شنبه ششم مرداد ماه
ستایش از اقدام یک قهرمان؛

کامروا باشی، کامران پهلوان

وقتی از خوبی ها و جلوه های زیبای دنیای ورزش می نویسیم بیش از همه خود به رضایت خاطر دست پیدا می کنیم.

در روزگاری که ناهنجاری، بداخلاقی و دعوا و مرافعه در فوتبال و چند رشته ورزشی دیگر ملال آور شده، اقدام انسانی و ارزشمند کامران قاسم‌پور قهرمان کشتی ایران و جهان و دلجویی از حریف روس خود در رختکن الگوساز است و قابل ستایش.

در هنگامه برپایی رقابت‌های کشتی‌آزاد باشگاه های جهان در سالن هفتم تیر وقایع تلخ و شیرین و آشکار و نهانی رخ داد. این صحنه ها از دید همکار مجرب ما ( حاج احمد دباغ) پنهان نماند.

اوصاف این هماوردی و فراز و فرود کشتی گیران از زوایای مختلف مورد ارزیابی تخصصی ایشان قرار گرفت. مصاحبه گاتسالوف سرمربی نام آور روس هم با همکار ما درباره میزبانی خوب ایران و قدرشناسی او از مسئولان هم موید این نکته است.

حضور یک‌پارچه تماشاگران خونگرم و کشتی دوست در سالن هفتم تیر تهران که مشوق نمایندگان ورزش کشور بودند بعد از مدت ها خاطرات ماندگار حماسه سازی های کشتی گیران را در این سالن قدیمی زنده کرد. در دیدار نهایی بانک شهر ایران و باشگاه روسی، تشویق بی امان تماشاگران از کشتی گیران ایران به ویژه از دلاوری حسن یزدانی، کامران قاسم پور و امیر حسین زارع بی بدیل بود که کام مردم و تماشاگران را شیرین کرد و لبخند و نشاط را بر چهره یکایک بینندگان تلویزیونی نشاند.

در این اثنی باید اقدام کامران قاسم‌پور قهرمان دلاور کشتی ایران را ارج نهاد که با یک حرکت انسانی، کاروان ورزشی روسیه را به وجد آورد و ستایش گاتسالوف را به همراه داشت. کامران دلاور ما که با امتیاز ۱۱ بر صفر آسخان سعدالله اف را در یک کشتی یک طرفه برد و کام مردم را شیرین کرده بود، با حضور در رختکن و با همراه داشتن کیسه یخ از وضعیت آسیب دیدگی او مطلع شد.

این دلجویی و تفقد و در آغوش گرفتن حریف روس، بسیار مورد ستایش مربیان روسی قرار گرفت. این فضای زیبای انسانی و اخلاقی و پاسداشت آیین پهلوانی در کشتی ما عجین است. اقدام کامران عزیز هم برگرفته از این نگاه ظریف و خداپسندانه است.

دست مریزاد و قدرشناسی از حرکت انسانی یک قهرمان و پهلوان ایران زمین وظیفه و رسالت ذاتی ما است که به نمایندگی از مردم و مخاطبان ورزشی رسانه با شاخه گلی معطر تقدیم کامران عزیز می کنیم.

امید که همیشه کامروا باشی و پا برجا.انتظار داریم دیگر ورزشکاران و مربیان ما در رشته های گوناگون به ویژه فوتبال با الگو گرفتن از اینگونه حرکات جوانمردانه کشتی گیران ما در مسیر درستی گام بردارند و از ملتهب کردن فضای ورزشگاه ها پرهیز کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان