شنبه هشتم اردیبهشت ماه

خبرها

رونمایی از تندیس یک بانوی ورزشی

امروز یک اتفاق جالب و نادر در ورزش ایران صورت گرفت و آن رونمایی از تندیس طاهره طاهریان  بود نزدیک به 20 سال در مسندهای اجرایی و اداری ورزش بانوان مسئولیت داشت.

ورود تیم ملی فوتسال بانوان به تاجیکستان

تیم ملی فوتسال بانوان وارد شهر دوشنبه شد تا در تورنمنت کافا به مصاف رقبای خود برود.

نشست خبری جام ملت های بانوان آسیا اعلام شد

زمان برگزاری نشست های خبری پیش از دیدار رقابت های جام ملت های بانوان آسیا از سوی مسئولان برگزار کننده مسابقات اعلام شد.

المپیاد ورزشی بانوان کارگر برگزار می شود

پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام علیها) و روز زن، از سوم تا پنجم بهمن ماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان تبریز برگزار خواهد شد.

از قورمه سبزی تا آینده تیم ملی فوتبال بانوان

در حالی که تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای اولین بار در مسابقات جام ملت‌های شرکت می‌کند، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد که نه تنها باید در زمان بازی موفق شویم باید تصورات خود را در این رقابت ها تغییر دهیم. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره چگونگی رسیدن ایران به جام ملت‌ها و آینده فوتبال بانوان کشورمان پرداخت.

ورود فوتبال بانوان ایران به مومبای

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که برای شرکت در دور پایانی رقابت های جام ملت های آسیا راهی هندوستان شده است، بامداد امروز به شهر مومبای رسید.

پیام رئیس جمهور به تیم ملی فوتبال بانوان

رئیس جمهور کشورمان به بانوان فوتبالیست پیامی را در آستانه اعزام به جام ملت‌های ارسال کرد.

 نبی زاده: سارینا ساعدی امید ایران در قهرمانی آسیاست

دختر جوان ایرانی برای شرکت در مسابقات جوانان جهان انتخاب شد. سارینا ساعدی با پرش معادل 12متر و 88 سانتی متر جهانی شد.

چینی ها جاخالی دادند

چین از میزبانی فینال رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ زنان انصراف داد.

علوانی: اتفاق بزرگی برای فوتسال ایران است

نامزد کسب جایزه بهترین مربی فوتسال جهان از راه دشواری که برای احراز بهترین رتبه سخن گفت و بیان کرد: پنج مربی از برزیل، دو مربی از ایتالیا و اوکراین، مربیانی از روسیه، اسپانیا و پرتغال کاندیدای بهترین ها هستند که از سوی سایت فوتبال پلنت معرفی شدند. اما من واقعا از شیوه انتخاب این سایت اطلاعی ندارم ولی همین قدر که در جمع 10 مربی برتر دنیا قرار گرفته ام، برایم افتخار آمیز است.

سلیمانی: برای دفاع از قهرمانی آسیا آماده می شویم

با آغاز تمرین تیم ملی فوتسال بانوان در مرکز ملی فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال و شهره موسوی، رئیس کمیته بانوان و نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان، با حضور در هتل آکادمی دقایقی را با بازیکنان و کادر فنی به گفت و گو پرداختند.

دارستانی: بسکتبال رفاقتی به لیگ ضربه می زند

تیم های رفاقتی در لیگ حرفه ای هیچ سنخیتی با هم ندارند. اما در بسکتبال بانوان تعداد این گونه تیم ها کم نیست. یکی از این تیم ها پاد تهران است که سرمربی آن مهسا حسینی است که برای ادامه تحصیلات دکترا به ایالات متحده سفر کرد و تیمش را به دست الهه دارستانی مربی سرشناس این رشته سپرد.

ناظمی: جامعه فوتسال از من حمایت کنند

گلاره ناظمی، داور ارزشمند فوتسال ایران بار دیگر نامزد کسب جایزه بهترین ها شد. ناظمی در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: در چهار دوره گذشته نیز من در جمع بهترین ها بودم اما رتبه چهارم و پنجم در بین کاندیداها به دست آوردم. به نظر می رسد این بار دوستداران فوتسال و بازیکنان این رشته می توانند در آراسنجی شرکت کنند. خوشحال خواهم شد که از من حمایت کنند.

پیروزی مدعیان قهرمانی در هفته دهم لیگ فوتسال زنان

هفته دهم لیگ برتر فوتسال زنان با پیروزی مدعیان قهرمانی به پایان رسید.

بارانی: فوتسال آیتم های جدیدی را تجربه می کند

فروزان سلیمانی مربی جنوبی فوتبال ایران به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران منصوب شد. بعد از اینکه شهرزاد مظفر مربی پرافتخار فوتسال کشور ما که در کویت مربیگری می کند به فدراسیون فوتبال جواب منفی داد، مربیان زیادی مترصد دعوت فدراسیون بود.

برگزاری تورنمنت قهرمانی فوتسال بانوان کافا

حریفان تیم ملی فوتسال بانوان در تورنمنت کافا مشخص شدند. مسابقات قهرمانی فوتسال زنان CAFA 2022 به میزبانی کشور تاجیکستان برگزار می شود.

علوانی: فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال شد

در حالی که هنوز فدراسیون فوتبال نام سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان را اعلام نکرده است، نرگس علوانی مربی جوان و تحصیلکرده خوزستانی در گفت و گو با البرز ورزشی تایید کرد که فروزان سلیمانی به سمت سرمربیگری تیم ملی کشورمان منصوب شد.

پایان پیروزی تالار فدراسیون هندبال پایتخت

فولاد مبارکه سپاهان و شهید شاملی کازرون مغلوب حریفان شدند، نبرد تیم های ته جدولی بدون برنده به پایان رسید و تاسیسات دریایی نیز صدرنشین شد.

میرزایی: نتایج قرقیزستان چشم گیر بود

مونا میرزایی  سرپرست تیم های ملی کشتی بانوان فدراسیون کشتی در مصاحبه با خبرگزاری البرز ورزشی از نتایج تورنمنت قرقیزستان گفت: قطعا نتیجه برای ما بسیار چشمگیر بود چرا که تمامی ۶  کشتی گیر تیم ایران به فینال مسابقات رسیدند این اقتدار بالای بانوان کشتی آلیش ایران را می رساند.

کمپدلی: پشتکار ایرانی ها از دختران ایتالیایی بیشتر است

دومین مربی خارجی تیم ملی بانوان ایران امروز با نمایندگان رسانه های خبری و ورزشی گفت و گو کرد. وی نیز همانند آلکنو و دیگران هیچ قولی نداد، به جز اینکه بیشترین تلاش خود را خواهد کرد و منطق نیز همین است.

ملکی: کسب مدال کشتی آرزوی دخترانی ایرانی است

مریم ملکی از جمله  مربیان سازنده  کشتی کلاسیک و آلیش بانوان ایران است. وی توانسته به عنوان مربی شاگردان زیادی را تحویل تیم های ملی بدهد.

سرمربیگری کمپدلی در والیبال بانوان ایران رسمی شد

الساندرا کمپدلی با امضای قرارداد یک ساله به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران شد. کمپدلی دومین مربی زن خارجی تاریخ والیبال بانوان ایران است. پیش از وی مائدا از اسلوونی دو سال در کشور ما با تیم ملی کار کرده بود.

پیروزی شهرداری ملایر در نخستین روز

تیم هندبال شهرداری ملایر نماینده استان همدان دقایقی قبل در هفدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان مقابل نماینده البرز به برتری رسید.

پیروزی پرگل البرز نشینان با مربی جدید

هفته دهم لیگ برتر فوتسال بانوان در شرایطی برگزار شد که 30 گل از خط دروازه ها گذشت. مس رفسنجان 6 بار دروازه پارس آرای شیراز را فرو ریخت و در مهم ترین بازی هفته نصرفردیس 4 بر یک پیکان را با مربیگری نیلوفر اردلان شکست داد.

هفتمین لژیونر دختر والیبال ایران در اروپا

زهرا مغانی پاسور بلندبالا و خوش آتیه تیم والیبال پیکان به پورتوی پرتغال پیوست. وی از این نیم فصل قرار است به اتفاق سمیرا ایمانی مربی ایرانی تیم یاد شده در لیگ پرتغال بخت آزمایی کند.

زمانپور: استفاده از تالار آزادی حق بانوان است

آخرین بازی دور رفت لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه های کشور به پایان رسید و تیم اکسون در گروه B تنها تیم بدون شکست مسابقات صعود کرده است.

زهرا نعمتی در جمع برترین زنان پارالمپیکی سال ۲۰۲۱

کمیته بین المللی پارالمپیک در سالی که به شدت تحت تاثیر کرونا و محدودیت های کرونایی قرار داشت به معرفی برترین ورزشکاران زن پرداخت و عملکرد آنها را ستایش کرد.

ایراندوست: ثابت می کنیم که قوی هستیم

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی قبل از اعزام به جام ملت‌های آسیا گفت: شرایط تیم عالی است. می‌رویم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. از اریبهشت ۱۴۰۰ برابری وجود دارد، امکاناتی برابر داریم و مواردی مانند زمین تمرین، تجهیزات و حتی پاداش وعده و وعید نبود و همه پرداخت شد. تنها دغدغه بازی تدارکاتی بود که فدراسیون برایمان کمپی اروپایی در نظر گرفت اما لغو شد.

بازدید مقامات از تمرینات تیم ملی بانوان

امروز شاید یکی از دقایق به یاد ماندنی فوتبال بانوان ما باشد. روزی که چهره های شاخص سیاسی و ورزشی به دیدار ملی پوشان این رشته رفتند تا بگویند که برای ورزش بانوان اهمیت قائل هستند.

شوق سازندگی

ورزش بانوان عالم خاص خودش را دارد. اینجا عشق به خدمت و شوق سازندگی شور ویژه ای دارد.

سیف زاده: والیبال بانوان به تغییر نسل نیاز دارد

چند روزی است که آلسندرا کمپدلی مربی با تجربه ایتالیایی به ایران آمده است و در نشست هایی با رئیس فدراسیون والیبال به نقطه نظرهای مشترکی دست یافته است.

رویش 16 گل در فوتبال بانوان

در هفته ای که 16 گل از خط دروازه ها گذشت شاگردان مرضیه جعفری همچنان در صدر به پیش می تازند. آنان که سال ها با نام شهرداری بم بازی می کردند اکنون با نام خاتون در لیگ برتر پیشتازی می کنند.

طلایی های آلیش ایران در قرقیزستان

تیم ملی کشتی آلیش بانوان در جام ارکینبایف صاحب 3 مدال طلا و 3 مدال نقره شد.