پنجشنبه سوم آبان ماه
فوتبال کوپا آمه ریکا

تساوی برزیل با کاستاریکا فاجعه نبود

برزیل دیشب در مقابل پاراگوئه پس از شروع ضعیف خود در کوپا آمه ریکا، تحت استرس قرار گرفت.

نمایش افتتاحیه آنها مقابل کاستاریکا فاجعه نبود اما گلها به دست نیامدند. در پایان تساوی صفر - صفر، کاپیتان دانیلو - که به عنوان نمادی از رهبری آرام و منطقی دیده می شود - با هواداران در سکوها بحث می کرد.

بخشی از مشکل نتیجه ناکامی‌های اخیر تیم‌های قبلی برزیل است که گروه فعلی را مجبور به پرداخت صورت‌حسابی می‌کند که مسئولیتی در قبال آن ندارند. پس از اینکه حریف دیگر گروه D کلمبیا به پیروزی 3-صفر مقابل کاستاریکا رسید، فشار باز هم بیشتر شد. این بدان معنی بود که برزیل با علم به این که شکست به معنای حذف تقریباً قطعی است، مقابل پاراگوئه به میدان رفت.

در عوض، برد 4-1 برزیل در روز جمعه به این معنی است که بدون معجزه ، آنها جایگاه خود را در مرحله یک چهارم نهایی ثبت کرده اند. اما در طول مسیر مجبور شدند با چند شیاطین رو به رو شوند.

تاب آوری سنتی پاراگوئه ای ها قبلاً قلب برزیلی ها را شکسته است. آنها برزیل را از مسابقات کوپا آمه ریکا در سال های 2011 و 2015 حذف کردند و دوریوال جونیور مربی تیم برزیل را با چشم انداز یک شب ناامیدکننده مواجه کردند که در تلاش برای شکستن خط دفاعی آنها بود.

بدتر از آن، با حرکت خولیو انسیسو از برایتون و میگل آلمیرون به دنبال حق در مقابل دانیلو، پاراگوئه یک بازیکن هجومی بود. آنها دو شوت خطرناک اول بازی را زدند و سپس در نیم ساعت، زمانی که برزیل خارج از آبی پوش بود، یک پنالتی برای توپ دستی اعلام کرد، لوکاس پاکئتا آن را به بیرون فرستاد.

در این مرحله، برخی از سوالات جدی مطرح شد و برزیل به دنبال تست استرس خود نبود. آیا Paqueta تحت تأثیر اتهامات جدی تعمیر نقطه ای که علیه او مطرح شده است، قرار گرفته است؟

وینیسیوس جونیور از سمت چپ وارد دروازه شد و با رودرگیو پاس داد. سپس برونو گیماراس یک توپ با زاویه زیبا به لوکاس پاکئتا زد، که اخراج شیرین او در مسیر وینیسیوس بود، کسی که به حرکت درون زمین خود ادامه داده بود و به فضای ایجاد شده در غیاب یک مهاجم مرکزی نفوذ کرده بود. و برتری 1- صفر برزیل بعد از 34 دقیقه در نیمه اول به 3- صفر تبدیل شد و بازی عملاً قطعی شد.

گل اول کلید بود. هنگامی که برزیل جلوتر بود، پاراگوئه باید مردان بیشتری را به جلو می برد و فضا را برای ضدحمله برزیل باز می کرد. مهره های هجومی برزیل کلیک کرده بود. و احتمالا مهمتر از همه، این وینیسیوس جونیور بود که گروه را رهبری کرد.

گزارش: پیمان محرمی