شنبه هشتم اردیبهشت ماه

خبرها

حمید ناجی: اگر اتفاقی در فوتبال رخ دهد، همه فراری خواهند شد

حمید ناجی بازیکن سال های دور تیم ملی و بانک ملی میهمان خبرگزاری البرز ورزشی بود. او که اکنون چهره متفاوتی در قیاس با دوران جوانی اش پیدا کرده در گفت و گو با خبرنگار ما از فوتبال دیروز و امروز سخن بر زبان آورده است و آنچه که در زیر می خوانید، گزیده صحبت های ناجی است.

پدر آزمون: به زودی خبر مهمی خواهید شنید

در حالی که رسانه های اروپایی به ویژه ایتالیایی درباره انتقال سردار به ناپولی ایتالیا گزارش های متعددی ارائه داده اند، حاج خلیل آزمون پدر سردار که خود از والیبالیست های تیم ملی بود در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی اعلام کرد که به زودی خبر مهمی از انتقال سردار خواهید شنید. وی گفت من هم اکنون در روسیه اقامت دارم.

تالار هندبال مزین به نام سردار دلها

سردرب جدید تالار هندبال امروز با حضور معاون ورزش فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و همچنین مسئولان و پیشکسوتان هندبال رونمایی شد.

دیدار پیروانی و گل محمدی با رسول پناه

مدیر و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس امروز چهارشنبه با حضور در باشگاه، با رئیس هیات مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس دیدار و گفتگو داشتند.

تابش نژاد سرمربی جدید ورامین

سرمربی جدید تیم والیبال شهرداری ورامین همانند پارسال یک شهرستانی است. مجید تابش نژاد که مشهدی است، سال ها در تیم ملی ایران بازیکنی فیکس بود و دوره مربیگری بین المللی را هم با موفقیت طی کرد. وی یکی از خوش رفتار ترین بازیکنان تیم ملی در دهه هفتاد بود.

برگزاری مجمع شهرستان های کشتی مازندران

جلسه مشترک روسای هیات های کشتی شهرستان های مازندران برای انتخاب پنج عضو رای دهنده در مجمع انتخابات ریاست هیات استان در تالار اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد.

قاسمپور: مگر استقلال اهواز هم وجود دارد؟!

سوء مدیریت، نبود امکانات و فساد مالی باعث نزول و پسرفت فوتبال خوزستان شده است.

طاهری: دیگر حق کشتی گیری ضایع نمی شود

با شرایطی که کرونا برایمان به وجود آورده از کار و زندگی افتاده ایم.

کوتاه از فوتبال(۲)...

پرسپولیس و استقلال؛ خبرهای حاشیه ای و خواندنی در این بخش به دو سه نکته ساری و جاری در تیم های سرخابی توجه کنید.

حرفهای زیبایی که پوچ بود!

آقایان برای آنکه گرفتاریهای کی روش را پایان شده تلقی کنند ویلموتس را وارد صحنه کردند.

کوتاه از فوتبال …

امروز هم نگاهی به اخبار ریز و درشت فوتبال داریم که در خلال آنها برخی نکات قابل تعمق بیشتر جلب توجه می کند.

سالیا، ققنوس فوتبال آبادان بود…

فوتبال خوزستان در روزهای گرم و به یاد ماندنی اش با مردانی بزرگ چون برمکی، سالیا، کشتکار، برزگری، مهراب شاهرخی، ایرج سلیمانی، صفر ایرانپاک و... شهره آفاق بود. مردانی تکرار نشدنی که چون از این دیار پر کشیده اند، انگار سرزمین طلای سیاه به خشکسالی فوتبال رسیده است.

چوخه در انتظار حمایت

در میان ورزش های بومی و سنتی ایران، چوخه جایگاه والایی دارد و بسیاری از قهرمانان نام آور کشورمان از این ورزش برخاسته اند ولی این ورزش زیبا و پهلوانی که در دیار خراسان طرف توجه است، آن طوری که باید و شاید مورد پشتیبانی مسوولان ورزش قرار نگرفته است.

استقبال از روز جهانی قدس

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

والیبال ایران در لیگ ملت های جهان

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برنامه لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد که این رقابت‌ها در گروه مردان از ۲۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

سرمربی تیم ملی هندبال استعفا داد

با حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون، حمیدرضا عزتی سرپرست دبیری و سایر اعضا، جلسه کمیته فنی فدراسیون هندبال تشکیل شد.

ششمین سالگرد فوت پهلوان باشی

امروز 31 اردیبهشت مصادف با ششمین سالگرد درگذشت مرحوم پهلوان باشی شادروان علی رضا سلیمانی است. تا امروز کسی نتوانسته رکوردش را بزند و دریغ از آن که دیگر کنارمان نیست تا از وجودش استفاده کنیم.

ششمین جلسه تدوین سند طرح توسعه کشتی کشور برگزار شد

ششمین جلسه تدوین سند طرح توسعه کشتی کشور در سال جدید با حضور کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.

نبی زاده: دو و میدانی رئیسی دلسوز و بانفوذ می خواهد!

رکورددار پرش ارتفاع ایران اعتقاد دارد که دو و میدانی کشورمان پتانسیل خوبی دارد که چون در سایه فعالیت های فراگیر مردان قرار می گیرند فرصت نشو و نما پیدا نمی کنند.

احتمال تعویق انتخابی بسکتبال کاپ آسیا

فیبا آسیا اعلام کرد به دلیل بحران کرونا احتمالا زمان برگزاری دیدارهای پنجره دوم و سوم انتخابی کاپ آسیا به تعویق می افتد.

تکاپوی شورای شهر گنبد برای تیمداری

تکاپوی برای تیمداری در گنبد شدت و قدرت بیشتری گرفته است و طی چند روز آینده گنبدیهای والیبالیست و والیبالدوست هم از بلاتکلیفی خارج می شود.

گرشاسبی: چونه والیبال پیکان کوچک شد

تکلیف پرافتخارترین تیم والیبال آسیا چه می شود، چرا از پیکان در بازار نقل و انتقالات خبری نیست؟

وزیری: نگاه ویژه ای به نجاتی داریم

نگاه ویژه ای به علیرضا نجاتی نماینده استان قم در وزن 60 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی داریم.

حکایت شیر و آهو و مربیگری در والیبال

در مسابقه بین شیر و آهو، بسیاری مواقع اهوان برنده می شوند چون شیر برای غذا می دود و آهو برای زنده ماندن و این یعنی که هدف مهمتر از نیاز است، داستان عجیبی است دنیای مربیگری والیبال ما عده ای فقط به زندگی کردن راضی اند و بعضی ها هم مثل عقاب بالاتر از ابرها پرواز می کنند.

عبدی: فوتبال ایران یکی مثل «دایی» می خواهد

فوتبال پایه و اصولا ورزش پایه نیازمند اشخاصی است که فرهنگی بوده و ورزش را با اصول اخلاقی در هم آمیزند. این مقدمه بحث امروز ما با یکی از سازنده ترین مربیان فوتبال پایه است که چندبار بهترین مربی پایتخت شد، یکبار از سوی کانون مربیان تهران برگزیده شده و در جمع چهار برتر کشور قرار گرفت.

اسمعیل نژاد: با گالاتاسرای به لیگ اروپا می روم

دومین بازیکن ایرانی در آستانه پیوستن به لیگ ترکیه قرار دارد، البته اگر قراردادها و ملاحظات داخلی وی را در معذوریت قرار ندهد.

ملی پوشی دیگر در شهداب یزد

دفاع وسط تیم ملی والیبال ایران در شهدابیزد؛ رضاعابدینی با عقد قراردادی یکساله به شهداب پیوست.

آماده رقابت در لیگ لهستان هستم

برای ایگور کولاکوویچ سرمربی برجسته مونته نگرویی طولی نکشید که پس از جدایی از تیم ملی والیبال ایران برای خود کار جدیدی پیدا کرد. او در فصل ۲۰۲۰/۲۱ هدایت تیم لهستانی آلورن ویرچو سی ام سی ژاویرچیه Aluron Virtu CMC Zawierci را خواهد داشت. مصاحبه زیر را کولاکوویچ به طور انحصاری برای وب سایت ورلد آو وولی World of volley ارائه داده است.

ساحلی ایران در راه دشوار المپیک

مسابقات والیبال ساحلی المپیک توکیو با حضور ۴۸ تیم در دو گروه مردان و زنان پیگیری خواهد شد و والیبال ساحلی ایران برای حضور در این رقابت‌ها، مسیر دشواری پیش‌رو دارد.

رد پای آقازاده ها در قرارداد مسئله دار با ویلموتس!

اظهارات صریح رییس دپارتمان حقوقی فدراسیون و بی اطلاعی او از مفاد قرارداد با ویلموتس و جوابیه شتابزده و بی رنگ ولعاب فدراسیون ،دست های پشت پرده و نفوذ برخی آقازاده ها را در این‌پرونده رو کرد!

گزارش تحقیق و تفحص بایگانی نشود!

مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید واهمه دارد ،بیم آن داریم با شروع کار مجلس جدید و منازعات همیشگی جناح ها،گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم در باره عملکرد سرخابی ها بایگانی شود!

کارخانه: شهرام محمودی جراحی می کند

سرمربی جدید تیم والیبال سایپا از مذاکره با امیر غفور، سید موسوی و محمدجواد معنوی نژاد خبر داد.

ایراد قانونی مجلس به سعادتمند

مجلس به دریافت حقوق از سوی رییس مدیرعامل استقلال در زمانی که رییس هیئت مدیره این باشگاه بود ایراد قانونی گرفت.

کاپیتان میرمهدی: پیشکسوتان نباید دغدغه هایی همچون مسکن داشته باشند

پیشکسوت ورزش های رزمی ایران گفت: به دنبال حمایت از پیشکسوتان ورزش کشور هستیم که طرح خانه دار شدن این سرمایه های ورزش کشور، در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

اخبار کوتاه فوتبال...

فوتبال و بازهم فوتبال؛ ورزشی که حرف اول رسانه های همه جای دنیاست و در ورزش کشور ما اما ستاره سازی کمتر و پرداختن به باشگاه های معتبر کمتر است. باید دید که چقدر خواننده دارد.

میثاق نامه قهرمانان ملی ورزش در شب هفتم امام علی (ع)

یادواره پهلوان سردار شهید ورزشکار حاج سیدمجتبی هاشمی فرمانده جنگهای نامنظم و از فاتحین سرفراز خرمشهر شب 27 ماه مبارک برگزار می شود.

رسم بد نامهربانی در والیبال

لحظه ها در گذرند، ما به دنبال چه هستیم ؟! درانتظار کدامین فرصت مناسب عمرسپری می کنیم؟! چه خوب می شد اگر پابند شعار « قهرمان زنده را عشق است » نبودیم! قدر شناس بودیم نه ناسپاس!

صیدهای تازه نارنجی پوشان با کارخانه

شفیعی که پارسال در ارومیه بازی می کرد، امسال بار دیگر به سایپا بازگشت. استارت وی از تیم کاله آمل بود، سوای شفیعی، محمدرضا موذن لیبروی تیم ملی و باشگاه پیکان هم سایپایی شد.

برای حضور تیم‌های قدرتمند جهان رایزنی می‌کنیم

محمد مهدی شهریاری گفت: امیدوارم با همکاری خوب فدراسیون کشتی و سازمان لیگ بتوانیم این رویداد بزرگ را به خوبی میزبانی کنیم.

اخلاقی: از پشت دیوار شیشه ای همه چیز شفاف می شود

طبق برنامه هفتگی که به کشتی گیران محول کرده ایم، مشغول به انجام تمرینات هستند تا زمانی که اتحادیه جهانی و فدراسیون کشتی مسابقاتی را در نظر بگیرند و از بلاتکلیفی خلاص شویم.

مومنی: با هزار زحمت 50 درصد پولمان را گرفتیم

به نظر من لیگ باید به هر نحوی که شده به اتمام برسد و اگر اتفاقی برای کسی رخ ندهد و پروتکل های بهداشتی رعایت شود مشکلی ایجاد نخواهد شد اما اگر اتفاق ناگواری بیفتد و حتی یک نفر از این جناح به ویروس کرونا مبتلا شود، فاجعه است.

تاریخ شروع لیگ برتر اعلام شد

دستور العمل و زمان بازگشایی تمرینات تیم های فوتبال در رده های مختلف لیگ ابلاغ شد.

آقایان! منصورخان هم پیشکسوت استقلال بود!

ظاهرا مدیرعامل باشگاه استقلال دستور داد حقوق معوقه سال 86 اعضای کمیته پیشکسوتان باشگاه محاسبه و پرداخت شود، چه خوب که در گیر و دار هزار و یک مشکلی که باشگاه بزرگی چون استقلال دارد، پیشکسوتان از یاد نرفته اند.

آب از سر ما گذشته است!

نشست مشورتی گروه آموزش و استعدادیابی را که دیده ام، متوجه شده ام که دور باطل ادامه دارد و داستان غم انگیز اینگونه همایش تکرار می شود.

موسایی: استان فارس درلیگ کشتی فرنگی تیم خواهد داد

رییس هیات کشتی استان فارس از حضور این استان در لیگ کشتی پایه خبر داد.

غم نان و حفظ غرور؟!

مربیگری در والیبال البته که اغلب رابطه ای، کانالی و رسوخی است و در بسیاری از موارد کنسه های برخی اهالی فدراسیون هم تاثیرگذار بوده و احتمالا هنوزم است، لذا از میان حدود 700 مربی بین المللی اگر فقط 70 نفر را گلچین کنیم، باز به همه تیم نمی رسد به همین دلیل بازهم چاره ای نمی ماند که به هر دستگیره ای آویزان شد، معدودی البته اگر غم نان هم داشته باشند باز غرور خود را حفظ می کنند اما در روزگار یک مویز و چهل قلندر دنیای مربیگری به قول شاعر جز رضا و تسلیم کو چاره ای؟

طارمی به پرتو نزدیک تر شد

مهدی طارمی مهاجم تمام عیار ایرانی که این روزها صحبت از انتقالش به لیگ برتر انگلستان است، طبق گزارش روزنامه «ابولا» پرتغال از باشگاه پرتو پیشنهاد دریافت کرده و این احتمال وجود دارد وی فصل آینده در این تیم حضور پیدا کند.

استخدام قهرمانان ورزشی؛ شاید وقتی دیگر

چندی پیش رئیس کمیسیون مدیریت و برنامه‌ریزی کمیته ملی المپیک از تدوین آیین‌نامه‌ای ویژه برای جذب و استخدام قهرمانان در کمیته ملی المپیک خبر داده بود و ظاهرا این پیشنهاد در کارگروه تشکیل شده بررسی و در نشست هیات اجرایی در روز 21 اردیبهشت مطرح شد اما این موضوع همچنان در دست بررسی است و هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

آزمون؛ شایعات و بازتاب ها؟!

سردار آزمون که صحبت از انتقالش به باشگاه ناپولی و لیگ برتر انگلیس بود، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. وی می گوید من بازیکن زنیت هستم. ما منتظر از سرگیری لیگ روسیه هستیم و می خواهیم هرچه سریعتر به میدان برگردیم زیرا فوتبال بخش عمده ای از زندگی من است.

درخواست ایران برای تعویق فوتسال قهرمانی آسیا

فدراسیون فوتبال ایران درخواست رسمی خود را جهت تعویق زمان برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد.

چای نبات بیاریم خدمتتون؟!!

داستان پرماجرای شکایت کماکان ادامه دارد و معلوم نیست با این روند عجیب و قریب چه سرنوشتی در انتظار استقلال و پرسپولیس و حتی فدراسيون فوتبال خواهد بود.

نوری: حضور نوروزی را به فال نیک می گیرم

حسین نوری قهرمان خوش آوازه و با اخلاق کشتی فرنگی که از طرفداران زیادی هم برخوردار است و طی سال های اخیر بارها و بارها با حبیب الله اخلاقی در وزن 87 کیلوگرم بر سر رسیدن به دوبنده تیم ملی تقابل تنگاتنگی داشت، چند کلامی با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی همکلام شد و در رابطه با آخرین وضعیت خودش گفت…

پروانه: هندبال به نقد منصفانه نیاز دارد

هندبال ایران به دلیل ظرفیت هایی که دارد می تواند در سطح آسیا و جهان بدرخشد. ولی در این راه نیازمند حمایت همه جانبه خانواده هندبال و تلاش شبانه روزی است که همه اینها در سایه آرامش، دوری از التهاب، اتحاد خانواده هندبال و ثبات به دست می آید.

فولاد سیرجان ایرانیان همچنان محکم و استوار در لیگ برتر والیبال

علی رغم برخی شایعات که خبر از انحلال تیم فولاد سیرجان ایرانیان داده بودند، ساعاتی پیش مسوولان شهری سیرجان در نشستی صمیمانه و به یاد ماندنی رای به حمایت توام با اتفاق نظر تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان داده اند.

یاد آن دوران به خیر...

زمانی که حاشیه نشینان دریاچه چی چست باوجود مردان نامدار و قدرتمندی در والیبال ایران و در مسابقات پاسارگاد حرف های زیادی برای گفتن داشتن داشتند.

کوتاه از فوتبال (2)...

اخبار ریز و درشت فوتبال بازهم بیشتر معطوف به حول و حوش دو تیم استقلال و پرسپولیس است. بخوانید بالاخره خالی از لطف نخواهد بود.

نکته سنجی گرشاسبی

قرار است لیگ برتر مجددا از سر گرفته شود. مشخص نیست که اینده فوتبال در شروع مجدد مسابقات چگونه رقم خواهد خورداما در میان اظهار نظرات موافق ومخالف شروع لیگ یک حرف از زبان گرشاسبی مطرح شد که با منطق مطابقت دارد.

تمجید سرمربی ریوه آوه از طارمی

کارلوس کاروالهال سرمربی تیم ریوه آوه پرتغال که مهدی طارمی را هم در اختیار دارد از مهاجم توانمند ایرانی خود تعریف و تمجید به عمل آورده است.

مدیرعامل تراکتور: با بازی پلی استیشن تکلیف قهرمان مشخص می شود!!

هر باشگاه یک نماینده بفرستد تا قهرمان لیگ بصورت مجازی و با بازی پلی استیشنی معرفی شود، بدین صورت نشاط اجتماعی تا حدودی به جامعه‌ی فوتبال باز می گردد!

ریاست محترم هیات دوچرخه سواری استان تهران

غم از دست دادن خواهر گرامیتان ما را نیز اندوهگین کرد. ما را نیز در غم خود شریک بدانید.

کارخانه سرمربی سایپا شد

مصطفی کارخانه مربی نام آشنای والیبال اینبار سمت سکانداری تیم والیبال نارنجی پوشان را بر عهده گرفت. کارخانه که طرف مذاکره یکی دو باشگاه تهرانی و شهرستانی نیز بود، امروز رسما جانشین ناصر شهنازی در تیم سایپا شد.

به جای «نق زدن» کار کنید!

بعد از انتظار طولانی ،فرمان شروع لیگ صادر شد،حالا فوتبالی ها به جای عیب و ایراد گرفتن ،باید به صحنه بیایند و با مدیریت کار را‌ پیش ببرند.

عسگری: مردانی در لیست انتظار است

برای اینکه تمرینات را شروع کنیم منتظریم مسوولان تصمیم بگیرند و اجازه بدهند تا بتوانیم برنامه ریزی کنیم.

اخبار کوتاه از فوتبال...

بخش کوتاه از فوتبال، مخاطبان البرز ورزشی را از تازه ترین رویدادهای فوتبال کشور مطلع می سازد.

خوشبخت؛ باشگاه های جهان 28 آبان ماه در ارومیه

مسابقات کشتی آزاد باشگاه های دنیا 28 لغایت 30 آبان در ارومیه برگزار خواهد شد.

موسوی: در اسلامشهر کرونا به استقبال من آمد!

یکی از دو بوکسور المپیکی ایران جوانی جسور و مبارز از شهر ورزش خیز اسلامشهر است، وی در وزن 75 کیلوگرم در مسابقات آسیا - اقیانوسیه با شکست دادن حریفان جواز حضور در بازی های المپیک 2021 را به دست آورده است.

علی نژاد: انتخابات فوتبال مهرماه برگزار می شود

مهدی علی نژاد امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره تصمیم وزارت ورزش مبنی بر ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: چون هم می‌خواستیم دو باشگاه دولتی را ساماندهی کنیم و هم جلوی یکسری حواشی را بگیریم این تصمیم را گرفتیم. چون مالکیت این دو باشگاه با وزارت ورزش است این تصمیم را گرفتیم.

بودجه ورزش همگانی و باقی قضایا

اعتبار تخصیصی وزارت ورزش به فدراسیون ها برای حوزه همگانی و فعالیت آنها در این بخش جدا از حوزه قهرمانی است.

پرسپولیس به پرداخت 9 میلیارد محکوم می شود!

گابریل کالدرون بابت عدم دریافت مطالبات خود بابت حضور نیم فصل در پرسپولیس اقدام به فسخ قرارداد کرد تا بتواند پس از شکایت به فیفا مبلغ ۵۳۰ هزار دلار جریمه دریافت کند.

صالحی امیری: قصد اول قهرمانان را می پردازیم

جامعه ورزش در غم و شادی مردم شریک است و نمی توانیم جدا از مصائب کشور باشیم.

داودی: کرونا نمی گذارد بسکتبال بازی کنیم!

ملی پوش سابق تیم شیمیدر قم می گوید: اسکان و تمرینات شیمیدر در تهران بود اما در قم بازی می کردیم از این رو چه در بازی های خانگی و چه خارج از خانه مدام درحال مسافرت بودیم. شرایط سختی بود و همین دلیل باعث شد استراحتمان کم و مصدومیتها زیاد شود.

آماده باش تراکتور و ماشین سازی

فوتبال از نگاه تبریزی ها هم یک ورزش بی نظیر است و دوستداران ورزش در این شهر نگاهی فراتر از یک فوتبال به تیم تراکتور دارند و به حتم تعقیب اخبار و حواشی این تیم محبوب برای آنان دارای جذابیت مضاعفی است.

محمدپور: وعده های قشنگ را هم از یاد برده اند

وزنه برداری ایران باید از سرمایه های موجود و قهرمانانی که افتخارآفرین بوده اند، استفاده کند تا دوباره اوج بگیرد.

امامی: آزمایشات دوپینگ پنج برابر خواهد شد

فدراسیون کشتی عزم خود را برای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل دوپینگ جزم کرده است.

ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا/ حرف های بی پشتوانه!

بدون تردید داشتن کرسی های مهم در فدراسیون های مهم قاره ای اهمیت بسزایی دارد. اینکه ما مثلا در اسکواش و فوتبالدستی و... چند سمت داریم خیلی تعیین کننده نیست اما در فوتبال قضیه برعکس هست و ما این روزها به شدت خلاء نبود آدم های تاثیرگذار را در AFC حس می کنیم.

فنودی: آموزش به بینش و دانش جدید نیاز دارد

نشست کارگروه مشورتی کمیته استعدادیابی و آموزش از چند وجه قابل توجه بود، اول اینکه تلفیقی از تجربه داران و جوانان پر انرژی بود و مباحث بسیار خوبی مطرح شد. همه دعوت شدگان دارای سوابق آموزشی و اجرایی در این زمینه بوده اند.

حسن و عیب آکادمی داوری از نگاهی دیگر

راه اندازی آکادمی داوران والیبال، اقدام خوبی است که باعث می شود داوران شهرستانی هم وارد چرخه شوند و معلومات خود را به روز کنند.

طاها آکگول: در شانه ام هنوز درد احساس می کنم

طاها آکگول قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد المپیک و جهان از تعویق المپیک توکیو خوشحال است.

نوشداروی بعد از مرگ سهراب؟

در ارومیه که به پایتخت والیبال ایران شهرت یافته است، عاشقان پرشمار همواره در جهت ارتقا و استیلای تیم شهرشان تلاش بی شائبه کرده اند و آنها قهرمانی را حق دیاری می دانند که صدها والیبالیست به تیم های ملی ایران هدیه کرده است اما...

تمرینات ورزشی اول خرداد، مسابقات ۲۲ خردادماه

ستاد مقابله با بیماری کرونا در ورزش اطلاعیه شماره ۱۴ خود را صادر کرد.

نوروزی مهمان ویژه بود

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در رابطه با انتخاب امید نوروزی به عنوان مدیر تیم های ملی کشتی گفت: وی فقط به عنوان مهمان ویژه در این مجمع حضور پیدا کرده بود و این موضوع دال بر این نیست که ایشان به عنوان مدیر فنی جدید انتخاب شده باشد.

کوتاه از فوتبال...

بخش کوتاه از فوتبال، مخاطبان البرز ورزشی را از تازه ترین رویدادهای فوتبال کشور مطلع می سازد.

اميد نوروزي، مدير تيم هاي ملي كشتي‌فرنگي می شود؟

شنیده ها حاکی از این است که امید نوروزی قهرمان سابق المپیک احتمالا به عنوان مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی ایران انتخاب خواهد شد.

... و نشستی دیگر در فدراسیون والیبال

نشست کارگروه مشورتی فدراسیون والیبال این بار در زمینه استعدادیابی و آموزش تشکیل شد. نگاهی به افراد دعوت شده نشان داده که باید همایشی پر محتواتر از نشست مربیان و کارشناسان بوده باشد اما اینکه این نشست ها چقدر می تواند کاربردی باشد، منتظر برنامه های آتی فدراسیون والیبال می مانیم. بدون تردید یک کاسه کردن تفکرات آموزشی و گلچین کردن مدرسان برجسته می تواند شرایط تازه ای را برای کار در این زمینه مبتنی بر علوم ایجاد کند.

بیانی: با دو ریال و ده شاهی برای استقلال بازی می کردم!

شاهین بیانی، مدافع سالهای دور و دفاع متعصب وپر خاطره استقلال میهمان البرز ورزشی بود. او همچنان با فوتبال زندگی می کند، اما نه همراه با استقلال. فوتبال بخشی از وجود شاهین بیانی است. صحبتهای او شیرین وخواندنی است که می خوانید.

اسماعیل پور: روزگار من را سیاه کردند

وقتی مسئولی سراغ ما را می گیرد انگار دنیا را به ما داده اند مثل دیدار آقای عالیشان با بنده. مسوولین سابق نه تنها کاری برایمان نکردند بلکه روزگارمان را هم سیاه کردند تا جایی که از کشتی جویبار تنها اسمش مانده و به جز یکی دو کشتی گیر هیچکس به مدارج بالا دست نیافته است.

عیادت بهداد سلیمی از فرنگی کار تیم ملی جوانان

بهداد سلیمی، مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در امور المپین ها و قهرمانان صبح امروز با حضور در منزل محمد رضا آقا نیا فرنگی کار تیم ملی جوانان که به تازگی دچار عارضه سرطان شده از وی عیادت کرد.

ملوان انزلی یا فوتبال گیلان؟

پس امضای قرارداد اسپانسرینگ مابین باشگاه ملوان و منطقه آزاد انزلی، هفته گذشته مرحله ی دوم و پایانی پرداختی این سازمان به حساب باشگاه ملوان بندرانزلی برای فصل جاری انجام شد.

ابراهیمی: دو و میدانی همت مردانه نیاز دارد

لیلا ابراهیمی در دهه های 90 - 80 بر تارک دو و میدانی ایران می درخشید. او یکه تاز پیست های ایران بود، ابراهیمی در واقع در آن سالها سمبل دو و میدانی بانوان ما بود. اما آن دختر خستگی ناپذیر، امروز مربی تیم ملی شد.

کشورهای عربی؟ پایان خط بازیکنان حرفه ای

بازیکنان ایرانی طرف توجه تیم های قطری قرار گرفته اند، بعد از فرهاد قائمی که با العربی به توافق رسیده است، این تیم پیشنهادی هم به قطر پاس سال پیش سایپا داده است.

طرح انتخابی فدراسیون کشتی تصویب شد

چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی برای اجرا در سال فنی جاری، با رأی قاطع روسای هیأت های کشتی استان های سراسر کشور به تصویب رسید.

مختاری فر: دوستان با نگاهشان به من چوب می زدند/ تهرانی: پول خط بطلان بر همه چیز کشید

زمانیکه نام وی آورده می شد، بسیاری به پا خواسته و او را از پدیده های نادر فوتبال ایران می دانستند، سخن از جعفر مختاری فر است. هنر، تکنیک و سرعت فوتبال او در زمان خودش از نوادر بود.

طیبی در لیگ پرتغال

حسین طیبی لژیونر فوتسال ایران که در چهار سال اخیر در تیم غیرت قزاقستان حضور داشته در پایان این فصل از مسابقات لیگ قزاقستان از این تیم جدا می‌شود.

سفیر ایران به دیدار پادووانی رفت

سفیر ایران در کشور برزیل با لئاندرو پادووانی بازیکن سابق باشگاه استقلال دیدار کرد.

ویلموتس: رای فیفا تکلیفم را مشخص می کند

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد منتظر حکم فیفا درباره پرونده شکایتی با فدراسیون است تا تیم آینده اش را مشخص کند.

یک عکس - یک نگاه

مبین شه بخش بوکسور سیستان و بلوچستانی کشورمان گفت: المپیک سقف ورزش دنیاست و نتیجه گرفتن در آن برای ورزش ایران مهم است.

میرزایی: سالنی را به نام اسطوره کشتی ایران تاسیس کردیم

مصطفی میرزایی رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: از سوی اداره کل ورزش و جوانان، بعنوان یکی از هیأت های ورزشی نمونه استان اصفهان انتخاب شدیم.

انعقاد قرارداد با موسسه حسابرسی جدید

فدراسیون کشتی برای بررسی حساب های خود با موسسه حسابرسی جدید انعقاد قرارداد کرد.

آرامش به کشتی باز می گردد

هفته گذشته کشتی سر تیتر تمامی رسانه شده بود چرا که یک طرحی از طرف فدراسیون کشتی تدوین شده بود که تمامی مسابقات انتخابی های تیم های ملی آزاد و فرنگی قانونمند شود که بر اساس آن فقط نفراتی صاحب دوبنده تیم های ملی شوند که از چرخه انتخابی ها بیرون بیایند.

ستارگانی از نسل طلایی فوتبال ایران

سه بازیکن از نسل طلایی فوتبال ایران خط هافبکی را تشکیل دادند که چندین سال بهترین خط هافبک تاریخ فوتبال ایران و آسیا بود.

نائیجی: نیاز ما به مهندسی و هندسی شدن امور است

زیرساخت فرهنگی ورزش ما محکم نیست و با وجود گذشت 40 سال خلاء یک دانشگاه یا دانشکده ویژه استعدادیابی و پژوهشی در کشور ما حس می شود.

... غم بوده و نابوده مخور

ورزش و ارزش بدون نگاه فرهنگی به قضایا رنگ واقعی نمی یابد و ما در این راستا تلاش کرده ایم که از نگاه صرف ورزشی و فنی خارج شده و به صورت همه جانبه نگرانه ای به رخدادهای دنیای ورزش بپردازیم.

چارچوب محکم برای کمیته داوران والیبال

کمیته داوران یکی از مهم ترین بخش های هر فدراسیونی است که سرنوشت تمامی مسابقات به عملکرد آنها بستگی دارد. در والیبال نیز این الزام و اهمیت بیشتر نمایان است و امیدواریم که گروه جدید کمیته داوران بتوانند این اهمیت را اعتبار ببخشند.

بنایی: انتخاب مربی تیم ملی باید برپایه منافع ملی کشورمان استوارباشد

آذربایجان غربی، به ویژه ارومیه با بیش از ۷۰ سال قدمت به پایتخت والیبال ایران لقب گرفته است.

سالروز درگذشت اولین طلایی کشتی ایران

پنجاهمین سالروز درگذشت مهندس جهانبخت توفیق اولین طلایی کشتی ایران در عرصه مسابقات جهانی یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم.

باید و نبایدهای لیگ برتر

پس از مدتها لیگ فوتبال باشگاهای آلمان موسوم به بوندسلیگا و کره جنوبی (کی لیگ) از سرگرفته شد، البته بدون تنش و منازعه.

شروع لیگ در حضور کرونا!

همه برای شروع لیگ آماده می شوند،راضی و ناراضی ! لیگی سرتاپا ایراد و ویروسی که یک لشکر موافق و مخالف را با خود یدک می کشد!

کوتاه از فوتبال...

این روزها آغاز و پیگیری مجدد لیگ سوژه روز فوتبال ماست و از طرفی بحث آماده سازی تیم ملی با سرمربی جدید، باید دید که در نهایت چه خواهد شد.

عالیشان: انتقادات از من فروکش کرده!

سرپرست هیات کشتی مازندران می گوید: سال گذشته هیات های مجمع انتخابات استانی بدون حرف و حدیث برگزار شد.

خوشبخت: فردا آخرین روز ثبت نام است

قرار است بعد از 45 روز تاریخ انتخابات مجمع توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام شود.

تعیین زمان نشست مشترک روسای هیات کشتی مازندران

با وجود آنکه به دلیل سو رفتارها در حوزه قهرمانی ورزش مازندران، رشته مهم کشتی در محاق قرار گرفته بود، حبیب حسین زادگان مطابق وعده اش دستور برگزاری مجمع انتخابات شهرستان ها را اعلام کرد.

علیرضا دبیر: ریشه دوپینگ را خشک می کنیم

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفت : فدراسیون کشتی با انجام گسترده آزمایشات دوپینگ عزم خود را برای مبارزه با این معضل بزرگ جزم کرده است.

احدی: بوکسورهای ما باید المپیکی تمرین کنند

بوکس ایران با کسب دو مجوز، دیگر نباید فقط برای شرکت صرف در المپیک تمرین کند.

جلالی: بازیکنان گل گهر تست کرونا دادند

تمرینات بازیکنان تیم گل گهر سیرجان کماکان به صورت انفرادی پیگیری می شود و اینکه گفته اند از روز پانزدهم به صورت گروهی تمرین می کنیم شایعه ای بیش نیست.

اسمعیل نژاد در راه گالاتاسرای

باشگاه های ترکیه نگاه مثبتی به بازیکنان ایرانی پیدا کرده اند، آنها که از نحوه عملکرد فرهاد قائمی و صابر کاظمی راضی نبودند، در پی درخشش تماشایی مرتضی شریفی رویکرد مجددی را به بازیکنان کشورمان نشان داده اند و از قضا پول بسیار خوبی را هم پیشنهاد کرده اند.

حیدری: سرجوخه ها در فوتبال مربیگری می کنند

سید مهدی حیدری بازیکن اسبق فوتبال که دستی هم در هنر دارد متولد رباط کریم است تا 47 سالگی در سطح اول فوتبال بازی کرده و رکورد سنی فوتبال را در اختیار دارد. وی سالم بوده و زود خوابیدن را علت آن می داند از 7 سالگی مدیحه سرایی می کرده و هیات حضرت علی اصغر را در رباط کریم دارد. اولین اثر خود را به کارگردانی سیروس مقدم بخاطر کاراکتری که داشت در سریال به سوی افتخار شروع و در مسافر (کوچه اقاقیا و چار دیواری) ایفای نقش کرد.

قرارداد حرفه ای، اخلاق حرفه ای...

کورس شدیدی بین تیم های شهرستانی آغاز شده و تیم های شهرداری ارومیه و شهداب یزد و سپاهان اصفهان رقابت نهان و آشکار دیدنی را در یارگیری پی گرفته اند و خیلی به ما ربطی ندارد که این پولهای موعود و مورد وعده را از کجا می آورند.

محمدیان: از والیبالی بودنم دفاع می کنم

بانوی عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال دکتری تربیت بدنی است، ایشان را به عنوان معاون سابق وزارت ورزش به خوبی می شناسیم چند سالی هم رئیس فدراسیون اسکیت بود، اما جالب است بدانید دکتر فریبا محمدیان والیبالیست هم بوده است.

روز روابط عمومی و برخی روابط خصوصی؟!!

امروز روز ارتباطات و روابط عمومی هاست، از نظر سازمانی وظیفه روابط عمومی ها اجرای سیاست اطلاع رسانی، همکاری با رسانه های جمعی به منظور انعکاس عملکرد بخش های مختلف، پاسخگویی به ابهام ها، ایجاد حسن رابطه با نشریات، افکار عمومی و ارایه اطلاعات مورد نیاز به اصحاب رسانه هاست.

ولاسکو شش ماه در ایران!

در حالی که مربیان بزرگ دنیا اکثرا با تیم های باشگاهی مختلف قرارداد امضاء کرده اند اما جالب اینجاست که رسانه های اروپایی نگاهی جدی به والیبال ایران دارند و در آنها انتخاب سرمربی برای تیم ملی کهکشانی کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است و این نشان می د هد که والیبال ایران همچنان از جایگاه رفیعی برخوردار است.

فوتبال کشاورز؛ عمری ناپایدار

تیم فوتبال کشاورز با سرمایه گذاری وزارت کشاورزی و عیسی کلانتری وزیر وقت وزارت کشاورزی شکل گرفت.

تجلیل اتحادیه جهانی از نخبگان کشتی

از الکساندر کارلین، بروس بومگارتنر، ماخاربک خادراتسف، حمزه یرلی‌کایا و جام اسمیت را به عنوان ۵ اسطوره برتر کشتی جهان در دهه ۱۹۹۰ میلادی نام برد.

حاجی زاده : درانتخاب مربیان تیم های ملی نباید باندبازی باشد

نباید در مربیگری تیم ملی باندبازی وجود داشته باشد.

«قوی سپید» اسیر در مرداب انزلی

وقفه ایجاد شده در فوتبال خیلی از موارد بویژه نقاط تاریک را به محاق فراموشی سپرد که یکی از کاستی ها بی اعتنایی به باشگاههای سازنده و مردمی است.

مرعشیان: خوزستان مهد کشتی فرنگی است

سید حسین مرعشیان گفت: خوشبختانه یک سالن در شأن کشتی خوزستان در شهرستان اندیمشک آماده بهره برداری است.

تندیس پرویز هادی در شهر تبریز

این تندیس به سفارش شهرداری شهر باسمنج( زادگاه پرویز هادی) و شهرداری تبریز ساخته شده که بتازگی تکمیل و در مرحله بعد با برنز پوشش داده خواهد شد و در یکی از میادین ‌شهر تبریز قرار داده می‌شود.

قصه پرغصه و تکراری هیات مدیره

جابه جایی و رفت و آمد سلیقه ای و مکرر نفرات در هیات مدیره سرخابی ها ملال آور و خسته کننده شده است و لزوم تغییر در این نگاه غلط بیش از پیش احساس می شود.

یادبودهای ورزشی در موزه ورزش

مرحله دیگری از اهدا کاپ،مدال و یادبودهای ورزشی از سوی فدراسیون ها،پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی صبح روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در محل کمیته ملی المپیک با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود.

ابراهیمی: 97 کشتی خواهم گرفت

محمدجواد ابراهیمی که مدال طلای جوانان جهان و قهرمانی بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد تصمیم گرفته است با توجه به تعویق بازی‌های المپیک توکیو و از طرف دیگر چرخه جدید انتخابی تیم ملی شانسش را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک آزمایش کند.

یادگار. ماندگار. سال ۲۰۰۰ مسابقات کراسنویارسک روسیه

قبل از المپیک سیدنی که علیرضا دبیر موفق شد مدال طلای المپیک سیدنی را به گردن بیاویزد…

عزیزی: انتخاب ها خواسته تمامی هیات های استان است

عبداله عزیزی اعتقاد دارد که طرح چرخه انتخابی های تیم های ملی خواسته تمامی مسولین هیات های استان ها است.

نامه رئیس فدراسیون جهانی کشتی به علیرضادبیر

رئیس اتحادیه جهانی کشتی در نامه ای به فدراسیون های ملی، پرسش هایی را در مورد برگزاری مسابقات، به منظور تدوین تقویم سال های 2020 و 2021 مطرح کرد.

عکس روز…

یک روز به یادماندنی دیگر در دفتر البرز ورزشی جایی که جمعی از نخبگان و سرشناسان ورزش کشور دور هم جمع شدند و از هر دری سخن راندند.

سعادتمند: مشکلی برای پول دیاباته نداریم

سعادت مند مدیرعامل استقلال: باشگاه استقلال به تمام تعهدات قرارداد دیاباته پایبند است.

قوانین فیفا برای دوران کرونایی

دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال فوتبال قوانین موقت برگزاری فوتبال در دوران شیوع کرونا را اعلام کرد.

مذاکره ناکام سایپا با خداداد

باشگاه سایپا که قصد همکاری با خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی ایران را داشت، در این راه به بن بست رسید. حالا باشگاه سایپا با چه استدلالی خداداد را برای فوتبال پایه مدنظر قرار داده بود، جای سوال دارد.

کوتاه از فوتبال...

اخبار کوتاه فوتبال که در طول روز اتفاق افتاده است، در این ستون قابل پیگیری است.

حمید یاری: درلیگ شرکت خواهیم کرد

پس از رفع شدن مشکلات کرونا برنامه های خود را اجرایی می کنیم حضور در لیگ یکی از اهداف ما است.

یازدهم خردادماه، انتخابات فدراسیون تنیس

تنیس ایران حال و روز خوبی ندارد؛ ورزشی که روزگاری با برادران اکبری و بهرامی و... در آسیا می درخشید و نامشان لرزه بر اندام قاره کهن می انداخت، امروز حتی یک تنیسور مطرح در سطح آسیا ندارد و به شدت از بلاتکلیفی رنج می برد. آیا با انتخاب رئیس جدید مشکلات این ورزش پایان می یابد؟

عالیشان به دیدار حاج محمود اسماعیل پور رفت

عادل عالیشان معاون اداره کل تربیت بدنی مازندران و سرپرست هیات کشتی استان دکتر فعلی دبیر هیات مهرنوش شاهرخی نایب رئیس شعبان وفایی نژاد روابط عمومی در جویبار با محمود اسماعیل پور مربی سازنده ی کشتی کشورمان که چند قهرمان جهان و المپیک و اسیا تحویل تیم ملی داده دیدار کرد.

حکم دکتر فریبا محمدیان صادر شد

وزیر ورزش حکم دکتر محمدیان را برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون والیبال امضاء کرد.

حضور سارا خادم در مسابقات فدراسیون جهانی

سارا سادات خادم الشریعه بانوی شطرنج باز ایران هم تصمیم گرفت در مسابقات آنلاین زیر نظر فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) شرکت کند و خود را برای رقابت‌های جذاب به چالش بکشد.

نام نویسی از نامزدهای کرسی های وادا

آژانس بین المللی ضددوپینگ، برای جذب افراد در کمیسیونهای تخصصی خود در سال 2021 اعلام آمادگی کرد.

ایران – عراق؛ منتفی شد

الکاس قطر خبر داد فدراسیون فوتبال عراق به درخواست همتای ایرانی خود برای برگزاری دیدار دوستانه تیم های جوانان در تهران پاسخ منفی داد.

ساوانی و پایان ورزش حرفه ای

کریستیان ساوانی Cristian Savani بازنشسته می شود؛ داستان زیبا والیبال این مرد تقریباً 20 سال طول کشید که از بخش های عالی پر بود . کریستیان ساوانی ، ستاره والیبال ایتالیا تصمیم گرفته در سن ۳۸ سالگی بازنشسته شود.

سرمایه گذاری دیجیتالی در والیبال

نشست کمیسیون مالی فدراسیون جهانی والیبال که به صورت آنلاین و با حضور دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو کمیته مالی FIVB برگزار شد، سه مصوبه داشت.

اتوبوس قاليباف در ايستگاه فوتبال..!؟

يكي از رفتارهاي غلط مديريتي كشور ما كه متاسفانه تبديل به عادت شده (!) تغيير ات اتوبوسي مديران متاثراز تغييرات سياسي يا به عبارتي جناحي و گروهي است.

شاهکار جدید فدراسیون‌نشین‌ها در راه است!

دراگان اسکوچیچ! شاید هرگز در باور خودش هم نمی‌گنجید روزی سرمربی تیم ملی یک کشور درجه سومی آسیا شود تا چه رسد که اکنون سرمربی تیم ملی ایران لقب گرفته است!

زارع: آرزویم سه طلای المپیک است

با اوضاعی که کرونا در کشور به وجود آورده کلید یکی از باشگاه های آمل را در اختیارمان گذاشته اند و با رعایت موارد بهداشتی به تمرین می پردازیم. یک سری تمرینات را طبق دستورات کادر فنی و برخی هم به صورت انفرادی و در خانه انجام می دهیم.

سلامی: قلب پرستاران ایرانی برای انسانیت می تپد

در بین اهالی ورزش چندین نفر پزشک، پرستار و کادر درمان داریم که از بین آقایان پرفسور مهردار فیضی بازیکن سابق تیم های والیبال پرسپولیس و ملی دانشجویان، کرسی و جایگاه ویژه ای دارند و اما در جمع بسکتبالی ها چند بانو را سراغ داریم که لباس سپید و مقدس پرستاری را بر تن دارند.

روابط عمومی جدید و روابط عمومی قدیم

ورزش از نگاهی دیگر... واقعا در فدراسیون های ورزشی و رشته های مختلف این تشکیلات چه می گذرد؟ گاهی حرف هایی مطرح می شود که پاسخی برای آنها یافت نمی شود اما پرسیدن کار همیشگی ما است.

محمدی راد: اعتماد کارشناسان برایم افتخار است

هنوز بودجه سپاهان برای والیبال اعلام نشده است و اما آقای نیکفر رئیس هیات مدیره و سرپرست مدیرعاملی باشگاه نسبت به تیم والیبال نگاه ویژه ای دارند و ما هم می خواهیم با تغییر برخی پست ها تیم محکمتری ببندیم.

امام (علی) منادی قسط و عدالت

باز امشب عشق تنها می شود، زخم سهم فرق مولا می شود، آفتاب عشق گلگوی می شود، سینه سجاده پرخون می شود، پشت نخل آرزو خم می شود، داغ حسرت سهم آدم می شود، جاده می ماند غریب و بی سوار، ذوالفقار عدل می گیرد غبار...

کلاه گشاد برسر باشگاه‌ها

با پاک کردن صورت مسئله نه تنها ره بجایی نخواهیم برد بلکه مشکلات فوتبال را مضاعف میکنیم و خودمان بدست خودمان، پارامترهای حرفه ای را به سخره می گیریم.

ارومیه میزبان جام جهانی کشتی شد

شهر ارومیه میزبان هفتمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان شد.

اسطوره طلایی؛ مردی با موهای نقره ای

اسطوره وزنه برداری ایران و جهان تلخ و شیرین فراوانی را پشت سر گذاشته است، اما اکنون فارغ از همه مشکلاتی که در برهه ای بر وی مستولی شده بود، در زادبوم خود مورد حمایت و محبت است.

مرادخانی؛ مربیگری تیم ملی با ماهی 800 هزار تومان!

بانوان ما با چه مشقتی ورزش می کنند، دست به مربیگری می زنند با هیچ می سازند اما کمتر دیده می شوند و این یک درد مشترک در ورزش نسوان کشور ماست.

کوتاه از فوتبال

اخبار کوتاه فوتبال که در طول روز اتفاق افتاده است، در این ستون قابل پیگیری است.

انصاری: راهی لیگ ستارگان قطر خواهم شد

باور این موضوع که محمد انصاری مدافع آرام، بی حاشیه و بی سر و صدا ناگهان به سوژه روز و داغ تبدیل شود سخت است. او به طور معمول گوشه گیری را بر همه چیز دیگری ترجیح می دهد اما اخیرا دست به اقدامی زده که خیلی ها را به تعجب وا داشته است.

اخباری: می خواهم دوباره به تیم ملی برگردم

محمدرضا اخباری دروازه بان سرشناس تیم فوتبال تراکتور تبریز در اوایل نیم فصل اول رقابت های لیگ به دلیل مصدومیت از ناحیه پا مدت زیادی به مداوای پزشکی پرداخت و این امر سبب شد تا رشید مظاهری دیگر گلر ملی پوش تراکتور به عنوان گلر شماره یک انتخاب شود و در مسابقات به عنوان یار فیکس به میدان برود و اخباری رفته رفته به ذخیره ای مطلق مبدل شد. با گلر بلندبالای تراکتور گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

پیشنهاد لالیگایی به ستاره جوان تیم ملی فوتبال ایران

ستاره جوان تیم ملی ایران و باشگاه سپاهان اصفهان که با نمایشی درخشان در بازی های ملی بر سر زبان ها افتاد، با یک پیشنهاد جذاب از لالیگای اسپانیا مواجه شده است.

عیار مدال بانوان کشتی گیر!

مدتی است که جریانی تخریبی در ورزش بانوان، به ویژه در کشتی به راه افتاده است.البته برای ما مشخص است که این جریان از سوی چه کسانی خط و مشی می گیرد.

فرصتی برای «تدبیر» از ما و «تقدیر» از او

بعد از پشت سر گذاشتن روزهای متوالی عبادات و بندگی و روزه داری در محضر الهی به شب های پرخیر و برکت قدر رسیدیم،تابا خود سازی و تزکیه نفس ،سرنوشت یک ساله خود را به بهترین شکل رقم بزنیم.

نامه: نیروهای کارآمد دوچرخه سواری رفته اند

دوچرخه سواری نیروهای کارآمد خودش را از دست می دهد و این نشان می دهد که رئیس فدراسیون نمی تواند سیستم را کنترل و مدیریت کند.

فرهادی: والیبال قزوین جمع می شود

قزوین به لحاظ تاریخی یکی از والیبال خیز ترین شهر های کشور است. از گذشته های دور که دور افشانی، شلتوکچی، مرندی، موذن در تیم این شهر می درخشیدند تا بعدها که نوبت به بهبودی، کولی وند، شاهسوند، جعفری و... رسید، بیش از یک تیم کامل بازیکن تحویل تیم ملی کشورمان داده است. این شهر لایق حمایت و نگاه ویژه فدراسیون والیبال است.

یکی می خواهیم، مثل ولاسکو...

مجتبی میرزاجانپور و همسرش نیلوفر ابراهیمی هر دو از ملی پوشان ارزشمند والیبال ایران بوده و اینک خانم ابراهیمی ترجیح داده که دور از هیاهوی والیبال به پرورش دختر گلشان همت گمارد اما آقا مجتبی همچنان رو فرم و با آماده بر فراز تور به پرواز در می آید و آنچه که در پی می آید بخشی از گفت و گوی البرز ورزشی با ملی پوش قدرتی زن والیبال ایران است.

ولاسوف: در کوهستان تمرین می کنم

رومن ولاسوف تمرینات خود را در شرایط قرنطینه برگزار می کند.

پیشنهاد پنج میلیون یورویی به صیادمنش!

اللهیار صیادمنش مهاجم 18 ساله فنرباغچه ترکیه که اخباری از بازگشتش به تیم استقلال مطرح شده بود، با پیشنهاد یک تیم اروپایی مواجه شده است.

ساحلی کجای کار والیبال است؟

در تمام دنیا بالاخص کشورهای اروپایی فدراسیون های ورزشی با الگو برداری از فدراسیون جهانی والیبال، نسبت به برنامه ریزی، تدوین تقویم ورزشی سالیانه، توسعه وبرگزاری رقابت های والیبال(سالنی-ساحلی) در داخل کشور اقدام می کند همانطور که مستحضرید در چند سال اخیر Fivb سرمایه گذاری گسترده ای در جهت برگزاری منظم تورهای جهانی در پنج سطح جهت ارتقاء و همه گیر نمودن این رشته مهیج و پردرامد نموده و کشور عزیزمان ایران نیز در چندین نوبت، میزبان تورهای جهانی بوده است.

آناستازی؛ رومئو و ژولیت!

ایتالیا با توجه به ویروس کرونا قدری از محدودیت ها را کاسته است. آندره آناستازی سرانجام به دیدار مادرش رفت. او گفت در این دیدار «ما مثل رومئو و ژولیت بودیم».

واسطه گری بلای جان ورزش ایران شد

وزارت ورزش با آغاز فعالیت‌هایی نظیر درخواست کمک از وزارت اطلاعات و ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی در سرخ‌آبی‌های پایتخت، قدم مهمی در راه مبارزه با دلالی در فوتبال برداشته است. قدمی که با پیشینه پرچالش دلالی و واسطه‌گری در فوتبال نیازمند راهبردی اساسی و مستمر برای گندزدایی از فوتبال است.

توکلیان: وزیر هم عوض شود «قانون، قانون» است

از سال ها پیش تاکنون سلیقه ای عمل کردیم و اولویت را در نتیجه گیری قرار دادیم.

روزی که «علی» شیطان را شکست داد

بروس رابرت بومگارتنز آمریکایی را تمامی اهالی کشتی ایران از دهه هفتاد کاملا می شناسند چرا که او حریف درجه یک مسابقات جهانی و المپیک شادروان علیرضا سلیمانی در سنگین وزن آزاد بود.

میثم میرزایی: پایان لیگ به این شکل خوشایند نیست

ملی پوش تیم پتروشیمی بندرامام معتقد است لغو کامل رقابت های لیگ برتر بسکتبال باعث بی انگیزگی باشگاه ها و اسپانسرها می شود.

علّی؛ دختر هنرمندی که با بسکتبال زندگی می کند

بدون شک سعیده علی یکی از بهترین های بسکتبال دختران ایران است. سعیده که اصالتی گنبدی دارد، سال هاست با بسکتبال زندگی می کند و حالا این رشته به یکی از اعضای خانواده اش بدل شده.

واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس، چگونه؟

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، با اشاره به مصوبه شورای عالی نظارت بر اصل۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی نظارت بر اصل ۴۴ ، ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت در بورس و ۵۰ درصد به شرکت‌های سهامی عام با حداقل ۱۰ هزار سهامدار و ۴۰ درصد دیگر به تعاونی‌های سهامی و فراگیر کل کشور واگذار می‌شود.

یک ایرانی نامزد فدراسیون جهانی نجات غریق

رییس فدراسیون غواصی و نجات غریق از کاندیداتوری خود در ریاست یکی از کمیته‌های فدراسیون جهانی نجات غریق خبر داد و گفت: قرار است در این زمینه طی چند روز آینده فدراسیون جهانی نجات غریق رأی نهایی خود را اعلام کند.

فقیر: سنوات رئیس فدراسیون اسکواش اشتباه محاسبه شده بود

سنوات رئیس فدراسیون اسکواش اشتباه محاسبه شد و مسعود سلیمانی همچنان سر پست ریاستش باقی خواهد ماند.

پیشنهاد جالب داور ایرانی به فدراسیون جهانی

تعداد درخواست ویدیو چک در جریان مسابقات والیبال محدود می شود، این پیشنهاد مسعود یزدان پناه داور ارشد بین المللی ایران است که به عنوان ناظر و عضو کمیته ویدیو چک فدراسیون جهانی والیبال فعالیت می کند.

روز سرنوشت...

فردا داوران بین المللی والیبال در محل فدراسیون جمع می شوند تا ضمن آشنایی با دیدگاه جدید رئیس داورزنی نقطه نظرهای خود را نیز در مورد بروز تشتت در عرصه قضاوت ارائه دهند. باید دید فرجام کار داوران بر وقف مراد سوت به دستان خواهد بود؟

فوتبال در باتلاق...

فوتبال ایران در بد باتلاقی گیر کرده است، ورزشی که در تمام دنیا مظهر زیبایی و همگرایی و زبان صلح و سازش بین المللی است در کشور ما دچار چنان مسایل و مصایبی شده که گره های کور آن را حتی با سرانگشت تدبیر هم نمی توان گشود.

مرادبخش: به زودی در لیگ اروپا بازی خواهم کرد

یک زوج سرشناس و صاحب آوازه به میهمانی ما آمده بودند تا از حال و هوای ورزشی بگویند که زیبایی های فوتبال، ظرافت والیبال و تکنیک و مهارت بسکتبال را یکجا با خود دارد این ورزش هندبال است که قلب اروپای سرد را به تسخیر درآورده است و در این سوی آبهای گرم نیز جای پا محکمی دارد تا جایی که اینک به اندازه یک تیم کامل بازیکن لژیونر دارد که شرق و غرب اروپا و حتی بوندس لیگا را تحت تاثیر خودشان قرار داده اند.

بهروز یاری :سرمربیان باید مجری قانون باشند

بهروز یاری قهرمان اسبق تیم ملی در رابطه با طرح چرخه انتخابی به خبرگزاری البرز ورزی گفت : من هنوز از ریز جزییات این طرح خبر ندارم و از به قول رسول خادم فرایندی که حسن یوسفی افشار تدوین کرده چیزی نمی دانم. ولی با توجه به خبرهایی که شنیدم آقایان علیرضا رضایی و عباس جدیدی با مسوولین فدراسیون راجع به این طرح جلسه داشتند. طرح خیلی خوبی است امیدوارم هرچه زودتر اجرایی شود.

بنی تمیم: صرف انتخابی نمی‌تواند ملاک عمل باشد

حاشیه های اخیر که در کشتی ایجاد شده کشتی‌دوستان را مکدر کرده است. مساله برگزاری مسابقات انتخابی برای کشتی گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی باعث دلگیری مربیان تیم ملی شد اما اغلب کارشناسان و خبرگان آن را تایید کرده اند.

به «نام» ورزش و فوتبال، به «کام» سیما!

امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی از جمله حقوق مسلم و بدیهی دستگاه ورزش، به ویژه فوتبال است که سالها نادیده گرفته شده و یا قطره چکانی پرداخت و در بودجه سال ۹۹ هم ناعادلانه تصویب شده است!

منزلم را فروختم و فیلم «شیرین قناری بود» را ساختم

جنوب شهر تهران منطقه ای زرخیز و دارای ظرفیت بی پایان استعدادهای شگرف است که در عرصه های گوناگون توانسته قوت قلب عمیق باشد. در حوزه هنر نیز این مزیت مصداق دارد و هستند مردان اکتیوی که جایگاهی قابل دارند.

امامی:به دنبال اجرای چرخه انتخابی هستیم

محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون گفت : فدراسیون کشتی مجددانه به دنبال تحقق اجرای چرخه انتخابی تیم های ملی است.

همکاری هیات کشتی تهران با دانشگاه علم و صنعت

تفاهم نامه همکاری فی مابین آقایان عبد الله عزیزی رئیس هیئت کشتی استان تهران ، دکتر حمید سیفی مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علم و صنعت وبختیاری رئیس هیئت کشتی شمالشرق تهران راه اندازی اولین پایگاه استعداد یابی و قهرمانی کشتی درحوزه شمالشرق تهران ، تجهیز و آماده ی بهره برداری شد .

جوادی: دوبار انتخابی گرفتم

یادم می آید برای هر تورنمنت بین المللی که می خواستند ما را اعزام کنند، یک مسابقه انتخابی می گذاشتند.

استقلال و خاطرات شیرین جام میلز

استقلال یکی از قدیمی ترین و پرافتخارترین و پرهوادارترین تیم های فوتبال ایران و آسیا به حساب می آید و تنها تیمی است که بخش مهمی از افتخارات بین المللی فوتبال ایران را به خود اختصاص داده است.

رضایی: امیدوارم قانونمندی در کشتی نهادینه شود

علیرضا رضایی سرمربی سابق تیم ملی امید کشورمان که از سوی فدراسیون به جلسه بررسی طرح چرخه انتخابی تیم ملی دعوت شده بود گفت : این جلسه حدود 3 ساعت به طول انجامید و طی آن مباحث کلی و جزیی چرخه انتخابی توسط دوستان مبتکر طرح توضیح داده شد و درباره آن بحث شد. آنچه مسلم است روی این طرح کار کارشناسی صورت گرفته است و برای آن وقت گذاشته شده .به نظر من این طرح قابل اجراست و فقط نیازمند تعامل است .

ردپای غیر والیبالی ها در والیبال

فکر نکنید دوزاری والیبالی ها دیر می افتد! آنها از دل یک ورزش دانشگاهی رشد کرده اند، بزرگ و کوچک و حرمت داری آموخته اند و عجیب اینکه از نجابت و حجب آنها چه سوء استفاده هایی که نشده و نمی شود.

جزینی: نباید بالش نرم زیر سر کشتی گیر بگذاریم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشور برخلاف نظر بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان با نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی مخالف است و اعتقاد دارد فدراسیون با عملکرد خود اختیارات مربیان را محدود کرده و دست و بالشان را بسته است.

رستمیان: با سودجویان برخورد می کنیم

رئیس انجمن جوجیتسو jjif کشورمان ضمن اشاره به لزوم ساماندهی ورزشکاران و باشگاههای جوجیتسو jjjf و bjj در سطح کشور در راستای جلوگیری از سوء استفاده از نام جوجیتسو برزیلی و هدفمند کردن ورزشکاران علاقه مند به این رشته، از تدوین راهکارهایی جهت تحقق این امر خبر داد.

حقدوست درگذشت!

مراد حقدوست بازیکن سابق تیم جوانان ایران در پی ابتلا به کرونا در 50 سالگی درگذشت.

«بیت‌المال» یعنی کشک

هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد. وقفه ایجاد شده در فوتبال یک مزیت داشت، اینکه برخی از واقعیت های پشت پرده برملا شد تا ثابت شود در این فوتبال هر کی هر کیه.

بازیکنان بزرگ، مربیان بزرگ جهانی می خواهند

عزیز پرتوی بازیکن بلندآوازه آذربایجان غربی و باشگاه های صاحب نام تهران که سابقه مربیگری در تیم های فجر، دخانیات، کوی دانشگاه، مدرسه عالی ترجمه، هیات والیبال تهران، دخانیات ارومیه، جوانان آذربایجان غربی، نوجوانان و جوانان هیات والیبال ارومیه را در کارنامه درخشان خود دارد، درگفت و گویی باخبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی و روزنامه شوت در ارتباط با والیبال کنونی ایران و انتخاب مربی برای تیم ملی اظهار داشته است: والیبال سال های دهه ۴۰ و ۵۰ با والیبال امروز ایران تفاوت های بسیاری پیداکرده است.

قدم آهسته مسئولان در مبارزه با دلالها!

ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی نباید تنها به پرسپولیس و استقلال خلاصه شود،زیرا پای دلالها "آسه آسه " و بی سر وصدا به تیمهای شهرستانی و لیگ یک باز می شود!

تا دیر نشده به قهرمان آسیا کمک کنید

مرتضی قاسمی:محسن قاسمی در ۵ ماه پایانی زندگی اش بسر می‌برد اگر دیر بجنبیم فوت می‌کند.

محبی: 40 سال است که انتخاب ها قانونمند نشده

محمد حسن محبی هنوز از جزئیات مفاد چرخه انتخابی مطلع نیست، اظهار داشت: من از حدود ۴۰ سال قبل به یاد دارم که بحث رقابتهای انتخابی به اشکال و سلایق مختلف تدوین و اجرایی شد، اما هیچگاه بطور ۱۰۰ درصد نبود و گاها ملی پوشان در برخی از اوزان از طریق انتصاب به ترکیب اضافه می شدند.

فدراسیون فوتبال را قرنطینه کنید

سرانجام برخلاف تصورات همه، رسانه ها و افکار عمومی مافیای سپ بلاتر و مجموعه ای از افراد ‪FIFA‬ را در دادگاه های بین المللی کشف و فاش کردند و دیوار آهنی کشیده شده در اطراف مقر فیفا را فرو ریختند . مافیایی که فوتبال دنیا را همچون "خوره" می خورد و تعادل فنی و اخلاقی فوتبال را بهم زده بود.

سعادتمند: برای چه استعفا بدهم؟

مدیرعامل باشگاه استقلال به شایعات استعفایش واکنش نشان داد.

پروین: پرسپولیس خانه ماست

با علی پروین که به صورت اتفاقی دیدار داشتیم، گپ کوتاهی داشتیم. سوالات کوتاهی انجام شد که پاسخ های کوتاهی نیز شنیده ایم.

سارا خادم: برای جهانی بلاروس آماده می شوم

سارا خادم، دختر شایسته شطرنج ایران آمادگی خود را برای ادامه بازی در تیم ملی اعلام کرد. وی که پارسال گفته بود شاید دیگر بازی نکند، مانند همه جوانان این مرز و بوم دل در گروی وطن داشته و تاب دوری از وادی کسب افتخار به نام ایران نیاورده است.

انصاری: فقط وایلدکارت را برداشته ایم

باشگاه ها تا روز پانزدهم خردادماه فرصت دارند تا نسبت به تسویه بدهکاری های خود اقدام کنند.

استکی: هندبال آسیا به شدت کثیف است

الله کرم استکی ستاره هندبال ایران از لالیگای اسپانیا به ایران بازگشت. بازیکن زبده ای که لیگ های رومانی، مجارستان و فرانسه را تجربه کرده است و حالا از اسپانیا باز می گردد.

جدیدی و رضایی در فدراسیون کشتی

با حضور قهرمانان المپیک و جهان نشست بررسی چرخه انتخابی تیم های ملی کشتی برگزار شد.

نوروزی: قانون انتخابی را سفت و محکم اجرا کنیم

برنامه های روی کار آمده در جلسه انستیتوی فدراسیون، کشتی را زنده نگه می دارد.

جردن باروز برترین کشتی گیر

اتحادیه جهانی کشتی نسبت به معرفی پنج کشتی گیر برتر سال های اخیر آمریکا در سایت رسمی خود اقدام کرده است.

شما هم در فوتبال کارنامه روشنی ندارید!

بر خلاف اظهارات و ادعاهای یکسویه سردار آجرلو،ورزش فوتبال از حاکمیت دو جناح سیاسی کشور هیچ نفعی نبرده و کارنامه ورزشی اصلاح طلبان مانند دولت اصولگرایان سراسر عیب و ایراد است.

داوران، خارج از کارگاه پنبه زنی!

والیبال بدون حاشیه و بدون برنامه به پیش نمی رود؛ حداقل در کشور ما اینگونه است اما در سایر کشورها اصل بر دوراندیشی و برنامه ریزی است و ما هم خواه یا ناخواه باید به این راه برویم.

فواره فساد در فوتبال باشگاهی

در فوتبال ما چه می گذرد، همه دنیا این ورزش را یک صنعت می دانند و از طریق آن درآمدزایی می کنند اما در کشور ما عده ای بساط بخور بخور راه انداخته اند و این خوان گسترده را به یغما می برند.

انصاری: حاجی طالقانی تکرار نشدنی است

محمد انصاری پیشکسوت قهرمان اسبق تیم ملی کشتی در این روزهای کرونایی به دور از حواشی کشتی به همراه همسر خود به ورزش می پردازد. وی که درد دل بسیار دارد چند کلامی با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی هم صحبت شد.

استقلال و پرسپوليس نه كلنگ هستند نه يارانه و مسكن مهر...؟!

واگذاري سهام استقلال و پرسپوليس ،كه سالهاست مطرح است ،شايدنوعي مانور تبليغاتي باشد .اما اينكه سازمان خصوصي بدون شفاف سازي از روند قيمت گذاري برند اين دو باشگاه يا تراز مالي آنها (كه بيانگرميزان سرمايه آنها باشد) اقدام به اعلام نحوه توزيع سهام آنها بنمايدبيانگر آنست كه ياسازمان خصوصي به بيراهه مي رود يا دست هايي در كار است كه اسباب نابودي اين دو تيم را رقم بزند!

از ورزش درسيما غافل نباشید

وزير ورزش هرچند خيلي دير به فكر پاكسازي فوتبال افتاد ،اما نامه نگاري او با وزير اطلاعات دلالت بر اين دارد كه دستگاه ورزش بالاخره به اين نتيجه رسيد كه وقتي پول بي حساب و كتاب و البته شهرت در فوتبال وجود دارد، فساد امري بديهي خواهد بود.

⁦اولین پایگاه قهرمانی تهران راه اندازی شد

اولین کلاس پایگاه استعدادیابی علمی درکشور درحوزه شمال شرق با تعامل وهمکاری دکترسیفی مسئول تربیت بدنی وآزمایشگاهی دانشگاه علم وصنعت ایران وهیئت کشتی استان تهران به همراه هیئت کشتی حوزه شمال شرق در دانشگاه علم وصنعت ایران تاسیس شد تا بااین اقدام و بهروری از سیستم های سخت افزاز و نرم افزار علمی چهره های شاخص در رده های پایه بتوانند مورد ارزیابی قرارگرفته وآیندگان این رشته ورزشی ملی کشور دربسترمناسب وفضای علمی تخصصی بتوانند افتخارات پررنگی را برای جامعه کشتی به ارمغان آورند.

شعبانیان: تجربه در مربیگری فاکتور مهمی است

مردم و علاقه مندان بهترین های والیبال بانوان ایران را برگزیده اند، این آراء سنجی از سوی روابط عمومی هیات والیبال استان تهران انجام شد که در بخش مربیان میترا شعبانیان سرمربی تیم ملی زنان با کسب 17 هزار رای برتر شناخته شد.

بمب هاي واليبالي در كجا خواهد تركيد؟!

در روزهايي كه گيتي مات و مبهوت ويروس تاج دار شده است اما پس از دوماه كم كم زندگي واليبالي شكل مي گيرد و حتي لهستاني ها با رعايت نكات بهداشتي در فكر برپايي اردو ملي هستند.هرچند در سال جاري ميلادي خبري از بازيهاي بين المللي همچون المپيك و ليگ ملتها نيست اما باشگاه ها براي حضوري قدرتمند وارد بازار نقل و انتفال شدند.

صدیقی: سهمیه آسیایی را به گرگان بدهند

امیر صدیقی کاپیتان تیم شهرداری گرگان گفت: می توانستند تیم های اول تا سوم را انتخاب کنند و اگر بحث نارضایتی تیم های دیگر مطرح است، حداقل تیم گرگان را به عنوان سهمیه آسیایی معرفی می کردند.

گودرزی: نگاه فدراسیون به مربیان سازنده باشد

اگر برنامه های مطرح شده در فدراسیون کشتی با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط جوانان توام شود و مسابقات انتخابی تیم ملی را عادلانه و اصولی برگزار کنند، منفعت و اعتلای کشتی را به همراه خواهد داشت و رفته رفته شاهد رونق ورزش اول کشور خواهیم بود.

زلزله بی اعتمادی!

اخبار ضد ونقیض و موج آفرینی دروغین در استقلال،باعث نارضایتی هواداران شده و آوار حاصل از زلزله چند ریشتری پایه های تشکیلات باشگاه را به لرزه در آورده است! این بی اعتمادی محض محصول عملکرد نادرست مدیران حال و گذشته بوده است.

ربطی:طرح باید قابل اجرا باشد

عارف ربطی گفت: ارائه طرح و پیشنهادات به فدراسیون کشتی باید قابلیت برنامه ریزی و اجرا داشته باشد.

بازار نقل و انتقالات والیبال گرم شد

... و ناگهان بازار نقل و انتقالات والیبال کشور داغ شد؛ ابتدا شهداب یزد دست به کار شد و سپاهان اصفهان هم تلاش کرد از کورس عقب نماند و دو باشگاه خودروسازان تهرانی هم آهسته آهسته شروع کردند و از اردکان هم خبر از تشکیل احتمالی دو تیم از یک شهر به گوش می رسد.

کریمی:امیدی به بولینگ و بیلیارد نداریم

فدراسیون بولینگ و بیلیارد در آستانه تحول و تغییرات قرار گرفته است و یکی از کارشناسان سرشناس این رشته می گوید، امیدوارم هرکسی که می آید مثل رئیس برکنار شده نباشد.

غیبت معنادار سرمربیان تیم ملی

هفته گذشته در کنفرانس خبری، علیرضا دبیر در جمع تمامی خبرنگاران کشتی نویس اعلام کرد که از این به بعد طرحی از طرف انستیتو طراحی شده که بر اساس آن فقط نفراتی صاحب دوبنده تیم ملی شوند که از دل مسابقات انتخابی بیرون بیایند یعنی در تمامی مسابقات داخلی دستش بالا رفته باشد.

دم خروس را باور کنیم…؟!

امیدواریم این بار قصه واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی صحت داشته باشد و برای یکبار هم که شده وزارت ورزش بار بسیار سنگین را از دوش خود بردارد و نفس راحتی بکشد.

آشنایی با سیستم های تیم های دنیا

علیرضا طلوع کیان یکی از مربیان حاضر در هم اندیشی مربیان والیبال به چند نکته کلیدی اشاره کرد.

منصوری: خادمین والیبال زود فراموش می شوند

نمی شود اصل هم همایش مربیان و کارشناسان را نادیده گرفت ولی کاش معلوم می شد که ملاک انتخاب و دعوت مربیان و کارشناسان والیبال چه بوده است؟

ورزش ایران در چهل سال پیش

ناشنوایان هم برای خود المپیکی دارند و دنیایی البته با زیبایی ها و گاهی ناگفتنی های فراوان... و افسوس که خیلی به این قشر پرتلاش و بدون ادعا توجه وافری نمی شود. تصویر پیوست مربوط به 42 سال پیش است.

سکوت علامت رضا نیست!

آقای داورزنی برای روشن شدن اذهان عمومی صادقانه بگویید ماحصل این دورهمی، سمینار، هم اندیشی، گردهمایی، نظر سنجی یاهر اسمی که برای این همایش نمایشی و (تشریفاتی) قائل شدید چه بوده است ؟!

پرفسور مو نقره ای نمی آید؟!

در جهان والیبال تعداد مربیان بزرگ زیاد نیستند، اما مربیانی هم وجود دارند که اگر به اندازه ولاسکو، به به تو، هنین و آناستازی نام آشنا نباشند، مربیانی هم حضور دارند که به لحاظ عملکردی دستکمی از مربیان مطرح دنیا ندارند؛ پس نباید نا امید بود و فکر کرد که والیبال ملی ما به بن بست خورده است.

بازنشستگان ورزش، قانون را دور می زنند!

در وزارت ورزش چه می گذرد، چرا عده ای فکر می کنند اگر آنها نباشند چرخ ورزش ایران نمی گردد، حال آنکه همه می بینند و می دانند که استعداد خدادادی ولایزال جوانان ایرانی و زحمات مربیان بی ادعایی که زندگی می گذراند، قوه محرکه اصلی ورزش قهرمانی کشور است و دست پرورده های این عاشقان گمنام و وطن پرست تازه وقتی که به میعادگاه های رسمی ورزشی کشور می رسند، دچار اما و اگرها و تشتت های فکری می شوند.

جوکار: از غیبت مربیان گله دارم

هدفمان المپیک است پس باید افکار و عملمان هم المپیکی باشد.

یاری: آبروی خودم را برای کشتی گذاشتم

برای برپایی لیگ استانی در سال ۹۹ از طریق فرمانداری شهرستان‌ها تولید کنندگان را برای اسپانسری کشتی تشویق می‌کنیم.

ورزشگاه های تهران برای عموم باز شد

پس از زلزله تهران و با دستور وزیر ورزش و جوانان، دربهای استادیوم آزادی، تختی، کشوری شیرودی و انقلاب برای استقرار مردم باز شد.

تسلیت به محسن جهانگیری

دوست ارجمند جناب آقای محسن جهانگیری با تاسف فراوان مصیبت درگذشت بانوی محترمه، گلستان علیزاده مادر گرامی همسر جنابعالی و خانواده معزز حاج آقا وطن دوست و وابستگان صمیمانه تسلیت می گوییم.

جدایی قاسمی از فدراسیون دوچرخه سواری

فدراسیون دوچرخه سواری یک عضو دیگر خود را از دست داد. حامد قاسمی عارف همکار رسانه ای ما یکی از تاثیرگذارترین عناصر این تشکیلات بود که طی چند سال اخیر موفق شده بود با روابط بسیار خوبی که با رسانه ها داشت، فدراسیون پرحاشیه دوچرخه سواری را از بسیاری نقدها و نظرها مصون نگه دارد اما از دست دادن ایشان خلاء بزرگی برای فدراسیون دوچرخه سواری خواهد بود و کاش آقای قمری قدر همکاران صدیق خود را می دانست.

اعضای جدید پرسپولیس در راه هستند

در حال حاضر اعضای هئیت مدیره باشگاه پرسپولیس مبتنی بر سه نفر است.

جنگ قدرت در پرسپولیس بالا گرفته است

تکیه بر صندلی مدیر عاملی که شیرین تر از عسل هم شده شرایطی را فراهم ساخته که تشنگان قدرت وشیفتگان مدیر عاملی در نزد وزیر ورزش ابتدا به جنگ لفظی وسپس تا استانه جنگ فیزیکی پیش می روند. اگر وزیر واطرافیان ورود پیدا نمی کردند شاید مصدوم و مصدومیت هم به جا می گذاشت.

شاهین با اخلاق

باشگاه شاهین در اواخر 1322 توسط مرحوم دکتر عباس اکرامی راه اندازی شد و تا سال 1346 پیش از منحل شدن یکی از بهترین باشگاه های فوتبال ایران بود و بازیکنان بزرگ و صاحب نامی را تحویل فوتبال ایران داد.

خدمات استثنائی و تاریخی دکتر نوبخت به ورزش

هنگامی که رئیس وقت کمیته ملی المپیک در آستانه اعزام کاروان ورزشی ایران به المپیک ریودوژانیرو در رابطه با هزینه های اعزام دلواپس و نگران بود در آن روزگار من با شناختی که از دکتر نوبخت داشتم به اتفاق کیومرث هاشمی به دفتر ایشان در سازمان برنامه و بودجه رفتیم و این مرد با همه فشارها و محدودیت های کشور، به شخص اول کمیته ملی المپیک اطمینان دادند که به ورزش توجه “ویژه ای” خواهند کرد.

گلستانی: از دل قبرستان قهرمان آسیا پرورش دادم

دو و میدانی ایران به خواب عمیق فرو رفته است و عده ای سر سفره فقیر این ورزش نشسته اند و تناول می کنند.

گرامی پور: بازی در تیم ملی فوق العاده و رویایی بود

بازیکن تیم ملی بسکتبال مردان با صفحه رسمی اینستاگرام فیبا آسیا کاپ به گفت و گو نشست.

چهارمین جلسه طرح توسعه کشتی برگزار شد

چهارمین جلسه تدوین سند طرح توسعه کشتی کشور در سال جدید برگزار شد. این جلسه با حضور رئیس فدراسیون کشتی، مسئولان انستیتو و بهروز حضرتی پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی برگزار شد.

آقای وزیر! کشتی مازندران را ذبح امیال شان کرده اند

تیره روز ترین ایام ورزش مازندران را می گذرانیم. هویت مان را آلوده کرده اند به زهر سیاست و خودخواهی و برای اینکه به نتیجه اش برسانند، هیچ هراسی از مهندسی روشن انتخابات به کام کاندیدای مورد نظر خود ندارند.

از سوء تفاهم تا حسن تفاهم

سوء تفاهم نشود ما برای همه مربیان و دوستان والیبالی کشورمان احترام قایلیم چون بخش عمده ای از زندگی ما همجوار و همراهی با آنها بوده است، مربی ایرانی را دوست داریم ولی نمی خواهیم المپیک توکیو آخر زندگی ورزشی و آغاز خانه نشینی آنان باشد، در امر دانش آموزی مربیان ملی به حتم فدراسیون هم باید حمایت کند تا همه به موازات هم در چرخه والیبال دخیل باشیم.

ژاپنی ها دست به دامن مربیان خارجی شدند

با تعویق بازی های توکیو2020 به سال آینده میلادی بسیاری از برنامه های مربیان خارجی مقیم در ژاپن با اختلال جدی مواجه شده است.

هم اندیشی از نگاه بانوان مربی

نشست هم اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال متن و حاشیه های به نسبت خوبی برای نوشتن داشته است و ما سعی می کنیم روزانه به بخش هایی از مطالب پرداخته شده اشاره کنیم.

صیادمنش در راه ایران؟

رسانه های ترکی از فسخ قرارداد بازیکن جوان ایرانی با فنرباغچه ترکیه خبر دادند.

فدراسیون های ورزشی؛ به نام نادر به کام قادر...

نوشتیم آیا وزارت ورزش از اوضاع و احوال فدراسیون های ورزشی باخبر است آیا نظارت و ارزیابی که ظاهرا برای خودش دایره و حوزه ای دارد، جنبه کاربردی پیدا کرده است.

دورهمی که به «دوئل» تبدیل شد!

تضارب آرا و اختلاف سلیقه از اصول بدیهی در هیات مدیره ها و سازمانها و شرکتها است،اما گرو کشی و جنگ و مجادله بر سر انتخاب یک کارگزار، مانند آنچه که در جلسه هیات مدیره پرسپولیس رخ داد ،بر گرفته از مسائل پشت پرده است،که سالها هواداران را رنج می دهد!

بیت المال را دور نریزید

عادت های بد سالهاست که در فوتبال ما حاکم شده و نکته جالب توجه اینکه اصلا ککمان نمی گزد و انگار نه انگار داریم به این وضعیت خو می گیریم.

کومار:برای چهارمین بار به المپیک می روم

سوشیل کومار کشتی گیر عنوان دار هندی قصد دارد برای چهارمین بار در المپیک به میدان برود.

گرایی: پشت بام خانه را باشگاه کردیم

محمدرضا گرایی در خصوص پیگیری تمریناتش، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی تعطیل هستند، بالاجبار پشت‌بام خانه‌مان را به یک باشگاه بدنسازی کوچک تبدیل کرده‌ایم و همراه با برادرم محمدعلی کار با وزنه را همان‌جا انجام می‌دهیم.

والیبال، تنگی نفس و هوای تازه

لطفا به هیچکس برنخورد، به اعتقاد ما دو سه نفر خیلی خوب و فنی گپ زدند و به قول معروف جاده خاکی نزده بودند، یکی از این اشخاص محمدرضا تندروان بود که زیبا گفت: مربیگری مرز نمی شناسد، ایرانی و خارجی به شرط اینکه مثل پارک کی وون و ولاسکو سیستم وارد والیبال ایران بکنند مورد پذیرش بازیکنان و موجدد تاثیرات عمیق خواهند شد.

از دوبنده تیم ملی تا میوه فروشی با وانت!

قهرمانی دیگر، این بار از جوانی می نویسیم که در عرصه کشتی عناوین زیادی دارد، اما از سر ناچار به میوه فروشی با وانت روی آورده است.

میرعمادیان: دغدغه های کشتی مازندران را مدنظر داشته باشید

اتفاقاتی که در هیات کشتی مازندران رخ داده، ممکن است در سایر حوزه ها نیز رقم بخورد اما این باید درسی برایمان باشد تا به یاد بیاوریم جامعه کشتی جامعه بزرگی است اگر بگوییم در تمام بخش ها می تواند خودش را اداره کند گزاف نگفته ایم.

هادی نامزد ریاست کشتی آذربایجان شرقی

پهلوان پرویز هادی با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی بطور رسمی کاندیدای حضور در انتخابات ریاست هیات کشتی استان شد.

خطر همیشه در کمین است

عکس پیوست یادآور یک خاطره تلخ است، فوتبال که باید شادی زا و شادی آفرین باشد گاهی در کشور ما و در نقاط دنیا حوادثی را رقم می زند که درد آور است.

اندر حکایت صحبت های درودگر

صادق درودگر که در بخش اقتصادی فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت است ،درجهت دفاع از فدراسیون موضع تند وسختی را در برابر نامه کانون مربیان فوتبال به وزیر ورزش گرفته است.

فوتبالی که سودی برای جامعه ندارد، بهتر که تعطیل باشد

با داریوش مصطفوی که ریشه در فوتبال دارد ودر این رشته دارای تخصص و صاحب نظر استدر ارتباط با تعطیلی ویا ادامه برگزاری لیگ نیمه تمام فوتبال به گفت و گو پرداخته ایم.

اسفندیاری فر: باید از طرح دبیر حمایت کنیم

علیرضا دبیر به درستی به دنبال بوجود آوردن فرایند و قوانین انتخاب کشتی گیران و مربیان است.

سخنگوی فوتبال کجاست؟

وزارت ورزش با هماهنگی ستاد کرونا به این نتیجه نزدیک شده اند که فعلا برگزاری لیگ امکان پذیر نیست.

سرمربیان و فدراسیون سرشاخ می شوند

بعد از تعویق افتادن مسابقات بازی های المپیک 2020 توکیو فدراسیون کشتی در اولین اقدام خود در سال جدید پرده از یک طرح جدید در بحث انتخابی های تیم های ملی برداشت که حواشی های زیادی را به دنبال داشته است.

حسین خانی: پس از المپیک واقعیت ها را به زبان می آورم

تمریناتم را در دانشگاه علم و صنعت انجام می دهم. حمید سیفی رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد شرایط را برایم مهیا ساخت و در این روزهای کرونایی تشک کشتی، سالن وزنه و پیست دو و میدانی به صورت اختصاصی در اختیارم قرار داد تا به همراه آقای پلویی برنامه تمرینی را طراحی و بر اساس آن اجرا کنم.

نراقی: سعادتمند نباید به هیچکس اجازه دخالت بدهد

هادی نراقی پیشکسوت فوتبال ایران و مهاجم ملی پوش تیم استقلال تهران در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی اظهار داشت: به اعتقاد من در شرایط حساس کنونی که شیوع ویروس کرونا تمام دنیا را فرا گرفته حفظ سلامت بازیکنان واجب تر از برگزاری مسابقات است.

بهتر است لیگ تابستانی با تیم های جدید برگزار شود

مهدی اسمعیلی کاپیتان تیم آویژصنعت مشهد می گوید لغو رقابت های لیگ برتر اقدامی منطقی بود، اما برای برگزاری لیگ تابستانی باید شرایط خاصی در نظر گرفته شود.

روزبهانی: باید هوای فدراسیون جهانی را داشته باشیم

بوکس ایران در منتهای کم امیدی جواز حضور دو بوکسور را برای المپیک به دست آورده اند، این در حالی است که کارشناسان انتظار سه سهمیه دیگر را هم می کشند که بیشترین نگاه در این مسیر به احسان روزبهانی است.

صمدی: دختران ایران پیشرفت کرده اند

چه خوب است که فدراسیون های ورزشی از افراد مرتبط با رشته خود بهره ببرند و به نوعی نگاهی حمایتی و انگیزشی نسبت به اعضای خانواده خود داشته باشند. خوشبختانه در پینگ پنگ چند سالی است که این گرایش به وجود آمده و انتصاب یکی از ملی پوشان در سمت جدید هم نمودار این وابستگی و علاقه است.

فلاح: قانونمند شدن انتخابی ها اتفاق خوبی است

اکبر فلاح می گوید اینکه فدراسیون در نظر دارد تا انتخابی تیم ملی به صورت قانونمند برگزار کند، کار خوب و قابل توجهی است.

فضاسازی در ژیمناستیک

در روزهایی که ژیمناستیک ایران فضای آرامی را تجربه می‌کند اما برخی تلاش می‌کنند با شایعه ‌پراکنی این فضا را به سود خودشان تغییر دهند.

رفاقت و رقابت در عالم رسانه!

با اینکه در ایام کرونا همه چیز تعطیل می نماید، اما برای حرفه روزنامه نگاری تعطیلی معنی ندارد. زیر سنگ هم شده باید سوژه برای پرداختن پیدا کرد و ما امروز دو سوژه به نسبت خوب داریم.

درباره تیم ملی منطقی تر باشیم

نخستین همایش مربیان و کارشناسان والیبال کشور سه ساعت طول کشید، 22 نفر نظر به مربی ایرانی کرده بودند، دو نفر مربی خارجی را برای تیم ملی توصیه کرده بودند و 18 نفر هم لام تا کلام حرف نزدند، اما هرچه که بود، حسنی که داشت به جامعه والیبال حتی به صورت ظاهری و مقطعی احترام گذاشته شد تا دیدار و گپی داشته باشند.

ضرغامپور سرپرست مسابقات پینگ پنگ

سرپرست کمیته های مسابقات و استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز منصوب شدند.

ماجرای زد و بند ها ‌و بند و بست های فوتبالی

نامه دیرهنگام وزیر محترم ورزش به وزیر محترم‌ اطلاعات برای رسیدگی به فساد در فوتبال به قدری رنج آور و گزنده است که می توان این تاخیر را با اوقات اضافی یا تلف شده در مسابقات فوتبال همسو دانست!

ترکیب رویایی کشتی ایران

تیم ملی کشتی ایران برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب عازم مسابقات 1979 مسکو شده بود.

استارت قدرتمند کمروند برای المپیک

مسعود کمروند که در اوایل شیوع ویروس کرونا تمرینات خود را آغاز کرده بود بعلت سرماخوردگی حدود یکماهی از تمرینات خود به دور بود، بار دیگر تمریناتش را جهت رسیدن به المپیک آغاز کرد.

محمدی: نظرات خودم را اعلام کردم

چرخه انتخابی نیاز به کار کارشناسی و بررسی بیشتر دارد نظرات خود را به مسئولان فدراسیون اعلام کردم.

ترکان در فدراسیون کشتی

مجید ترکان مدیر اسبق تیم های ملی آزاد مهمان سومین جلسه تدوین سند طرح توسعه کشتی کشور در سال جدید بود که بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

تشکل های مدنی را تضعیف نکنیم

صادق درودگر از چهره های شاخص فوتبال ایران است که در کسوت های مختلف به ویژه در سطوح مدیریتی و اجرایی ایفای نقش کرده است. وی در واکنش به نامه اخیر کانون مربیان فوتبال به وزیر ورزش پرسش هایی را مطرح کرده است که پرداختن به آن جای تعمق و تامل دارد. چگونه است که کانون مربیان فوتبال تشکیلات رسمی این رشته را به رسمیت نمی شناسد و به وزیر ورزش نامه می نویسد.

مذاکره با ولاسکو

نشست مربیان و کارشناسان والیبال هرچند فقط به ارایه نظریات متفاوت شرکت کنندگاتن ختم شد، اما به نظر می رسد رئیس فدراسیون والیبال بحث مربوط به استخدام مشاور فنی قوی برای سرمربی ایرانی را هم جدی گرفته است.

نعمتی: از پرسپولیس نمی روم

افرادی که این شایعه را ساخته اند، حتی مقصد بعدی نعمتی را مشخص کرده ا ند. بر آن شدیم تا که جزئیات این خبر وجدایی اش از پرسپولیس را از زبان خودش جویا شویم.

پیشنهاد ایتالیا و لهستان به ستاره جوان والیبال

محمدجواد معنوی نژاد بازهم بر سر دو راهی ایران و اروپا قرار گرفته است.

شیرکوند: مربیان ایرانی را نسوزانیم

کسی را نساختیم که سرمربی اش بگذاریم، احسن شیرکوند لیبروی سابق تیم ملی والیبال و پر داوم ترین بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران اعتقاد دارد مربیان ایرانی از لحاظ فنی خوب هستند، ولی به لحاظ شخصیتی افراد واجد شرایط را کنار ولاسکو قرار نداده بودیم که امروز بتوانیم روی آنها حساب کنیم، به اعتقاد من خارج از بحث تمرین دادن باید افرادی روی نیمکت تیم ملی قرار بگیرند که وزن آنها از بازیکنان بالاتر باشند و این خلایی است که هم اینک حس می شود و اگر بدون مطالعه مربی ایرانی را روی نیمکت تیم ملی قرار دهیم مهره سوزی

کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد

تلاش هایی درپشت پرده به کارگرفته شده تا شاید بتوانند مهدی طارمی را به پرسپولیس باز گردانند.

سکوت معنادار کریمی

در برابر توهین و تهمت و بد اخلاقی برخی ها که اخیرا با علی کریمی جادوگر فوتبال ایران و آسیا داشتند، بسیاری در انتظار واکنش تند کریمی بودند تا مشخص شود که عاقبت کار به کجا خواهد انجامید.

مجموعه ورزشی انقلاب باز است

امیرحسین فتحی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال از باز بودن مجموعه ورزشی انقلاب در ماه مبارک رمضان خبر داد.

جوابیه کی روش در پی شکایت فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال پس از شکایت کی‌روش و حکمی که صادر شد قصد دارد از سرمربی اسبق تیم‌ملی به دادگاه cas شکایت کند.

آشتی کنان در باشگاه استقلال

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال با مدیرعامل این باشگاه دیدار و گفتگو کرد تا برخی حواشی مطرح شده به دست فراموشی سپرده شود.

کاوه: طرح انتخابی به منفعت کشتی است

در خصوص طرح انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی جلسه ای برگزار کردیم و مسائل و موارد را مورد واکاوی قرار دادیم.

رجبی: مجیدی حق ندارد علیه مدیر باشگاه انتقاد کند

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: شرایط برای برگزاری مسابقات با توجه شیوع ویروس کرونا هموار نیست و بنده نیز مخالف برگزاری مسابقات ادامه لیگ هستم.

پژمان زیرخاکی!

پژمان جمشیدی محصول انتقالی از فوتبال به جامعه سینما تلقی می شود، فوتبالیست دیروز وهنرپیشه امروز این شب ها از طریق گیرنده های تلویزیون مهمان منازل است.

پروین و دادگان...

پروین پیش دستی می کند و آب پاکی را روی دست وزارت ورزش می ریزد.

ملاقات عادل عالیشان با نقیبی!

سرپرست هیات کشتی استان مازندران پس از دو خلاف قانونی آشکار در مجمع انتخابات هیات، سومین حرکت دور از انصاف و عدل را هم انجام داده است.

آقا فرهاد،دندان روی جگر بگذار و بمان

استقلال این روزها با هزار مشکل جورواجور و ناهماهنگی عجیب در هیات مدیره مواجه است،و شانه خالی کردن مجیدی از همکاری با تیم محبوبش،دردی دوا نمی کند و تیم پرهوادار تهرانی وارد باتلاقی تازه می کند!

تک محوری بس است / لطفا حرف گوش کنید

کرونا باعث شده تا همه چیز از جمله فوتبال دنیا در برزخ قرار گیرد و دنیای توپ گرد و مستطیل سبز در مسلخ گرفتار شود.

ابراگیموف: در 34 سالگی هنوز از کشتی سیر نشدم

ماگومد ابراگیموف دارنده مدال برنز المپیک 2016 برزیل، در وزن 97 کیلوگرم از کشور ازبکستان گفت: دوست دارم در المپیک 2021 توکیو به میدان بروم.

حسین زادگان، از ورزش مازندران می رود؟

استان مازندران سر فهرست تغییرات مدیرکل ورزش و جوانان قرار دارد و از وی به عنوان یکی از گزینه های اصلی جابجایی در وزارت ورزش و جوانان یاد می شود.

شعبانی: تعویق المپیک به نفع من شد

در این روزهای خسته کننده کرونایی، دست و بال همه ورزشکاران بسته است و از ورزش عقب افتاده اند.

تمرینات کرونایی هندبال

بازیکنان یک تیم باشگاهی در هندبال آلمان با ماسک و تدابیر ویژه تمرینات خود را آغاز کردند.

عبادی: وعده ها همیشگی است

مربی تیم ملی که شدم خوردیم به کرونا و همه چیز تعطیل شد.

مهرگان: اعتماد به نفس مربیان ایرانی را بالا ببریم

مربی ایرانی تیم العربی کویت قرارداد خود را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

طهماسیان: فیبا از فعالیت بسکتبال بانوان شگفت زده شده است

بسکتبال بانوان در انتظار برگزاری فینالهای آخر لیگ برتر بانوان است، در لیگ برتر دو تیم گروه بهمن تهران و بانوان شهر گرگان یک مسابقه را برگزار کردند ولی شیوع کرونا باعث شد تا مسابقه دوم برگزار شود.

پرسشی که جوابی برای آن نشنیدیم

دومین نشست خبری علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی شنبه صبح برگزار شد که در پی آن علیرضا دبیر از خبرنگاران و کارشناسان دعوت شده به این نشست پیشنهاد داد تا در فضایی صمیمانه و بدور از تنش پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند که خدا را شکر این اتفاق رخ داد و حاضرین پس از توضیحات رئیس فدراسیون وضعیت مناسب پیدا کردند تا پرسش های خود را مطرح کنند.

داداش زاده: اوضاع فوتبال وخیم تر می شود

بهزاد داداش زاده پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق پرسپولیس، استقلال تهران در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی اظهار داشت: حرف و حدیث ها درباره زمان برگزاری ادامه لیگ فراوان است اما بنده معتقدم رقابت های لیگ باید خردادماه از سر گرفته شود.

رکابزنانی که به تاریخ پیوسته اند

تاریخ ورزش را که ورق می زنیم، دوچرخه سواری را به عنوان یک ورزش مدال آور که قهرمانانش در سطح آسیا نام آور بوده اند، می شناسیم. آن دوران از دوپینگ و مواد ممنوعه برای بهتر رکاب زدن خبری نبود، هرچه بود، غیرت بود و پایمردی...

فریادی از قعرچاه ویلی...

ورزش و بازهم بحث فوتبال؛ خب! واقعیت این است که دل همه ما برای این جادوی زمان لک زده است، اما فراموش نکنیم که امروز اولویت های زندگی جهانیان چیز دیگری فراتر از فوتبال است.

فرصت ۱۰ ماهه ایران برای ۶ سهمیه

پس از لغو رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا، سرانجام اتحادیه جهانی کشتی چین، مراکش و مجارستان را به عنوان میزبانان گزینشی المپیک در قاره های آسیا، آفریقا و اروپا معرفی کرد و قرار است این رقابت‌ها به احتمال قوی اواخر سال ۹۹ برگزار شود.

نامه رییس شورای کشتی آسیا به دبیر

دولت تورلیخانوف رئیس شورای کشتی آسیا در نامه ای به فدراسیون کشتی ضمن ابراز همبستگی، حمایت خود را از جامعه کشتی کشورمان اعلام کرد.

هند داوطلب میزبانی المپیک ۲۰۳۲

کشور هند قصد دارد که میزبانی المپیک ۲۰۳۲ را به دست آورد تا مهم‌ترین و بزرگ ترین رقابت جهانی را برگزار کند.

میزبانان کشتی سهمیه المپیک

اتحادیه جهانی کشتی تاکید کرد مراکش، مجارستان و چین به عنوان میزبانان کسب سهمیه المپیک قاره ای بازی‌های توکیو باقی می‌مانند.

نوروزی: باید 10 تا مدال می گرفتم

قهر مان طلایی المپیک لندن که میهمان یکی از برنامه سیما بود گفت اول باید روز معلم و روز کارگر را تبریک بگویم و بعد اشاره کنم به مربیان سازنده ای که در کشتی فعال هستند، مربیان سازنده ای که در کل کشور بدون مزد و منت برای کشتی زحمت می کشند و قهرمانان بزرگی را تحویل تیم ملی می دهند، تشکر می کنم.

هاینن رسما سرمربی لهستان شد

ویتال هاینن حداقل تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ سرمربی تیم ملی لهستان خواهد بود. مطلب را فدراسیون والیبال لهستان اعلام کرده است . این بدان معنی است که وی در طول بازی های المپیک و مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

خوشرویی: مدل های استعدادیابی را تداوم بدهیم

والیبال ایران در دو دهه گذشته از دو مدل استعدادیابی سود برده است، مدل اول در زمان آقای یزدانی خرم بود که کانونها استانی بودند که بازیکنان بر اساس قد، خوش، سختکوشی و جسارت انتخاب می شدند و هزینه لباس، پوشاک و مربیان را فدراسیون پرداخت می کرد و ایوان بوگایانکوف بر آنها نظارت می کرد.

نامه ذوالفقارنسب به وزیر ورزش

بیژن ذوالفقار نسب رئیس کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص وضعیت نامشخص ادامه لیگ برتر نامه ای برای وزیر ورزش ارسال کرد.

کاوه احمدی جانشین مازیار ناظمی شد

مراسم معارفه کاوه احمدی به عنوان رییس جدید اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان برگزارشد.

عالیشاه : زمان انتخابات مشخص نیست

سرپرست هیات کشتی مازندران در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات استان تاکید کرد هر زمان بستر لازم برای این کار ایجاد شود، حتما فدراسیون کشتی با هماهنگی اداره کل ورزش استان، تاریخی را برای برگزاری مجمع مشخص خواهند کرد.

یادش به خیر والیبال تهران

57 سال پیش مسابقات پنج جانبه والیبال وزارت اقتصاد و دارایی در تهران... در این مسابقات تیم گمرکات بنادر اول شد و باشگاه جعفری در مکان دوم ایستاد.

دبیر: یکسری ها می خواهند فقط سرمربی باشند

دومین نشست خبری رئیس فدراسیون کشتی با رعایت اصول بهداشتی در خانه کشتی شهید هادی برگزار شد. ماحصل یک ساعت و نیم گفتمان میان علیرضا دبیر و نمایندگان رسانه های ورزش را در ذیل بخوانید.

از طلای لیگ جهانی پاریس تا حماسه مدافعان سلامت

در سالی که گذشت در میان بانوان افتخارآفرین ورزش ایران و آنهایی که کسب سهمیه المپیک کرده اند نام حمیده عباسعلی پررنگ تر از دیگران به چشم آمد. او در مسابقات انتخابی المپیک مظهر استقامت، غیرت و شجاعت دختران ایرانی بود. با وی گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

دیمیتری میندیاشویلی نشان لیاقت گرفت

ولادمیر پوتین رئیس جمهور کشور روسیه، در فرمانی عنوان قهرمان کار را به دیمیتری میندیاشویلی مربی پیشکسوت این کشور اعطا کرد.

استیلی: سایپا؟ خبر ندارم

بازار شایعات در زمان تعطیلات کرونایی فوتبال بسیار داغ شده است.هر روز اخباری به گوش می رسد مبنی بر جابجایی مربی در باشگاه سایپا که تازه ترین خبر در این ارتباط مربوط به رفتن حمید استیلی به تیم سایپا است. این خبر زمانی مطرح شد که حبیب کاشانی مدیرعامل باشگاه سایپا شد.

موسی آیدین: در خانه بمانید

رئیس فدراسیون کشتی ترکیه در پیامی از کشتی گیران این کشور خواست که در خانه بمانند.

اعلام اسامی بازنشسته ها با معاونت منابع انسانی است

طی هفته اخیر اخبار زیادی درباره بازنشسته شدن نوزده نفر از کارشناسان ورزش و رؤسای فدراسیون های ورزشی منتشر شده است که پر ابهام ترین آن مربوط به محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال است. در اینباره با مدیرکل دفتر امور مشترک صحبت کرده ایم.

کاظمی: از مربیگری خسته شده ام

فرهاد کاظمی از مربیان توی بورس فوتبال ایران در دهه 70 بود اما امروز به مربیگری در لیگ یک قناعت کرده است. بحث گم شدن پول فیفا بهانه ای شد تا با این مربی باتجربه گفت و گو کنیم اما وی ترجیح داد که فقط درباره کارهای این روزهای خودش صحبت کند.

بحث در کلیات یا جزئیات؟

نشست روز دوشنبه والیبال، به چه بحثی اختصاص دارد؟ همایشی که عنوان شده درباره انتخاب سرمربی تیم ملی است اما هیچکس نمی داند که باید با چه آمادگی و یادداشتی وارد جلسه شود.

همایون! بیا میدون...

دقیقه 63 بازی بود که همه هواداران در ورزشگاه قدیمی شهر، امجدیه یک صدا فریاد زدند.

هاینن و قرارداد یکساله با لهستان

قرارداد هاینن سرمربی بلژیکی تیم ملی لهستان که سال 2020 به پایان رسیده بود، قراردادی یکساله تا پایان بازیهای المپیک 2021 با فدراسیون والیبال لهستان منعقد کرده است، اما نکته جالب توجه اینکه وی برای یکسال 200 هزار یورو دستمزد طلب کرده است و 120 هزار یورو هم برای دستیاران و دیگر افراد مرتبط با هدایت تیم، این مبلغ به 12 ماه تقسیم شود، خیلی باراتر از ایگور کولاکوویچ عزیز (!) نبوده است.

موسوی: حذف دینامو شوک‌ بزرگی بود

سید علیرضا موسوی گفت؛ تنها تیمی هستیم که در تاریخ رقابت های هندبال قهرمانی اروپا بدون باخت به مرحله یک شانزدهم نهایی رسیدیم.

عطاالهی؛ چرا استعفا داده ام؟

حمید عطاالهی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری که به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. پس از گذشت دو سال سکوت خود را شکست و علت استعفای خود را بیان کرد.

ورزش کشور نیازمند فضای تازه و تنفس عمیق

گاهی حرف ها و سخن هایی در ورزش به گوش می رسد که واقعا تعجب آور است و گاهی هم گریه آور... که پس نقش مدیریت و نظارت چه می شود مثل انتشار اسناد مربوط به باشگاه استقلال و قضایایی که در ورزش کشورمان می گذرد.

سیاهی لشکرهای بی هنر!

به خدمت گرفتن حدود پنجاه بازیکن خارجی بعد از انقلاب، ره آورد مثبتی برای پرسپولیسی ها نداشته و به جز تعدادی انگشت شمار، بقیه سیاهی لشکر بودند!

برویم کشکمونو بسابیم

فوتبال ما همانند بسیاری از آیتم های جامعه تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته و کاش در اوج وقفه های ایجاد شده بفکر چاره جویی بودیم و راهکاری برای نقاط تاریک فعلی از جمله فوتبال پایه ای تبیین می کردیم.

کاوه: جوانان باید خودشان را اثبات کنند

تا مادامی که وزارت ورزش مجوز فعالیت باشگاه ها را صادر نکند و اتحادیه جهانی مسابقه ای را برای سال جدید در نظر نگیرد، چاره ای نداریم و کاری از دستمان بر نمی آید مگر اینکه وضعیت ویروس کرونا سفید اعلام شود.

مربی آرات حسینی: آرات بهترین بازیکن جهان خواهد شد

آرات اولین شاگرد من بود و توانایی خارق العاده و فرازمینی داشت، از همان ابتدا می شد برق موفقیت را در چشمانش دید و در وجودش خواند که روزی به بهترین بازیکن جهان مبدل خواهد شد.

عباسعلی: در هانوفر بدون عصا می دویدم

حمیده عباسعلی قهرمان نامدار کاراته زنان ایران که بعد از کسب جواز حضور در المپیک آسیب دیده است، خود را آرام آرام برای حضور در بازی های ژاپن آماده می سازد.

تیم والیبال پرسپولیس دراواسط دهه ۶۰

در این عکس محمود خوردبین فوتبالیست سرپرست وقت تیم والیبال پرسپولیس دیده می شود.

صادقياني: بايد به مربيان ايراني اعتماد كنیم

آرش صادقياني ملي پوش سال هاي نه چندان دور واليبال ايران كه بيش از يك دهه با مربيان مختلفي در تيم هاي ملي كار كرده، درباره بحث اين روزهاي واليبال كشور با البرز ورزشي گفتگو كرده كه در زير مي خوانيد:

پرورش خواه: روابط پنهانی و لابی حرف اول را می زند

بهروز پرورش خواه هافبک اسبق تیم ملی تیم های ملوان و استقلال بندرانزلی، منتخب گیلان، سایپا، استقلال و کشاورز در گفت و گویی با خبرگزاری البرز عنوان کرد: علی رغم داشتن مدرک مربیگری A آسیا بدون تیم هستم و و بعد از سالها کار کردن در آکادمی فوتبال استقلال به انزلی بازگشته ام تا ببینم سرنوشتم به کجا کشیده خواهد شد.

محمدی: مربیان پایه باید کاریزماتیک و کاربلد باشند

در دومین جلسه هم اندیشی فدراسیون کشتی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات نوجوانان، طرح توزیع راهبردی در راستای پیشرفت کشتی در رده های سنی مختلف، بحث فنی و ساختاری و مدیریتی، جذب اسپانسر صحبت هایی به عمل آمد و راهکارهایی ارائه شد که بسیار موثر و به جا بود. در دومین جلسه سوالاتی مطرح شد و مباحثی مورد ارزیابی قرار گرفت که اگر به مرحله اجرا گذاشته شود به پیشرفت کشتی کشور کمک شایانی خواهد کرد.

رونق کشتی در کانادا

کانادایی ها به مسابقات ورزشی خیلی بها می دهند آن هم نه تنها برای سرگرمی بلکه به عنوان راهی برای متحد کردن افراد ملت. تنوع ورزش هایی که در کانادا انجام می شوند فرصتی را برای کانادایی ها فراهم کرده تا استعدادهای ویژه ی خود را به منصه ظهور و بروز برسانند و با بقیه ی مردمان جهان در سطح بین المللی به رقابت بپردازند که یکی از آن ورزش ها کشتی است.

محمد اصلانی: از تصمیم فدراسیون استقبال می کنم

محمد اصلانی مربی پایه استان البرز و از ملی پوشان اسبق تیم ملی کشتی در خصوص تصمیم اخیر فدراسیون مبنی بر برگزاری مسابقات پایه از رده سنی نوجوانان و عدم برگزاری مسابقات نونهالان و نوجوانان گفت: مسابقات رده سنی خردسالان و نونهالان به صورت جشنواره ای برگزار خواهد شد، کشتی گیران پایه اصول این ورزش را در باشگاه می آموزند و تمام مربیان سعی بر این دارند تا تمرکز خود را روی نحوه صحیح آموزش تکنیک و تاکتیک بگذارند و این کار خروجی بسیار خوبی خواهد داشت.

اندر حکایت انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان

در روزهای اخیر نقطه نظرهای زیادی را درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال مطرح کرده ایم و اینک نامه ای از فرهاد داخم مربی بین المللی که سابقه مربیگری در رده های سنی تیم های ملی را هم دارد می خوانید.

کشتی بانوان جان دوباره می گیرد

در اوایل و میانه قرن بیستم کشتی بانوان یک شکل قرص و محکم به خود گرفت و تلاش شد تا بعنوان یک پدیده در سرگرمی مطرح شود. در آغاز این ورزش برای بانوان قدری حرکات و مسابقه ها سطح پایینی داشت و فساد زيادي را بهمراه داشت. اما اگر این سطح پائین و فساد و مسایل ديگر تابع این امر را در نظر نگیریم ميشد در بین بانوان خوب در آن مسابقه ها کسانی را یافت که در بهترین سبک خود و حرفه ای بوده اند.

رستمیان:هر آمدنی، رفتنی دارد

جواد رستمیان مدیر روابط عمومی اسبق استان مازندران به خبرنگار البرز ورزشی گفت گذران زندگی وقتی معنا می یابد که اثری مهرانگیز بر کار و مسئولیت خویش بگذاریم. وی در نامه ای که نام اصغر ثمربخش، سلمان قادری، غلامرضا نوری زاده هم در ذیل آن آمده است، نوشت...

برای تامین هزینه های جام باشگاههای جهان به دنبال اسپانسر هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان اعلام کرد مسابقات کشتی باشگاه های جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند تشکیل شورای عالی ورزش استان خواهد بود.

همدان گزینه اصلی جام باشگاه های جهان

همدان اصلی ترین گزینه برای میزبانی از هفتمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاههای جهان است.

سردار در لیگ انگلیس؟!

یکی از مشتریان سردار آزمون باشگاه اورتون انگلیس است که ریاست آن را فردی ایرانی به نام فرهاد مشیری بر عهده دارد. سایت «hitc» انگلیس درباره احتمال حضور آزمون در گودیسون پارک بوسیله این مسئول ایرانی پرداخت و نوشت: نام مهاجمان زیادی برای انتقال به اورتون این روزها مطرح می شود اما سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت در راس این نام ها قرار دارد.

سقوط قدوس به لیگ دو فرانسه

هافبک ایرانی آمیان اعلام کرد که سقوط تیمش به دسته پایین تر با ناتمام ماندن مسابقات عادلانه نیست.

ناظمی: ترجیح می دهم ایران بمانم

گلاره ناظمی به اندازه فغانی در دنیای داوری شهرت دارد؛ بانویی که در هر عرصه ای گام گذاشته است، با وقار قضاوت هایش را به پایان برده است. شنیده ایم که او نیز پیشنهاد کار و عزمت به خارج از کشور را داشته است اما می گوید زیاد مهم نیست، ترجیح می دهم که در ایران بمانم و اینجا خدمت کنم.

از بلغارها یاد بگیریم

بلغارستان فقیرترین کشور اروپایی است، اما همین کشور به همراه برزیل بالاترین صدور بازیکنان والیبال را به جهان دارد، بازیکنانی که در آن سوی مرزها مبلغ کشورشان هستند و سالانه میلیون ها دلار ارز به کشور وارد می کنند.

ماهی در دریا نهنگ می شود

والیبال ایران روزهای سرنوشت سازی را آغاز کرده است؛ انتخاب سرمربیان تیم های رده های مختلف ملی از یک سو و اعزام ستارگان جدید به قلب اروپا از سوی دیگر و بیم و امیدی که در مورد سرنوشت ریاست فدراسیون والیبال وجود دارد، دستمایه هایی است که باید به آنها پرداخت.

بزرگداشت قشنگ ترین روز خدا

روز معلم و روز جهانی کارگر، چه حسن تقارنی، اولی سازنده، علمی، اخلاقی و ساختاری جامعه است دیگری دست اندرکار تولید و سازندگی و اما معلم که نقش انبیا را دارد با رسالتی سنگین در همه جوامع بشری مورد تعریف و تکریم است و ما چه خاطرات شیرینی که با معلمین این انسانهای راستین و دلسوزان واقعی وطن داشته ایم، مرور که می کنیم و کتب علم و دانش را که ورق می زنیم همه و همه آثار و ردپای محکم معلمین است، آنانی که چون شمع می سوزند تا روشنی بخش محفل بشریت باشند.

کارشناس هندبال: لژیونرها قوت قلب هندبال هستند

حسن پروانه گفت: بازیکنان هندبال از پتانسیل بالای بهره مند هستند و به یک مربی درجه یک اروپایی نیاز دارند.

مدیریت پرسپولیس را به دادکان بسپارید و خلاص!

به وزارت ورزش توصیه می کنیم، برای اداره پرسپولیس راه دور نروند و سکان هدایت این باشگاه مردمی و پرهوادار را به دکتر محمد دادکان بسپارند که هم لایق است و امتحان پس داده. او در جمع پیشکسوتان باشگاه هم از جایگاهی رفیع برخوردار است.

‍ نگرانی در قطب کشتی ایران

سرنوشت موهوم هیات کشتی مازندران همچنان هراس انگیز و پر دلهره به حرف اول جامعه ورزش بدل شده است. آنهایی که ورزش را به عنوان یک شاخصه این دیار می شناسند با حیرت و تعجب به فعل و انفعالات در آن می نگرند که حتی با عدول از قوانین مصوب و مکلف وزارت ورزش و جوانان توسط اداره کل ورزش و جوانان استان مواجه بوده است!

رفتن اسکوویچ و آمدن ماچونی؟!

نمی دانیم چرا برخی ها اصرار زیادی دارند تا تنش واسترس وبی بند و باری همچنان در فوتبال جاری وساری باشد.

سرلک: فقط به المپیک فکر می کنم

خبرگزاری البرز ورزشی با علیرضا سرلک یکی از مدعیان دوبنده تیم ملی کشتی آزاد در وزن 57 کیلو مصاحبه ای ترتیب داده که می خوانید.

حیدری: از مربیان بزرگ برای تیم ملی استفاده کنیم

دوران زیبای ۲۳ ساله بازیگری امیر حیدری در باشگاههای تاج، دخانیات، پرسپولیس، شیشه و گاز و جوان تهران ثبت است.

تیم های مطرح دنیا تمرینات خود را از سر می گیرند

در شرایطی که لیگ بسکتبال ایران بدون قهرمان تعطیل اعلام شد،به تازگی لیگ های مطرح دنیا تمرینات خود را به صورت محدود برگزار کرده و به زودی رقابتهای خود را پیگیری می کنند.

سیروس پور: پدرم رو به بهبودی است

مصطفی سیروس پور طی تماسی با خبرگزاری البرز ورزشی گفت: خدا را شکر حال و روز پدرم نسبت به چند روز گذشته بهتر است. با معاون وزیر ورزش پیگیر روند بهبودی استاد سیروس پور هستیم.

محصص: استراماچونی نمی تواند سرمربی تیم ملی شود

مرتضی محصص کارشناس فوتبال ایران و مدرس کنفدراسیون آسیا در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی عنوان کرد: از جایگزینی آندره آ استراماچونی به جای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بی خبر هستم اما باید عنوان کنم ماچونی نمی تواند سرمربی تیم ملی کشورمان شود چون فدراسیون با سرمربی کروات قرارداد امضا و آن را علنی کرده است.

اولیایی: اداره استقلال باید به اهلش سپرده شود

حاج کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی اظهار داشت: در زمان مدیرعاملی من در باشگاه استقلال تیم فوتبال این باشگاه چهاربار فینال رقابت های جام باشگاه های آسیا را تجربه کرد. حتی در آنزمان دوباره به عنوان قهرمان جام باشگاه های آسیا نایل آمد.

زارع: بحث تحریم انتخابات نبود

انحلال انتخابات فدراسیون دو و میدانی هوشمندانه ترین کاری بود که وزارت ورزش انجام داد، چون حدود 20 رئیس هیات نتوانسته بودند خودشان را به مجمع برسانند.

داغ دلمان را تازه نکنید

اگر با خودمان روراست باشیم و کلاهمان را قاضی کنیم بطور قطع به این نکته مهم پی می‌بریم که فوتبال ما به شکل دردناکی از کاروان رشد در قاره کهن عقب افتاده است.

محبی: کری نخواندم، واقعیت را گفتم

با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشتم روند خوبی را طی می کنم. در کرمانشاه و با برادرم آرش به تمرین می پردازم. یکی از آشنایان باشگاهی را به صورت اختصاصی در اختیارمان قرار داده و از این نظر دغدغه ای نداریم.

52 سال پیش؛ بازی در هوای آزاد و زمین آسفالته

سال 1347 مسابقات قهرمانی آموزشگاه های کشور، شیراز، این رقابتها در فضایی باز و زمین آسفالته حافظیه شیراز برگزار شد و تیم شمیران با بازیکنانی چون شهریار ملک ایمن و... در صدر ایستاد اما تصویر مربوط به تیم مازندران (آمل) است که نسل جدیدی از والیبالبازان شمال را به میدان آورده بود و نمایش های خوبی ارایه داد.

احمدی: از کمبود امکانات گلایه ندارم

مهم نیست که چقدر امکانات داشته باشیم و کجا زندگی می کنیم، مهمترین نکته تفکر و برنامه ریزی است و اینکه بیندیشیم که چرا ورزش شهرمان پیشرفت نکرده است.

عقل سالم در بدن سالم است

مهندس جوان گیلانی دستگاه ضدعفونی کننده ای اختراع کرد که بدون استفاده از مواد شیمیایی معابر و عابرین را از گیت یا تونل ویژه ضدعفونی عبور می دهد، دستگاه ازن ژنراتور هم اینک در میدان شهرداری رشت تعبیه شده و رایگان در خدمت شهروندان است.

بازگشايي دوباره پرونده فساد فوتبال در اصل ٩٠..!؟

محمد دادكان از مديران كاربلد است. يك دانشگاهي با پيشينه پرافتخار فوتبالي... دادكان، اگر شلوغ كاري نكند(!) حرف هاي خوبي مي زند. حرف هايي كه كسي جراتش را ندارد.

واگذاري سرخابي، سرگرمي روزهاي كرونايي..!؟

مسابقه فوتبال كه نباشد، رد پايي ازعادل هم براي جنجال آفريني نباشد.آنگاه سناريوي تكراري واگذاري استقلال و پرسپوليس مي شود سرگرمي..!؟

رستمی: استکی یک مربی پر جرات است

فرشید رستمی بوکسور ایرانی اصل تیم ملی آذربایجان مثل تمام ورزشکاران حرفه ای ورزش را از سن پایین با ژیمناستیک آعاز کرد از آنجا که پدر مربی بوکس بود به این ورزش روی آورد و توانست در رده سنی نوجوانان در پاکستان مدال طلا کسب کند و پس آن به کشور آذربایجان رفت و برای این کشور پا به میدان مسابقات گذاشت وی بعد از شکست بوکسور تیم ملی روسیه مورد تقدیر الهام علی‌اف ریس جمهور آذربایجان قرار گرفت. در همین خصوص خبرنگار خبرگزاری البرز گفت و گویی با وی انجام داده که در ادامه می خوانید.

شعار "جان مهمتر از جام" را کجای دلمان بگذاریم؟

ساختار فوتبال و نحوه کارکرد مدیران، مربیان وبازیکنان ما، به هیچ وجه تشابهی با اصول حرفه ای ندارد و در بحبوحه اوضاع آشفته ناشی از ویروس کرونا هر کس ساز خود را "کوک" می کند.

واحدی: کرونا تمام برنامه ها را بهم ریخت

مسعود واحدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان گفت : فدراسیون نگاه بسیار مثبتی بر روی رده های سنی پایه دارد و به منظور شناسایی استعدادها و پشتوانه ها در کشتی کشور، طرح ها و برنامه های بسیار خوبی را در دست اقدام داشتیم که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا از اجرای آن بازماندیم.

کریمی: بروکسل را با مطالعه انتخاب کرده ام

بلژیک را با مطالعه انتخاب کرده ام و فکر می کنم بازی در تیمی که 16 بار قهرمان این کشور شده می تواند استارت خوبی برای من در والیبال اروپا باشد.

درخواست مامیاشویلی از دبیر

آقای علیرضا دبیر ریاست محترم فدراسیون کشتی ایران آرزو می کنم با حسن همکاری فی مابین در رشد و ارتقای کشتی دو کشور و جهان موفق شویم.

مجیدی سردار بي مدال کشتی

عباس مجيدي یکی از قهرمانان دهه هفتاد ایران است که در کارنامه ورزشی این پیشکسوت می توان به داشتن شانزده مدال كشوري از رده نوجوانان،جوانان و بزرگسالان دیده می شود.

تیشه گران: با سه میلیارد 17 فدراسیون را می گردانیم

فدراسیون ناشنوایان در سال 2020 یازده مسابقه جهانی را پیش رو داشت که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد ولی مسابقات رشته های جودو، تنیس روی میز (اتریش - خردادماه) کشتی (ترکیه خردادماه) والیبال خردادماه (ایتالیا) تا این لحظه برقرار است و باید ورزشکاران کشورمان را از طریق برپایی اردوها آماده سازیم.

مهندسی بی نتیجه!

اقدام شجاعانه کمیته استیناف را باید فارغ از اسم ها و رنگ ها ستود که به گزارش داوران و ناظران بازی و رای کمیته انضباطی مهر تایید زد تا ارکان فوتبال از مهندسی پشت پرده آسیب نبیند!

دادگان نمی تواند، رسول پناه می تواند

برای انتخاب مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هر روز بر تعداد گزینه ها افزوده می شود، اما در مجموعه گزینه ها شانس دکتر دادگان بیش از دیگران بنظر می آمد.

فوتبال در یکقدمی ورشکستگی

رونق کسب وکار در جامعه قابل لمس شده است.البته باز گشت به روزهای عادی طبق پروتکل ستاد کرونا دنبال می شود.

دکتر سُلگی: برای تکرار قهرمانی جهان آماده می شویم

برای تیم های فوتسال و فوتبال ناشنوایان ایران جهت تکرار قهرمانی آسیا برنامه ریزی شده است و منتظریم آثار تاسف بار کرونا در کشور ما کاهش پیدا کند.

مجیدی در چارچوب اختیارات خود قدم بردارد

در این اوضواع بلبشویی که مملکت و بهتر است بگوییم کل دنیا را فرا گرفته بعضی ها در اطراف باشگاه استقلال برای خود بساطی پهن کرده اند که به هیچ وجه باب میل هواداران این تیم نیست.

پای دلالان سوئیسی هم به استقلال باز شد!

در کنار اخبار ریز و درشت از اوضاع عجیب و نابسامان استقلال ،باید به گشایش پرونده دلالی وکلای سوئیسی هم بپردازیم!

مساجدی: گزینه جانشینی ناکاگائیجی هستم

مربی ایرانی شاغل در لیگ ژاپن یکی از گزینه ها و یا آلترناتیوهای جایگزینی ناکائیجی سرمربی تیم ملی ژاپن است.

قنبرپور: از کارکردن در ورزشگاه کاظمیه خسته شدم

مصطفی قنبرپور مدافع سرشناس و سرپرست سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: طی سال هایش گذشته به عنوان بازیکن، مربی، مدیر و سرپرست تیم پرسپولیس فعالیت کردم و در یک مقطع هم مسئولیت ورزشگاه کاظمیه پرسپولیس واقع در آزادگان تهران را بر عهده داشتم اما بعدا از کار کردن در ورزشگاه مربوطه واقعا خیلی خسته شدم و از سمت خودم در این ورزشگاه استعفا دادم. قصد دارم فعالیتم را در آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس را آغاز کنم.

لیگ تعطیل شود یا ادامه یابد؟

تعطیلی لیگ ونیمه کار ماندن لیگ نوزدهم،باعث شده تا وضعییت فوتبال در ابهام باقی بماند.

دادگاه مدیران سرخابی!

بالاخره به قول معروف قوه قضاییه پاشنه کفش را بالا کشید. باید معلوم شود بدهی های سرسام آور و کمرشکن پرسپولیس و استقلال از کجا آمده است؟!! باید مشخص شود پشت پرده قراردادهای میلیاردی با بازیکنانی که یک دقیقه هم بازی نکردند چه بوده؟

به یاد آقا شعاع

فوتبال این مرز و بوم بزرگمردان بسیاری را بخود دیده که در پرتو عشق وافر به توپ گرد و مستطیل سبز، توانستند منشا خدمات ارزنده ای باشند.

امامی: پاداش مدال همیشه وعده بود، نه عمل

یونس امامی با اشاره به اینکه تمریناتش را همچنان در خانه دنبال می‌کند، اظهار داشت: این وضعیت همچنان ادامه دارد و امکان تمرین دسته جمعی و تشکیل اردوی تیم ملی نیست و ما همچنان در خانه تمرین می‌کنیم. مجبوریم با این وضعیت بسازیم. مسابقه ای هم در پیش نیست که خودمان را محک بزنیم. همه رقابت‌ها عقب افتاده و معلوم نیست از چه زمانی بار دیگر رقابت‌ها از سر گرفته می‌شود.

لیگ بسکتبال اسپانیا به صورت متمرکز ادامه می یابد

قرار است لیگ برتر بسکتبال اسپانیا ماه دیگر به صورت متمرکز در یک شهر برگزار گردد.

چونایف: می دانستم المپیک به تعویق می افتد

رسول چونایف فرنگی کار مطرح آذربایجانی گفت: با توجه به شیوع کرونا، به این نتیجه رسیدم که المپیک به تعویق می افتد اما وقتی این موضوع را با دیگران مطرح می کردند می گفتند که من دیوانه ام.

فریدون فضلی: نه دلال دارم، نه مدیر برنامه!

پس از مدتها با فریدون فضلی مهاجم نام آشنای سالهای نه چندان دور تیم های نساجی، صبای قم، گسرش فولاد و تیم ملی، تماسی برقرار کردیم تا آخرین وضعیت را از زبان وی جویا شویم.

سیروس پور تکذیب کرد

امروز طی تماسی با البرز ورزشی فرزند استاد پرویز سیروس پور خبر منتشر شده در فضای مجازی مربوط به کرونایی نبودن پدرش را تکذیب کرد.

مقصودلو: از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را می بریم

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی به واسطه ویروس کرونا تعطیل است در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در آینده برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

لژیونر هندبال ایران : امیدوارم مسئولان فدراسیون به فکر سلامتی بازیکنان باشند

دروازه‌بان باشگاه دینامو بخارست رومانی گفت : حذف از ادامه بازی های لیگ قهرمانان اروپا درد ناک است، دوست داشتم مقابل پاری سن ژرمن عملکرد خوبی داشته باشم.

مرضیه افشاری: هندبال اصفهان شرایط مطلوبی دارد

متاسفانه بزرگ‌‌ترین مشکل ما این است که هندبال بانوان به چشم نمی‌آید.

حکایت بلخ و شوشتر!

یک عده در وزارت ورزش،قربان صدقه نیروهای سر به‌ زیر و بله قربان گو می روند و به هیچ وجه نقد و اعتراض را بر نمی تابند.این تفکر با روح عدالت خواهی و حاکمیت اخلاق در ورزش در تناقض آشکار قرار دارد.

مربی جوان بین المللی در بیمارستان عرفان بستری شد

حسین کاظمی مربی جوان بین المللی والیبال از شهرستان آمل به تهران منتقل و در بیمارستان عرفان بستری شد.

ترابپور: المپیک جای آزمون و خطا نیست

مربی تیم ملی اگر ایرانی مدنظر هست باید پخته و با تجربه باشد، هرچند حتم داشته باشید که انتخاب نهایی را یکنفر در فدراسیون انجام می دهد و حواس بقیه جمع باشد که به جان همدیگر نیفتند.

نائینی: مربیگری اول مدیریت است

مربیگری فقط به تمرین دادن و آگاهی تکنیک و تاکتیک نیست، یک مربی حرفه ای را توانمندیهای مدیریتی اش از سایرین مجزا می سازد.

نظری افشار: مربی تیم ملی نه مربی حرف گوش کن!

تا زمانی که این بازیکنان بزرگ در تیم ملی حضور دارند، انتخاب مربی ایرانی آسان نخواهد بود و چه بهتر که فدراسیون والیبال دنبال یکی از بهترین مریان جهان باشد.

...چه می کند فضای مجازی با بزرگان ورزش؟

جامعه جوان ما به کجا می رود، به لحاظ فرهنگی در چه شرایطی قرار دارد؟ آیا متولیان امور فرهنگی کشور قدری و ذره ای به این قضیه اندیشیده اند، نوجوانان و جوانان که هیجانات خود را در لایوها و استوری ها و پیام های اینستاگرامی می جویند و برای خالی کردن این هیجانات به خود اجازه می دهند به هر دستاویزی آویزان شوند، غافل از اینکه متعلق به جامعه ای هستند که در آن به حرمت بزرگترها، رعایت حقوق شهروندان و همسایه ها و ... سفارش شده است.

وزنه برداری مازندران در انتظار تحول

به پیشنهاد حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و صدور حکمی از سوی علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران، کوروش رویانیان به عنوان سرپرست هیات وزنه برداری استان مازندران منصوب شد.

ندرلو: ما باید قدرشناس زحمات رسانه هاباشیم

امیرحسین ندرلو مدیر روابط عمومی فدراسیون بعد از گذشت چند ماه در اولین مصاحبه خودش گفت: اعتقاد اصلی من این است که رسانه نقش بسزایی در نشان دادن و انعکاس ابعاد مختلف اتفاقات و رویداد ها در جهان دارد. به خصوص در بخش ورزش، خبرنگاران و اصحاب رسانه بعنوان یک عنصر تأثیرگذار در کنار ورزشکاران و قهرمانان، در بسط و بالا بردن افتخارآفرینی این عزیزان در بین افکار عمومی گام مؤثری را بر می دارند.

جواد کریمی چرا بلژیک؟

جواد کریمی پاسور تیم ملی والیبال ایران که سال گذشته در تیم پیکان توپ می‌زد به تیم گرینیارد مزیک قهرمان لیگ بلژیک پیوست.

آشتیانی: دنبال رفتارهای پوپولیستی نبودم

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان امروز دستور داد مراحل اجرایی و اداری واگذاری قطعی کمپ مرحوم ناصر حجازی به باشگاه استقلال با کمک اداره کل ورزش و جوانان تهران صورت بگیرد و این کمپ در آینده نزدیک به باشگاه استقلال تهران واگذار خواهد شد.

المپیک آسیایی ناشنوایان شاید وقتی دیگر

کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا اواخر اسفندماه سال گذشته ضمن معرفی میزبان جدید المپیک آسیایی، اعلام کرد که آبان ماه زمان تعیین شده برای برگزاری بازی ها در بحرین است با این حال همچنان برگزاری نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تست استاد سیروس پور مثبت شد

رئیس اسبق فدراسیون کشتی پرویز سیروس‌پور که یکی از بزرگان و نامداران کشتی ایران است، روز گذشته به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی به بیمارستان آتیه منتقل شد.

یک توصیه؛ باشگاه ها روی مین نروند

زمزمه هایی مبنی بر خریدهای جدید از سوی برخی از باشگاه های به اصطلاح درشت به گوش می رسد.

تغییرات در شرایط سنی فوتبال پایه

فوتبال پایه در تهران بازاری گرم و پر رونق دارد؛ این بخش از فوتبال با برگزاری مسابقات متعدد رده های سنی گرم تر و پر هیجان تر می شود و حالا که هیات تهران شرایط سنی بازیکنان این رده ها را اعلام کرده است، امیدواریم که نظارت و ارزیابی را هم چاشنی برنامه ریزی کنند.

جشن قهرمانی تاج

اردیبهشت سال 1349 - دفتر مرکزی باشگاه تاج (استقلال) فعلی؛ این دفتر در حال حاضر در اختیار تربیت بدنی استان تهران است.

نشست گرشاسبی با مدیران آکادمی پیکان

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پیکان با فراخواندن مدیران آکادمی این باشگاه از اولین جلسه خود را در پیرامون رسیدگی به وضعیت تیم های پایه پیکان برگزار کرد.

مرزوقی: پاورلیفتینگ بانوان در انتظار مجوز وزارت است

پاورلیفتینگ بانوان در انتظار اعلام نظر وزارت ورزش است.

شیوایی: شاید برای بانوان مربی هندی بیاید

کبدی بانوان ایران هم مانند همه رشته های ورزشی سراسر دنیا منتظر اعلام وضعیت عادی است تا برای شرکت در تورنمنت های بین المللی و قاره ای استارت بزند.

جلسه انستیتو کشتی و کمیسیون داوران برگزار شد

در این نشست مواردی همچون نحوه انتخاب مدرسان داوری و ارزیابی عملکرد داوران در طول سال بر اساس شاخص های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه تخصصی کشتی المپیک از شبکه ورزش

در شرایطی که ورزش کشور تحت الشعاع ویروس کرونا فضای همراه با تعطیلی را طی می کند و تمام مسابقات ورزشی کشور نا تمام مانده المپیک هم در سی و دومین دوره در توکیو 2020 با تعویق یک ساله مواجه است.

جناب آقای امیرحسین پورمحمد

با کمال تاسف و تاثر درگذشت پدر و مادر گرامیتان را به شما و خنواده محترمتان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب صبر جمیل و برای آن عزیزان از دست رفته طلب آمرزش و مغفرت می نماییم.

طلایه دار ورزش اصفهان فوت کرد، جامعه ورزش عزادارشد!

زنده یاد پریوش برازنده قهرمان ارزنده ورزش بانوان اصفهان سحرگاه روز گذشته (هفتم اردیبهشت) چشم ازاین دنیای فانی فروبست وبه دیار حق شتافت! جسم بی جان بزرگ بانوی ورزش اصفهان توسط جمعی از بستگان،ورزشکاران، ودوستان تشییع ودر قطعه نام آوران ورزش باغ رضوان اصفهان خاکسپاری شد.

حیدری: اسطوره ها از جان خود گذشتند

به تعویق افتادن کشتی به نفع کشتی گیران جوانمان شد. برخی کشتی گیران داشتند از رده خارج می شدند و حالا با فاصله زمانی ایجاد شده شاید نیروهای جوان بتوانند خودشان را مطرح سازند و دوبنده تیم ملی را از آن خود کنند. برای حسن یزدانی، علیرضا کریمی هم خوب شد چون می توانند تمرینات را از سر بگیرند و به شرایط آرمانی بازگردند که البته مستلزم آن حضور در مسابقات متعدد بین المللی است تا رفته رفته جا بیفتند.

کاظمیان: ایران میزبان میزبان هنرهای رزمی سواره بین المللی خواهد بود

فدراسیون سوارکاری ایرانی در بین بیش از 150 کشور دنیا رتبه پنجم را به دست آورده است.

کنستانتین اف: کار در ایران برای همه مربیان افتخار است

مربیگری در تیم ملی ایران برای هر مربی افتخار بزرگی است، چون این تیم به المپیک راه پیدا کرده و سنگینی بار روانی از دوش آن برداشته شده است.

قاسمپور: شاید در آخر کشتی‌ام در ۸۶ کیلوگرم بمانم

کامران قاسمپور در خصوص تمرینات کشتی که این روزها پشت سر می گذارد، اظهار داشت: به صورت منظم تمرینات خوبی را در جویبار پشت سر می گذارم. دو سه حریف دارم که با هم کار می کنیم و خیلی هم مراقب هستیم که محل تمرین را کاملا ضدعفونی کنیم. زانویم هم اذیت نمی کند و بدون درد تمرین می کنم.

مهدوی: ولاسکو راحت می آید

بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال داغ تر از آن چیزی است که فکر می کردیم. در واقع این بحث به نوعی به تقابل اندیشه ها در زمینه لزوم به کارگیری مربیان ایرانی یا استخدام مربیان مطرح دنیا تبدیل شده است. در این باره نظر یکی از ملی پوشان سابق را می خوانید.

ابراهیمی: انگیزه ام چند برابر شده است

محمدجواد ابراهیمی گفت در حال حاضر انگیزه ام برای کشتی گرفتن چند برابر شده و نگاه من حضور در رقابت های المپیک است.

یادگار ماندگار...

در دهه پنجاه که تیم ملی فوتبال ایران حرف اول آسیا را می زد تیم ملی ب هم داشتیم که از بازیکنان خوبی برخوردار بود. این تیم که در واقع تیم ملی دوم ایران بحساب می آمد باید در زمانی که تیم ملی بزرگسالان احتیاج به استراحت و یا بازیکنان مصدوم داشت به مصاف حریفان می رفت.

دوپینگ با ورزشکاران چه می کند؟

آمار نگران کننده از تست مثبت دوپینگ ۵۷ نمونه از ورزشکاران ایران در سال ۲۰۱۹ بسیار نگران کننده است و برای مقابله با این پدیده شوم و ریشه کنی آن ،جا دارد تمام دستگاههای ذیربط در میدان عمل وارد کارزار شوند.

لالیگا و بازارگرمی دوستان

در ایامی که کرونا، نای همه را بریده است و باشگاه های بزرگ ورزشی دنیا در آستانه درشکستگی یا کم کردن هزینه ها هستند، شنیدن خبر پیشنهاد مربیگری باشگاه اوساسونا به جواد نکونام هم جالب بود که اگر واقعیت داشته باشد باید باور کرد فلسفه مربیگری در دنیا تغییر کرده است.

ناگفته های میثم مصطفی‌ جوکار

جوکار بهمن۱۳۶۴ در شهرستان ملایر، استان همدان به دنیا آمد وی برادر کوچکتر مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک آتن است که ورزش را در سن ۱۰ سالگی با پیشنهاد آقای نظری مربی سازنده ملایری و مشوق خود مسعود جوکار در باشگاه تختی این شهرستان در رشته کشتی آزاد آغاز کرد. گفت گوی خبرگزاری البرز با جوکار را می خوانید.

افزایش بودجه کشتی در سال المپیک

ارائه برنامه های تیم های ملی در جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، با حضور رئیس فدراسیون کشتی در محل این کمیته برگزار شد.

گنجی یکی از بد شاس ترین قهرمانان دهه شصت تیم ملی

پهلوان محمود مرادی گنجی یکی از کشتی گیران خوش قامت و صاحب سبک تیم ملی از شهرستان نور خیلی زود در کشتی ایران مطرح و با توجه به زمان کم دوران قهرمانی خودش را بعنوان چهره ای ممتاز و افتخار آمیز در کشتی کشور معرفی کرد ولی متاسفانه بعلت اسیب دیدگی دیسک کمر که در حین مسابقه کشتی روی داد خیلی زود دوران قهرمانی او به پایان رسید.

یاری: برگزاری لیگ پایه کارشناسی شده است

بهروز یاری دارنده مدال برنز جهان و یکی از با تکنیک ترین قهرمانان اسبق تیم ملی گفت برگزاری لیگ نوجوانان حاصل یک تصمیم کارشناسی است. برای جلوگیری از وزن کم کردن کشتی گیران تمهیداتی اندیشیده شده است.

درخشانی: مسابقات جهانی آلیش آبان ماه برگزار می شود

نایب رئیس فدراسیون کشتی از اعزام بانوان آلیش‌کار به مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه و در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: شاید اتحادیه جهانی کشتی مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان را دیگر برگزار نکند.

موزرسکی: هرگز تسلیم نمی شوم

ديميتري موزرسكي غول روسي برخلاف اكثر روسها، خونگرم و در اخلاق حرف ندارد، او روز گذشته درباره خاطرات و اخرين وضعيت خود در ژاپن و …با دوست رسانه اي برزيلي ما دانيل بارتلوتتو گفت و گويي انجام داده كه خواندني است:

برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال آماده شوید

با اینکه خیلی قابل باور نیست اما ظاهرا و بر اساس گفته ها و وعده ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به زودی وارد بازار بورس خواهند شد.

پیشنهاد قائدی به استقلالی ها

این روزها جلسه پشت سر جلسه در باشگاه استقلال در حال برگزاری است.

فوتبال کرونایی...

در این روزها که فوتبال کشورمان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کوید 19 است، اخبار فوتبالی کم و بیش وجود داشته و ما نیز در بخش اخبار کوتاه به بخشی از این خبرها پرداخته ایم که می خوانید.

ذوالفقارنسب: یکی جلوی بدآموزی را بگیرد

دکتر بیژن ذوالفقارنسب که در حال حاضر مدیریت کانون مربیان فوتبال کشور را بر عهده دارد و اخیرا هم در فوتبال فدراسیون جانبازان دارای مسئولیت شده است، در خصوص گسترش نوع ادبیاتی که برخی از مدیران فوتبال به کار گرفته اند، گفت: نمی دانم این چه ادبیاتی است که برخی از مدیران باشگاه ها به کار گرفته اند؟ اینکه فلان مدیر چون به لحاظ مسایل مالی هیچ مشکلی ندارد، هرچه می خواهد بر زبان جاری می سازد چندان زیبنده نیست.

پرویز هادی: به تعویق افتادن المپیک به نفع من شد

یکی از آقایان جدیدا مصاحبه ای انجام داده بود و به طعنه عنوان کرد که به تعویق افتادن یکساله المپیک برای یک عده که سنشان 30، 31 سال است بد شده! در این مورد باید بگویم که خوشبختانه ورزش کشتی طوریست که همیشه روی تشک معلوم می شود چه کسی برتر از حریف است و دوستان با حرف و حدیث ره به جایی نخواهند برد.

مطهری: هیچکس از پرسپولیس جدا نخواهد شد

حمیدمطهری مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شایعات اخیر که گویا برخی از بازیکنان پرسپولیس قصد جدایی از این تیم را دارند به همکار ما گفت: پرسپولیس یک مجموعه ای است که در این تیم شخص تصمیم گیرنده نیست. اینکه گفته می شود، برخی ها قصد دارند بازیکنان تیم پرسپولیس را با ایجاد وسوسه از این تیم جدا کنند، اما آقای گل محمدی به باشگاه گفته است، هیچ بازیکنی از فهرست تیم ما خارج نخواهد شد. حتی گل محمدی به مدیران باشگاه اطلاع داده است با بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است توافق کنند تا شاکله تیم حفظ شود.

دکتر راغفر، افتخار جامعه فوتبال

در فوتبال اصولا ورزش ایران افراد تحصیلکرده و فرهیخته کم نبود. شخصیت هایی که سعی کرده اند که دور از هیاهوی کاذب فوتبال زندگی اجتماعی و سیاسی خوبی داشته باشند. آنها ورزش را یک بعدی تعقیب نکرده اند.

رضائیان: همچنان با پرسپولیس هستم

علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش تیم پرسپولیس در آستانه جدایی از پرسپولیس و پیوستن به فوتبال بلژیک قرار دارد.

کرونا در پرسپولیس

کرونا به جان پرسپولیس افتاده است، بازیکنان این تیم علی رغم میل باطنی در حال پریدن هستند.

فرامرزیان: مالکیت برخی فضاهای ورزشی معلوم نبود

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان گفت: اماکن ورزشی روستاها با حفظ مالکیت دولتی و دریافت هزینه نگهداری به دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد موسوم به سمن‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌شود.

بازگشت بهادر مولایی به دنیای وزنه برداری

بهادر مولایی وزنه بردار بابلسری تیم ملی که چهار سال در اثر تصادف اتوموبیل از دنیای ورزش حرفه ای و قهرمانی دور مانده بود اعلام کرده است که قصد بازگشت به دنیای وزنه برداری را دارد.

استارت لیگ برتر فوتبال از 16 اردیبهشت

در شرایطی که بیشتر لیگ‌های اروپایی نیز از آغاز تمرینات خود طی روزهای آتی خبر داده‌اند، احتمالا لیگ برتر ایران نیز از اواسط ماه آینده طبق تدابیر بهداشتی کار خود را برای سرانجام رساندن 9 دیدار پایانی آغاز کند.

صالحی‌امیری: به خاطر مشکلات ترانسفر ارز، امکان دریافت نداریم

رئیس کمیته ملی المپیک در دومین نشست خبری آنلاین خود به تشریح آخرین وضعیت ورزش در دوران کرونا و برنامه های آینده پرداخت.

ریاضی: بعد از کرونا مسابقات نوجوانان را برگزار خواهیم کرد

مسعود ریاضی رئیس هیات کشتی استان خراسان رضوی گفت: میزبانی این استان از مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان که به دلیل کرونا لغو شد، همچنان پا بر جا خواهد بود.

لشگری: تعویق المپیک برای بعضی ها خوب بود

احسان لشگری قهرمان اسبق تیم ملی گفت در مورد تعویق یک ساله المپیک و تاثیر آن بر روند موفقیت تیم ملی کشتی ایران اظهار داشت: همه روی برگزاری المپیک در تاریخ قبلی برنامه‌ریزی کرده بودند، اما کرونا آن را به تعویق انداخت.

تسلیت به جامعه بسکتبال و دکتر فریده شجاعی

سرکار خانم دکتر فریده شجاعی ورزشکار اسبق تیم ملی و نایب رئیس محترم فدراسیون بسکتبال...

بازنگری در مدل مدیریت ورزش های رزمی

"هر گِردی، گردو نیست!" مَثَل معروفی که از قدیم تاکنون در کلام مردم جاری بوده و مصداق کلی آن توجه به تفاوت ها و تمایزها علیرغم تصور وجود شباهت های ظاهری است؛ مثلی که در زبان انگلیسی نیز دقیقا مانند زبان فارسی کاربرد دارد: "All that glitters is not gold"

عموی بسکتبال درگذشت!

ابوالفضل صلبی تنها بازمانده از تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک ۱۹۴۸ لندن دار فانی را وداع گفت.

جوان: از فدراسیون بلاتکلیف چه توقعی دارید

مشکلات دو و میدانی بانوان زیاد است و همه چیز تحت الشعاع بی توجهی ها قرار گرفته است.

حمایت دولت نیاز اول باشگاهها

صحبت کردن درباره ورزش وبرشمردن اثار واهمیت آن همیشه شیرین است ودلپذیر از فواید آشکار و پنهان این قضیه و از واجب عینی بودن مسئله بنویسیم که تمام بزرگان ورزش و رسانه زندگی خود را سراسر درهمین راه صرف کرده اند.

فردا؛ افتتاح طرح های بزرگ ورزشی در وزارت کار

در تقویم روزشمار هفته کارگر روز دوشنبه هفت اردیبهشت ماه به نام کارگر امنیت شغلی ورزش و نشاط اجتماعی نامگذاری شده است.

دل ورزش اردبیل براى يك انتصاب خوب تنگ شده بود.

اردبیل شهر و استان قهرمانخیز نام های بزرگ زیادی را در دامان خود پرورش داده است. این شهر پر استعداد هر از گاهی با تغییر و تحولات در اداره کل ورزش جوانان و استان دستخوش پیامدهای خوش و ناخوش می شود اما انتصاب سجاد انوشیروانی قهرمان بلندآوازه وزنه برداری این نوید را می دهد که ورزش شهر یلان دوباره اوج بگیرد.

عمو صلبی درگذشت

خبر تلخ این بود؛ ابوالفضل صلبی چهره ی نام آشنای بسکتبال ایران دار فانی را وداع گفت.

مهدوی کیا: دلتنگ بازی در پرسپولیس هستم

هادی مهدوی کیا برادر مهدی مهدوی کیا این روزها مشغول اداره آکادمی فوتبالی است که 154 بازیکن را در رده های سنی مختلف پرورش و تحت تعلیم قرار داده...

پرسپولیس - استقلال را کجای دلمان بگذریم؟!

بفرمایید این هم سوژه امروز ما... اما سوژه پردازی ها به هر قیمتی آن هم در جامعه ای که دارای حجب و حیای ذاتی و جغرافیایی است، ارزش پرداختن ندارد اما گاهی باید نوشت.

عربستان خواستار میزبانی مسابقات آسیایی شد

کمیته ملی المپیک عربستان با ارسال نامه‌ای رسمی به شورای المپیک آسیا نامزدی خود را برای میزبانی از بازی‌های آسیایی 2030 اعلام کرد.

سنندج میزبان جام جهانی کشتی فرنگی شد

فدراسیون کشتی با میزبانی شهر سنندج برای برگزاری هفتمین دوره جام باشگاهه ای کشتی فرنگی جهان موافقت کرد.

ساداتی مربی تیم ملی حمایت رسانه ها را هم طلب می کند

مجید ساداتی معاون و سرپرست اسبق اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان و چهره نام آشنای والیبال دیار همیشه سرفراز چی چست «پایتخت والیبال ایران»را اکثر والیبالیست ها به خوبی می شناسند.

واگذاری پیشکش،خاطیان را به مردم معرفی کنید!

مباحث مالی و رسیدگی به مشکلات تمام نشدنی پرسپولیس و استقلال مانند بختک به جان هواداران دو تیم افتاده و فساد دامنه دار در عرصه مدیریت و بی تفاوتی دستگاههای نظارتی ملال آور شده است!

نفرزاده: مربی ایرانی بعد از المپیک...

یکی از معدود مربیان وطنی که اعتقاد دارد باید سرمربیگری تیم ملی را به یک مربی بزرگ خارجی سپرد، فرهاد نفرزاده است. او که در رده های مختلف مربوط به تیم ملی مربیگری کرده است، اعتقاد دارد که نباید المپیک را دست کم بگیریم.

آرمات: به مربی ایرانی اعتماد کنیم

در حالی که شاید ظرف چند روز آینده تکلیف سرمربی تیم ملی والیبال مشخص شود، اما بحث جدی بین مربیان ایرانی بر سر سپردن سکان هدایت ملی پوشان به مربیان وطنی جدی و داغ شده است.

کریمی: پرچم بوکس بالاست!

بوکس ایران دو سهمیه المپیک گرفته است و سرمان بالاست، اما به کسب سهمیه های دیگر هم امیدواریم.

حواشی لغو لیگ برتر بسکتبال؛ از بیانیه هواداران گرگان تا برگزاری لیگ تابستانی

با وجود گذشت دو هفته از اعلام تعطیلی لیگ برتر بسکتبال کشور، حواشی و شکایات باشگاه ها و هواداران همچنان ادامه دارد.

آقای دبیر! تاریخ درباره شما قضاوت می کند

جناب علیرضا خان دبیر؛ شما محکوم هستید که کار نامه ای حداقل قابل قبول از خود بجا گذارید.

مراغه چیان: پول فیفا صرف توسعه فوتبال پایه شود

سعید مراغه چیان هافبک بسیار خوب و تکنیکی سالهای نه چندان دور تیم ملی، استقلال و دارایی تهران چند سالی است که مدیریت یک آکادمی فوتبال را در ورزشگاه شهید حیدرنیا تهران بر عهده دارد. مراغه چیان می گوید کرونا باعث تعطیلی آکادمی فوتبالش شده است.

چشمه جوشان کشتی

مازندران استان کشتی خیز است؛ هریک از بخش های این خطه سرسبز پرورش دهنده قهرمانان بزرگی بوده اند که نام و آوازه آنها به آن سوی مرزها هم کشیده شده است.

الله وردی: قلعه نویی و پیروانی باید حرمت همدیگر را نگه دارند

در حالی که برخی از پیشکسوتان برای مقرب شدن دوی صد متر می روند، عده ای هم حسرت می خورند که چگونه عمر و جوانی را در راه ورزش گذاشته اند اما سودش را آدم های غیر مرتبط برده اند. بخوانید تا به یک گوشه از این واقعیت ها واقف شوید.

ادعای گازتا دلواسپورت برای لورنزوتی

آنجلو لورنزوتی، صد درصد سرمربی تیم ملی والیبال ایران می شود.

لاسمی: در منتهای بی تفاوتی دیده نمی شویم

والیبال در شهرستان های تابعه استان تهران چگونه روزگار می گذراند و مربیان مشتاق و پرتلاش این نواحی با چه مشکلاتی دست به گریبان هستند؟ با (رها لاسمی) مربی پرتلاش و تحصیلکرده شهرستان فیروزکوه گپ زدیم، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی که در سال 78 به اردوی تیم ملی دعوت شد و این شاید تنها افتخار برای ورزش این شهرستان زیبا و کوهستانی باشد.

پورعلی فرد جدایی از فدراسیون رو به سوی پرسپولیس!

در بین حدود 14 رییس فدراسیونی که نامه بازنشستگی آنها ابلاغ شده است.

بریاشویلی درگذشت

زابرگ بریاشویلی از قهرمانان اسبق کشتی آزاد در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.

جردن چرا تمام شدنی نیست؟

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به توجه ویژه جردن باروز به سبک زندگی سالم و استفاده از وعده های غذایی مناسب یک ورزشکار حرفه ای، از این عوامل به عنوان رمز تداوم موفقیت های این چهره شاخص کشتی جهان یاد کرد.

صالحی: افتخار می کنم...

دو ایرانی دیگر هم به جمع علی کشفیا، هادی رضایی، سید رمضان صالحی و پرویز فیروزی اضافه شده اند، این دو صادق بیگدلی و داود علیپوریان هستند که مورد تقدیر کوزنر و فدراسیون جهانی پاراوالیبال قرار گرفته اند.

گزارش یک سایت روسی از عمل جراحی کریمی

علیرضا کریمی یکی ازمدعیان حضور در المپیک پای خود را به تیغ جراحی سپرد.

تیم های شیرازی با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند

به گزازش خبرگزاری البرز ورزشی: شقایق نوری زاده متولد ۱۲ فروردین ۱۳۷۸ اهل شیراز است که عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران است و ورزش حرفه‌ای خود را در نونهالی با شرکت در تست‌ های استعدادیابی فوتسال استان فارس شروع کرده او از سال 1389 تا کنون در تمامی رده‌های تیم ملی فوتبال بانوان همچنین مسابقات آسیایی و تورنمنت‌ های بین‌المللی و اروپایی متعددی شرکت نموده و سابقهٔ بازی دارد.

ورزش و توسعه ارتباطات فرهنگی و اجتماعی

هر فرد در زندگی اجتماعی خود پایگاهی ویژه دارد که این پایگاه ویژه در بطن خود، نقش های اجتماعی متعددی را برای فرد متجلی می سازد.

دپارتمان یک ضرورت برای والیبال

دو روز قبل طی مقاله ای طولانی از قول مهندس حسین بهرام صفت بازیکن نام آشنای دهه 40 و مربی بین المللی درج کرده بودیم که ظاهرا تیتر ناپلئون برای این یادداشت مقبول ایشان نیفتاده بود. این پیشکسوت معتقد است گذشته گذشته است و نگاه همه ما باید به آینده باشد تا والیبال ما اعتلا و ارتقای بیشتری پیدا کند.

حصاری: ولاسکو مربیان ایرانی را کوچک کرد

مربی که ماهی 10 میلیون تومان دستمزد بگیرد، مقابل بازیکنی که یک میلیارد تومان می گیرد صاحب اعتبار نخواهد شد. این حرف نادر حصاری مربی باتجربه بین المللی والیبال است که می گوید باید پشت مربیان وطنی گرم باشد و گرنه آنها هرگز موفق نخواهند شد.

مدیران تازه نفس در ورزش ایران

قهرمان المپیک مدیرکل ورزش و جوانان استان قهرمان خیز اردبیل شد.

قدردانی مربیان مازنی از مشدآقا

من ابراهیمی هستم به نیابت از مربیان و پیشکسوتان استان مازندران که سالها در این رشته استخوان خورد کرده اند و خونشان را به کشتی استان مازندران طی چندین سال تزریق کرده اند.

حدادی و صمد در تیم منتخب آسیا

بازیکن سابق تیم ملی اردن تیم منتخب خود را معرفی کرد. سم داگلاس بازیکن و مربی سابق تیم ملی اردن صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را در تیم منتخب خود قرار داد.

دکتر پورسعید: به دنبال راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی در خانه کشتی هستیم

آموزش و آزمایش راهکار ما برای مبارزه با دوپینگ است ازتاریخ 22 مهرماه سال 98 با حکم رئیس فدراسیون کشتی بعنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فعالیت خود را آغاز کردم.

گل محمدی: باشگاه باید پول استوکس را پس بگیرد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه مشکلات مالی این باشگاه نگران کننده است، جدایی سیامک نعمتی را تکذیب کرد و گفت: لیست مازاد و سیاه نداریم و ۹۵ درصد تیم را برای فصل بعد حفظ می‌کنیم.

فرصت ها و تهدیدهای سر راه مربیان ایرانی

دلایل زیادی برای انتخاب سرمربی ایرانی جهت تیم ملی والیبال ایران اقامه می شود. از سوی دیگر بازیکنان بزرگی که اکنون در لیگ های معتبر اروپا در تیم های ترازه اول دنیا بازی می کنند، ضرورت هایی را هم به رخ می کشند و آن اینکه مربی باید مورد قبول بازیکنان تاپ کشور ما هم باشد. شاهد مثال ولاسکو از یک طرف و ایگور کولاکوویچ از سوی دیگر نمونه های بارز این مدعا هستند.

فوتبال نیازمند اقدامات دیپلماتیک

در هزار توی وزارت ورزش وجوانان مردانی از جنس ورزش تخصص تجربه کاردانی وصداقت بوده وهستند که سیاست های خودخواهانه وناکارامد وزارت ورزش انها را یک نفر یک نفر بازنشسته یا خانه نشین کرد. افرادی که درحقیقت سرمایه های انسانی ورزش کشور بودند ولی اسباب حضورشان را در راس فدراسیونها ادارات کل باشگاهها وحتی هیات های ورزشی مغایر باسیاست های وزازت ورزش و اساسنامه ها دانست.

گرایی: از قافله عقب نماندم

محمدعلی گرایی ملی پوش کشتی فرنگی کشورمان در روزهای خانه نشینی از قافله عقب نمانده و تمرینات خود را طبق روال انجام می دهد.

محمودی: نایب رئیس بدون اختیار ارزشی ندارد

نایب رئیس فدراسیون دوچرخه سواری 19 اسفندماه استعفا داد اما تازه خبر آن علنی شد.

عجله برای کدام لیگ فوتبال؟!

در حالی که هنوز شیوع ویروس کرونا مهار نشده و بر اساس آمار منتشر شده در همین حال و روز حداقل 100 نفر جهان خود را در پایتخت از دست می دهند.

قهرمان المپیک کجای کار است؟

نصیرشلال قهرمان وزنه برداری المپیک این روزها کار چندانی با پولاد سرد ندارد.

مهینی: در فوتبال پایه قوی و قدرتمند هستیم

شادی مهینی از مربیان تراز اول و سازنده فوتبال بانوان ماست که از چند سال پیش هدایت تیم های ملی رده سنی نوجوانان را بر عهده دارد و سال پیش نیز در مسابقات کافا موفقیت در خور توجهی کسب کرده بود.

والیبال ساحلی ایران در گذر زمان (1)

در پی اوج گرفتن و جهانی شدن رشته والیبال ساحلی در دهه 1990 میلادی، فدراسیون والیبال ایران نیز از همان سال ها با تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته ساحلی به امر آموزش و گسترش این رشته در کشور اقدام کرد. در ابتدا مسابقات ساحلی در کشور به صورت یک روزه، در زمین های ساحلی باشگاه ورزشی پیکان و ورزشگاه ازادی تهران برگزار می شد و والیبالیست های سالنی حاضر در لیگ برتر کشور با تشکیل تیم های دو نفره برای شرکت در مسابقات که عموما برایشان جنبه تفریحی داشت، شرکت می کردند.

به به تو؛ بزرگمردی دیگر در عالم مربیگری

وقتی جیانی از دو اسطوره والیبال جهان خولیو ولاسکو و به به تو تمجید می کند.آدم دلش می خواهد یکبار دیگر به زندگی کاری این دو نظری بیاندازد. ولاسکو را همه ما کم وبیش می شناسیم. اما به به تو قدری برایمان ناشناخته است که در مطلب زیر تا حدودی به پرونده کاری او پرداخته ایم.

بلندگوی قهرمانان قلابی نباشیم!

آنها که در ورزش پولهای میلیاردی می گیرندو اوج هنرشان ایجاد مرافعه و جنجال است،حقیقتا قهرمانان پوشالی جامعه هستند.قهرمانان واقعی، پزشکان و پرستاران و گروههای بی نام و نشانی هستند که این روزها مردم را درمان کرده و ارزاق و مایحتاج فقرا را تامین می کنند.

جوکار: همدان دوباره به روزهای اوج برمی گردد

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشور گفت: حمایت استاندار محترم همدان از ورزش کشتی نوید بازگشت این استان به روزهای اوج را دارد.

تغییرات در کشتی مازندران استارت خورد

بعد از خداحافظی ثمربخش از کشتی، عادل عالیشان با پیشنهاد مدیرکل دستگاه ورزش بعنوان سرپرست هیات کشتی معرفی شد و حالا در نخستین تغییرات سه انتصاب جدید در این هیات صورت گرفت.

سه سهمیه در انتظار کشتی گیران ایرانی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به سهمیه های کسب شده در کشتی آزاد و سهمیه های باقی مانده پرداخته است.

قهرمانان خسته اند...!

آنگاه که دردمندی سلامت خود را بازیابد، آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود، ملائک تو را می ستایند.

دبیر فدراسیون، جای سیفی زاده؟!

جدایی پیام سیفی زاده از فدراسیون بسکتبال از چند ماه پیش محتمل بود، آنجایی که برخی عوامل سعی کرده اند با ایجاد جنجال در پروسه مسابقات وی و همکارانش را زیر سوال ببرند، اما رئیس کمیته داوران فدراسیون بسکتبال که زمانی در یکی از روزنامه های ورزشی بسکتبال هم می نوشت وقتی عرصه را بر خود تنگ دید و آسانتر استعفا دادن (!) را پذیرفت.

نشست کارشناسی و هم اندیشی لیگ کشتی برگزار شد

این جلسه تصمیم گیری درباره رده های سنی و نحوه برگزاری مسابقات و برگزاری لیگ های پایه کشتی صبح امروز در محل فدراسیون کشتی انجام شد.

حلول ماه مبارک رمضان گرامی باد

آغاز ماه مبارک رمضان ماه خدا و بندگی بر تمام مسلمین جهان مبارک باد.

بازگشت با معرفت ترین فرهاد دنیا به البرز

وقتی پای مرام و معرفت وسط می آید نوشتن و توصیف کردن سخت می شود.

دین محمدی: لیگ را برگزار کنید

سیروس دین محمدی مربی تیم فوتبال نساجی مازندران این روزها و علی رغم تعطیلی مسابقات لیگ برتر باشگاه های ایران که به دلیل شیوع ویروس کرونا صورت گرفته تمرینات بازیکنان تیم را از طریق تماس تصویری زیر نظر می گیرد. گفت و گوی وی را در ذیل می خوانید.

استفاده از مربیان و‌ بازیکنان خارجی را ممنوع کنید!

سازمان لیگ باید با صدور دستور العمل جدی،حضور مربیان و بازیکنان خارجی را در تیمهای باشگاهی ممنوع کند و اجازه ندهد هر روز حکمی از سوی فیفا بر علیه فونبال ایران صادر شود!

جا به جایی توام با سکوت در بولینگ و بیلیارد

فدراسین بولینگ در آخرین روزهای سال کهنه دستخوش تغییراتی ناگهانی شد و در پی گزارش سازمان بازرسی به حکم قضایی هاشم اسکندری منفصل خدمت شد و مقصودلو رئیس اسبق فدراسیون کبدی سمت سرپرستی فدراسیون را بر عهده گرفت.

دیدار قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد با رئیس جمهور وقت

شادروان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1367

استاندار همدان حامی کشتی شد

به گزارش خبرگزاری البرز ورزشی: سید سعید شاهرخی در نشست با رئیس هیئت کشتی استان همدان با تأکید بر اینکه در سال جاری از کشتی استان همدان حمایت خواهم کرد، گفت: هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری است و ورزش کشتی نیازمند حمایت ویژه استانی است.

حرف های بدون منطق و پشتوانه

نمی دانیم کی و چگونه باید درس بگیریم؛ ورزش که خاصیت اصلی آن رقابت در عین رفاقت است، حتی در ایامی که مردم به همدلی بیشتری نیاز دارند فقط رقابت را در نظر می گیرد و حقایق و وقایع مکتوم مانده در بطن جامعه را به دست فراموشی می سپارد.

جیانی؛ ولاسکو و به بتو بهترین مربیان جهان اند

آندره جیانی Andrea Giani (متولد ۲۲ آوریل ۱۹۷۰) با ۱۹۶ سانتی متر قد یک مربی ایتالیایی و والیبالیست بازنشسته است که در دهه ۱۹۹۰ موفقیت های بی شماری از جمله سه عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی خود را کسب کرد. وی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان والیبال تاکنون شناخته می شود.او در دورانی که بازی می کرد بازیکن همه فن حریفی بود که در پست بازیکن مهاجم کناری و دفاع وسط بازی می کرد و چندین بار هم به عنوان قطر پاسور بازی کرد.

محمدیان: تعویق المپیک به نفع من شد

با توجه به انتشار ویروس کرونا همانند ورزشکاران دیگر در خانه به سر می برم و تمرینات خود را با کمک پدرم پیگیری می کنم.

حرف عربستان و امارات به کرسی نشست!

ویروس کرونا و تعطیلی چند ماهه فوتبال ،بهانه خوبی بود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد عربستان و امارات را عملی کرده و باقیمانده مسابقات جام باشگاهها را به صورت مجتمع در یک کشور برگزار کند!

عدالت داوری در اتحادیه جهانی

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد با همکاری slomo.tv برای بازبینی فیلم مسابقات امکان بررسی فیلم های کشتی به صورت فریم به فریم. امکان پذیر خواهد شد.

لژیونر هندبال از راه دور به هموطنان خود کمک کرد

دروازبان تیم ملی برای مهار کرونا در دیارش بیش از ۱۰۰۰ عدد ماسک و ۷۰۰ عدد الکل ضد عفونی کننده خریداری کرد.

رشیدی: والیبال بانوان مظلوم است

والیبال بانوان به طور معمول مظلوم واقع شده، بنابراین اگر مرتب این صف ها را به رخ بکشند مشکلی حل نمی شود.

پرتوی: فقط دو سه نفر والیبال بلدند!

می توانیم نظر بدهیم ولی حق نداریم برای فدراسیون تعیین تکلیف کنیم، چون مرجع پاسخگوی رئیس فدراسیون است.

بازگشت مربی ایرانی تیم ملی هاکی فیلیپین

هاکی داخل سالن ایران بازیکنان و مربیان خوبی را پرورش داده است اما در هاکی روی چمن همچنان درمقدمات درجا زده است. در این رهگذر دو سه مربی و بازیکن ایرانی در کشورهای مختلف فعالیت کرده اند که یکی از آنها حمید بخارایی است مردی که زمانی هم دبیر فدراسیون در زمان شادروان بهرام شفیع بود.

سه سهمیه در انتظار کشتی گیران ایرانی

اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به سهمیه های کسب شده در کشتی فرنگی و سهمیه های باقی مانده پرداخته است.

دبیر فدراسیون کشتی: امیدوار به مساعدت مسوولان صندوق هستیم

فدراسیون کشتی همیشه بر اهمیت تکریم و احترام بر پیشکسوتان تأکید داشته است.

ناپلئون بناپارت و حکایت مربیگری تیم ملی والیبال

فدراسیون والیبال با تشکیل کارگروه مشورتی اقدامی نمادین و شاید هم راستین برای مشورت با اهالی والیبال جهت گزینش سرمربی تیم ملی انجام داده است. آنهایی که نگاهی بدبینانه دارند این گروه را شرکت در سیاه بازی ها می دانند، عده ای نیز معتقدند باید مشاوره و همفکری صورت گیرد. در این رهگذر البته از نگاه ما بالاتر از دو نکته قابل اشاره همدلی است. کیمیایی که در والیبال و ورزش ایران وجود ندارد اما ما همچنان به انعکاس دیدگاه ها و ایده های متفاوت؛ موافق یا مخالف می پردازیم و در این راستا امروز مقاله ای از مهندس

جشنواره ها و مسابقات هفته کارگر در فضای مجازی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کارگر خبر داد و گفت: جشنواره ورزشی خانواداگی و مسابقات متعددی برای هفته کارگری در نظر گرفته شده که از طریق بستر فضای نمجازی به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه به انجام می رسد و فکر می کنم تجربه ای خوب و جدیدی باشد که در شرایط عادی هم بتوانیم این ارتباط را با خانواده های کارگران هم برای تندرستی و حفظ سلامتی ایشان داشته باشیم.

آذرنیا: به فکر پرورش بازیکنان جوان و درآمدزایی هستیم

حسن آذرنیا سرپرست جدید باشگاه ماشین سازی تبریز در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: بنا به تصمیم مسئولان باشگاه ماشین سازی من به عنوان سرپرست جدید و جانشین هوشنگ نصیرزاده انتخاب شدم.

اکبرپور: بخور، بخور پول در فوتبال ما تازگی ندارد!

علیرضا اکبرپور مهاجم سرشناس و آذری زبان سال های نه چندان دور ماشین سازی تبریز و استقلال تهران که اینک مربیگری آکادمی فوتبال این باشگاه را برعهده دارد، در گفت و گویی با البرز ورزشی عنوان کرد: به اعتقاد من اگر شیوع ویروس کرونا در ایران تا اواخر اردیبهشت ماه آینده همچنان ادامه داشته باشد، به حتم مسابقات لیگ برتر کشورمان نیز باید تعطیل و به فصل بعد موکول شود.

توکلی: دو و میدانی بانوان به حداقل ها قانع است

رکورددار پرش ارتفاع بانوان ایران هم این روزها در قرنطینه بسر می برد ولی انتظار انتخابات فدراسیون را می کشد.

ملکی: آیان نبود، مدال المپیک هم نبود

تاماش آیان به وزنه برداری ایران خدمت کرد و من با همه احترامی که برای بهداد سلیمی قایل هستم، معتقدم در ایرن یک مورد حق با حسین رضازاده است.

صفتی: تنیس در انتظار تصمیمات مسوولان است

انتخابات فدراسیون تنیس شاید آخرماه مبارک رمضان برگزار می شود. انتخابات فدراسیون تنیس هم بدجوری طولانی شد. رفت و آمدها و بریز و گریز هنوز که هنوز است منتج به تشکیل مجمع نشده است. ببینیم دبیر فدراسیون تنیس در این باره چه می گوید.

عزلی از جنس خودخواهی

فوتبال با سایر ورزش های قهرمانی تفاوت عظیمی دارد و چون به ابعاد گوناگون فوتبال حرفه ای، نیز نگاهی عمیق می اندازیم به عمق این تفاوت بیشتر پی می بریم و در قلب ماجرا قرار می گیریم.

عبدلی: سامانه جامع منابع انسانی را راه اندازی می کنیم

محمدصادق عبدلی گفت: به شخصه از خانواده خود کشتی هستم و علاقه ویژه ای به این ورزش پهلوانی دارم.

پنجعلی هم کرونایی شد!

باخبر شدیم برادر و برادرزاده محمد پنجعلی پیشکسوت سرشناس باشگاه پرسپولیس تهران و مدیرآکادمی فوتبال این باشگاه مدتی است که به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا در بخش ویژه بیماران کرونایی بیمارستان آراد تهران بستری شده اند.

گازتا دلوااسپورت و سرمربی تیم ملی ایران

روزنامه معتبر گازتا دلواسپورت نوشت: عزم لورنزو برناردی برای رفتن به ایران جزم است.

نقش های عجیب در آیینه های زنگار گرفته

حتی در روزهایی که جامعه ایرانی همگام با جامعه جهانیی درگیر مبارزه با یک جنگ میکروبی است و ویروس کشنده کرونا است باز ورزش ارزش خودشش را نشان می دهد. جلوه های متعدد آن در ذهن و دل جوامع نقش می بنددد و ا یک به هم یک از این نقوش نگاهی ژرف داشت.

مومنی مقدم: فدراسیون چالش ها را در نظر می گیرد

بحث درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بسیار طولانی و حساس شده است تا جایی که فدراسیون والیبال ناچار به چالش کشیدن آن در یک کارگروه تخصصی شده است. در این رهگذر اما مربیان و کارشناسان ایرانی نظرهای متفاوتی دارند که یکی از این نظریه ها را می خوانید.

کاویانی نژاد: هدف نهایی من المپیک است

امین کاویانی نژاد گفت: هدف نهایی من از حضور در دنیای کشتی، کسب مدال در المپیک است.

دکتر کیهانی درهیات رئیسه کشتی

با پیشنهاد فدراسیون کشتی و موافقت وزیر ورزش و جوانان، دکتر کیهانی بعنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون منصوب شد.

باشگاه های خوش حساب در والیبال

در حالی که بسیاری از تیم های سوپرلیگی هنوز بدهکاری های یکی دو سال گذشته خود را صاف نکرده اند، بخش های خصوصی که وارد تیمداری لیگ برتر والیبال شده اند، پایبند به تعهداتی که به بازیکنان و مربیان داشته اند باقی مانده اند.

دعوای دو سنگین وزن جهان بالا کشید!

بهداد سلیمی قهرمان وزنه بردار سنگین وزن جهان بارها و بارها از عملکرد تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی انتقاد و وی را فردی فاسد قلمداد کرده؛ سلیمی معتقد است آیان نه تنها حق او را پایمال کرده بلکه به بسیاری از وزنه برداران ظلم کرده است. گویا این انتقادات واکنش حسین رضازاده اسطوره بی بدیل دنیای وزنه برداری را به همراه داشته و وی تمام قد از آیان دفاع به عمل آورده است.

تغییر زمان نقل و انتقالات لیگ برتر

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کرد فیفا تصمیم‌گیری برای بازه زمان نقل و انتقالاتی را در اختیار فدراسیون‌ها قرار داده است.

قهرمانی تیم فوتبال جوانان تهران در مسابقات قهرمانی کشور

استعداد یابی و پرورش بازیکنان نوجوان در ددهه های گذشته، در دو باشگاه سازنده راه آهن و بانک ملی زبانزد خاص و عام بود.

حکایت شهر شلوغ و شاه ماهی!

تخلفاتی آشکار که طی ادوار گذشته از حیث مالی در باشگاه پرسپولیس رخ داده ،حکایت شهر شلوغ و بی در وپیکر را تداعی می کند که در آن فساد دامنه دار،بی مبالاتی و چنگ انداختن به حقوق بیت المال نمایان است!

پیشوا: المپیک جای ریسک کردن نیست

المپیک میدان کوچکی نیست، چهار سال زحمت کشیده شد تا به این مسابقات بزرگ دست پیدا کنیم اما حالا که باید بهترین شرایط را داشته باشیم، مستاصل مانده ایم.

بنی آدم اعضای یکدیگرند...

شیخ ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلح بن عبدالله بن مشرّف، شاعر بزرگ و استاد سخن ایرانی حق بزرگی به گردن شعر و ادب فارسی ایران دارد. او را استاد سخن خوانده اند و دو آثار به یاد ماندنی و گران قیمت بوستان و گلستان محصول تفکرات و قریحه بی نظیر این بزرگ مرد است که اقصای عالم را گردیده است و 30 سال در هند و سایر کشور ها به تحقیق و تفحص و نشر ادبیات فارسی اهتمام گمارده است. این بزرگمرد شعر و ادب ایرانی در سال 606 هجری در شهر ادیب پرور شیراز متولد شده است. آوازه ی اشعار شیخ اجل سردرب سازمان ملل متحد را زینت ب

محب: المپیک را دستکم نگیریم

مربی ایرانی نمی شود، در رده های سنی حضور مربیان داخلی نوجوانان و جوانان قابل پذیرش است چون با جوی که تیم ملی بزرگسالان دارد صلاح نیست تیم را به دست مربیان وطنی بسپاریم.

مجید حلوایی: با کفش وصله دار به برزیل گل زدم

سرهنگ مجید حلوایی مدافع سرشناس اسبق تیم ملی و پاس تهران در گفت و گویی با البرز ورزشی عنوان کرده است تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در سطح جهان برطرف شود، مسئولان دولتی و ورزشی هر کشوری در وهله اول باید به فکر حفظ سلامتی مردم کشور خود باشند.

اولیایی: لیگ برتر باید فقط در دور رفت برگزار شود

کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران و پاس همدان در گفت و گویی با البرز ورزشی اظهار داشت: به اعتقاد من ما بدون داشتن سند مدرک کافی آنگاه اصلا نباید مسئولان فدراسیون فوتبال را متهم به اختلاس پولهایی کنیم که قبلا فیفا از بابت راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به دو جهانی قبلی و همچنین پاداش نقدی ویژه فیفا به تیم ملی در نظر گرفته شده است.

هوتهم: سازمان تیم های ملی را تشکیل بدهیم

در حالی که فدراسیون والیبال دومین نشست کارگروه مشورتی را برای بحث در زمینه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال برگزار کرده است، جعفر هوتهم مربی بین المللی و دبیر اسبق کمیته مربیان فدراسیون والیبال اعتقاد دارد که اگر سازمان تیم های ملی داشته باشیم، دیگر نیازی به تشکیل اتاق فکر یا کارگروه نخواهد بود.

هزینه مادر ورزش

بازهم واگذاری دوباشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تهران نقل مجلس این روزهای رسانه های گروهی شد دوباشگاهی که طی سالیان متمادی فقط وفقط هزینه مادر ورزش شدند وسال به سال دریغ ازپارسال...

یاری: استان البرز در لیگ کشتی شرکت می کند

رییس هیات کشتی البرز برای تیم داری این استان در لیگ دسته اول کشتی آزاد و لیگ برتر کشتی فرنگی اعلام آمادگی کرد.

علی نژاد به عیات کریمی رفت

صبح امروز معاون وزیر ورزش و جوانان از علیرضا کریمی عضو تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که به دلیل عمل جراحی رباط صلیبی پا در بیمارستان آرمان بستری است، عیادت کردند.

رونالدو الگوی پدیده هندبال کشور

شاید کمتر کسی اسم او را شنیده باشد؛ شُهرت آنچنانی ندارد و اولین حضورش را در لیگ برتر هندبال بانوان در سال ۹۸ تجربه کرد، دختری با اراده و توانمند است که در همان اوایل حضورش در لیگ برتر توانایی های خود را به رُخ حریفان و مربیان کهنه کار هندبال ایران کشید.

تیم ملی والیبال؛ مربی ایرانی یا کوچ خارجی ها

نشست کارگروه مشورتی فدراسیون والیبال درباره ویژگی های سرمربی آتی تیم ملی والیبال برگزار شد.

امامی: آرزوی من مدال المپیک و تقدیم آن به مدافعان سلامت است

قهرمان وزن ۷۴ کیلوی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این روزها در قرنطینه خانگی به سر می برد اما با این حال تمرینات خود را پگیری می کند تا بتواند آمادگی جسمانی خود را تا حدودی حفظ کند و از کشتی به دور نباشد.

عبدولی: هیچڪس با نمایش و شومنی پهلوان نمی‌شود

نمی‌توانم بگویم تمرینات پر فشار و خوبی را انجام می‌دهم، اما با توجه به شرایط ڪنونی فقط می‌توانم تمرینات عمومی را انجام بدهم تا از فرم ایده‌آل خارج نشوم تا زمانی‌ڪه اردو‌های تیم‌ملی استارت می‌خورد، بدنم یڪ آمادگی نسبی داشته باشد.

طاهری: امیدوارم کریمی هرچه زودتر به تمرینات بازگردد

ملی پوش وزن 87 کیلوی کشتی فرنگی گفت: امیدوارم علیرضا کریمی هرچه زودتر به تمرینات بازگردد. من مطیع کار فنی هستم در هرمسابقه ای بگویند به میدان می روم.

جام کرونایی و تبعات آن

عاقبت وآینده لیگ برتر فوتبال ایران مانند دیگر لیگ های جهانی در هاله ای از ابهام قرار دارد،این دلواپسی و دغدغه فراگیر که مولود ویروس کرونا است ،اساس ورزش و به عبارتی اقتصاد دنیا را تحت الشعاع قرار داده است.