شنبه هشتم اردیبهشت ماه

خبرها

حفظ سرمایه های ملی در ورزش ایران

از خبرهای جالب یکی، دو روز اخیر موفقیت شاگردان مربی ایرانی در تیراندازی قهرمانی اروپا بود. الهام هاشمی که پیش تر در کشور سنگاپور به عنوان مربی نتایج درخور توجهی کسب کرده بود، در بازگشت به کشور با مشکلات فراوانی مواجه شده و در نهایت فدراسیون تیراندازی قادر به حفظ این سرمربی ارزشمند انسانی و فنی نشد و حالا الهام هاشمی در کشور دانمارک گوشه هایی از توانمندی های مربیان زن ایرانی را به نمایش گذاشته است.

مهینی: از 3500 بازیکن تست گرفتیم

اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال نوجوانان دختران از سوم مهرماه در مرکز ملی فوتبال آغاز می شود.

دختران والیبال اصفهان قهرمان ایران شدند

مسابقات والیبال قهرمانی دختران جوان ایران در زنجان برگزار شد و تیم اصفهان با از دست دادن فقط یک ست بدون شکست در صدر ایستاد. قرار بود هشت تیم در این رقابت ها حضور پیدا کنند  که دو تیم خراسان و همدان انصراف دادند و در نتیجه تیم های باقیمانده به صورت دوره ای با هم بازی کرده اند.

فتحی برای کمربند طلایی آماده می شود

دانیال شه بخش بوکسور ایرانی در نخستین مسابقه بوکس حرفه ای مقابل حریفی از اوگاندا به پیروزی رسید. شه بخش که به عضویت یک باشگاهی متعلق به کوبایی ها در امارات در آمده است، در نخستین گام پیروزی نوید بخشی را به دست آورده است.

ستاره موسوی می آید؟!

استعفای نایب رئیس فدراسیون کاراته از حواشی جدید این تشکیلات محسوب می شود. هرچند یکی از اعضای تاثیرگذار فدراسیون اعلام کرده است که مانع جدایی اشرف امینی از این سمت خواهد شد، اما از گوشه و کنار شنیده ایم که ستاره موسوی مربی موفق چند سال پیش یکی از نامزدهای احراز این سمت است.

بانوان هندبالیست ایرانی قهرمان شدند

لیگ عراق با حضور چهره‌های شاخص هندبال ایران به لحظات حساس نزدیک شد. نبرد بازیکنان ایرانی در لیگ هندبال زنان کشور عراق با پیروزی یاران وطن پرست و قهرمانی به پایان رسید.

ناظمی: شرایط باید سنجیده شود

توصیه فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر استفاده داوران زن در مسابقات آقایان بحث جدیدی است که شاید همانند حضور بانوان در ورزشگاه ها با پیگیری هایی همراه باشد. هرچند رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این باره اظهارنظر کرده است، اما البرز ورزشی بر آن شد تا از دیدگاه دو داور مطرح و بین المللی ایران در این زمینه باخبر شویم.

ترکیب تیم قهرمان بهم ریخت

دو ملی پوش دیگر از جمع طلایی پوشان اصفهانی هندبال جدا شدند.

زنگ خطر برای قهرمان لیگ برتر هندبال

هانیه لک، سنگربان ملی‌پوش هندبال از سپاهان جدا شد.

والیبال بانوان؛ باز هم هفتم آسیا

تیم ملی والیبال ایران که در جام کنفدراسیون آسیا در کشور فیلیپین شرکت کرد، روز گذشته با پیروزی بر تیم استرالیا به رتبه هفتم دست پیدا کرد. این نتیجه به هیچ وجه راضی کننده نمی نماید و عجیب اینکه بازیکنان و کادرفنی تیم بعد از هر شکست از بی تجربگی سخن گفته اند. بازیکنانی که نزدیک به 20 سال در تیم ملی بازی می کنند، کجا و چرا بی تجربه هستند؟

یزدیان: بدون بازی خارجی راهی شدیم

تیم بسکتبال سه نفره ایران در بازی های همبستگی عملکرد ضعیفی داشت و از دور رقابت ها کنار رفت. در این باره فدراسیون بسکتبال سکوت کرد و نایب رئیس این تشکیلات نیز هیچ مصاحبه ای را حداقل برای توجیه هم شده انجام نداده است.

زوکایی: انگیزه دختران ایران بی نظیر است

استعداد ایرانی چنان بالقوه و نهفته است که در هر فضایی امکان رشد و ترقی باشد شکوفا می شود و می درخشد. نمونه های زیادی را تاکنون در ورزش های مختلف دیدیم. در تازه ترین این چهره ها رضوان (سارا) زوکایی است که به قول معروف در اقطار اروپا درخشید و صاحب عنوان و موقعیت شد.

خاتون بم از صعود باز ماند

تیم فوتبال خاتون بم از صعود به فینال سومین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا باز ماند.