیت است.

مظاهری با اشاره به تصمیم درست کادرفنی در جلوگیری از انجام بازی رده بندی مسابقات جهانی گفت: من از میزان آسیب پیشانی وی خبر ندارم ولی معتقدم که باید شه بخش را حفظ کنیم تا در آینده به سلامتی وی آسیبی وارد نیاید.

کارشناس بوکس در مورد ادعای سرمربی تیم ملی که معتقد است در حق قشلاقی، بوکسور جوان کشورمان توسط داوران اعمال نفوذ شده است، بیان کرد: من تمام مسابقات ایرانی ها و حتی فینال و رده بندی مسابقات جهانی را تماشا کردم و انصافا باید بگویم که در حق قشلاقی ناداوری نشده است. چرا که حریف بلاروس وی بسیار جوان و جسور بود. اما قشلاقی برخلاف مسابقات قهرمان آسیا در حد خودش ظاهر نشده بود. وقتی که بار روانی زیادی را روی دوش قهرمانان می گذاریم و القاب و عناوین فوق العاده به آنها می دهیم، بر استرس قهرمانان می افزاییم. باید اجازه بدهیم بعد از موفقیت ها از ورزشکاران مان تعریف کنیم. با این همه من قشلاقی را بوکسوری بسیار خوش آتیه می بینم و معتقدم در مسابقات پیش روی قهرمانی آسیا او می تواند قشلاقی واقعی باشد.

گفت و گو: عباس اسماعیلی