شنبه هشتم اردیبهشت ماه

خبرها

ائتلاف برای حذف دبیر!

علیرضا دبیر مدتی است که با وزارت ورزش و جوانان و همین‌طور کمیته ملی المپیک دچار چالش شده است. دعوای اخیرش با رئیس کمیته موضع‌گیری هم بر سر انتخابات کمیسیون ورزشکاران بود و همچنان ادامه دارد. در انتخابات این کمیسیون ۱۵ نماینده با رأی ورزشکاران واجد شرایط به‌عضویت کمیسیون درآمدند که دو نفرشان(حسن یزدانی و محمدرضا گرایی) از کشتی بودند و 4 نفر با انتصاب سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک عضو این کمیسیون شدند.

تازه های تیم پرسپولیس از زبان علی پروین

علی پروین اسطوره فوتبال کشورمان در خصوص مسائل تیم فوتبال پرسپولیس تازه های را مطرح کرده  که جالب و خواندنی است.

حذف بازیکنان استقلال از تیم ملی

با توجه به ابتلای تعداد پرشمار بازیکنان تیم فوتبال استقلال به کرونا، این شائبه ایجاد شده است که بازیکنان مورد نظر اسکوچیچ که از استقلال باید به تیم ملی راه یابند، از چرخه تیم ملی خارج خواهند شد.

دلایل نزول لژیونرها در امارات و قطر

بازیکنان ایرانی صرفا برای کسب درآمدهای مالی جذب باشگاه های امارات و قطر می شوند،اما در یک دوره کوتاه دچار نزول وحشتناک شده و تحلیل می روند.

رونمایی از تندیس یک بانوی ورزشی

امروز یک اتفاق جالب و نادر در ورزش ایران صورت گرفت و آن رونمایی از تندیس طاهره طاهریان  بود نزدیک به 20 سال در مسندهای اجرایی و اداری ورزش بانوان مسئولیت داشت.

خطیبی، مربی موفق

رسول خطیبی از زمانی که با آلومینیوم اراک پیوست، پرسپولیس را شکست داد، با استقلال مساوی کرد و اخیرا هم تیم محبوب اصفهانی ها یعنی سپاهان را از دور جام حذفی کنار زد.

سه بازیکن پرسپولیس در فولاد خوزستان؟

در آستانه فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها در آستانه تقویت تیم‌های خود برای نیم فصل دوم هستند، یکی از این باشگاه‌ها که اقدامات لازم را انجام داده فولاد خوزستان است.

تا سه نشه، بازی نشه!

دیدار استقلال با پیکان با آنکه اعتراضات فراوانی را به دنبال داشت، نهایتا برگزار نشد. دلیل آن، ابتلای بازیکنان تیم استقلال به کرونا از نوع امیکرون عنوان شده است.

ایرانیان در جمع بهترین های فوتسال جهان

فوتسال پلنت بهترین های جهان را معرفی کرد. بر این اساس در بخش برترین سرمربی ها رده بندی نهایی ۱۰ سرمربی برتر فوتسال جهان در رده ملی اعلام شد که محمد ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در رده پنجم برترین سرمربیان جهان قرار گرفت.

فشار، راهکار جذب دمبله نیست

در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه باشگاه بارسلونا عثمان دمبله را تهدید کرده و تحت فشار گذاشته که قراردادش را که در پایان فصل منقضی می‌شود تمدید کند، مدیربرنامه‌های این بازیکن فرانسوی به مدیران باشگاه کاتالان هشدار داد که با اعمال زور به جایی نخواهند رسید.

صعود گل‌گهر و گیتی‌پسند به مرحله پلی‌آف قطعی شد

 تیم‌های برج‌های پیام سرخرود، ایرانشید چالوس، آریا تنکابن، اسپورت هوشیار تبریز، کندوان شمال نور، وارنا گیلان، همای عقاب تهران و گل‌گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ دسته یک مردان برابر حریفان به پیروزی دست یافتند.

عواقب فاجعه اومیکرون در ورزش

سهل انگاری، بی توجهی و مسامحه کاری تاوان سنگینی در کشور ما داشته است. نگاهی به روند امور اجتماعی این واقعیت تلخ را به عینه به تصویر می کشد. اما در دوران جولان کرونای جهانگیر هرگونه قصور باعث مرگ و میر صدها هموطن ما می شود.

تسلیت به محمد بکایی عزیز

با کمال تاسف باخبر شدیم که دوست و همکار عزیزمان آقای محمد بکایی در غم از دست دادن برادر گرامی سوگوار شدند. ضمن تسلیت صمیمانه به ایشان و خانواده محترم بکایی برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داریم.

ایران – قطر خواهان میزبانی شدند

نشست کمیته ساحلی کنفدراسیون والیبال آسیا به ریاست کاراچر به‌صورت آنلاین برگزار شد و نادر انصاری به عنوان نماینده ایران در این جلسه شرکت کرد.

اولین دوره رقابت های لیگ آلیش مردان برگزار می شود

مسابقات با عنوان شهید سرافراز سردا جواد حاجی خداکرم نخستین دوره رقابت های لیگ آلیش مردان کشور روز جمعه اول بهمن ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.

داوران اعضا را انتخاب می کنند

انتخابات شورای داوران کشتی برگزار خواهد شد. تمامی داوران بین المللی فعال استان طبق دستورالعمل مشروحه زیر جهت شرکت در انتخابات مذکور تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 4 بهمن ماه نسبت به اعلام اسامی خود از طریق هیات کشتی مربوطه اقدام کنند.  تعداد داوران منتخب در شورا سه نفر و داوران انتصابی سه نفر است.

اخوان: ژیمناستیک به همدلی نیاز دارد

دوره ریاست چهارساله رئیس قبلی فدراسیون ژیمناستیک هم به پایان رسید و اهالی این ورزش پایه ای بعد از چهارسال کشمکش آماده شرکت در مجمع انتخاباتی قریب الوقوع هستند. اما عاقبت این رشته پرمدال و پرطرفدار چه می شود؟

پز عالی، جیب خالی!

شعارهای خوب و نشاط آور، از فوتبالی که اینک محبوب ترین، پرتماشاگر ترین و قدیمی ترین تیمش، محتاج هزارتومان پول توجیبی برای بازیکنان و کادرفنی اش است؟!

عربستان سنگ محک جدی بازیکنان ایرانی خواهد بود

تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین دیدار خود از سری رقاب تهای قهرمانی آسیا در عربستان مقابل استرالیا به میدان رفت و توانست با اختلاف زیاد و با نتیجه ‌۳۲ بر ۱۰ به برتری برسد.

ورود تیم ملی فوتسال بانوان به تاجیکستان

تیم ملی فوتسال بانوان وارد شهر دوشنبه شد تا در تورنمنت کافا به مصاف رقبای خود برود.

برد پیکان و استقلال در ایستگاه هیجدهم

از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان تهران، دو تیم پیکان و استقلال که در مکان اول و سوم جدول رده بندی قرار دارند، موفق شدند در هفته هیجدهم به ترتیب ملوان گستر و فتح آرشاک را از پیش رو بردارند.

تشییع شهدای گمنام در وزارت ورزش

 طی مراسمی که امروز(سه‌شنبه ۲۸ دی) در سالن هندبال مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، تشییع شد.

کرونایی شدن استقلالی ها

ابتلای بازیکنان استقلال به ویروس کرونا شایعه نبوده است. متاسفانه واقعیت تلخی است که احتمال دارد دامن تیم های دیگر را هم بگیرد.

12 بازیکن برگزیده والیبال جهان

در پایان سال میلادی 2021 دوازده بازیکن تاپ والیبال جهان معرفی شدند. در بین این بازیکنان سه پاسور به نام های بریزارد، دچه کو و رزنده دیده می شود که البته آنتون بریزارد عنوان مرد سال والیبال جهان را به خود اختصاص داده است.

والیبال ناب در شهر والیبال

هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور صحنه تقابل تیم های هم وزن خواهد بود. اما تلاقی سپاهان صدرنشین با شهرداری ارومیه تیم دوم جدول رده بندی اوج این مسابقات خواهد بود.

تولد معلم ورزش هنرمند

حاج رضا رضوان دبیر ورزش بازنشسته مدارس تهران امروز پا به مرز 78 سالگی گذاشت.

چرا از ساعی حمایت نمی شود؟

انتخابات فدراسیون تکواندو با وجود تایید وزارت ورزش به دلیل اعتراض برخی از اعضای مجمع دچار خدشه و شائبه شده است تا جایی که بحث تجدید انتخابات به میان آمده است...

برای«پدر والیبال نوین ایران» که سرافرازانه رفت!

آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد / هر کسی را آنچه لایق بود داد (سعدی) حاج محمدرضا یزدانی خرم پس از زمامداری پرویز خاکی بر فدراسیون در سال ۱۳۶۸ مسئولیت والیبال ایران را به عهده گرفت و تا سال ۱۳۸۵ این ورزش را از طریق مراودات بین المللي و دعوت از مدیران ارشد FIVBهمچون «ماتسو دایرا»  متحول  نمود و جایگاهش در ایران و آسیا را ارتقا بخشید تا جایی که والیبال ایران ورشد آن مورد توجه آقای "روبن آکوستا" رئیس وقت فدراسیون جهانی والیبال قرارگرفت.

15 بازیکن کرونایی شدند!

دیدار استقلال با پیکان در چهارچوب مسابقات فوتبال جام حذفی لغو وبه زمان دیگری موکول شد.آبی پوشان به سازمان لیگ نامه زدند و گفتند دست نگه دارید که نزدیک به ۱۵بازیکن تیم ما کرونا گرفته  و باید بازی با پیکان  لغو شود.سازمان لیگ هم اطلاعیه داد و بازی لغو شد. به همین راحتی!

سامری: بی دلیل دیسکالیفه شدم

دیدار تیم های مهرام و خانه بسکتبال خوزستان با حواشی و اخراج سرمربی تیم خوزستانی همراه بود. این بازی را مهرامی ها با برتری به پایان رساندند اما عماد سامری سرمربی این تیم می گوید: مهرام گروهی قابل احترام است که برای قهرمانی بسته شد.

فلاح: با 17 بازیکن لژیونر به میدان خواهیم رفت

بسکتبال با ویلچر ایران با وجود داشتن حدود 15 بازیکن لژیونر هرگز نتوانست رد پای پررنگ والیبال معلولان را در دنیای ورزش تعقیب کند. بعد از تعلیق چندساله حضور در المپیک نیز نتوانست فضای این ورزش را تغییر دهد. بنابراین فدراسیون جانبازان و معلولان تصمیم گرفت سکانداری این رشته را به دست مسعود فلاح بسپارد.

نامه سرگشاده به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک

در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک جمعی از کارشناسان ورزش در نامه ای به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خواستار اجرای انتخابات آری از هرگونه گرایش های نژادی و سیاسی شدند.

دو کشور حاشیه خلیج فارس میزبان شدند

عربستان سعودی و بحرین میزبان رقابت های رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امیدها شدند. اتحادیه جهانی کشتی از این پس نام رده های سنی نوجوانان و جوانان را تغییر داده است.

نفرات برتر کشتی فرنگی مشخص شدند

  رقابت های کشتی فرنگی انتخابی جام تختی گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان دومین مرحله از چرخه ی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی از روزهای 26 و 27 دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

بدون تخصص و قابلیت پست ها را اشغال نکنید!

 اشغال پست ها و مناصب تخصصی در سیاست، اقتصاد و ورزش از سوی افراد غیر متخصص، پاشنه آشیل کشور در مباحث مدیریت  است که محمد خاکپور بدرستی به آن اشاره کرد!

همکار و دوست گرامی جناب آقای اکبر عزیزی

خبر جانکاه و تاسف بار درگذشت خواهر زاده جنابعالی را صمیمانه تسلیت عرض نموده و خود را در این مصیبت شریک می دانیم.

حراج اعتبار!

جامعه ورزش به ویژه فوتبال ارج و قرب وافری برای دکتر ذوالفقار نسب قائل است.پیشینه سراسر افتخار و اخلاق و رفتار حسنه ایشان زبانزد خاص و عام بوده است، این جایگاه خاص را نباید یک شبه به حراج گذاشت!

پاداش ۱۰۰۰ دلاری به مشکات الزهرا صفی

در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و مفاخر تنیس ایران و همچنین بدرقه مشکات الزهرا صفی ، پاداش ۱۰۰۰ دلاری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون تنیس به بانوی تاریخ ساز ورزش ایران اهدا شد.

گرمای دیدار در سرمای زمستان

استقلال با پیکان بار دیگر به هم رسیدند. برخورد این دو تیم در سرمای زمستان می تواند گرمابخش رقابت های حذفی باشد.

شور و نشاط در تمرینات پیشکسوتان راه آهن

تمرین با نشاط پیشکسوتان راه آهن، یک بازی خوب و برگزاری مراسم تولد بزرگان به همت مربی اسبق تیم ملی ایران نادر فریاد شیران، جلال بیوک، امیر ابوطالب، بهلول پوربابا،  رضا عباسی (بازیکن تکنیکی)، حافظ طاحونی، مهدی ابوطالب، بهروزتابانی (بازیکن بااخلاق و تکنیکی گذشته)، هوشنگ ممی نژاد،  محمدعلی راد و ... روزهای یکشنبه هر هفته زمین چمن باشگاه راه آهن تهران محل دورهمی های پیشکسوتان بزرگ این باشگاه است که صمیمانه برای دیدار هم و انجام تمرین و بازی دوستانه حضور می یابند .

محمد نصیری جراحی شد

پیشکسوت وزنه برداری ایران تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت که خوشبختانه موفقیت آمیز بود.

گل محمدی ماندگار است؟

حمایت‌های شائبه برانگیز و عجیب یحیی گل‌محمدی، سیدجلال حسینی و برخی دیگر از بازیکنان پرسپولیس از مجید صدری و نیز رایزنی های پشت پرده و غیرمستقیم بعضی از اطرافیان این تیم با وزیر ورزش برای ابقای سرپرست مدیرعاملی، همان طور که انتظار می‌رفت نتیجه ای نداشت و وی جای خود را به محمدرضا درویش داد.

پشت پرده اخبار فوتبال

اتفاقات ریز و درشت فوتبال گاهی در پشت پرده قرار دارند. شاید برای اهالی فوتبال خالی از لطف نباشد که چند پرده از این اخبار را بیان کنیم.

همه جای شمال سبز است، جز زمین فوتبالش

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال بعد از مدت ها سکوت بار دیگر به صحنه رسانه ها آمد و با نقد تند خود روزه سکوت را شکست. حاج رضایی درخصوص تغییرات در مدیریت باشگاه ها گفت: نمی دانم چرا در بخش مدیریت پرسپولیس هیچ وقت یک بفرمای کوچک هم به محمد مایلی کهن نمی زنند. او یک فوتبالی خالص است و در بخش مدیریت هم سال ها دفتر امور مشترک فدراسیون ها را اداره می کرد.

همکار ارجمند جناب آقای اکبر عزیزی

با کمال تاسف درگذشت خواهرزاده جوان تان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت گفته برای آن مرحوم از دست رفته مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داریم.

تشییع پیکر خادم ورزش ایران

مراسم تشییع پیکر زنده یاد حاج محمدرضا یزدانی خرم در محل فدراسیون والیبال برگزار شد. در این مراسم دکتر صالحی امیری و محمدرضا داورزنی درباره خدمات و آثار ارزشمند برجای مانده این مرد صنعت که به خدمت ورزش آمده بود، سخنانی ایراد کردند.

شیوه فرشبافي براي اداره سرخابي ها!

استقلال و پرسپوليس طي ٤٠ سال گذشته مدل هاي متفاوتي را در راهبري خود تجربه كرده اند.

تساوی مدعیان در روز پیروزی مهر خلیج و منتخب شمیران

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال بزرگسالان تهران در حالی با هشت دیدار برگزار شد که پویا دیلم صدر جدولی مقابل اف سی عابدزاده با تساوی یک – یک متوقف شد.

خوشنامی مردان بزرگ و ریشه دار در والیبال

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با سکوت یک دقیقه ای و احترام به یزدانی خرم رئیس پیشین فدراسیون والیبال آغاز شد. مردی که برای این ورزش اندیشه های نو و اقدامات سازنده ای داشت. او فردی غیروالیبالی بود که ایده های عالی را از استخوان خرد کرده های این ورزش گرفت و در دل اهالی توپ و تور سکنی گزید. اگر می خواهیم خوشنام بمانیم اصل و ریشه این ورزش وابسته به همگرایی را نادیده نگریم.

بهتاش فریبا: استقلال به دو بازیکن خوب نیاز دارد

از حذف استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و عدم تایید AFC بر این دو تشکیلات خجالت می کشم.

مردی که خواب را از داعشی ها ربود

دو، سه سال پیش که تصویر و فیلم های ویدیویی این جوان را در فضای مجازی مشاهده می کردیم، به این فکر می کردیم که این جوان رستم صولت ایرانی کیست که خواب را از چشم داعشی ها ربوده است. تا اینکه دیروز سیدافشین مباشر را در دفتر البرز ورزشی ملاقات کردیم و متوجه شدیم که این جوان با 150 کیلو وزن و 186 سانتی متر قد رکورددار گینس و یک فعال اجتماعی است.

فقر مدیران جوان و قهرمان در ورزش ایران

سرپرست مدیریت مالی و توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان  درباره بازگشت دوباره علی مرادی به فدراسیون وزنه برداری با توجه ابلاغ حکم بازنشستگی وی، اظهار کرد: مرادی یکی از روسای فدراسیون قوی و خوشنام است که طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان خواستار بررسی حکم بازنشستگی خود شده است...

تنیس ایران یک گام به جلو

تیم ملی تنیس کشورمان ضمن راهیابی به گروه سوم آسیا و اقیانوسیه ، در تیم ملی تنیس کشورمان با راهیابی به گروه 3 آسیا و اقیانوسیه و 31 پله صعود در رده‌بندی فدراسیون جهانی، به رتبه 86 جهان رسید. 

بازیکنان تیم ملی عراق معرفی شدند

تیم ملی عراق پنجشنبه آینده با ملی پوشان ایرانی در ورزشگاه آزادی تهران پیکار خواهد کرد. پتروویچ سرمربی این تیم اسامی بازیکنانش را اعلام کرده است.

حریفان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ صبح امروز برگزار شد. این در حالی است که دو نماینده فوتبال کشورمان رقبای خود را شناختند.

جدول مسابقات پنج وزن دوم مشخص شد

پنج وزن در رقابت های کشتی فرنگی انتخابی جام تختی – تهران اعلام شد و آغاز مسابقات از ساعت 10 صبح امروز در سالن ۷ تیر تهران برگزار شد.

اردوی خارجی ممنوع یا مقبول؟

فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه ای برگزاری اردوهای خارجی را ممنوع کرد، اما باشگاه ها نبود امکانات کافی از جمله زمین‌ چمن مناسب و وسایل جانبی در کشور را دلیل سفرهای آماده سازی قلمداد می کنند!

هادی عامل جراحی شد

هادی عامل گزارشگر سرشناس کشتی جراحی شد. وی دیروز در بیمارستان سینا مشهد تحت عمل جراحی لاپاراسکی قرار گرفت.

انتخابی های تیم ملی فرنگی زیر نظر آقای خاص

از روز گذشته مسابقات انتخابی کشتی فرنگی  مرحله دوم تیم ملی و جام تختی در سالن ۷ تیر تهران با حضور سرمربی تیم ملی بزرگسالان فرنگی محمد بنا، علی محمدی مدیر تیم های ملی،  ایرج اسفندیاری فر، بهروز حضرتی و فرشاد علیزاده در پنج وزن اول برگزار شده و نفرات برتر انتخاب شدند.

نشست خبری جام ملت های بانوان آسیا اعلام شد

زمان برگزاری نشست های خبری پیش از دیدار رقابت های جام ملت های بانوان آسیا از سوی مسئولان برگزار کننده مسابقات اعلام شد.

هشت دیدار در جام حذفی

فردا هشت دیدار در چارچوب مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه های کشور برگزار می شود. این مسابقات حساسیت و اهمیت زیادی دارد. آلومینیوم اراک با سپاهان در عراق بازی خواهد کرد. تقابل رسول خطیبی با محرم نویدکیا در جریان این بازی دیدنی خواهد بود...

گام آغازین جهانی شدن والیبال

سال 2001 قاهره کشور باستانی مصر به نوعی آغاز جهانی شدن والیبال ایران بود. در آن سال تیم نوجوانان ایران با مربیگری مصطفی کارخانه و محمد وکیلی تحت ریاست زنده یاد محمدرضا یزدانی خرم به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

المپیاد ورزشی بانوان کارگر برگزار می شود

پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام علیها) و روز زن، از سوم تا پنجم بهمن ماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهرستان تبریز برگزار خواهد شد.

رضاییان به پرسپولیس برمی گردد

روزنامه الشرق قطر درباره رامین رضاییان نوشت: بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در مالکیت باشگاه الدحیل است اما تمایلی به حفظ او ندارد.

صالحی امیری: کمیته ملی المپیک تشکیلاتی غیردولتی است

انتخابات کمیته ملی المپیک درپیش است. اگر موانعی رخ ندهد اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات ریاست این تشکیلات غیردولتی اما بسیار تاثیرگذار در ابعاد بین المللی خواهیم بود. در این زمینه شایعات زیادی بر سر زبان هاست اما واقعیت چیست؟

از قورمه سبزی تا آینده تیم ملی فوتبال بانوان

در حالی که تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای اولین بار در مسابقات جام ملت‌های شرکت می‌کند، مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد که نه تنها باید در زمان بازی موفق شویم باید تصورات خود را در این رقابت ها تغییر دهیم. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره چگونگی رسیدن ایران به جام ملت‌ها و آینده فوتبال بانوان کشورمان پرداخت.

قرعه کشی اوزان دهگانه برگزار شد

قرعه کشی اوزان دهگانه رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان (مرحله دوم چرخه انتخابی) برای حضور در رقابت های بین المللی جام تختی،  برگزار شد.

كارت زرد برای وزیر ورزش!

وزیر ورزش هفته گذشته و پس از حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس با گلایه از فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ هنوز امید هایی برای حضور سرخابی ها در رقابت های آسیایی وجود دارد و ما در حال پیگیری هستیم!

حذف دو سابریست ایرانی از جام جهانی شمشیربازی

دو سابریست ایران از جدول اصلی جام جهانی شمشیربازی گرجستان حذف شدند این در حالی است که دوره نخست به جدول اصلی جام جهانی شمشیربازی سابر گرجستان برگزار شد و دو نماینده دیگر از ایران از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

تیم ملی هندبال بامداد فردا پرواز می کند

 بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان برگزار می‌شود. تیم ملی ایران با ۱۸ بازیکن بامداد دوشنبه ساعت ۰۰.۵۰ دقیقه تهران را به مقصد عربستان ترک خواهد کرد.

ورود فوتبال بانوان ایران به مومبای

تیم ملی فوتبال بانوان ایران که برای شرکت در دور پایانی رقابت های جام ملت های آسیا راهی هندوستان شده است، بامداد امروز به شهر مومبای رسید.

آقای استاندار! امید اهالی فوتبال به شماست

 بی مقدمه و بسیارشفاف عرض می کنیم: آقای استاندار! پیش از دیر شدن، به فریاد دو تیم نفتی آبادان و مسجد سلیمان و تیم استقلال ملاثانی برسید که کفیر مالی این سه تیم به بدترین شکل ممکن ته دیگ خورده و بوی سوختن و سقوط و ریزش سهمیه فوتبال خوزستان در فضای فوتبال کشور به مشام می رسد.

تیشه گران در جلسه ستاد عالی بازی های وزارت ورزش

 دکتر تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان با حضور در جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی و پارا آسیایی وزارت ورزش و جوانان از برنامه های بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان در برزیل دفاع کرد.

تسلیت به جامعه ورزش ایران

ورزش ایران یک خادم راستین را از دست داد. رحلت برادر ارجمند محمدرضا یزدانی خرم مایه تاسف بسیار این جانب شده است. خدمات این مرد بزرگ هرگز در صحنه ورزش کشور از یاد نخواهد رفت. این مصیبت جبران ناپذیر را به جامعه ورزش ایران صمیمانه تسلیت می گوییم.

در فقدان یک خادم دلسوز!

 محمدرضا یزدانی خرم درگذشت. مردی که نامش از سال 1368 با والیبال گره خورد و با اینکه خود را یک مدیر صنعتی می پنداشت با اصرار و ابرام برخی از اهالی ورزش و رسانه، ریاست فدراسیون والیبال را در زمان غفوری فرد برعهده گرفت و چنان با پشتکار و مسئولیت پذیری در این راه گام برداشت که خیلی زود پای بسیاری از مدیران ارشد فدراسیون جهانی والیبال همانند ماتسو دایرا، پروفسور ایم، دکتر هالوی به ایران باز شد و با برپایی کلاس های متعدد مربیگری و داوری، والیبال سکون زده ما را با دنیای مدرن و پیشرفته این ورزش آشنا کرد

خورشیدی: گوش اسکوچیچ درد می کرد

سرپرست تیم ملی فوتبال بزرگسالان در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی بانوان در مورد اینکه دراگون اسکوچیچ مراسم را با ناراحتی ترک کرد، اظهار داشت: ناراحتی نبود، به خاطر دندان‌درد مراسم را ترک کرد. وقت دکتر داشت ما الان وقت جلسه با شهاب عزیزی‌خادم داشتیم که او صحبت کند.

سمیر حبوباتی با آینده روشن

اگر در فوتبال پایه کنکاش به درستی صورت بگیرد متوجه خواهید شد که استعدادهایی در دل این اقیانوس وجود دارند که می توانند آینده فوتبال را در اختیار بگیرند.

پیام رئیس جمهور به تیم ملی فوتبال بانوان

رئیس جمهور کشورمان به بانوان فوتبالیست پیامی را در آستانه اعزام به جام ملت‌های ارسال کرد.

ششمین قهرمانی پرسپولیس را می خواهم

حضور رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس باعث شده تا آرامش نسبی در این باشگاه فراهم شود. البته راهیابی لیگ برتر فوتبال به نیم فصل مزید بر علت شده تا درویش از این فرصت استفاده کرده تا به کاستی ها ورود پیدا کند. وی در اولین اظهار نظر خود نکات جالبی را بیان و به تیم تزریق کرد.

هیاهوی بسیار برای هیچ!

در شرایطی لیگ برتر فوتبال به نیم فصل رسید که بطور کلی هیچگونه جذابیتی همراه نداشت تا بخواهید اختلاف و جنجال و هیاهو واستعفا واعتراض وبی پولی وقهر واشتی را در پی داشت

عزیزی خادم: دیپلماسی ارتباط ما را با کشورها قوی می کند

عزیزی خادم در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان به جام ملت‌های آسیا گفت: امروز را به فال نیک می‌گیریم و راهیابی تیم ملی زنان را به جام ملت‌ها تبریک می‌گویم. آن چه که اتفاق افتاده به جز الطاف الهی نیست. حداقل وظیفه حرفه‌ای ما حمایت از زنان بود و شاید کم‌ترین نقش را من داشتم. امیدواریم دختران شایسته ایران در آسیا نتیجه بگیرند اما اگر این اتفاق نیفتاد خدشه‌ای به جایگاه آن‌ها وارد نمی‌شود. فدراسیون قوی‌تر از قبل زنان را حمایت خواهد کرد.

چهره های سرشناس در بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان

در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال بانوان ایران چهره هایی همانند شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حسین کلانی پیشکسوت تیم ملی و پرسپولیس،حسن روشن پیشکسوت تیم ملی و استقلال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال، وحید هاشمیان مربی تیم ملی، بیژن ذوالفقارنسب رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، مجید نامجو مطلق و ابراهیم میرزاپور دو ملی‌پوش سابق تیم ملی حضور داشتند.

لیگ برتر والیبال در ایستگاه هجده

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور فردا با انجام هفت دیدار پیگیری خواهد شد. در یکی از مهم ترین مسابقات هراز آمل میزبان صدرنشین لیگ یعنی فولادسپاهان است. بازی رفت این دو تیم پنج ست طول کشیده بود.

پیروزی سایپا برای جابجایی با پیکان

حساس ترین بازی در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال امیدهای تهران را می توان مصاف سایپا با پیکان دانست که نتیجه آن حکم به جابجایی دو تیم در جدول رده بندی داد.

نگرانی در قلب والیبال ایران

دو خطه والیبال خیز ایران که به نوعی قلب این ورزش زیبا و آکروباتیک محسوب می شوند، دچار نگرانی هایی عمیق هستند. ارومیه با خطر محرومیت از سوی فدراسیون جهانی مواجهه شده و زمان را از دست داده ایم بدون اینکه اقدامی اساسی برای حل این خطر کرده باشیم.

کولاکوویچ: والیبال ایران سرشار از استعدادهای جوان است

انتصاب جدید کولاکوویچ  به سرمربیگری تیم ملی والیبال مردان صربستان جالب است .زیرا این انتصاب توسط  زوران گائیچ    Zoran GAJIC  یا با تایید وی صورت گرفته.یعنی یک والیبالی ٬والیبالی دیگر را تایید می کند.  خود گائیچ هم مدتی سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود. این انتصاب بهانه ای شد برای پرسیدن چند سوال از کولاکوویچ که می خوانید.

دنیای توپ و سبد

ورزش بسکتبال در انتظار انتخابات ریاست این رشته به سر می برد. با اینکه سرپرستی برای این ورزش انتخاب شده اما چرخ های فعالیت های باشگاهی این رشته جذاب همچنان می چرخد.

مجوز ورود تماشاگران در بازی با عراق صادر شد

با اعلام سخنگوی دولت، هواداران به صورت محدود می‌توانند دیدارهای تیم ملی کشورمان در مرحله انتخابی جام جهانی قطر را از نزدیک تماشا کنند.

چندبرش از فوتبال

اتفاقات روز پیرامونی فوتبال از یک طرف و در پیش بودن مسابقه مهم ایران و عراق از سویی دیگر بار دیگر این ورزش زیبا را در صدر اخبار قرار داده است که نمونه هایی از آن را می خوانید.

چهره های نامدار در کمیته توسعه فدراسیون فوتبال

طی حکمی از سوی دکتر عزیزی خادم سه شخصیت برجسته فوتبال به عضویت کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درآمدند.

آماده سازی تیم ملی جودوی ناشنوایان در مشهد

اردوی آماده سازی تیم ملی جودو آقایان ناشنوایان برای حضور در مسابقات المپیک جودو ۲۰۲۱ ناشنوایان ، در مشهد مقدس آغاز شد.

تعلیق قرارداد بازیکنان انتهای فصل یوونتوس

یوونتوس تا پایان ماه آینده به ارزیابی در مورد تمدید قرارداد پائولو دیبالا ادامه می دهد پائولو دیبالا، فوروارد آرژانتینی یوونتوس همچنان آینده نامعلومی دارد.

نوراللهی در بازی شباب الاهلی حذف شد

رسانه اماراتی از غیبت مجدد هافبک ایرانی شباب الاهلی خبر داد به طوری که دومین بازی شباب الاهلی را از دست داد.

بازیکنان استقلال به پول می رسند

زمان پرداخت مطالبات استقلالی ها مشخص شد و با این اقدام استقلالی ها پولدار می شوند.

برد پرگل میزبان در مصاف فرایبورگ

در هفته نوزدهم بوندسلیگا، دورتموند در خانه خود بر فرایبورگ غلبه کرد و فاصله امتیازاتش با صدرنشین بوندس‌لیگا را کاهش داد.

 نبی زاده: سارینا ساعدی امید ایران در قهرمانی آسیاست

دختر جوان ایرانی برای شرکت در مسابقات جوانان جهان انتخاب شد. سارینا ساعدی با پرش معادل 12متر و 88 سانتی متر جهانی شد.

اولیایی: لازم باشد جواب مایلی کهن را می دهم

در پی مصاحبه اخیر محمد مایلی کهن که در آن به کاظم اولیایی تاخته بود با مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت و گو کردیم. اولیایی گفت: بنده درباره عملکرد امسال کادرفنی تیم استقلال اظهارنظری نمی کنم ولی برای این تیم آرزوی موفقیت دارم؛ چرا که استقلال در کنار پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارد.

پایان یک ‌نیم فصل پرحاشیه باشگاهی!

لیگ برتر باشگاهی با پشت سر گذاشتن مشکلات و حواشی فراوان به نیم فصل رسید. دوران‌ پسا کرونا و نبود تماشاگر و حذف سرخابی ها از لیگ آسیا و پرونده   بازیکن گابنی گل گهر معادلات را به هم زد. تیم های پایین جدول هم امیدی به آینده ندارند و در چنبره مشکلات گرفتار شده اند.

حمید سیفی: فوتبال پاس همدان به سطح اول بر می گردد

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دیدگاه های نویدبخشی درباره تیم فوتبال پاس ارایه داد. دکتر حمید صیفی قهرمان سابق کشتی آسیا و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در گفت و گو با البرز ورزشی مطرح کرد: با رویکردی تازه به تیم فوتبال پاس پرداخته ایم و در نظر داریم با اداره آن به صورت اسپانسرینگ و حضور بخش خصوصی این تیم را از لیگ دسته دو بار دیگر به لیگ برتر برسانیم.

کشتی تهران جان دوباره گرفت

رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان کشور با قهرمانی استان مازندران در شهر گرگان به پایان رسید و نفرات و تیم های برتر مشخص شدند. در این رقابت ها کشتی گیران تهرانی نیز نمایش در خور توجهی داشتند.

کشتی با چاشنی فلفل

گرگان یکی از مناطق کشتی خیز ایران است. قهرمانان زیادی از این خطه بر کرسی های جهانی تکیه زدند و اویس ملاح رئیس کنونی هیات کشتی استان گلستان یکی از این قهرمانان است. اینکه میزبانی به چنین شهر و استانی واگذار می شود، به حتم نگاه تشویقی و گسترشی را در پی دارد.

عیادت دکتر نوروزی از محمد نصیری

🔸رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از محمد نصیری، پیشکسوت وزنه برداری که به دلیل عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری است عیادت کرد.

دایی ؛شاید پرسپولیس؟!

بعد از انتخاب رضا درویش به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس،شایعات فراوانی در نزد اهالی فوتبال دهان به دهان فوتبال می شود .

کلانی: مگر پرسپولیس بزرگ ندارد که درویش مدیر عامل می شود

به دنبال انتخاب رضا درویش به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس،موج بزرگی از مخالفت ها به این نوع انتخاب شکل گرفت وعملا نوع انتخاب وزیر ورزش را بدترین نوع انتخاب دانستند.

حمله به یزدانی در مبارزه جنجالی کشتی آزاد

🔸در جریان مبارزه وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، امیرمحمد یزدانی در مبارزه جنجالی برابر خیرالله قهرمانی از تیم کرمانشاه به برتری ۱۰ بر ۶ رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

عیادت دکتر صالحی امیری از قهر مان المپیک

رییس کمیته ملی المپیک از محمد نصیری قهرمان پیشین وزنه برداری ایران و المپیک عیادت به عمل آورد.

سرداران والیبال کنار سردار فوتبال

مسابقه سنگین و تماشایی دو تیم سپاهان اصفهان و شهرداری گنبد یک تماشاگر ویژه داشت. او سردار آزمون بود که به اتفاق پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق تیم ملی، طاهر آزمون پاسور منتخب مازندران و گنبد و حاج نوروزقلی نیازی که والیبال ترکمن صحرا در زمان حضور این مردان اوج گرفته بود.

چینی ها جاخالی دادند

چین از میزبانی فینال رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ زنان انصراف داد.

بی توجهی به افتخارات گذشته ورزش

شب گذشته محمد نصیری پرافتخارترین ورزشکار ایرانی، مردی که بیش از 24 مدال جهانی و المپیک را در کارنامه افتخارات خود دارد، بر اثر بروز برخی علایم بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و براساس اخبار واصله احوال عمومی ایشان خوب و خطر رفع شده است.

سرپرست پرسپولیس استعفا داد

صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس با انتشار متنی از سمت خود کنارگیری کرد.

پاسخ منفی مجیدی به نکونام

جواد نکونام مربی تیم فولاد خوزستان در تماس با فرهاد مجیدی از وی خواست،اکنون که بابک مرادی و ارمان رمضانی در لیست مازاد  استقلال قرار گرفته اند،رضایت نامه این دو بازیکن برای پیوستن به تیم فولاد صادر شود.

جودو ایران را با وجود تعلیق زنده نگه داشتیم

آرش میر اسماعیلی ریاست فدراسیون جودو که برای حضور در مراسم اختتامیه مسابقات جایزه بزرگ جودو ایران  جام سردار دل ها شهید سلیمانی به اهواز سفره کرده طی گفت و گوی با خبرنگاران اعلام کرد خوشحالم که امروز توفیق حضور در سرزمین طلای سرخ شهادت خوزستان وجمع اهالی ورزش این استان وشهر مهمان نواز اهواز یافتم .

در شبی که اخلاق از ورزش جدا شد

دوشنبه شب در بحث حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، شاهد مجادله لفظی مجید صدری سرپرست مدیریت باشگاه پرسپولیس و کاظم اولیایی عضو وسخنگوی کمیته بدوی بودیم.

 بودجه پیشنهادی دولت گره گشای ورزش نیست؟

قطار ورزش با بودجه پیشنهادی دولت به مقصد نهایی نخواهد رسید و در نیمه راه متوقف خواهد شد، لذا اهتمام مجلس و برخی حمایت های قانونی از وزارت ورزش و ‌کمیته ملی المپیک به دلیل در پیش بودن بازی های آسیایی و پارآسیایی و جام جهانی و...  باید مدنظر نمایندگان محترم باشد.

حساس ترین رقابت های کشتی آزاد در گرگان برگزار می شود

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور و مرحله اول چرخه ی انتخابی تیم ملی بعنوان مهمترین رقابت کشتی آزاد در سال جاری از صبح فردا در سالن آزادی شهر گرگان برگزار می شود.

بنی تمیم: پیگیر جدی میزبانی جام تختی هستیم

دکتر بنی تمیم مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در حاشیه مسابقات جایزه بزرگ جودو ایران که به میزبانی اهواز در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران اعلام کرد خوزستان پتانسیل میزبانی همزمان چند رشته ورزشی رآ دارد وما بر آن هستیم از این میزبانی ها بهترین بهره را برای ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران و هیات های استانی جهت فعالیت و موفقیت های بیشتر ونشاط مردمی رقم بزنیم.

رایزنی های اضطراری برای فوتبال

با اینکه بیشتر کارشناسان و خبرگان فوتبال کشور ما تلاش کرده اند تا بگویند که فوتبال ما دولتی نیست، اما همین که رئیس مجلس وارد بحث اساسنامه این تشکیلات مهم ورزشی می شود، عملا خلاف گفته ها و ایده ها عمل می کند.

قضاوت و نظارت دشوارتر می شود!

تقویم تاریخ به هم خورده است. حالا هفته های والیبال به سه روز رسیده است.  هفته هفدهم در شرایطی فردا رقم خواهد خورد که قرار است هر شهری برحسب موقعیت زمانی و مکانی 400 تماشاگر را فرا بخواند. طبیعی است که با این محدودیت همه دوستداران والیبال راهی به تالارها پیدا نکنند. به هر حال این هم یکی از پیامدهای ویروس نابه کار کروناست. فقط امیدواریم آنقدر پروتکل های بهداشتی رعایت شود که دیگر اپیدمی کرونا را شاهد نباشیم. می دانیم که با حضور تماشاچیان از این هفته هم کار ناظران دشوار می شود و هم قضاوت داوران در م

بازگشت مجید توفیق

مجید توفیق چهره بلندآوازه بسکتبال ایران بعد از حدود چهار دهه اقامت در ایالات متحده بازگشت تا برای همیشه در وطن بماند.

پیمان مدیریتی به چه قیمتی؟

قبل از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم به کنار گذاشتن استقلال و پرسپولیس از مسابقات قهرمانی آسیا بدهد ، سازمان خصوصی مدعی بود: در صورت اعلام تراز مثبت دو باشگاه ، بخشی از سهام آنها ( که حاصل ارزش گذاری برند آنهاست) از طریق فرا بورس قابل عرضه خواهد بود.

قائدی به اسکاتلند می رود؟

چندی است که رسانه های کشورهای حوزه خلیج فارس از نقل و انتقال بازیکن تکنیکی استقلال به کشورهای مختلف خبر دادند. حتی از الاهلی عربستان نیز به عنوان یکی از مشتریان قائدی نام برده شد.

قارداشی: پینگ پنگ 150 داور بین المللی دارد

تیم ملی پینگ پنگ ایران سال آینده سه رویداد مهم بین المللی را در پیش دارد. به همین دلیل اردوی انتخابی بازیکنان تیم ملی در مجموعه انقلاب برپا است.

علوانی: اتفاق بزرگی برای فوتسال ایران است

نامزد کسب جایزه بهترین مربی فوتسال جهان از راه دشواری که برای احراز بهترین رتبه سخن گفت و بیان کرد: پنج مربی از برزیل، دو مربی از ایتالیا و اوکراین، مربیانی از روسیه، اسپانیا و پرتغال کاندیدای بهترین ها هستند که از سوی سایت فوتبال پلنت معرفی شدند. اما من واقعا از شیوه انتخاب این سایت اطلاعی ندارم ولی همین قدر که در جمع 10 مربی برتر دنیا قرار گرفته ام، برایم افتخار آمیز است.

ملاح : میزبانی کشوری نیاز به حمایت مسئولان دارد

میزبان مسابقات قهرمانی کشور و مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هستیم به همین منظور از دست اندرکاران شهر گرگان و استان گلستان انتظار داریم ما را در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات یاری دهند.

دو داور ایرانی به عنوان کمک مدرس  اتحادیه جهانی انتخاب شدند

اتحادیه جهانی کشتی طی ایمیلی به فدراسیون کشتی اعلام کرد، محمد مصلایی پور داور المپیکی و S1 و رئیس کمیسون داوران کشتی و  نیما صادقی داور درجه S1 کشورمان بعنوان کمک مدرس داوری این اتحادیه انتخاب شدند.

شمسایی در چندقدمی سرمربیگری تیم ملی فوتسال

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جلسه پیش‌روی خود اقدام به انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال می‌کند و حضور وحید شمسایی نهایی خواهد شد.

سردار آزمون و پیشنهاد یوونتوس

هرچند هر روز خبرهای متناقضی در مورد پیوستن سردار آزمون به تیم های غرب اروپا به گوش می رسد، اما نظر ما بر این است که وی را در بوندسلیگا خواهیم دید.

کمالوند از مسجدسلیمان رفت

فراز کمالوند از سرمربیگری تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان استعفا کرد و از این تیم جدا شد.

سلیمانی: برای دفاع از قهرمانی آسیا آماده می شویم

با آغاز تمرین تیم ملی فوتسال بانوان در مرکز ملی فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال و شهره موسوی، رئیس کمیته بانوان و نایب رئیس فدراسیون در امور بانوان، با حضور در هتل آکادمی دقایقی را با بازیکنان و کادر فنی به گفت و گو پرداختند.

جناب آقای حاج اکبر خوش گوشت

با کمال تاسف و تاثر مصیبت درگذشت همشیره محترمه را به جنابعالی و وابستگان تسلیت عرض نموده. مغفرت برای آن مرحومه و صبر و شکیبایی برای شما آرزومندیم.

برادر ارجمند جناب آقای حاج اکبر خوش گوشت

فقدان تاسفبار همشیره مکرمه را تسلیت عرض نموده برای شما و خانواده ارجمند خوش پوش صبر و بردباری مسالت داریم.

دستور قالیباف برای بررسی اساسنامه فوتبال

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به احتمال زیاد به ایران سفر می کند. این حضور به مناسبت صعود احتمالی تیم ملی به جام جهانی در تهران صورت می گیرد. اما چون هنوز مشکل اساسنامه فدراسیون حل نشده است، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با آگاهی از حضور جیانی اینفانتینو در اواسط بهمن ماه در تهران، دستور ویژه داد تا پرونده مربوط به اساسنامه فدراسیون فوتبال در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه مجلس قرار گیرد.

پروین: دیر بجنبیم بدتر از این می شود

موضوع حذف تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال و گل گهر از چرخه فوتبال لیگ قهرمانان آسیا همچنان موضوع داغ فوتبال کشورمان را تشکیل می دهد.

عابدینی: مصطفوی کار درستی کرد

امیر عابدینی و داریوش مصطفوی هر دو فوتبالیست و از جنس این ورزش هستند. پریروز که مطلبی از قول ایشان علیه مصطفوی نقل شده، با خود گفتیم چگونه چاقو دسته اش را می برد، اما عابدینی در مصاحبه ای مشروح که امروز در ورزش سه درج شد، واقعیت را بیان کرده است.

آغاز مسابقات جایزه بزرگ جودو ایران در اهواز

مسابقات جودو جایزه بزرگ کشور جام سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی به میزبانی هیات جودو خوزستان با حضور  ۳۰۰ورزشکار  و ۳۰ داور از سراسر کشور در هفت وزن و در سالن زیبای گیت بوستان سازمان آب و برق خوزستان طی مراسمی  آغاز شد.

کلاس آموزشی انستیتو کشتی برای مربیان کشور

انستیتو کشتی در دو ماه گذشته اقدام به برگزاری کلاس های مربیگری کشتی آزاد و فرنگی در استان های زنجان و کردستان کرده است.

نواک جوکوویچ در دادگاه پیروز شد

تصمیم  قاضی دادگاه فدرال، به بن بست پنج روزه بین تنیس باز مرد برتر جهان و مقامات استرالیایی پایان داد. نواک جوکوویچ به دلیل واکسینه نبودن در آستانه اخراج از استرالیا تحت فشار افکار عمومی قرار گرفته بود.

خط ونشان

با آنکه فوتبال پایه ها همچنان با شور و هیجان به کار خود ادامه می دهد، اما اطلاعیه اخیر هیات فوتبال تهران این احتمال را به وجود آورده که گروه پرشماری از تیم ها از چرخه رقابت ها خارج خواهند شد. دلیل آن عدم پرداخت ورودیه تیم ها به هیات فوتبال تهران است.

آجورلو : از پیشکسوتان غافل نیستیم

گروهی از پیشکسوتان فوتبال استقلال از جمله جواد قراب، سرهنگ پیامبری و علی نیک جو در دفتر سردار آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال با وی دیدار داشتند.

شنا نیازمند نگاهی ویژه

محسن رضوانی بار دیگر رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو شد. او در واقع جمع ورزشی ها را در مسند فدراسیون ها کامل تر کرده است. شنا ورزش پایه تمام دنیاست...

رشیدی: آماتورها در فوتبال حرفه ای جایی ندارند

اسطوره واژه زیبایی است که زیبنده هر فردی نیست، اما برخی از ستارگان ورزش آنقدر بزرگ هستند که چاره ای نداریم که این توصیف زیبا را در وصف آنها بنویسیم؛ مثل منصور رشیدی، دروازه بان صاحب نبوغ تیم های ملی رقیب و رفیق صمیمی زنده یاد ناصرخان حجازی که طی 14 بازی برای تیم ملی گلی نخورده است. با وی در دفتر البرز ورزشی از هر دری سخنی گفته ایم؛ از تیم ملی که سال ها قهرمان آسیا بود و از باشگاه استقلال و خوزستانی که دیگر نابغه ندارد.

پیروزی پرسپولیس و جا به جایی پیکان و سایپا

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال امیدهای تهران در حالی با هشت دیدار برگزار شد که پرسپولیس صدرنشین همچنان روی نوار پیروزی است.

غرور کاذب در پرسپولیس

با تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل تیم آخر جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه های کشور، موقعیت شاگردان یحیی گل محمدی به خطر افتاده است؛ چون استقلال 32 امتیاز دارد و پرسپولیس 29 امتیاز. بنابراین تیم فرهاد مجیدی با در پیش داشتن یک بازی باقی مانده با نفت مسجدسلیمان موقعیت بهتری برای قهرمانی نیم فصل دارد.

سپاهان آتش زیر خاکستر است

گپ و گفت روزانه ما امروز به امید نورافکن مدافع ملی پوش تیم سپاهان اختصاص دارد. امید در حال حاضر از ستون های اصلی تیم سپاهان اصفهان به شمار می آید.

دارستانی: بسکتبال رفاقتی به لیگ ضربه می زند

تیم های رفاقتی در لیگ حرفه ای هیچ سنخیتی با هم ندارند. اما در بسکتبال بانوان تعداد این گونه تیم ها کم نیست. یکی از این تیم ها پاد تهران است که سرمربی آن مهسا حسینی است که برای ادامه تحصیلات دکترا به ایالات متحده سفر کرد و تیمش را به دست الهه دارستانی مربی سرشناس این رشته سپرد.

پیروزی بزرگ هورسان و شهداب

هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با 4 مسابقه پنج گیمه داغ شد. اما مهم ترین نتایج هفته را هورسان رامسر و شهداب یزد رقم زدند که اولی تیم شهرداری ارومیه را شکست داد و دومی با برتری قاطع بر هراز آمل چیره شد. هر دو تیم پیروز مبتنی بر آنالیز و مهار دقیق مهره های کلیدی دو تیم مقابل بودند.

مصدومیت آل کثیر دردسرساز شد

آل کثیر مشکوک به پارگی رباط صلیبی است و این موضوع دردسر جدیدی برای پرسپولیس شد.  مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مشکوک به پارگی رباط صلیبی است و برای بررسی نهایی دوباره MRI داده است.

ریاست فدراسیون شنا ابقا شد

محسن رضوانی برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو انتخاب شد.

انتخابات فدراسیون بسکتبال 6 بهمن

طبق زمان بندی اعلام شده، مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکیت ۲ بهمن ماه برگزار می شود. انتخابات فدراسیون نابینایان وکم بینایان برای ۴ بهمن ماه پیش بینی شه است و قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال هم ۶ بهمن ماه برگزار شود.

سهیلا ملمولی در فهرست بهترین های فوتسال آسیا

سایت فوتسال پلنت، از علی‌اصغر حسن‌زاده و سالار آقاپور به عنوان نامزدهای بهترین بازیکن سال در بخش مردان و بهترین بازیکن جوان سال نام برد. سهیلا ملمولی نیز در فهرست بهترین بازیکن فوتسال بانوان است.

سهم خواهی زنیت از فروش سردار

مبلغ دقیق درخواستی زنیت روسیه برای فروش سردار آزمون در نقل‌وانتقالات زمستانی افشا شد.

کمیل قاسمی سرمربی کامبوج شد

کمیل قاسمی کشتی گیر سابق تیم ملی از مازندران سرمربی تیم ملی کشور کامبوج شد. قاسمی که سال ها در سنگین وزن برای کشور ما به روی تشک های بین المللی رفته بود، اکنون در کسوت مربیگری می تواند نماینده ای از قهرمانان کشتی کشور ما باشد.

افلاکی: هیچ اتفاقی نمی افتد

انتخابات فدراسیون تکواندو برگزار شد و هادی ساعی به عنوان رئیس جدید این تشکیلات برگزیده شد. دیدگاه و توصیه کارشناسان ورزش های رزمی به هادی ساعی چیست؟

در حاشیه فوتبال پایه

تعطیلات نیم فصل رقابت های فوتبال پایه به پایان رسید و بازی های دور برگشت آغاز شد تا هیجان مجددا به فوتبال تهران باز گردد.

آموزش کشتی فرنگی توسط حبیب اخلاقی

انستیتو کشتی در راستای ارتقای مربیان کشتی کشور، نسبت به انتشار فیلم های آموزشی مدرسان کشتی در کلاس های برگزار شده می نماید.

گرگان میزبان کشتی قهرمانی کشور

اعضای کمیته فنی رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور معرفی شدند.

استقلال امیدوار به قهرمانی نیم فصل

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با پیروزی 3 بر 2 استقلال برابر مس رفسنجان و تساوی یک – یک پرسپولیس برابر تیم شانزدهم جدول یعنی شهر خودروی مشهد و برتری سپاهان اصفهان مقابل فولاد خوزستان نشان داد که استقلال برای قهرمانی نیم فصل امیدوارتر است و پرسپولیس باید برای نیم فصل دوم جبران مافات کند. در حال حاضر استقلال با داشتن 32 امتیاز بدون شکست همچنان در صدر رده بندی قرار دارد...

گریه کنیم یا بخندیم!

از روز جمعه که خبر حذف سرخابی ها را از باشگاه های آسیا شنیده ام، مانده ام که جامه درانی کنم یا مثل برخی از افراد ریز و درشت بی تفاوت از کنارش رد شوم. به یاد می آورم که وقتی بازیکنان تیم های ورزشی ما از فوتبال و کشتی گرفته تا تنیس و تیراندازی در آسیا و جهان و المپیک نتیجه می گرفتند، چقدر دل مردم ما حتی اگر برای لحظاتی هم شده شاد می شد و این روزها که گرفتاری های جامعه فزونی پیدا کرده است، بیش از پیش به ارزش موفقیت های ورزشی پی می بریم.

توفیق: رئیس جدید پاسخگوی مطالبات جامعه باشد

انتخابات فدراسیون بسکتبال به تعویق افتاده است اما از بین همه کسانی که ثبت نام کردند، عزیزانی هستند که برای این ورزش زحمت کشیده اند.

چند کلمه برای هادی ساعی

رویکرد تازه ای را در زمینه انتخاب رئیسان فدراسیون های ورزشی مشاهده می کنیم. اینکه ورزش باید به دست ورزشیان سپرده شود، یک ایده درست و یک خواسته همگانی است. اما امروز که هادی ساعی بر مسند ریاست فدراسیون مدال آوری چون تکواندو نشسته است، انتظار داریم که وی راه حسین رضازاده و حتی آرش میراسماعیلی را نرود.

تساوی گلدار سرخابی ها و توقف پیکان صدرنشین

باز هم دو نام قدیمی و رقیب همیشگی فوتبال ایران رو به روی هم قرار گرفتند و این بار نونهالان استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا (ع) با میزبانی آبی پوشان مصاف دادند و در پایان دو تیم به تساوی یک – یک رضایت دادند.

پرسپولیس زور نداشت

هفته چهاردهم لیگ برتر سپری شد. با توجه به نتایجی که به دست آمد، استقلال را باید صدرنشین نیم فصل اول دانست.

معنوی نژاد: اولویت من کسب سلامتی است

در حالی که بازیکنان جوان والیبال ما به نوبت دچار آسیب دیدگی های شدید و گاهی جبران ناپذیر می شوند، در ایتالیا بازیکنی چون الکساندر میچلتو با 19 سال سن چنان می درخشد که مورد تحسین فوق ستاره های شاغل در لیگ این کشور از جمله پوداشکانین صربستانی واقع می شود.

پیروزی پرگل رئال مادرید

تیم فوتبال رئال مادرید در رقابت های لالیگا مقابل والنسیا به پیروزی رسید.

کرونا باعث لغو دربی آتن شد

موارد زیاد ابتلا به ویروس کرونا باعث لغو چند بازی سوپرلیگ یونان شد.

لواندوفسکی ورزشکار برتر سال لهستان شد

روبرت لواندوفسکی عنوان برترین ورزشکار سال ۲۰۲۱ کشور لهستان را به دست آورد ودرخشش ستاره گلزن بایرن مونیخ در سال گذشته، او را به افتخارات زیادی رسانده است.

ناظمی: جامعه فوتسال از من حمایت کنند

گلاره ناظمی، داور ارزشمند فوتسال ایران بار دیگر نامزد کسب جایزه بهترین ها شد. ناظمی در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: در چهار دوره گذشته نیز من در جمع بهترین ها بودم اما رتبه چهارم و پنجم در بین کاندیداها به دست آوردم. به نظر می رسد این بار دوستداران فوتسال و بازیکنان این رشته می توانند در آراسنجی شرکت کنند. خوشحال خواهم شد که از من حمایت کنند.

هاشم کندی: دوچرخه سواران به تاجیکستان و هند می روند

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری جزئیاتی از نشست با وزیر ورزش و جوانان و همچنین معاون جدید توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را ارائه کرد.

پیشنهاد عربستانی ها به قائدی

الاهلی عربستان در انتظار پاسخ هافبک برزیلی شباب الاهلی امارات به پیشنهاد سه میلیون دلاری این باشگاه است.

هندبال جوانان در تورنمنت بین المللی شوشتر

تیم هندبال جوانان ایران که در اهواز اردو زده است، اواخر هفته جاری به شهر شوشتر نقل مکان می کند تا در تورنمنت بین المللی این شهر شرکت کند. در این مسابقات تیم هایی از گرجستان، ازبکستان و سوریه شرکت خواهند داشت. سرگئی نیکولنکف سرمربی آذربایجانی تیم جوانان ایران حضور در تورنمنت یادشده را فرصتی مناسب برای آماده سازی بازیکنان ایرانی قلمداد می کند.

شب درخشش میلاد در پلاسلیگا

در شب پیروزی اسکرا مقابل اولشتین در هفته پانزدهم پلاسلیگای لهستان بازیکن ایرانی تیم اسکرا درخشید.

به وعده درمانی های بی حاصل پایان دهید!

کنار گذاشتن سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا نهایی شد، بی جهت با خبر درمانی و وعده های بی حاصل هواداران را منتظر نگذارید!

یک عکس – یک نگاه

برادران تقوی، بازیکنان تیزچنگ و پرتلاشی بودند که از مازندران به تیم های ملی و استقلال رسیدند اما در این بین محمد تقوی در کنار هنرنمایی در فوتبال به عرصه مربیگری روی آورد و یکی از بادانش ترین مربیان این رشته شد.

مجلس علیه ورزش- علی افتخاری/ کارشناس ورزش

آن روزی که در دفتر حاج مصطفی داوودی رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی یکی از نمایندگان خراسان فریادزنان معترض بود که چرا باید ما در المپیک و بازی‌های آسیایی شرکت کنیم، آن روز ورزش در مجلس بی‌اهمیت بود.

بهره برداری سالن کشتی در ازگل

صبح امروز و با حضور جمعی از پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش و کشتی مجموعه ورزشی  آبی اطلس در منطقه ازگل شمیران افتتاح شد.

قیمت صیادمنش 5/5 میلیون یورو

رسانه ترکیه ای از مبلغ فروش مهاجم ملی پوش ایرانی فنرباغچه ترکیه خبر داد.

نشست کمیسیون ورزشکاران و غایبان زیاد

 سومین نشست کمیسیون ورزشکاران امروز شنبه در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست هادی ساعی، سجاد گنج‌زاده، امین بوداغی، محمد بیداریان، بهداد سلیمی، ثریا آقایی، حمیده عباسعلی، مجتبی عابدینی، شهربانو منصوریان، زهرا نعمتی و مصطفی نودهی در نشست امروز حاضر بودند.

گرشاسبی: استقلال بر خلاف آب شنا می کند

حمید گرشاسبی مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان در ارتباط با اعتراض تیم فولاد بر روی  دو بازیکن تیم استقلال که به زعم آنها مرادمند و یزدانی سرباز هستند، می گوید: مدارک و مستندات محکمی به کمیته انضباطی ارائه دادیم که مولای درزش نمی رود.

در برجام فوتبال بازنده شدیم

حذف تیم های پرسپولیس واستقلال از لیگ قهرمانان آسیا فاجعه بزرگی است که بر فوتبال کشورمان عارض شد.

مهندس های فوتبال از داریوش مصطفوی تا محمد تقوی

بعد از مهندس های باکلاس مکتب شاهین دو سه نفر مهندس واقعی بعد انقلاب داشتیم که با مدرک مهندسی فوتبالیست شدند.یعنی اول مهندس شده اند بعد فوتبال را حرفه ای دنبال کرده اند. معروف ترین آنها مهندس محمد تقوی و یک کم جلوتر مهندس علی دایی است...

بوکس در انتظار خانه تکانی

مجمع انتخاباتی دیماه ۱۴۰۰ فدراسیون بوکس ایران با شرایطی بسیار ویژه به پایان رسید  و رئیس اسبق فدراسیون بوکس مجددا در پست خود ابقا شد.

مسابقات فوتسال «جام انفورماتیک» به مرحله حذفی رسید

7گل، حاصل بازی تماشایی تیم‌های فوتسال یاران طاهری، جانعلی، محمدی و قلم ورزش به یاد علی مودت شد.

لیگ برتر والیبال در ایستگاه شانزدهم

نگاهی به برنامه دیدارهای هفته شانزدهم این تصور را پیش می آورد که بازی دو تیم بی ستاره اما پر از انگیزه پاس گرگان، راهیاب ملل مریوان باید جنگ جوانی و خواهندگی باشد. اگر این بازی را پخش کنند حتم داریم که دوستداران والیبال – نه طرفداران ستاره ها – از تماشای مسابقه لذت خواهند برد.

ورزش خوزستان طالب یار است نه بار

ای آنکه به نیکی همه جا ورد زبانی /  کردار تو این گشت که جاوید بمانی

آقای وزیر وعده شما چه شد؟

حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا اتفاقی بود که در باور هیچ کس جای نمی گرفت. اما دیدیم اتفاق افتاد و AFC هم با هیچ کس شوخی نکرد. این می تواند یک درس بزرگ برای ورزش کشور ما باشد که مرتب زمین گیر می شود، اما درس نمی گیرد.

مسابقاتی که از رونق افتاد

در شرایطی لیگ برتر فوتبال وارد ایستگاه چهاردهم  شد که دیگر آن رونق گذشته را ندارد.

راهی که سجادی به غلط می پیماید!

بعد از چند‌ماه فرصت سوزی در دستگاه ورزش و بی توجهی دکتر سجادی به توصیه کارشناسان درخصوص ضرورت معرفی معاون ورزش قهرمانی، انتخاب پولادگر در بدترین شرایط و نامناسب ترین زمان صورت گرفت!

صمدی: انتخابات ریل گذاری شده بود

انتخاب ثوری به عنوان رئیس فدراسیون بوکس موجی از اعجاب و انتقاد را در پی داشته است. یکی از این منتقدان محمدرضا صمدی قهرمان سابق آسیاست که می گوید: تعجب می کنم با چند رئیس هیات استان ها که صحبت می کردم مدعی بودند که طی چهار سال گذشته هیچ کمکی به آنها نشده است. اما باز در مجمع به آقای ثوری رای داده اند. اعتقاد من بر این است که انتخابات بوکس هم ریل گذاری شده بود.

رئیس فدراسیون بوکس ابقا شد

حسین ثوری با کسب اکثریت آرا برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شد.

جوجیتسو برزیلی در ایران

کمیته جوجیتسو برزیلی جمهوری اسلامی ایران تنها نهاد قانونی این رشته در ایران است که به صورت رسمی زیر نظر فدراسیون انجمن هنرهای رزمی و با ریاست هانشی امیر همسایه فعالیت می کند و اجازه برگزاری مسابقات و اعزام به مسابقات برون مرزی این رشته را در ایران داراست.

طارمی: حیف از استقلال و پرسپولیس

حذف پرسپولیس و استقلال از جام باشگاه های آسیا بازتاب زیادی در این سو و آن سوی مرزها داشت. در حالی که کشورهایی که به مراتب کوچک تر از ایران که فوتبال سطح بالایی هم ندارند، مجوز حرفه ای گرفته اند، دو تیم سرشناس ایرانی واقعا مغموم مانده اند.

پاسخ مهاجم هلندی به درخواست پرسپولیس

توماس ورهیدت به پیشنهاد پرسپولیس واکنش نشان داد و عنوان کرد دو سال و نیم دیگر با دن هاگ قرارداد دارد.

بالا رفتن سیدهای رقابتی فولاد و سپاهان

بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، سیدبندی جدید فصل جدید این رقابت‌ها تغییر کرد.

فیروزجا ستاره شطرنج جهان شد

با اعلام سایت chess.com علیرضا فیروزجا به عنوان پدیده شطرنج جهان و نفر دوم برترین شطرنج بازهای سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

پولادگر معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش شد

وزیر ورزش و جوانان طی حکمی سیدمحمد پولادگر را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

نصیری: تاریخ ورق می خورد

کناره گیری یا کنار گذاشتن علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری با اقبال بیشتر اهالی وزنه برداری مواجهه شده است، اما محمد نصیری پرافتخارترین وزنه بردار ایران و جهان که 25 مدال جهانی و المپیک در ویترین افتخارات دارد، برعکس منتقدان نظر دارد.

کف پای پاسور اول والیبال زیر تیغ جراحی

بدشانسی های والیبال ما با ازدیاد آسیب دیده ها فزونی می یابد. بعد از علی اصغر مجرد بهترین مدافع آسیا که پایش را جراحی کرد، میثم صالحی آبشارزن شماره یک تیم ملی نیز از ناحیه کتف چنان مصدوم شد که ناچار سفر به ایتالیا و جراحی توسط یکی از زبده ترین جراحان شانه و کتف شد.

دفاع شجاعانه مصطفوی از کیان ورزش

درست است که فوتبال در دنیای امروز به یک صنعت تبدیل شده است، اما با این همه یک امر روبنایی است و جنبه های اقتصادی آن در کشورهایی مثل ایران حداقل اهمیت را دارد.

پیروزی مدعیان قهرمانی در هفته دهم لیگ فوتسال زنان

هفته دهم لیگ برتر فوتسال زنان با پیروزی مدعیان قهرمانی به پایان رسید.

کوثری : تختی خودش را از مردم می دانست

 دکتر نجف کوثری، پیشکوت و مربی کشتی استان تهران گفت: بنده درحدی نیستم که ازاین اسطوره صحبت کنم ولی اینکه چراتختی تختی شدعرض کنم که پهلوان تختی بیش ازکشتی بایدازمنش پهلوانی او گفت .

برگزاری مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا تختی

مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور مردم، مسئولان و پیشکسوتان کشتی برگزار شد.

چرا فنون آقا تختی در کشتی اجرا نمی شود؟

جهان پهلوان غلامرضا تختی در مبارزات خود با حریفان چنان مدبرانه و مبتنی بر تفکر  کشتی می گرفت که در نوع خود کم سابقه بود. او طی  یادداشتی درباره مسابقات جهانی ۱۹۵۹ تهران، اشتباهات نابخردانه روی تشک را معادل گناه دانسته بود.

حذف سرخابی ها،حاصل سوءمدیریت هاست!

بی مبالاتی ها، سوء مدیریت ها و منازعات بی نتیجه در داخل، بالاخره بر سر فوتبال ایران آوار شد و حذف نمایندگان فوتبال ایران در آسیا پیامد آن بود.

روشن: بهترین خدمت را AFC به فوتبال ما کرده است

بهترین خدمت را کنفدراسیون فوتبال آسیا به دو باشگاه ایرانی و اصولا فوتبال ایران کرده است. چرا که سال هاست همه چیز را به شوخی گرفته ایم، قانون را دور زده ایم بدون اینکه به فکر آینده باشیم.

اعلام برنامه پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 2022

با تغییراتی که حذف دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آورد، تیم‌های حاضر در دور پلی‌آف حریفان خود را شناختند.

غیبت بازیکن عراقی در مصاف با ایران

بازیکن تاثیرگذار تیم ملی فوتبال عراق مصدوم شد و به احتمال فراوان دیدار برابر ایران را از دست خواهد داد.

حیدری: تختی پهلوانی مردمی بود

همدوره جهان پهلوان تختی می گوید: 54 سال از فوت تختی می گذرد اما نام این مرد جاودانه مانده است.

درخواست گل گهر سیرجان رد شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز جمعه به صورت رسمی از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و رد درخواست باشگاه گل گهر خبر داد. به این ترتیب ایران در فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا تنها دو نماینده یعنی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان را خواهد داشت.

بارانی: فوتسال آیتم های جدیدی را تجربه می کند

فروزان سلیمانی مربی جنوبی فوتبال ایران به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال ایران منصوب شد. بعد از اینکه شهرزاد مظفر مربی پرافتخار فوتسال کشور ما که در کویت مربیگری می کند به فدراسیون فوتبال جواب منفی داد، مربیان زیادی مترصد دعوت فدراسیون بود.

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در اطلاعیه ای از ابطال قطعی پروانه حرفه ای سه تیم استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان و غیبت این سه تیم در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

هاشمی: 30 سال هیچ کس به سراغ من نیامده بود

بنیانگذار والیبال در گنبد از دو سالگی به اتفاق پدر و مادرش به واسطه جنگ جهانی دوم به گنبد کوچ کرد و بعد از تحصیلات عالیه در سال 1348 نخستین تیم والیبال مدرن این خطه را پایه گذاری کرد و شاگردانی چون نوری آزمون، بحری دولی، نوروزقلی نیازی را پرورش داد. اما بعد از بازنشستگی در گوشه ای قرار گرفت و هیچ کس به سراغش نیامد تا اینکه جوانان روستای پشمک پناده از وی دعوت کرده اند تا به دیدارشان برود. توپ والیبال و کارت هدیه سوغاتی این پیر دیر والیبال شمال ایران بود.

دنیای توپ و سبد

بسکتبال از ورزش هایی است که در انتظار انتخابات ریاست فدراسیون به سر می برد. اهالی توپ و سبد انتظار دارند که فدراسیون بسکتبال هرچه زودتر صاحب تشکیلاتی منظم و سازمان یافته شوند.

وعده دیدار در پلی آف

هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با 4 بازی پنج گیمه و 30 ست بازی پشت سر گذاشته شد و تیم پیشتاز سپاهان باز هم شکست خورد و این تکرار همان سناریویی است که سال پیش برای تیم فولاد سیرجان ایرانیان رقم خورد.

 اکبری: اتفاقات عجیبی در لیگ افتاده است

 سرمربی تیم پیکان تهران  در پایان پیروزی ۳ بر صفر مقابل فولاد مبارکه سپاهان گفت: تیم سپاهان انصافا تیم خوبی است و از لحاظ قدرت حمله از همه تیم‌ها قوی‌تر است. به همین خاطر با توجه به این‌ مهم  محکوم به استفاده از سرویس‌هایی با ریسک بالا بودیم.

راز جاودانگی تختی

انسان ها می روند اما برخی ها رد پایی از خود بر جای می گذارند که گذشت ایام نیز قادر به پاک کردن آن آثار نیست و جهان پهلوان تختی یکی از این مردان بزرگ تاریخ ورزش ماست. مردی که در سایه رادمردی جاودانه ای که در وجودش نهادینه شده بود به سمبل آرزوهای یک ملت مبدل شد.

 نوید شمس نفر سوم جهان شد

بازیکن تنیس روی میز ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی نفر سوم رده زیر ۱۷ ساله ها شد.

برگزاری تورنمنت قهرمانی فوتسال بانوان کافا

حریفان تیم ملی فوتسال بانوان در تورنمنت کافا مشخص شدند. مسابقات قهرمانی فوتسال زنان CAFA 2022 به میزبانی کشور تاجیکستان برگزار می شود.

تصمیم کادر فنی این بود که به تیم ملی دعوت نشدم

همیشه با افتخار به عنوان یک سرباز برای تیم ملی بازی کرده و خواهم کرد اما نظر فرناندز این بود که در ترکیب تیم ملی برای مسابقات آسیایی عربستان نباشم.

تقدیر از عکاس قدیمی در دربی امیدها

پیش از آغاز دربی امیدها از محمود شهباز، عکاس قدیمی تقدیر شد.

پشت پرده اخبار فوتبال

 هفته آینده نمایندگان چهار باشگاه در رابطه با بازیکن گابنی گل گهر به کمیته استیناف دعوت خواهند شد...

پرچم سفید بین سرخابی ها بالا رفت

فراخوانی مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی کمیته انضباطی صورت گرفت و جلسه در فضایی کاملا دوستانه و در نهایت آرامش بر گزار شد.

بندرترکمن میزبان اولین اردوی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان 

نخستین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ساحلی ناشنوایان کشورمان در مجموعه ورزشی ساحلی بندرترکمن آغاز شد.

والیبال ورامین را چه می شود؟

شکست های پیاپی تیم والیبال شهرداری ورامین این سوال را در افکار عمومی شهروندان ورامین به وجود آورده است که چه بر سر تیمی که قهرمان آسیا بود، آمده است.

علوانی: فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال شد

در حالی که هنوز فدراسیون فوتبال نام سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان را اعلام نکرده است، نرگس علوانی مربی جوان و تحصیلکرده خوزستانی در گفت و گو با البرز ورزشی تایید کرد که فروزان سلیمانی به سمت سرمربیگری تیم ملی کشورمان منصوب شد.

دست پس مس سونگون به تراکتور؟

وضعیت تیم تراکتور  چندان مطلوب نیست. مالک این باشگاه تصمیم به واگذاری این باشگاه را به هیات فوتبال تبریز را دارد. هیات فوتبال هم هنوز واکنشی نشان نداده است.

موفقیت جهانی داور جوان ایرانی

نیما صادقی داور جوان و بین المللی مازندرانی، کمک مدرس داوری اتحادیه جهانی کشتی شد.

تیم فوتبال نفت آبادان در مسیر خروج از لیگ برتر

شرایط تیم فوتبال نفت آبادان به مرحله ای راه یافته که سنگ رو سنگ بند نیست. اعتراض واعتصاب بازیکنان، تمرینات این تیم را به تعطیلات مطلق هدایت کرده است.

کروکت ایران در اندیشه جهانی شدن

دوره های مربیگری گلف و مشتقات آن با شرکت 50 نفر از سراسر کشور در جزیره کیش برگزار شد. در این مسابقات 14 داور و مربی مخصوص رشته نوپای کروکت بودند و سایر شرکت کننده ها در مینی گلف تلاش کردند.

ضرورت بازنگری در قانون بازنشستگی مدیران ورزش

مباحث مدیریت و سیاستگذاری کلان را باید از اصول بدیهی و اجتناب ناپذیر در ورزش تلقی کرد. متاسفانه مدیران مجرب که باید در مقطعی از تاریخ به کمک ورزش بشتابند، به حکم قانون نادرست بازنشستگی و در اوج بهره دهی باید از گود خارج شوند!

تختی؛ اسطوره بزرگ ورزش ایران

تختی در دهه 30 ظهور کرد و از اولین حضور جهانی کشتی صاحب دوبنده تیم ملی شد. بر سکوی جهانی ایستاد، سال ها ریاضت کشید، گاهی تحقیر شد؛ چون بوی جرم تشک کشتی جزئی از بدنش شده بود تا روزی که در المپیک ملبورن بر سکوی نخست ایستاد؛ بالاتر از قهرمانان روس و آمریکایی تا مردم کشورش به او افتخار کنند. چون یکی از افراد این مرز و بوم بالاتر از نمایندگان ابرقدرت های استعمارگر قرار گرفته و قهرمانشان غرور از دست رفته را به آنان بازگردانند.

میثم مجیدی: می دانستم به چشم خواهم آمد

گپ وگفت روزانه ما به بازیکنی تعلق دارد که بهترین بازیکن هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال شناخته شد.او کسی نیست جز میثم مجیدی بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم اراک.

پیروزی پرسپولیس بر استقلال برای صدرنشینی

باز هم دو تیم همیشه رقیب و قدیمی یعنی استقلال و پرسپولیس رو در روی یکدیگر در قالب امیدهایشان صف آرایی کردند تا یک بازی حساس و تماشایی را به نمایش بگذارند.

مدافع انگلیسی در لیست خرید نیوکاسل

نیوکاسل اولین خرید بزرگ خود در پنجره زمستانی را قطعی کرد. باشگاه نیوکاسل که در اواسط نیم فصل اول با روی کار آمدن مالکان سعودی به تیتر یک روزنامه‌های دنیا بدل شد، قصد دارد در روزهای آتی اولین خرید خود را به ثبت رساند.

تست کرونای مسی منفی شد

نشریه معتبر آرژانتینی از بهبودی فوق ستاره پاری سن ژرمن از کرونا خبر داد.

در نبود عابدزاده پونفرادینا حذف شد

در بازی مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا پونفرادینا در خانه مغلوب اسپانیول شد و از صعود بازماند.

جدایی آل کثیر از تیم فوتبال نساجی

مهاجم تیم فوتبال نساجی بعد از توافق با این باشگاه از این تیم جدا شد که مسئولان این باشگاه به این جدایی رضایت دادند.

گل طارمی در فهرست جایزه پوشکاش

گل مهدی طارمی به چلسی، در جمع سه گل برتر سال ۲۰۲۱ فیفا قرار گرفت و برای کسب جایزه پوشکاش با اریک لاملا و پاتریک شیک رقابت می‌کند.

ارومیه مرکز صدور بازیکن به خارج

امیرحسین فلاحت خواه، پاسور جوان و رده ملی ارومیه نیز راهی ترکیه شد. او قرار است در یک تیم انتهای جدول این کشور سالهان بازی کند. پیش از وی سه، چهار بازیکن ارومیه ای نیز در لیگ ترکیه شاغل شده بودند و میلاد عبادی پور و میثم صالحی هم در لیگ لهستان توپ زدند و سعید معروف هم که چند سالی است در چین بازی می کند.

انوشیروانی: جوانان ایران ظرفیت بالایی دارند

علی مرادی، رئیس سالیان دراز وزنه برداری ایران بازنشسته شد. او اما برخلاف برخی بازنشسته ها در فدراسیون های ورزشی که مدعی اند هرگز پست خود را رها نخواهند کرد، طی بیانیه ای تمکین خود را از منع به کارگیری بازنشسته ها در ورزش اعلام کرد. اکنون وزنه برداری ما در آستانه انتخابات رئیس جدید قرار دارد.

استارتی دیگر برای والیبال نوجوانان

بعد از تماشای مسابقات قهرمانی نوجوانان ایران در نجف آباد، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی 21 بازیکن را به اردوی آماده سازی نوجوانان دعوت کرد. آنچه که در خلال این رقابت ها به لحاظ فردی عاید والیبال ما شد، حضور چهره های بااستعداد و خوش ترکیب در تیم های مختلف بود که واقعا جای امیدواری دارد، اما تاکید ما باز هم بر این است که نگاه کادرفنی تیم نوجوانان باید به آینده نگری و پشتوانه سازی باشد. لطفا وقت خود را برای بازیکنان یک بار مصرف هدر ندهند.

ساعی رئیس فدراسیون تکواندو شد

مجمع انتخاب ریاست فدراسیون تکواندو برگزار شد و فرجام این مجمع پایان حاکمیت چندین ساله پولادگر و انتخاب هادی ساعی قهرمان سابق المپیک بود.

هم اندیشی برای اعتلای فوتبال تبریز

فوتبال تبریز باید که سر و سامان بگیرد و اکنون که به اهتمام آقای عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی مقرر شد که مالکیت دو باشگاه بزرگ تبریزی به شرکت ملی مس واگذار شود، جا دارد که با تفکر و اندیشه جمعی در این مسیر اقدام شود.

تسلیت

شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.

صیادمنش در تیم منتخب آسیا

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال در ادامه انتخاب تیم‌های برتر در سال ۲۰۲۱، این بار ترکیب بهترین تیم جوانان سال ۲۰۲۱ در قاره آسیا را منتشر کرده است.

مهدی ترابی: جبران می کنم

از دست دادن ضربه پنالتی توسط مهدی ترابی مهاجم تیم پرسپولیس در دیدار پرسپولیس با تراکتور می رفت تا این بازیکن ارام وکم حاشیه را به چالش بکشاند، اما حمایت یحیی گل محمدی از وی وتکرار این حرف که ترابی همچنان بازیکن اول تیم ما خواهد بود،ارامش را بر ترابی باز گرداند.

حمید مطهری: انتظار ما از دادرس بیش از اینهاست

نظریات روز گذشته مهدی دادرس عضو کمیته استیناف که پرسپولیس را به عنوان تیمی که در خصوص پرونده شکایت استقلال از گل گهر در حال شینطت است خطاب کرده بود، واکنش هایی به دنبال داشت.

تیم بی ستاره‌ها در راه عربستان!

شش لژیونر هندبال غایب در رقابت های قهرمانی  آسیا در دیماه به میزبانی عربستان برگزار می شود . ملی پوشان باتجربه ایرانی که هم‌اکنون به عنوان لژیونر در خارج از کشور در تیم های باشگاهی فعالیت دارند تیم ملی بزرگسالان را در رقابت های قهرمانی آسیا همراهی نمی‌کنند.

بحران در تراکتور ادامه دارد

تیم بحران زده تراکتور تبریز دیروز برای هشتمین بار شکست خورد. این باخت در خارج از خانه و در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر مقابل پرسپولیس رقم خورد.

اعضای کمیته فنی کشتی فرنگی انتخابی جام تختی مشخص شدند

اعضای کمیته فنی رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام تختی معرفی شدند.

خبر خوش برای تماشاگران فوتبال

مقدمات ورود هواداران به داخل ورزشگاه آماده شد و به زودی درب ورزشگاه ها به روی هواداران باز خواهد شد.

برنامه دیدارهای لیگ برتر والیبال

فردا در چارچوب رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور پیکان در اصفهان با فولاد برخورد می کند. یک بازی سنگین و حساس. هرچند که این روزها هیچ تیمی در این چارچوب حاشیه امنیت ندارد.

مجامع فدراسیون ها پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک

معاون برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: از آنجا که بحث انتخابات کمیته ملی المپیک را داریم تلاش می کنیم مجامع فدراسیون ها برگزار شوند.

فردا انتخابات فدراسیون تکواندو

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تکواندو ساعت ۱۰ صبح فردا (چهارشنبه) با حضور پنج نامزد نهایی درمحل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

شکرانه بازوان توانا، بگرفتن دست ناتوان است

در روزهای اخیر درباره بیدار شدن حس نوعدوستی در جامعه ورزشی مطالبی نوشته ایم؛ اینکه با وجود همه مشغله و گرفتاری ها باز تنی چند از قهرمانان رشته های مختلف آستین همت و کمک بالا می زنند، واقعا ارزشمند است. شاید این اقدامات هرچند که کلوخی در دریا باشد، کم کاری های برخی مسئولان را پوشش بدهد.

کدام تیم از ریل هفته خارج می شود؟

استقلال در هفته سیزدهم گرفتار شد ونحسی سیزده اجازه نداد تا این تیم روی ریل پیروزی به حرکت خود ادامه دهد.

اورسجی؛ انتخابی دیگر و برنامه جدید

رئیس فدراسیون کبدی گفت: برای برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی از فردا رایزنی ها را آغاز می کنم که برای اولین بار ریاست به ایران برسد.

جعفرآقا در بستر بیماری

حکایت عکاسی ورزشی و جابه جایی وسایل سنگین همکاران در سالن ها و ورزشگاه ها حقیقتا سخت و طاقت فرساست.

حرف زدن هم هنر می خواهد!

در فوتبال هرکی هرکی و بی در و پیکر ما، مسابقه بیانیه تیم ها و مصاحبه های خاص و طعنه آمیز مربیان هم دیدنی و شنیدنی است. آنها از همه چیز و همه جا سخن‌می گویند، جز نکات فنی!

تداوم پیشتازی پرسپولیس با شرط پیروزی بر استقلال

هفت دیدار در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال امیدهای تهران برگزار شد تا داغ ترین و حساس ترین بازی این هفته (امروز سه شنبه) بین استقلال و پرسپولیس انجام شود که تکلیف صدرنشین را روشن خواهد کرد.

نگاهی گذرا به نوجوان چرا؟!

مسابقات والیبال نوجوانان باشگاه های کشور در نجف آباد به پایان رسید و گنبدی ها برای نخستین بار در این رده سنی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

آقابیگ: بسکتبال به تغییر نسل نیاز دارد

انتخابات فدراسیون بسکتبال در پیش است. ورزشی که المپیکی است و نگاه ها را به سوی خود معطوف کرده است.

فصیحی: اتفاق تاریخی است

از سوی فدراسیون جهانی تنیس ( ITF ) رنکینگ برترین های دنیا در رده سنی جوانان اعلام شد که بر این اساس مشکات الزهرا صفی تنیسور جوان کشورمان موفق شد با کسب حد نصاب لازم به عنوان صد تنیسور برتر دنیا معرفی شود.

بیشترین سهم را سپاهان اصفهان دارد

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر هم با انجام 8 دیدار در روز گذشته پیگیری شد و به پایان رسید. در این میان برخی از بازیکنان مطابق هر هفته با درخشش در ترکیب تیم‌های خود توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

 فیلیپه کوتینیو راضی به ترک از بارسلونا

هافبک برزیلی مشکلی با جدایی از بارسلونا ندارد و حاضر است بارسلونا را ترک کند.

هت تریک تریک امباپه در پاری سن ژرمن

تیم فوتبال پاری سن ژرمن در جام حذفی فرانسه مقابل ونس به پیروزی رسید.

واکنش رانگنیک بعد از شکست منچستریونایتد

شب گذشته در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس، منچستریونایتد در خانه مقابل ولورهمپتون شکست خورد تا یک رکورد فاجعه‌بار از سوی این تیم ثبت شود.

اختلافات چلسی با لوکاکو ختم به خیر شد

شب گذشته پس از جلسه مهم چلسی با لوکاکو، اخباری خوبی از باشگاه لندنی مخابره شد و به نظر می رسد ماجرا ختم به خیر شده است.

کناره گیری کاپیتان تیم ملی هندبال

کاپیتان تیم ملی از همراهی ملی‌پوشان هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا کناره گیری کرد و این در حالی است که الله کرم استکی در رقابت های هندبال قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان تیم ملی مردان ایران را‌ همراهی نمی‌کند.

پیش بینی سرپرست کاروان ایران در بازی های هانگژو

سرپرست کاروان ایران می گوید، برآوردشان این است حدود ۳۱ رشته از ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو حاضر باشند.

اصرار روس ها بر ماندن سردار

سردار آزمون و حضور در یکی از 5 لیگ معتبر اروپا سوژه ای است که تازگی ندارد. جالب اینجاست که برخی کارشناسان روسی همچنان اصرار دارند که حاجی میرانی زنیت در روسیه بماند. به طور مثال دیمیتری سیلیوک ایجنت مشهور روس در مصاحبه با سایت «اسپورت دیلی» روسیه، گفت: فکر نمی کنم آزمون مشتاق به رفتن به اروپا باشد. واضح است او فرصتی پیش رو دارد تا بتواند توانایی هایش را نشان دهد اما مهمترین چیز این است که بازیکنان فوتبال عاشق پول هستند.

گل قائدی به عجمان و صعود الاهلی

به نظر می رسد که پای مهدی قائدی به گل زنی باز شده است. وی که در لیگ نه چندان با کیفیت امارات دچار سکون شده بود، اینک فصل تازه ای را از نمایش تکنیک های خود ارایه می دهد.

مدیر عامل جدید شرکت توسعه معرفی شد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با حکم وزیر ورزش و جوانان منصوب شد.

سرخابی ها از بدآموزی فاصله بگیرند

 صدور بیانیه سرخابی ها علیه یکدیگر به مراحلی رسیده  که کمیته اخلاق برای توقف این روند ورود پیدا کرده و از مدیران دو باشگاه خواست تا در کمیته اخلاق حضور پیدا کنند.

دادرس و بهم ریختگی

بررسی پرونده شکایت باشگاه استقلال از گل گهر در کمیته استیناف هنوز آغاز نشده است، اما مهدی دادرس عضو کمیته استیناف در این رابطه با بیان چند نکته شهر را شلوغ کرد.

تقدیر و تشکر از جراح حاذق

لطف الهی شامل هر تار و پودم/ هم بازدم هایم مسیحاییست هم دم من یک پزشکم مست عشق لایزالم / در اوج زیباییست شان و حس و حالم

حرف های بهروان را باید جدی گرفت

رسیدگی پرونده تیم های پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه انجام می شود.

خسروی: کار داوران از فوتبال ایران بالاتر است

علی خسروی داور کهنه کار و باز نشسته فوتبال کشورمان ناگفته های فراوان درخصوص سطح قضاوت داوران فوتبال و به طور کلی فوتبال دارد. ناگفته های خسروی که صراحت لهجه دارد، شنیدنی و خواندنی است.

دایی و گرایی تقدیر شدند

هرچند که ورزشکاران مستقلی چون علی دایی و برخی از قهرمانان کشتی ما خدمات خودجوشی را در عرصه زندگی اجتماعی مردم ما ارائه داده اند، اما خوشحالیم که کمیته ملی المپیک این رفتار ارزشمند نوعدوستانه حمایت کرده است.

پایان پیروزی تالار فدراسیون هندبال پایتخت

فولاد مبارکه سپاهان و شهید شاملی کازرون مغلوب حریفان شدند، نبرد تیم های ته جدولی بدون برنده به پایان رسید و تاسیسات دریایی نیز صدرنشین شد.

میرزایی: نتایج قرقیزستان چشم گیر بود

مونا میرزایی  سرپرست تیم های ملی کشتی بانوان فدراسیون کشتی در مصاحبه با خبرگزاری البرز ورزشی از نتایج تورنمنت قرقیزستان گفت: قطعا نتیجه برای ما بسیار چشمگیر بود چرا که تمامی ۶  کشتی گیر تیم ایران به فینال مسابقات رسیدند این اقتدار بالای بانوان کشتی آلیش ایران را می رساند.

زارع:  فقط به فکر المپیک پاریس هستم

امیرحسین زارع گفت: از همین حالا فقط به فکر المپیک پاریس هستم و حتی اگر در اردوها هم نباشم باز هم تمریناتم را طبق نظر کادر فنی دنبال می کنم.

کمپدلی: پشتکار ایرانی ها از دختران ایتالیایی بیشتر است

دومین مربی خارجی تیم ملی بانوان ایران امروز با نمایندگان رسانه های خبری و ورزشی گفت و گو کرد. وی نیز همانند آلکنو و دیگران هیچ قولی نداد، به جز اینکه بیشترین تلاش خود را خواهد کرد و منطق نیز همین است.

اردلان: بوکس مردی از جنس ورزش می خواهد

انتخابات فدراسیون بوکس در پیش است و جامعه مشت زنی جدی تر از همیشه دنباله گزینشی احسن را گرفته اند؛ هرچند که در نهایت حسین ثوری و روح ا... حسینی از غربال گزینشی وزارت ورزش عبور کردند. در این باره تاکنون با چند کارشناس صحبت کرده ایم و امروز نیز همایون اردلان داور ارشد بین المللی و عضو سابق ژوری بوکس المپیک با البرز ورزشی گفت و گو کرده است.

طغیان زریوار در قلب مریوان زیبا

دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در شرایطی آغاز شد که غول کشی تیم های بی ستاره فضایی تازه را برای تنفس عمیق جامعه والیبال به وجود آورده است. مس سیرجان در یک بازی توفانی، سپاهان صدرنشین لیگ را 3 بر 2 شکست داد. فولادی ها زمانی به پیروزی دست پیدا کردند که امیر غفور را در بند دفاع خود قرار دادند. افشین فتاح پاسور جدید، ولی علیپور و به ویژه یونس قلیچ نیازی یاران تازه وارد مس کولاک کردند.

قدردانی از دکتر حاجی بیگی

در روزگاری که کمک رسانی و امداددهی در جوامع بشری به ویژه در ایران اهمیت زیادی پیدا کرده است، شخصیت هایی وجود دارند که یکپارچه شوق خدمت و تعهد هستند.

تغییر احتمالی ترکیب استقلال در خارج از خانه

استقلال تهران در بازی خارج از خانه امروز به مصاف تیم آلومینیوم اراک خواهد رفت.

غیبت بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس

پرسپولیس در غیاب بازیکن تاثیرگذار خود به مصاف تراکتور خواهد رفت و این در حالی است که در ترکیب احتمالی پرسپولیس معامی جانشین عالیشاه می شود.

درخشش کوره آ در بازی رایووایکانو

اتلتیکو مادرید با درخشش کوره آ در مصاف با رایووایکانو به پیروزی دست یافت.

تساوی جذاب چلسی و لیورپول

رویارویی تیم های چلسی و لیورپول در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر انگلیس با تساوی به پایان رسید.

رکورد جدید ستاره مسلمان در لیگ برتر

محمد صلاح ستاره مصری لیورپول با گلزنی در دیدار مقابل چلسی به رکورد 150 گل زده در لیگ برتر انگلیس رسید.

یک کره ای بالاتر از سردار و طارمی

هافبک کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام به عنوان بهترین فوتبالیست آسیا در سال گذشته میلادی معرفی شد.

توضیح کاظمی پور درباره بدنسازی در ورزش بانوان

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ارتقای سطح سلامت جزو اهداف پرورش مربیان تخصصی بدنسازی در رشته های ورزشی مطرح کرد.

نگاه خبرگزاری اسپانیایی به ورزشکاران ایرانی

خبرگزاری EFE اسپانیا ۱۰ داستان اصلی و برنده کشور در ایران را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که نام حسن یزدانی و همچنین دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران نیز در آن دیده می شود.

سرخوش قهرمان اسنوکر ایران شد

 ‎بیست و سومین دوره رنکینگ کشوری اسنوکر آقایان- دسته برتر با قهرمانی سرخوش و نائب قهرمانی امیدوار به پایان رسید.

تجلیل از مربی ایرانی مقیم ژاپن

ایرانیان مقیم در ژاپن که به هر دلیلی به این کشور کوچ کرده اند، در ورزش شبه جزیره ژاپن نقش مهمی دارند؛ از ورزش های رسمی گرفته تا کشتی. یکی از این ایرانیان جواد اسفنجانی است.

والیبال خوزستان نیازمند بازسازی

والیبال خوزستان به اندازه فوتبالش شهرت داشت. بازیکنان بزرگی چون برادران قاصدی، انداوه، ترابی زاده، محمدی زاده، ظفری پور و سیدموسوی از این دیار به سطح اول ولیبال ملی ایران رسیدند، اما امروز در سکوت و رکود جامع به سر می برد.

دیدار نمادین فوتبال به احترام پهلوان میدان

دیداری دوستانه بین تیم پشکسوتان تیم ملی و هنرمندان با تیم کودکان کار  برگزار شد.

ملکی: کسب مدال کشتی آرزوی دخترانی ایرانی است

مریم ملکی از جمله  مربیان سازنده  کشتی کلاسیک و آلیش بانوان ایران است. وی توانسته به عنوان مربی شاگردان زیادی را تحویل تیم های ملی بدهد.

پشت پرده اخبار فوتبال

اخبار ریز و درشت فوتبال برای علاقه مندان این ورزش حایز توجه است. برخی از این خبرها جنبه اختصاصی البرزشی دارد که در پی می آید.

بازدید میدانی یک مسئول از فدراسیون ناشنوایان

مهندس علیرضا عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ظهر امروز از فدراسیون ورزش های ناشنوایان بازدید کرد.

سرمربیگری کمپدلی در والیبال بانوان ایران رسمی شد

الساندرا کمپدلی با امضای قرارداد یک ساله به صورت رسمی سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران شد. کمپدلی دومین مربی زن خارجی تاریخ والیبال بانوان ایران است. پیش از وی مائدا از اسلوونی دو سال در کشور ما با تیم ملی کار کرده بود.

شعبانپور مشاور فنی هندبال جوانان ایران

قاسم شعبانپور به سمت مشاور فنی تیم ملی هندبال جوانان جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

گل بازیکن ایرانی بنفیکا از نگاه مونانا

حسین طیبی ملی پوش فوتسال ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می‌کند، در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا گل زیبایی را مقابل تیم هالادس مجارستان به ثمر رساند.

کدام تیم دچار نحسی می شود

قطار در حال حرکت لیگ برتر به ایستگاه ۱۳نزدیک شد. فردا (دوشنبه) هشت بازی انجام خواهد شد.اینکه کدام تیم در ایستگاه گرفتار خواهد شد باید تا فردا صبر کرد.

نتایج مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان اعلام شد

مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان انتخابی استان تهران با شرکت 71 کشتی گیر از تهران و توابع تهران در تاریخ 11 دی ماه 1400 طی 6 دوره و با انجام 120 کشتی در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

ادای احترام کبدی کاران تهرانی به سردار دل ها

کبدی کاران تهرانی حاضر در اردوی انتخاب قهرمانی کشور به همراه رئیس  و اعضای هیات رئیسه   هیات کبدی استان تهران نسبت به مقام والای سردار شهیدان حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.

جلود: وزنه برداری ایران باید ریکاوری شود

نامزد ریاست فدراسیون جهانی وزنه برداری معتقد است که از حمایت 156 کشور در انتخابات پیش روی برخوردار است. جلود در گفت و گو با البرز ورزشی می افزاید: 85درصد رای دهندگان پشت من خواهند بود. در آفریقا هر 25 کشور، در آسیا 42 کشور، در آمریکای جنوبی 25 کشور از من حمایت می کنند.

درخشان: داستان درست نکنید

حمید درخشان بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال در پاسخ به پرسشی مربوط به صحبت های علی کریمی علیه مهدی تاج به البرز ورزشی گفت: اختلافات این دو نفر مربوط به چند سال پیش است که از برنامه 90 آغاز شد. بنابراین خواهش می کنم ما را وارد این داشتان نکنید. فوتبال در آرامش رشد می کند و مسایل مربوط به اشخاص این ورزش هم به خودشان ربط دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی منصوب شد

رضا زارعی به مدت چهار سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون کوهنوردی انتخاب شد.

مدیران حرفه ای و انصاف ورزشی

علی کریمی بار دیگر دست به یک افشاگری دیگر زد. وی رئیس قبلی فدراسیون فوتبال را متهم کرد که خودش را به جای مهدی مهدوی کیا برای عضویت در کمیته مسابقات فدراسیون جهانی معرفی کرد.

لوکاکو در بازی لیورپول خط خورد

توماس توخل به خاطر مصاحبه بی‌جا و بی‌دلیل لوکاکو او را از لیست بازیکنان حاضر برای دیدار مقابل لیورپول خط زد.

امیری مدیرعامل هوادار شد

پس از برگزاری نشست هیات مدیره باشگاه هوادار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این باشگاه رسما منصوب شدند.

کونته در تاتنهام درخشید

سرمربی ایتالیایی تاثیر درخشانی در پیشرفت سفیدپوشان لندنی در لیگ برتر انگلیس داشته است.

غفوری غایب بازی با آلومینیوم

اعضای تیم فوتبال استقلال عصر امروز با پرواز راهی اراک خواهند شد این در حالی است که وریا غفوری به دلیل مصدومیت بازی آلومینیوم را از دست داد.

کرونا به اردوگاه باوارایی ها هجوم برد

اردوگاه باواریایی ها با کرونا دچار بحران شد به طوری که تست کرونای 5 عضو باشگاه بایرن مونیخ آلمان مثبت اعلام شده است.

سنگدوینی: با دست خالی بهترین عملکرد را داریم

تیم پاس گرگان در نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور بازی های خوبی ارایه داد اما این تیم که متشکل از جمعی بازیکن سرباز است با دست خالی خود را بالا کشیده است.

دنیای توپ و سبد

لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور در دو بخش بانوان و آقایان ادامه دارد اما مهم ترین سوژه این روزهای دنیای توپ و سبد انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال است.

آرای کمیته انضباطی اعلام شد

کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص تیم های مختلف صادر کرد.

خبری از هالتر و ابزار مدرن نیست

رئیس فدراسیون وزنه برداری بازنشسته شد؛ این خبری بود که دیروز بر سر زبان ها افتاد. علی مرادی ظاهرا به دلیل داشتن 33 سال سابقه کاری بازنشسته شده است. اما آیا ایشان در فدراسیون وزنه برداری می ماند یا می رود؟ برخی از روسای فدراسیون ها که این تشکیلات را تیول خود می دانند.

تشک هایی که برچیده شد

این روزها که مدام از ریزش جمعیت کشتی و محدود شدن فعالیت این ورزش در چند استان سخن به میان آورده می شود، شنیده ها حکایت از تعطیلی سالن کشتی محموعه ورزشی شهید پناهی تهران دارد. مکان یاد شده تنها سالن کشتی بود که به یک حوزه تعلق داشت، اما گویا قرار بود این آخرین مکان نیز پس از چند دهه فعالیت پایان خوشی نداشته باشد.

حال ناخوش تراکتور و آینده سرخابی ها!

آنها که بی مطالعه بر طبل واگذاری سهام سرخابی ها می کوبند، حال و روز مالک خصوصی باشگاه تراکتور را ببینند و بی دلیل نسخه پیچی نکنند!

باران چشمه پذیرفت

می گویند در دیدار آجورلو با باران چشمه که امروز انجام شد، باران چشمه پذیرفت که مدیریت باشگاه پرسپولیس راقبول کند. حالا اینکه چطور روی رفتن منزل را دارد را نمی دانیم!

آقای دبیر! پیر دِیر کشتی را دریابید

مربی سازنده کشتی تهران در بستری بیماری است و به مراقبت های ویژه و حمایت های روحی و روانی نیاز دارد. لطف ا... طالب بخش (قربانی) که از یاران و همکاران زنده یاد حشمت کهن دل مربی نامی و افتخارآفرین کشورمان بوده سال ها در باشگاه های مختلف از جمله مرغوبکار و دهداری استقلال جنوب دست اندرکار سازندگی بوده و شاگردان شاخصی چون برادران دودانگه، برادران براتی، بهزاد ذکری و ... تحویل تیم های ملی داده است. او چند روزی است که در بیمارستان تهران کلینیک بستری است.

والیبال نشسته ایران  و خلاء پاسوری

پرسابقه ترین بازیکن تیم ملی والیبال نشسته ایران از صحنه رقابت های رسمی کناره گیری کرد.

سیچوان می بازد

تیم بسکتبال سیچوان برای یازدهمین بار باخت. این تیم در لیگ چین با وجود نمایش خوب حامد حدادی باز هم مقابل بیجینگ سلای با نتیجه 83- 91 شکست خورد، اما جالب اینکه حدادی با کسب 14 امتیاز و 17 ریباند جزو بهترین های میدان بود.

کامیابی نیا: به این پرسپولیس امید بسیار دارم

کمال کامیابی نیا بعد از رهایی از مصدومیت، بازگشت خوبی در پرسپولیس داشت. او گام گام به روزهای اوج خود نزدیک می شود. کمال در روز دیدار پرسپولیس با سپاهان در مرکز میدان هم خوش درخشید وهم یک گل حیاتی که ارزش شش امتیاز داشت به دروازه سپاهان دوخت. صحبت های اورا می خوانید.

رشید مظاهری به کجا می رود؟

رشید مظاهری بار دیگر در اختیار کمیته انضباطی باشگاه استقلال قرار گرفت.

پیروزی شهرداری ملایر در نخستین روز

تیم هندبال شهرداری ملایر نماینده استان همدان دقایقی قبل در هفدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان مقابل نماینده البرز به برتری رسید.

گلریزان تجلی آیین نوعدوستی ایرانیان

گلریزان آیینی معنوی و اجتماعی است. نمادی از زیباترین حرکت های بشری که ریشه در تاریخ ایران دارد. در واقع بخشی از تفکر ایرانیان برای کمک به همنوعان است. نوعدوستی در تاریخ ایرانیان جای ویژه ای دارد و این جایگاه با برپایی آیین گلریزان به خواستگاه بخشندگی تبدیل شده است.

رقابت داغ بزرگان فوتبال

شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال «جام انفورماتیک» به همت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در سالن کشتیرانی در دو رده پیشکسوتان و تیم های شرکتی در حال برگزاری است.

پیروزی پرگل البرز نشینان با مربی جدید

هفته دهم لیگ برتر فوتسال بانوان در شرایطی برگزار شد که 30 گل از خط دروازه ها گذشت. مس رفسنجان 6 بار دروازه پارس آرای شیراز را فرو ریخت و در مهم ترین بازی هفته نصرفردیس 4 بر یک پیکان را با مربیگری نیلوفر اردلان شکست داد.

پیشگیری بهتر از درمان است!

دور برگشت لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور عصر فردا از سر گرفته می شود. پیش از اینکه به استقبال بازی ها برویم، فقط امیدواریم که سازمان لیگ و کمیته داوران از آنچه که در نیم فصل اول گذشته بود، عبرت بگیرند و اجازه ندهند حاشیه بر متن این رویداد سنگینی کند.

شیر مادر و نان‌ پدر حلالت دکتر!

دکتر محمد دادگان را همگان  مدیری مومن، متعهد و در عین حال شجاع و صریح اللهجه می شناسیم. او اهل مسامحه و محافظه کاری نیست. تحلیل درست او در قضیه اخیر مهدوی کیا  مبتنی بر درایت و حفظ شئون ورزشکاران‌ملی و حریم انقلاب بود.

علاقه ارلینگ هالند به فوتبال اسپانیا

ارلینگ هالند در اسپانیا بازی خواهد کرد و ستاره دورتموند ظاهرا شیفته اسپانیا شده است.

اعلام داوران هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

تیم داوری دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال از سوی کمیته داوران مشخص شد.

احیای دمبله در بوندسلیگا

بایرن مونیخ به پیشنهاد جذب عثمان دمبله پاسخ منفی داد و انتظار می رود طی روزهای آتی، تیم بعدی دمبله مشخص شود.

هفتمین لژیونر دختر والیبال ایران در اروپا

زهرا مغانی پاسور بلندبالا و خوش آتیه تیم والیبال پیکان به پورتوی پرتغال پیوست. وی از این نیم فصل قرار است به اتفاق سمیرا ایمانی مربی ایرانی تیم یاد شده در لیگ پرتغال بخت آزمایی کند.

مسی برنده انگشتر طلا شد

سایت «۴۳۳» سالیانه با نظر کارشناسان خود بهترین بازیکن فوتبال جهان را انتخاب می کند و به نشانه برنده شدن این جایزه یک انگشتر نمادین به او می‌دهد.

دلایل سه شکست ‌پیاپی سپاهان چیست؟

سپاهان با آن همه ستاره و امکانات ویژه چرا  با شکست های متوالی  مواجه می شود؟ این نتایج  ضعیف قطعا با  مباحث فنی مرتبط است و نویدکیا و دستیارانش باید پاسخگو باشند؟

قهرمانان کشتی ایران در صدر دنیا می درخشند

5 پست برتر پیج اینستاگرام اتحادیه جهانی متعلق به نمایندگان کشورمان شد که پیج رسمی اتحادیه جهانی در اینستاگرام با انتشار پستی 5 پست برتر از لحاظ بیشترین بازدید را منتشر کرد.

بیم و امیدهای باران چشمه برای پرسپولیس

سردار مهرعلی باران چشمه سال ها در تربیت بدنی نیروی انتظامی بازوی فدراسیون های ورزشی بود. ضمن اینکه در ورزش این نیرو نیز اقدامات خوبی را انجام داده بود.

انتخابات فدراسیون 9 روز دیگر

در حالی که فقط 9 روز تا انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال باقی مانده است، هنوز صلاحیت کاندیداها اعلام نشده است. اگرچه ظاهرا رقابت بین دو نفر خواهد بود، اما با این روند به نظر می رسد که خیال طباطبایی از بابت تکرار دوره چهارساله دیگر در فدراسیون بسکتبال راحت است. طباطبایی دیروز وعده داد که به زودی چند تیم اروپایی برای انجام دیدارهای تدارکاتی به ایران می آیند و چه بهتر از این.

مربی بوکس درگذشت

منصور صابری، مربی پیشکسوت و خادم بی ادعای بوکس مازندران درگذشت.

سال نو میلادی ۲۰۲۲ مبارک

آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی بر تمام هموطنان مسیحی در ایران و خارج از ایران خجسته باد.

سایپا همچنان در صدر

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال نوجوانان تهران همچنان با پیروزی سایپا آغاز شد. سایپایی ها که با 40 امتیاز صدر جدول را به خود اختصاص دادند، موفق شدند با حساب 2 بر صفر مقاومت را شکست دهند.

ستاره هندبال ایران در رومانی ماند

قرارداد سنگربان لرستانی تیم ملی هندبال ایران با تیم دینامو بخارست رومانی تا سال ۲۰۲۴ تمدید شد.

تراکتور گرفتار نگاه عنکبوتی مسئولان!

تراکتور سازی در لیگ برتر حال و روز خوبی ندارد. افراد مسئولی که در کنار مالک باشگاه قرار گرفته اند در اوضاع نامناسب فعلی باید پاسخگو باشند و جایز نیست مانند نصیرزاده به بیراهه بروند!

طلسم گلزنی طارمی شکست

مهدی طارمی بعد از چند هفته رکود سرانجام در بازی پورتو و بنفیکا در دقیقه 69 طلسم گل نزنی خود را شکست و موفق شد گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف تیم بزرگی به نام بنفیکا سازد.

اقدام زیبای فرهنگی ورزشی فرهاد مجیدی

احترام گذاشتن به بزرگان در ورزش همه کشورهای جهان یک رسم دیرینه است اما در کشور ما هم به لحاظ فرهنگی و هم از دیدگاه آیینی توصیه شده که حرمت بزرگترها و پیشکسوتان را باید نگه داشت چرا که آنها آینه تمام نمای نسل آینده یک کشور هستند.

کلاس مربیگری برای ملی پوشان والیبال

کلاس مربیگری درجه یک ویژه بازیکنان سرشناس و ملی پوش والیبال در گرگان برگزار شد. در این دوره 25 نفر شرکت داشتند که در بین آنها ملی پوشان سرشناسی چون محمدجواد معنوی نژاد، ناصر کیا، رسول آقچلی، اسماعیل مسافر، ابراهیم یلمه، گل محمد سخاوی و جلیل ایمری کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته دیده می شوند.

گل بازی ها را پرسپولیس چید

هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به کام پرسپولیس واستقلال شیرین شد.

جلسه سرنوشت ساز AFC برای حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تکلیف تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

کناره گیری به خاطر مربیگری هندبال

عضو اسبق تیم های ملی هندبال و بازیکن سال های اخیر باشگاه سپاهان از سمت خود در اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان‌کناره گیری کرد و به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان پسر منصوب شد

پرسپولیس و استقلال همچنان مدعی

در ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور 8 دیدار برگزار شد و در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر استقلال در دیداری نفس گیر برابر فولاد خوزستان با تک گل مهدی تقی پور شاگردان جواد نکونام را شکست داد تا 28 امتیاز از 12 بازی بدون شکست جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند...

هندبال و حمایت گری جدید

در شرایطی که در سال های اخیر هندبال ایران از نبود یک اسپانسر و حامی درجه یک رنج می‌برد اما این‌ روزها خبرهای خوبی از هندبال به گوش می‌رسد.

فیروزجا سوم جهان شد

رقابت‌های قهرمانی برق‌آسا شطرنج جهان با سومی فیروزجا به پایان رسید.

احسان پور: حفظ آمادگی برای رقابت های جهانی هستیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد  برنامه اصلی تیم ملی کشتی بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و دعوت از نفرات برتر به اردو آغاز می شود.

امینی: امکانات کمپ تیم های ملی از هر نظر کامل است

احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: دومین اردوی تیم ملی کشتی پس از رقابت های جهانی، ویژه مدال آوران این رقابت ها که معاف از رقابت های قهرمانی کشورند، است.

لاریجانی: شورای ورزشی به کیفیت ورزش کمک خواهد کرد

 سهراب لاریجانی رئیس هیات کشتی شهرستان تنکابن درنشست روسای هیات های ورزشی شهرستان های تنکابن، رامسر و عباس آباد اعلام کرد: تشکیل شورای ورزش شهرستانها به ارتقاء سطح کیفی ورزش و منزلت بیشتر ورزشکاران کمک می کند .

مراسم یادبود کاشانی و سیروس پور در تالار شمس

مراسم یادبود دو بزرگ ورزش ایران زنده یاد دکتر جعفرکاشانی و زنده یاد پرویز سیروس پور با حضور جمعی از بزرگان ورزش، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش در تالار شمس تهران  برگزار شد.

آزمون: شورای شهر حاکم مطلق والیبال گنبد شد

در کار و بار والیبال گنبد واقعا مانده ام. شورای شهر تصمیم گیرنده شد و کارشناسان و پیشکسوتان در این چرخه هیچ مشاوره ای نمی دهند.

مهدی تنها غیرعرب در تیم منتخب اعراب

رسانه‌های آلمانی به بازتاب حمایت دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران از مهدی مهدوی‌کیا پرداختند. حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حواشی پیش آمده درباره سرمربی تیم ملی امید توضیحاتی را ارائه کرد و به حمایت از کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی امید پرداخت.

اسطوره فوتبال را به ورزشگاه راه ندادند

حسن روشن نامی نیست که هیچ کس در ورزش ایران به ویژه فوتبال وی را نشناسد. او از اسطوره های فوتبال و از مردان از یاد نرفتنی باشگاه استقلال است که با وجود گذشت سال ها از دوران قهرمانی اش، مردم از هر قشر و طیفی برای وی احترام قائل هستند و در کوچه و خیابان ها برای گرفتن عکس یادگاری از او سر و دست می شکنند.

مشاور فدراسیون والیبال و روئینگ قایقرانی!

وحید مرادی، مشاور فدراسیون والیبال و به روایتی مرد شماره 2 این تشکیلات و نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی رویینگ آسیا گفت: مقررات داخلی بدهی‌های انباشته شده مانع از این شد که قایق های رینگ زودتر به دست ورزشکاران برسد.

زمانپور: استفاده از تالار آزادی حق بانوان است

آخرین بازی دور رفت لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه های کشور به پایان رسید و تیم اکسون در گروه B تنها تیم بدون شکست مسابقات صعود کرده است.

برگزاری کلاس های ارتقای داوری در والیبال

کلاس داوری ارتقای درجه یک به ملی زنان در فدراسیون والیبال به پایان رسید. 25 نفر در این دوره شرکت کردند و کلاس‌های این دوره هر روزه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 18 ادامه داشت و شرکت کنندگان امروز در آزمون پایانی دوره که به صورت کتبی و عملی برگزار شد، شرکت کردند.

حمید درخشان در یک قدمی تیم ملی

از سوی کمیته جوانان فدراسیون فوتبال از مدت ها پیش کار بررسی برای انتخاب مربیان تیم های پایه آغاز شده است...

پیام رادوشوویچ به پرسپولیس

برای باز گرداندن رادوو  شوویچ دروازه بان ناراضی پرسپولیس تلاش ها ادامه دارد، اما  مشکل اینجاست که رادو به هیچ تماسی پاسخ نمی داد تا اینکه پیامی از رادو دریافت شد.

پرسپولیس قید نیازمند را زد

در بین خریدهای جدید تیم پرسپولیس که در لیست گل محمدی قرار داشت، پیام نیازمند دروازه بانی سابق سپاهان به چشم می خورد.

آغاز رالی خانوادگی کارگران

اولین رالی خانوادگی کارگران به همراه 6 خودرو از معلولان کارگر در مسیر تهران – انزلی – تهران از صبح امروز آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

وحدت نظر در سایه نقدپذیری

نقدپذیری مهم ترین ویژگی یک جامعه مبتنی بر مردمسالاری و دموکراسی است و ورزش به عنوان یکی از عوامل خودشناسی و جامعه شناسی نیازمند بیش از پیش دیدگاه ها و نظرات سازنده اهالی فن است. اینکه فکر کنیم هرکس منتقد است، پس دشمنی می کند، در واقع هم دچار خودفریبی شده ایم و هم دچار بیماری مردم گریزی؛ اما می دانیم که نقد هم تعریف و معنی خاص خودش را دارد یعنی که جدا کردن خوب از بد یا به عبارتی دیگر بیان محسنات و معایب یک فرد یا یک پدیده.

واکنش کلوپ به فاصله با تیم گواردیولا

سرمربی لیورپول پس از شکست مقابل لسترسیتی از فاصله با تیمِ گواردیولا حرف زد و به شدت از نمایش تیمش انتقاد کرد.

حکایت تلخ گران ترین بازیکن تراکتور

کوین فورچونه مهاجم اهل کشور مارتینیک که در فصل نوزدهم با عنوان «گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر» به تیم تراکتور پیوست، پس از حضور چند ماهه در جمع سرخپوشان تبریزی در تعطیلات سال نو میلادی در سال 98 به کشورش رفت و دیگر حاضر به بازگشت به ایران نشد.

گل تاریخی مهدوی کیا و حاشیه های اخیر

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حواشی پیش آمده در خصوص سرمربی تیم ملی امید توضیحاتی را ارائه کرد.

مهم منافع ملی کبدی است

با اعلام وزارت ورزش و جوانان مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی با حضور دو کاندیدای مطرح روز 14 دیماه برگزار خواهد شد تا کبدی در فاصله یازده ماه تا بازی های آسیایی هانگ ژو چین به ریل اصلی بازگردد .

مومنی: همدلی خوبی در استقلال به وجود آمده است

تیم فوتبال استقلال برخلاف آغاز فصل هم اینک شرایط خوبی دارد و بازی به بازی روند روند مطلوبی را طی می کند.

یکه تازی هراز و نمایش زیبای گنبد

تا پایان چهارمین روز مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان باشگاه های کشور در شهرستان شهرضا جریان دارد، لبنیات هراز آمل تنها تیم بدون شکست این رقابت ها لقب گرفت...

دور زدن قانون در صدور آیدی کارت ها

با آنکه ثبت قرارداد دو بازیکن تاجیکی پرسپولیس به صورت قانونی انجام گرفته و حتی آیدی کارت آنها ثبت شده است، اما سازمان لیگ از صدور کارت بازی ممانعت ورزید تا دو بازیکن تاجیکی پرسپولیس به بازی امروز مقابل سپاهان نرسند.

برنامه ریزی سازمان لیگ با همفکری مربیان

فرمت برگزاری نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال کشور پیشنهاد سازمان لیگ بود که با موافقت حدود ده تیم صورت گرفته است بنابراین باید شرایط را تحمل کنیم.

صداقت کیش: خواهان بوکس بدون حب و بغض هستیم

رئیس کنونی فدراسیون بوکس فقط وعده می دهد و عملی در آن مشاهده نمی شود.

زمان انتخابات 4 فدراسیون بدون رئیس

وزارت ورزش و جوانان از مشخص شدن تایید صلاحیت نامزدهای ریاست 4 فدراسیون ورزشی خبر داد.

اعتراض پرسپولیس وارد شد

نشست هماهنگی بازی رفت دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) شب گذشته در هتل امیر کبیر اراک به ریاست غلامرضا سلیمانی، ناظر بازی و نماینده فدراسیون و با حضور رسول فروغی ناظر داوری و همینطور سایر مسوولان و عوامل برگزاری این بازی و نمایندگان دو تیم برگزار شد.

سیاست های کمیته ملی المپیک برای هانگژو

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین ۵ سیاست را دنبال می‌کنیم.

کمیته اخلاق و ماجرای کنعانی‌زادگان

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حال بررسی حاشیه‌های مربوط به مدافع تیم ملی بوده و قرار است پس از بررسی تمام جوانب رأی خود را در این باره صادر کند.

رکوردی جدید برای طارمی

در پایان سال میلادی گذشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دست به ابتکارات و اقدامات جالبی زده است؛ یکی از این ابتکارات درباره لژیونرهای قاره پهناور آسیاست.

پیشنهاد زوریا برای حفظ صیادمنش

زوریا برای حفظ مهاجم تیم ملی ایران که درخشش خوبی در این مدت داشته است پیشنهاد جدیدی به فنرباغچه ارائه داد.

تقدیر از سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی

از سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تقدیر شد که در مراسمی و با حضور ابراهیم مهربان از روح ا... میکائیلی تقدیر به عمل آمد.

تفاوت قائدی و صیاد منش!

قائدی و صیاد منش دو پدیده و لژیونر ملی پوش ایرانی به دلیل تکنیک و توانایی بالا می توانند در تیم های معتبر اروپایی بدرخشند به شرطی که مراقب باشند و از حاشیه ها فاصله بگیرند.

خطر از بیخ گوش استقلال گذشت

بدهی استقلال به دیاباته خطر بزرگی است که می تواند پنجره نقل و انتقالات این تیم را قفل کند.

شرافت: باید فکر آخر را اول می کردند

فدریکو پریرا بازیکن آرژانتینی تیم شهداب یزد به احتمال زیاد به تیم زادگاهش سن خوآن می پیوندد.

چگونه پرسپولیس  و استقلال به آرامش رسیدند؟

در حالیکه حال و روز فوتبال خوب نبود و طبق تهدیدهای کنفدراسیون فوتبال آسیا دو تیم پرسپولیس  و استقلال در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داشتند، ناگهان یک خبر خوب حال فوتبال و دو تیم پرسپولیس و استقلال و اهالی فوتبال را خوب و میزان کرد. گرچه این حال خوب فعلا نسبی است، اما دریچه ای برای راهیابی به آرامش مطلق باز گشایی شده است.

زهرا نعمتی در جمع برترین زنان پارالمپیکی سال ۲۰۲۱

کمیته بین المللی پارالمپیک در سالی که به شدت تحت تاثیر کرونا و محدودیت های کرونایی قرار داشت به معرفی برترین ورزشکاران زن پرداخت و عملکرد آنها را ستایش کرد.

حکایت فوتبال تبریز

عجب حکایتی دارد فوتبال تبریز؛ شهری که روزگاری تیم های بزرگی چون ماشین سازی، گسترش فولاد، شهرداری و تراکتور را در سطح اول فوتبال ایران داشت اما مسامحه کاری ها و مشکلات اغلب خودساخته کار را به جایی کشید که امتیاز گسترش فولاد به نود ارومیه انتقال داده شد، ماشین سازی در لیگ برتر به دسته یک سقوط کرد و شهرداری هم به دلیل مخالفت شورای شهر قید  تیمداری را زد.

جنگ تاکتیک، دوندگی و رجزخوانی

 رقابت های لیگ برتر  به ایستگاه دوازدهم رسید. این ایستگاه احتمالا پر از جاذبه های فراوان خواهد بود. استقلال با فولاد  به مصاف هم می روند که این بازی می تواند از نکات فنی بالایی برخوردار شود؛ چون برخورد اندیشه های دو مربی جوان مجیدی و نکونام را به محک خواهد کشید.

سوال از مسئولان خوش ذوق سازمان لیگ

سال گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال  برای جلوگیری از ادامه تنش‌های بین هوادران دو تیم سپاهان و پرسپولیس،  تشخیص داد دیدار هر دو تیم در فصل جاری  بدون حضور تماشاگر در زمین بی طرف برگزار شود.

ایراندوست: ثابت می کنیم که قوی هستیم

مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی قبل از اعزام به جام ملت‌های آسیا گفت: شرایط تیم عالی است. می‌رویم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. از اریبهشت ۱۴۰۰ برابری وجود دارد، امکاناتی برابر داریم و مواردی مانند زمین تمرین، تجهیزات و حتی پاداش وعده و وعید نبود و همه پرداخت شد. تنها دغدغه بازی تدارکاتی بود که فدراسیون برایمان کمپی اروپایی در نظر گرفت اما لغو شد.

دغدغه های این روزهای ورزش

در روزهایی که وزیر ورزش برای رسیدگی به امور این وزارتخانه شبانه روز هم کار کند، وقت کم می آورد، در پیش بودن بازی های آسیایی گوانگجو و تنگناهای موجود در فدراسیون های ورزشی نگرانی های بسیاری را به وجود آورده است؛ چرا که نزدیک به 10 فدراسیون ما فاقد رئیس بوده، بحث صلاحیت کاندیداها و وسواسی که به طور معمول در این باره وجود دارد، به اصطلاح قوز بالای قوز شده است.

عزیزی خادم: فوتبال بانوان تاریخ شکن شد

رئیس فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش در مراسم بازدید انیسه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و جمعی از مسئولان ورزشی از اردوی تیم ملی فوتبال زنان گفت: با آقای وزیر صحبت کردم و جلسه ای در وزارت امور خارجه داشتند.

ورزش حرفه ای؛ دعوای آماتوری

نیم فصل اول لیگ برتر والیبال در شرایطی به پایان رسید که تیم ها و باشگاه ها به جای رسیدگی به مشکلاتی که با آن دست به گریبان بوده اند، اغلب وقت خود را به جدل های رسانه ای گره زده اند تا جایی که دوستان قدیمی به مخالفان جدید تبدیل شده و جبهه های عجیبی علیه هم گرفته اند.

شهردار عباس آباد: ورزشکاران باید مشاوران صالحی داشته باشند

مهندس شیخ الاسلامی شهردار عباس آباد از احداث امکاناتی با دید توریستی ورزشی خبر داد و گفت: طرح جاده سلامت ساحلی در حال اجرایی شدن است. همچنین یک مربی خوب می تواند راهنمای بسیار خوبی برای ورزشکاران باشد که مرحوم دهداری یک مربی ارزنده و یک پدر مهربان برای ورزشکاران بود.

حضور دو قهرمان جهان در خانه کشتی توفیق

طالب نعمت پور و فرشاد علیزاده، به آموزش کشتی فرنگی در خانه کشتی توفیق جهانبخت خواهند پرداخت.

توقف یاران رونالدو مقابل نیوکاسل قعرنشین

در هفته نوزدهم لیگ انگلیس، تیم فوتبال منچستر یونایتد مقابل نیوکاسل قعرنشین متوقف شد.

ستاره برزیلی پاری سن ژرمن راهی لالیگا شد

هافبک برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن به صورت قرضی به رئال سوسیه داد اسپانیا پیوست.

انگیزه بالای ذوب آهن در مصاف تراکتور

شاگردان مهدی تارتار امروز برای دیدار مهم با تراکتو راهی تبریز می‌شوند تا برای بازگشت به روزهای خوب و با انگیزه به مصاف تراکتور می روند.

ستاره برزیلی بارسلونا کرونا گرفت

تست کرونای دنی آلوز دیگر بازیکن تیم فوتبال بارسلونا هم مثبت اعلام شده است.

بازدید مقامات از تمرینات تیم ملی بانوان

امروز شاید یکی از دقایق به یاد ماندنی فوتبال بانوان ما باشد. روزی که چهره های شاخص سیاسی و ورزشی به دیدار ملی پوشان این رشته رفتند تا بگویند که برای ورزش بانوان اهمیت قائل هستند.

آزمون در روسیه ماندنی شد!

رسانه روسیه از تصمیم غافلگیرکننده ستاره ایرانی زنیت بعد از اخبار متعدد در نقل و انتقالات خبر داد.

نگاه روزنامه الوطن به فرشید اسماعیلی

فرشید اسماعیلی تابستان گذشته بعد از سال ها حضور در ترکیب استقلال راهی لیگ ستارگان قطر شد و به العربی ملحق شد.

داورانی که کرونا گرفتند

فغانی از داوران ایرانی دعوت شده در جام فوتبال کشورهای عرب گفت که یکی از داوران به دلیل مثبت بودن تست کرونای وی به قرنطینه رفت.

مطلبی: پرسپولیس و استقلال مشکل مالیاتی خاصی ندارند

امیرحسین مطلبی در موردپرونده بدهی مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام کرد: از سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۵ در "هیات ۲۵۱ مکرر" مورد بررسی و بخشی از بدهی این دو باشگاه تا جایی که قانون اجازه می‌دهد مورد بخشودگی قرار گرفت و به اداره کل مالیاتی شمال استان تهران ارسال شد. در حال حاضر نیز این دو باشگاه تا پایان سال ۹۵ بدهی مالیاتی ندارند و اگر بدهی هم داشته باشند، در حال رسیدگی است.

استقبال از کلاس های ملکی در سمرقند

داوود ملکی مدرس ایرانی فدراسیون جهانی وزنه برداری که برای تماشای مسابقات قهرمانی وزنه برداری جهان به ازبکستان دعوت شده بود، با برپایی چند دوره آموزشی برای وزنه برداران شهرهای سمرقند و تاشکند در این کشور باقی ماند.

والیبال گنبد را دریابید!

والیبال گنبد یک بار دیگر به مشکل بر خورد و با جدایی بازیکنانی کلیدی چون میکاییل تاجر و یحیی قلیچ نیازی تعداد قوای این تیم به حداقل رسیده است. سال هاست که شهر والیبال خیز کشور ما با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و هر سال شاهد کوچ ستاره های دیار ترکمن صحرا به تیم ها و شهرهای دیگر هستیم.

یزدانی به آمریکا می رود؟

تیم ملی کشتی آزاد بهمن ماه به آمریکا می رود این در حالی است که امکان دارد حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک به این مسابقات نمادین اعزام نشود.

عبور از بحران به چه قیمت؟

برای بر طرف سازی مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال وپرسپولیس که زیر نظر وزارت ورزش قرار دارند و کنفدراسیون آسیا انگشت خود را متوجه این موضوع کرده است، تصمیم گرفته شد تا استقلال همچنان زیر نظر وزارت ورزش باقی مانده و پرسپولیس به وزارت دارایی به فعالیت خود ادامه دهد.

پرسپولیس و استقلال میهمان ذوب‌آهن و پیکان

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال برگزار شد.

لانک بینگ بعد از هاینن

اقدام جالب رئیس جوان کمیته آموزش فدراسیون والیبال مبنی بر دعوت هاینن مربی بلندآوازه جهان آغاز اقدامات گسترده ای است که می تواند در دانش افزایی مربیان ایرانی موثر باشد.

نصیرزاده؛ از ابقا تا استعفا

 دکتر عبدالمهدی نصیرزاده، از کشتی گیران اسبق و مربی کشتی و مدرس دانشگاه که هم اکنون به عنوان رئیس در فدراسیون بدنسازی مشغول به کار هستند، از فدراسیون کشتی خواست تا به مسئولیت خود در سازمان لیگ پایان دهد، و این موضوع مورد موافقت فدراسیون کشتی قرار گرفت.

داورزنی و والیبال آسیای مرکزی

والیبال، مجمع سالانه منطقه آسیای مرکزی امروز (دوشنبه 6 دی‌ماه) با حضور نمایندگان 14 کشور افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان طی مراسمی آغاز شد.

مدیریت بازنشستگان همچنان در پرده ابهام

در حالی که انتخابات حدود 10 فدراسیون ورزشی پیش روی وزارت ورزش قرار دارد، اما هنوز به درستی ابهامات موجود درباره حضور بازنشستگان و چندشغله ها در فدراسیون های ورزشی برطرف نشده و آیین نامه جدید آن به وضوح دیده نشده است اما ابلاغیه وزارت ورزش مبنی بر بکارگیری بازنشستگان شاید مقدمه انتخابات فدراسیون های ورزشی باشد.

کیانی زاده، سرپرست فدراسیون تکواندو

با حکم وزیرورزش و جوانان فرامرز کیانی‌زاده به عنوان سرپرست فدراسیون تکواندو منصوب شد.

تهران میزبان اردوی ارزیابی تیم ملی تیراندازی ناشنوایان

نخستین اردوی ارزیابی و انتخابی ملی تیراندازی ناشنوایان برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ برزیل ، با حضور ۹ ورزشکار در تهران آغاز شد.

پشت پرده اخبار فوتبال

حوادث و اتفاقات پشت پرده فوتبال همچنان داغ است. به بخشی از این اخبار اشاره می شود.

پیروزی شیرهای لندن در ویلا پارک

چلسی در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر انگلیس در مصاف با استون ویلا به پیروزی پرگل دست یافت. از هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر انگلیس، چلسی در ویلاپارک میهمان استون ویلا بود و با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت.

مهاجم تیم ملی سومین بازیکن برتر ماه اوکراین شد

مهاجم ملی پوش ایرانی زوریا در رده سوم بهترین بازیکنان ماه لیگ اوکراین قرار گرفت. اللهیار صیادمنش مهاجم ملی پوش کشورمان در ماه گذشته درخشش خوبی به همراه زوریا در لیگ برتر اوکراین داشت.

باخت برنتفورد با قدوس مقابل برایتون

تیم فوتبال برنتفورد با هافبک ایرانی اش مقابل برایتون در لیگ جزیزه باخت. تیم فوتبال برنتفورد شب گذشته در هفته نوزدهم لیگ برتر انگلیس میهمان برایتون بود که با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.

هافبک ملی پوش ایرانی بهترین بازیکن شباب الاهلی شد

هافبک سابق پرسپولیس بهترین بازیکن دیدار شباب الاهلی با الظفره در لیگ امارات شد.

 گرامیداشت زنده یاد «علی مودت» برگزار شد

دیدار پرگل تیم های فوتسال عقاب و قلم ورزش در سالگرد تاسیس تیم خبرنگاران و عکاسان ورزشی به دعوت‌ تربیت بدنی نهاجا و در سالگرد تاسیس تیم قلم ورزش(خبرنگاران و عکاسان ورزشی)، مسابقه دوستانه سالنی برگزار شد که با برتری میزبان به پایان رسید.

حذف پرسپولیس از آسیا، بهتر از واگذاری شکلی؟!

وزارت ورزش برای برون رفت از بحرانی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه استقلال و پرسپولیس شده (و عنقریب از رقابت های آسیایی حذف خواهند شد)! در نظر دارد؛ در خصوص بدهی های چند صد میلیاردی مالياتی آنها دست به دامن رئیس محترم هیات دولت شود و درباره انفکاک مالکیت دو باشگاه که ایراد اصلی  AFCاست، ضمن حفظ مالکیت استقلال در وزارت ورزش، مالکیت پرسپوليس را طبق شنیده ها به يكي از وزارتخانه ها واگذار کند؟!

6 کشتی گیر به تمرینات دعوت شدند

اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز سه شنبه 7 دی ماه در محل خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار می شود.

پنجره هایی که دائما باز و بسته می شوند!

نحوه غلط باشگاهداری و ناپایداری محض در انجام‌ تکالیف مدیران به نحوی است که همواره  منتظر  صدور احکام جدید، جرائم سنگین و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم ها هستیم.

سلمانی و مصدومیتی شدید

هافبک سپاهان به دلیل مصدومیت تا نیم‌فصل قادر به همراهی تیمش نیست.

واریزی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پرداخت ۱۰ درصد باقی مانده بودجه فدراسیون‌ها را تصویب کرد. نودوهشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با ریاست رضا صالحی امیری و حضور کلیه اعضا در سالن شماره یک کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیجاری: هندبال تشنه موفقیت بزرگ است

تیم ملی هندبال در آستانه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا با کرونا دست و پنجه نرم می کند. یکی از این بازیکنان مهم و کلیدی الله کرم استکی است که درگیر این ویروس نابه کار شده است.

بنا را فراری ندهید!

این روزها کشتی فرنگی ایران خواسته یا ناخواسته وارد حاشیه شده تا شاید عده ای موفق شوند محمد بنا سرمربی نام آشنای تیم ملی را فراری دهند. حرف ما این است مگر عملکرد این مربی دلسوز بد بوده که دست به انتقاد همه جانبه زده اید؟!

وزارت نیرو قهرمان مسابقات فوتسال گرامیداشت هفته بسیج وزارتخانه ها

مسابقات فوتسال کارکنان وزارتخانه و سازمان‌های دولتی گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که با حضور ۳۲ تیم در ورزشگاه شهید معتمدی و میزبانی بسیج وزارت کار جریان‌ داشت با قهرمانی تیم  وزارت نیرو به پایان رسید.

خطر جدی برای سرخابی ها

خطر حذف دو تیم پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا تهدید بزرگی است که هنوز حل نشده است.

محمدی راد: ارزشی برای نظریات باشگاه ها قائل نیستند

تیم والیبال سپاهان اصفهان قهرمان نیم فصل باشگاه های برتر کشور شد. این تیم با 12 پیروزی و یک شکست با سرمربیگری رحمان محمدی راد گام به نیم فصل دوم می گذارد. آنچه در پی می آید گزیده ای از صحبت های محمدی راد درباره لیگ و باقی قضایاست.

نصیری نژاد رئیس داوران تیراندازی آسیا

حسین نصیری‌نژاد ریاست کمیته داوران کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا را از آن خود کرد.

پرسپولیس و هر روز یک مشکل

پنجره باشگاه پرسپولیس بار دیگر در آستانه بسته شدن است، اگر این باشگاه برای پرداخت مطالبات کریستین اوساگونا اقدامی صورت ندهد.

یک لهستانی بهترین بازیکن فوتبال جهان شد

مهاجم لهستانی تیم فوتبال بایرن مونیخ به عنوان مرد سال فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

سپاهان دیگر چشم و چراغ نقش جهان نیست!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد از تحمل چهارمین باخت مقابل تیم پیکان انگار دچار بحران شده است. باخت شاگردان محرم نویدکیا به پیکان این تیم را از بالای جدول لیگ برتر جدا کرده است.

برایت خواهم نوشت، از حدیث تلخ بغض های تا ابد!

برایت خواهم نوشت از ابهام لحظه ها، از تردید، از حجم مرگ آور نبودنت. از کسانی که رد می شوند و بوی تو را می دهند برایت خواهم نوشت از حدیث تلخ بغض های تا ابد و...

رغبتی؛ شایسته و مردم دار

این روزها که بحث انتخاب معاونت ورزش قهرمانی و جانشینی علی نژاد در وزارت ورزش است، نام های زیادی به گوش می رسد و حتی خبرهایی مبنی بر لابی گری و واسطه تراشی برخی آدم ها و روسای فدراسیون های ورزشی انتشار می یابد.

طباطبایی: با اقتدار در بازی های آسیایی حضور خواهیم یافت

گروه کاراته ایران متشکل از صد نفر راهی پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان شد و این یک اتفاق نادر و خوشایند بعد از شیوع کرونا در کشور ما بود که با موفقیت انجام شد.

سرمربی الهلال در آستانه اخراج

تیم فوتبال الهلال بعد از قهرمانی در آسیا وارد بحران شدیدی شدند و سرمربی الهلال را در آستانه اخراج قرار داد.

دوشنبه قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز دوشنبه ۶ دی برگزار می شود.

استیون جرارد به قرنطینه رفت

باشگاه استون ویلا اعلام کرد که استیون جرارد سرمربی این تیم به کرونا مبتلا شده است.

زنگ خطر اعجوبه های فوتبال به صدا درآمد

با افزایش سن دو اعجوبه مستطیل سبز ارزش آنها نیز نزولی شده است. همیشه رقابت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در 15 سال گذشته برای فوتبال دوستان جذابیت داشته است.

گل اسماعیلی جنجال آفرین شد

هافبک ایرانی العربی گل پیروزی بخش تیمش را مقابل الغرافه به ثمر رساند ولی داور آن را مردود اعلام کرد. تیم فوتبال العربی شب گذشته در هفته دهم لیگ ستارگان قطر به مصاف الغرافه رفت و با این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

ملاح: گلستان آماده میزبانی قهرمانی کشور است

 محمدحسین ملاح گفت: آماده میزبانی رقابت های کشتی قهرمانی کشور در گلستان هستیم. در صورت حضور رئیس جمهور، احتمالا مسابقات را با تاخیر برگزار می کنیم.

طالقانی: محمد بنا یک درّ گرانبهاست

محمدرضا طالقانی  رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: وقتی مردم به محمد بنا اعتقاد دارند، هیچ مشکلی نیست و کسی نمی تواند جایگاه وی را بین مردم خراب کند.

پیکان مرموزترین تیم لیگ!

ایستگاه یازدهم لیگ برتر فوتبال، پر از حوادث مهم بود. نتایج حاصله جدول را به شکل مارپله درآورده است. در این بین پیکان را باید مرموزترین تیم لیگ وخصوصا در هفته یازدهم دانست. نتایج این تیم تا به امروز نشان داده است که از تیم هایی به شمار می آید که بر خلاف جریان آب شنا می کند.

 امان از طرح های من در آوردی!

سازمان لیگ به جای اخذ تضمین لازم و جرائم سنگین برای میزبان و به بهانه حوادث گذشته بازی دو تیم را به اراک منتقل کرد.اینگونه تصمیمات خلق الساعه و عجیب را فقط در لیگ ایران‌ می بینیم!

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان منصوب شد

طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان، علی اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ناشنوایان منصوب شد.

پرسپولیس بدهکار است یا طلبکار؟

ای . اف .سی عزم خودرا جزم کرده تا با گاردی که مقابل فوتبال ایران گرفته دو تیم پرسپولیس و استقلال را از گردونه رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا خارج کند. حذف این دو تیم در واقع وارد آوردن ضربه مهلکی است که بر بدنه فوتبال ابران وارد خواهد آمد تا فوتبال عرب ها به عنوان قدرت مطلق فوتبال منطقه مطرح باشند.

طارمی و آزمون در تیم منتخب آسیا

سایت فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ تیم منتخب فوتبال آسیا در سال 2021 را منتشر کرد که در بین اسامی بازیکنان برگزیده نام چهار ایرانی دیده می شود.

عزیزی خادم: 40 درصد پاداش فیفا سهم هیات های استانی است

شهاب الدین عزیزی خادم در نشست آخر هفته گذشته با روسای هیات خبر مهمی را با آنها در میان گذاشته است.

ایراندوست:  نگاه فدراسیون به فوتبال بانوان ویژه است

مدیرفنی تیم ملی فوتبال بانوان می گوید امیدوارم بازیکنان با عملکرد مناسب شان نتایج قابل قبولی را در بازیهای جام ملت های آسیا بدست بیاورند و همراه با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صعودمان را جشن بگیریم.

اخبار کوتاه از فوتبال

خبرهای امروز فوتبال ما چندوجهی است که در آن نقل و انتقالات بازیکنان اولویت بیشتری دارند که خواندن آن برای پرسپولیسی خالی از لطف نخواهد بود.

پرسپولیس به وزارت دارایی واگذار شد؟

یکی از مشکلات عدم صدور مجوز حرفه ای برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است، مالکیت دو  باشگاه نامبرده در اختیار وزارت ورزش است، تصمیم گرفته شد که برای این معضل باشگاه استقلال تحت پوشش وزار ورزش باقی مانده و پرسپولیس به وزارت دارایی انتقال یابد.

جابرآقاجان زاده: فوتبال ایران حاشیه شده است

در فوتبال مجموعه ای از عوامل باعث پیروزی می شود یکی از اجزای موفقیت در فوتبال علم روانشناسی است که در فوتبال حرفه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جابر آقاجان زاده بازیکن تیم های جوانان دارایی، ایرنا، آلتای ازمیر، ویکتوریا کلن و در حال حاضر روانشناس ورزش در گفت و گو با البرز ورزشی تفاوت دیدگاه در فوتبال ایران و آلمان و تاثیرات روانشناختی بر فوتبال نکاتی را مطرح کرد که خواندنی است.

کوچ کرونا از باشگاه رئال مادرید

رسانه اسپانیایی از کوچ کرونا از باشگاه رئال مادرید خبر داد. باشگاه رئال مادرید از هفته گذشته با موج بزرگ ویروس کرونا در باشگاهش مواجه شد و چندین بازیکنش به این ویروس مبتلا شدند.

نونهالان جویبار انتخاب شدند

نفرات اول مسابقات کشتی آزاد نونهالان جویبار برای اعزام به مسابقات استانی که در تاریخ نهم و دهم در بهنمیر برگزار می شود به امید موفقیت برای تمامی نفرات.

 احداث زورخانه و قطعه نام آوران در بهشت رضا نوشهر

 در دیدار و نشست حاج کاظم تکتاز رئیس ورزش پهلوانی زورخانه ای  با فرماندار بخشدار مرکزی و معاونین عمرانی و سیاسی فرمانداری نوشهر و همپا شهردار نوشهر پیش نهادهایی را  ارائه کرد که مورد توجه مسئولان شهر قرار گرفت.

جانشین بدون حکم علی نژاد در وزارت ورزش

با قبول وزیر ورزش با استعفای مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان از سمتش، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش بدون حکم، مسئولیت علی نژاد را انجام می دهد.

وزیر ورزش وارد عمل می شود

موقعیت دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران استقلال و پرسپولیس چنان به خطر افتاده است که رئیس فدراسیون به صراحت اعلام می کند که AFC با هیچ کس شوخی ندارد.

اخبار توپ و سبد

لیگ بسکتبال باشگاه های کشور در دو بخش آقایان و بانوان ادامه داد. اما قراین و شواهد حاکی از این است که احتمال انصراف یکی، دو تیم دیگر نیز وجود خواهد داشت.

شریفی در جمع بهترین های لیگ ترکیه

در پایان نیم فصل اول لیگ برتر والیبال باشگاه های ترکیه مرتضی شریفی بازیکن ایرانی شاغل در این کشور در جمع هفت بازیکن برتر انتخاب شد.

نکونام: در فوتبال ایران دفاع کردن راحت‌ترین کار است

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان اعتقاد دارد، در فوتبال ایران دفاع کردن راحت‌ترین کار ممکن است و موقعیت‌ها روی ضربات ایستگاهی و اوت دستی به وجود می‌آیند.

منصوریان: روی گنج خوابیده‌ایم اما پول نداریم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با انتقاد از شرایط مالی این باشگاه گفت: روی گنج خوابیده‌ایم اما پول نداریم.

گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال

در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال مراسم ویژه‌ای برای گرامیداشت سالروز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

زمزمه تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک بیخ گوش رییس!

در شرایطی که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک در اسفند اعلام شده است، برخی ها همچنان در تلاش هستند تا انتخابات دوباره به تعویق بیفتد.

فهرست کامل مواد، داروها و روش‌های دوپینگ در سال ۲۰۲۲

فهرست کامل مواد، داروها و روش‌های ممنوعه در سال ۲۰۲۲ میلادی که مصداق بارز دوپینگ به شمار می‌رود، اعلام شد.

مجمع فوق‌العاده بدنسازی فردا برگزار می‌شود

پس از درخواست تعدادی از رییسان هیات‌های استانی و دستور وزارت ورزش، مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی فردا(یک‌شنبه) برگزار خواهد شد.

کوهنوردان با تجهیزات کامل صعود کنند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت جوی کوه‌ها و ارتفاعات کشور گفت:هفته‌ جاری زمان مناسبی برای کوهنوردی است

دلایل انتخاب اوزان جدید رشته وزنه برداری

رییس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری نحوه انتخاب ۱۰ وزن المپیک ۲۰۲۴ پاریس را توضیح داد و اعلام کرد که مخالف این بوده‌اند که ورزشکاران دوباره بخواهند تغییر وزن زیادی داشته باشند.

درخواست هیات های استانی از رئیس مجلس

گردهمایی روسای هیات های فوتبال سراسر کشور به میزبانی اصفهان در حالی به پایان رسید که روسای هیات های فوتبال نامه ای را خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و در این نامه خواستار حمایت ویژه مجلس در جهت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال شدند.

عزیزی خادم: فیفا صبوری گذشته را ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرونده حرفه ای سازی پرسپولیس و استقلال اظهار داشت که فیفا در این باره شوخی ندارد.

شوق سازندگی

ورزش بانوان عالم خاص خودش را دارد. اینجا عشق به خدمت و شوق سازندگی شور ویژه ای دارد.

پیکان و سایپا در کورس نفسگیر

به راستی باید گفت که پیکارهای این فصل لیگ برتر فوتبال نونهالان تهران با رقابتی فشرده و شانه به شانه در جمع پیشتازان همراه است که هر دیدار را تماشایی و پر هیجان ساخته است.

موجی در سطح ساکن یک رویداد

لیگ برتر والیبال کشور به عنوان مهم ترین رویداد داخلی این رشته نیم فصل اول خود را پشت سر گذاشت و سپاهان اصفهان در صدر ایستاد.

سیف زاده: والیبال بانوان به تغییر نسل نیاز دارد

چند روزی است که آلسندرا کمپدلی مربی با تجربه ایتالیایی به ایران آمده است و در نشست هایی با رئیس فدراسیون والیبال به نقطه نظرهای مشترکی دست یافته است.

رویش 16 گل در فوتبال بانوان

در هفته ای که 16 گل از خط دروازه ها گذشت شاگردان مرضیه جعفری همچنان در صدر به پیش می تازند. آنان که سال ها با نام شهرداری بم بازی می کردند اکنون با نام خاتون در لیگ برتر پیشتازی می کنند.

سردار آزمون، نیوکاسل نه بوندس لیگا شاید

در حالی که هر روز اخبار زیادی از حضور مشتریان جدید در اروپای غربی برای سردار فوتبال ایران خبر می رسد اما بر اساس اطلاعات موثق ما مقصد سردار بوندس لیگا خواهد بود.

صیادمنش شاید در بلژیک

سایت فوتبال بلژیک، گزارش کاملی درباره نقل ‌و انتقال‌ های احتمالی تیم‌های لیگ برتر این کشور در ماه آینده میلادی منتشر کرد.

سنگ پیش پای پرسپولیس و استقلال

شرایط حضور باشگاه های ایرانی در جام قهرمانان آسیا چگونه خواهد بود و مجوز حرفه ای به کدامین تیم تعلق می گیرد؟

صالحی جهانی شد

اسکیت باز ایرانی سهمیه حضور در مسابقات جهانی را گرفت.

یزدانی و گرایی از نگاه کنفدراسیون آسیا

دوستداران ورزش کشتی در میان افتخاراتی که یلان این رشته خلق کرده اند بدون تردید نمایش دلیرانه حسن یزدانی مقابل تیلور را از یاد نبرده اند و گرایی هم با آن فن بی نظیرش زبانزد خاص و عام شده است.

تاسمرادوف از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد

المراد تاسمرادوف دارنده مدال برنز المپیک و یک مدال نقره و 2 مدال برنز جهان در سبک وزن کشتی فرنگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

مغولستان میزبان کشتی آسیا شد

میزبان رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا در سال آینده مشخص شد.

آنفلوانزای باشگاهی را چگونه باید درمان کرد؟

فوتبال بیمار باشگاهی دردسر و مشکل کم‌‌ داشت که در فصل زمستان گرفتار آنفلوانزای گابنی هم شد!

در پرسپولیس چه می گذرد؟

اتفاقاتی در باشگاه پرسپولیس در حال شکل گیری است.

خودزنی به سبک سایپا

انتظار این بود که وعده های رئیس جمهوری محترم برای مبارزه با ویژه خواری در بخش های زیر مجموعه دولت هر چه زودتر عملی شود اما آنچه که در باشگاه سایپا از مجموعه های اختصاصی صنعتی، دولتی به گوش می رسد چیزی جز منافع طلبی و زد و بند های آنچنانی نیست.

افکار مسموم و اقدامات شرمسارانه

در روزهایی که جامعه ایرانی به داشتن یک تیم ملی خوب افتخار می کند عده ای کوردلانه سعی در پاشیدن بذر نا امیدی در زمین چمن ملی دارند.

به‌ بهانه محبوبیت، مقبولیت را از دست ندهید!

دخالت دادن تمایلات جناحی و رنگی در اظهار نظرهای کارشناسی وجهه نفرات را مخدوش و به جایگاه آنها در عرصه فوتبال لطمه می زند.

اخبار پشت پرده فوتبال

آنچه که به عنوان اخبار پشت پرده فوتبال می خوانید خبرهای اختصاصی پایگاه خبری البرز ورزشی است که شاید کمتر دیده شنیده و یا خوانده باشید.

پایان عصر پاسور های قد کوتاه در والیبال

مسابقات والیبال لیگ برتر جوانان در عین غربت و تنهایی در کاشان با قهرمانی تیم سایپا و نایب قهرمانی و مقام سومی تیمهای هورسان و آذر باتری به پایان رسید.

این بار پای فرشید باقری در میان است

ماجرای حکم مطالبات ۲ میلیاردی فرشید باقری از باشگاه استقلال ممکن است کادر مدیریتی سابق استقلال را به چالش‌های جدیدی بکشاند.

قهرمانی قائم شهری ها در لیگ کشتی استان تهران!

تیم آکادمی علیرضا حیدری قائم شهر در مسابقات لیگ کشتی باشگاه های تهران در بخش نوجوانان قهرمان شد چرا که هیئت کشتی استان تهران برای رونق بخشیدن به این رقابت ها از هفده تیم استان های دیگر دعوت به عمل آورده بود.

شایعه اتفاق بد در گل گهر

اعتراض باشگاه استقلال به بازیکن گابنی گل گهر موجب بروز شایعاتی درباره آینده این باشگاه شد که باید منتظر ماند و دید.

دامغانی: تجربه خوبی از سپردن چند تیم به یک مربی نداریم

لیگ دسته یک باشگاه های کشور در شرایطی درگروه اول به پایان رسید که سیمای تیم برتر ترسیم شد.

پیام های اهالی والیبال برای ستاره ایرانی

میثم صالحی آبشار زن شماره یک تیم ملی والیبال ایران شب گذشته توسط جراح بلند آوازه ایتالیاتی اورجیلی نیز مورد عمل جراحی کتف قرار گرفت.

طلایی های آلیش ایران در قرقیزستان

تیم ملی کشتی آلیش بانوان در جام ارکینبایف صاحب 3 مدال طلا و 3 مدال نقره شد.

از تنزل درجه داوران خبری نیست!

داوران بین المللی در سال 2021 نیز تنزل درجه نخواهند شد.

علی آبادی: تمجید اتحادیه جهای بیهوده نبود

کشتی ایران نام آوران زیادی دارد اما در بین فرنگی کاران این ورزش یک نام جزو برترین های تاریخ به حساب می آید. او کسی نیست جز رحیم علی آبادی که در تازه ترین اظهارنظر خود نکات جالبی را بیان کرد.

مطهری: نفس راحتی کشیدیم

در ادامه گپ و گفت روزانه که به طور معمول به مسائل روز فوتبال ربط پیدا می کند این بار پای صحبت دستیار یحیی گل محمدی نشستیم تا از جدیدترین اوضاع پرسپولیس باخبر شویم.

یوگا و رگ های واریسی: آیا یوگامی تواند کمک می کند؟

یوگا می تواند یک تکنیک آرام سازی و تناسب اندام کاملا موثری باشد. واریس زمانی ایجاد می شود که دریچه های رگ ها به دلیل عوامل متعددی از جمله سن، بارداری، وراثت، نوسانات هورمونی ناشی از بارداری و یائسگی و چاقی ضعیف شوند.