شنبه ششم مرداد ماه

کارگری، کارگر دیگر را دور زد 

سیدرضا صالحی اميری، محمود خسروی‌وفا را به ریاست کمیته ملی المپیک رسانید و حاج محمود که سال‌هاست خود را کارگر جامعه ورزش می‌نامد، با حمایتش "کارگری" را به ریاست کمیته ملی پارالمپیک گمارد. 

رئیس جدید کمیته ملی المپیک همه نمکدان‌هایی که در سفره صالحی اميری بود و نمک گیرش شده بود را شکست و به واژه قدرشناسی و تمامی مکارم اخلاقی پشت پا زد. وی در اولین روزی که به همت و یاری اشتباه تاریخی صالحی‌امیری بر کرسی ریاست کمیته ملی المپیک تکیه زد تمامی نیروهای متخصص و منتصب به او را اخراج یا چنان عرصه را بر آنها تنگ کرد تا ناگزیر از سیستم بیرون رفتند. 

حالا اما، کارگری‌همین کار را با خسروی‌وفا که عامل ترقی وی بود، انجام داد و پس از نشستن بر صندلی ریاست پارالمپیک یکی از نیروهای پرتلاش و زحمتکش پارالمپیک و البته منتصب به خسروی وفا را از کمیته ملی پارالمپیک راند و چندین ماه بلاتکلیف بود تا خسروی‌وفا دریابد که خود کرده را تدبیر نیست.
هر دو رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک بلحاظ اخلاقی هرگز کار درستی انجام نداده اند و اعمال آنها خارج از دایره قدرشناسی و روح پهلوانی در ورزش است.

حالا، هردم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری میرسد. تازه ترین آن اینکه در روزی که رئیس کمیته ملی المپیک منتظر بود که “صمیمی‌” ترین دوستش رئیس فدراسیون جانبازان شود. اما محمد شروین اسبقیان زمان انتخابات را از صبح به عصر تغییر داد و با هماهنگی "کارگری"، کارگر دیگر را حسابی کیش و مات کرد.
کار اسبقیان یک پیام و درس بزرگ برای همگان داشت و آن اینکه دور زدن دیگران عواقبی همسان دارد:
كَلَّا إِذَا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا 

تاکتیک اسبقیان در به تأخیر انداختن زمان مجمع یک تدبیر حرفه‌ای و درست در محافظت از استقلال کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک بود و بنظر نگارنده جایگاه وزارت ورزش را بعنوان نهاد بالادستی و حاکمیتی، تحکیم و تقویت کرد.
این تصمیم باعث شد که گزینه مد نظر رییس کمیته ملی المپیک انتخاب نشود و البته احتمال دارد که “کارگران” در خط و نشان کردن برای همدیگر در مسیر طولانی قرار گيرند. 

قطعا اين اختلافات در بازی‌های المپیک پاریس ضربات مهلکی به منافع ملی کشورمان خواهد زد. 
هم کمیته ملی المپیک و هم پارالمپیک بايد منشور المپیک را بازخوانی نموده تا اهداف بزرگ و سترگ منشور المپیک و نیز منافع ملی کشور عزیزمان قربانی درگیری های فردی نشود. 

در سال جدید و سال المپیک همه عزيزان را به تقوای الهی و پرهیز از خط و نشان کردن برای همدیگر دعوت میکنم.

وَذَكِّرۡ فَإِنَّ ٱلذِّكۡرَىٰ تَنفَعُ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ

نویسنده: علی افتخاری کارشناس ورزش