سه شنبه یکم خرداد ماه
اوج حساسیت در لیگ برتر ایران؛

رقابت مدعیان قهرمانی

تقابل تراکتور و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز و رویارویی پرسپولیس با سپاهان در آزادی دو فینال حساسی است که نتایج آن تا حدودی چهره قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد.

استقلال به عنوان صدرنشین لیگ که پرسپولیس را در تعقیب خود دارد، در حالی گام به میدان تراکتوری ها می گذارد که حسینی دروازه بان اول خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

حضور خالد آبادی در درون دروازه، در ورزشگاه مالامال از جمعیت تبریز، یقینا دغدغه بزرگ نکونام و بازیکنان استقلال خواهد بود.

تراکتور بعد از جدایی خمس، موقتا با حمید مطهری کار می کند و برای بخدمت گرفتن گل محمدی تلاش هایی در پشت جبهه دارد. به نظر می رسد تقابل اصلی دو تیم روی مهره های کلیدی باشد.

تراکتوری ها در امور دفاعی با در اختیار داشتن شجاع، نادری، آغاسی و شیری باید مراقب تحرکات محمدی، بلانکو، بابایی و رضاوند و نفوذهای دائمی حردانی و جلالی از جناحین باشند.

استقلال هم برای مهار مهاجمان حریف، ابتدا باید طرحی نو در انداخته و بازی سازی را از سوی آلوز و حسین زاده سلب کند.

لغزش استقلال و از دست دادن امتیاز ،شرایط را برای رقیب سنتی فراهم ‌می کند تا پرسپولیس در آزادی و با حضور سیل جمعیت طرفدار خود گامی به سوی قهرمانی بردارد.

از طرفی برد استقلال، تا حد زیادی قهرمانی آبی پوشان را تثبیت خواهد کرد.

دیدار انتقامی پرسپولیس و سپاهان

دیدار شاگردان اوسمار با مورایس و سپاهانی ها در آزادی از جهات مختلف دارای اهمیت ویژه است.

در این دیدار انتقامی که حکم مرگ و زندگی است، تا حدودی اوضاع قهرمانی و کسب سهمیه مشخص خواهد شد. لغزش پرسپولیس در دیدار با آلومینیوم و کنار رفتن از جام حذفی آرامش در اردوی پرسپولیس را به هم زد.

اوسمار و بازیکنانش می دانند که در حضور خیل هواداران خود باید برای پیروزی در این میدان سخت تلاش کنند.

اورونوف، ترابی و آل کثیر سه مهاجم کلیدی پرسپولیس هستند که در مواجهه با مدافعان حریف تقابلی دیدنی خواهند داشت. دو تیم دروازه بانهای کلیدی خود را چند هفته ای است در اختیار ندارند.

مصدومیت و غیبت بیرانوند و نیازمند باعث دغدغه فراوان اوسمار و مورایس شده است‌.

سپاهان در خط حمله نفراتی شاخص از جمله مغانلو،اسدی و شکاری را در اختیار دارد. حضور رامین رضاییان و نورافکن و پایه گذاری حملات از سوی این دو می تواند سپاهان را به نتیجه بازی امیدوار کند.

پرسپولیس که در دیدار با آلومینیوم از ناهماهنگی در ساختار دفاعی خود لطمه دید، در رویارویی با بازیکنان کلیدی سپاهان باید مراقبت بیشتری داشته باشد.

خیلی ها اعتقاد دارند تداوم حضور اوسمار در پرسپولیس در گرو پیروزی برابر سپاهان است. در غیر این صورت او اولین خروجی پرسپولیس در فصل بعد خواهد بود.

نویسنده: احمد میرزاییان

 

.