جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

اقدام نیکو در سواحل چی چست

دیروز پیش از دو دیداری که در تالار شش هزار نفری ارومیه برگزار شد، شاهد اقدامی زیبنده از سوی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه بودیم...

تجلیل از پیشکسوتان نام آور این خطه عزیز پرتوی، ابراهیم وطن پرست و ابراهیم قادر از یک سو و تقدیر از ساسان خداپرست و ناصر شهنازی مربیان ارومیه شاغل در تیم های پاس و شهرداری ارومیه کاری زیبا و به یاد ماندنی بود که می تواند سرمشق باشگاه ها در سایر نقاط کشور باشد.

یکی دیگر از جلوه های به یادماندنی مراسم برگزار شده تقدیر از فرهاد شاهمیری، داور المپیکی والیبال بود. وی که بعد از حدود 25 سال از عرصه قضاوت جدا شد، در پایان بازی سایپا – شهرداری ارومیه سوتش را به تور والیبال آویخت تا برای همیشه از دنیای داوری خداحافظی کند. شاهمیری بدون تردید یکی از افتخارات داوری والیبال ایران است و ای کاش در آیینی وسیع تر و با زدوده شدن ابرهای کدورت در دنیای داوری ما از شاهمیری تقدیر به عمل آید. ما در والیبال داوران توانا و بزرگ کم نداشتیم. اینکه در آن دوران آماتوریسم والیبال تا سطوحی جهانی خود را بالا کشیده بودند. اما امروز  یک خلاء بزرگ در جمع سوت به دستان و سرمه ای پوشان به چشم می خورد و آن اینکه دیگر هیچ داوری به بزرگ ترهای خود آقا نمی گوید. جای معلمان ورزش و معلمین واقعی در والیبال از جمله داوری واقعا خالی است. اگر فدراسیون والیبال بتواند آب رفته آبروی بزرگترهای والیبال را به جوی بازگرداند، بدون تردید داوران ما هم مانند گذشته صاحب ارج و ارزش اجتماعی در کنار توانایی های فنی خود خواهند شد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی