پنجشنبه سوم آبان ماه
سهام سرخابي حراجي نيست!

آقاي پروين! دانيال زاده و هدايتي كجا هستند؟

طبق قانون دستگاه هاي اجرايي كشور مجاز به هزينه كرد در ورزش حرفه اي (كه شامل ليگ برتر فوتبال مي شود) نيستند.

فيفا، فدراسيون هاي عضو را مجاب كرده كه از ساختار دولتي فاصله بگيرند، به طوري كه يكي از دلايل عدم تاييد فعاليت حرفه اي سرخابي ها در سال هاي اخير ساختار دولتي آنها بود. از سال قبل (درست يا غلط) قدم اول خصوصي شدن اين دو باشگاه برداشته شد.

بخشي از سهام آنها از طريق فرا بورس واگذار شد. قرار است بخشي ديگر به صورت بلوكي محول شود. پيشكسوتان دو باشگاه از روزي كه بو بُرده اند سهام اين دو باشگاه واگذار مي شود، با تشكيل جلسات و گردهمايي در تلاشند تا به هر طريق ممكن سهمي از آن خود كنند.

به مجموعه استقلالي ها كه در راس آنها امثال جهانگير كوثري، كاظم اوليايي، حسن روشن، هادي نراقي و … حضور دارند وهمه چيز علي الظاهر شفاف می نماید،كاري نداریم اما در پرسپوليس با حضور علي پروين و سابقه فعاليت او در خارج از مستطبل سبز ابهامات زيادي وجود دارد كه حتي بسياري از پيشكسوتان پرسپوليس به اين حضور ترديد دارند.

خيلي ها با پيش كشيدن عملكرد علي پروين در جنگ سهامداران و امتياز گيري روزانه از طرفين دعوا، ماجراي فرش هاي ... به آلمان، صدور كارت هاي جعلي پايان خدمت، ماجراي مقدماتي جام جهاني آمريكا در قطر كه به خانه نشيني وي منتهي شد و اين اواخر همكاري نزديك با امثال حسين هدايتي و دانيال زاده و دست آخر مصاحبه اي كه در رابطه با انتخابات داشت.

به راستي! آيا در فوتبال اروپا كه باشگاه ها قدمت چند ده ساله در ساختار خصوصي دارند، پيشكسوتان آنها سهامدارند كه در ايران قرار است به نام پيشكسوتان چوب حراج به سهام اين دو باشگاه زده شود؟ دستگاه هاي امنيتي و نظارتي بايد در اين مرحله ورود كنند و حساسيت نشان دهند. چون صحبت از ورود پول هاي ناسالم براي خريد بلوكي سهام سرخابي در ميان است.

نویسنده: مجید سعیدی