جمعه دهم فروردین ماه
در مدیریت استقلال چه گذشت؛

فتح الله زاده با کوهی از بدهی ها چه کند؟

اظهارات اخیر فتح الله زاده در باره کوهی از بدهی ها، بریز و بپاش ها و حساب خالی باشگاه استقلال حقیقتا تلخ و گزنده است و نیاز به نظارت و حسابرسی دارد!!

این روزها هواداران استقلال خبر های امیدوار کننده ای از تیم محبوبشان نمی شنوند. طیف وسیعی که با خرید سهام در پی کمک مالی به باشگاه بودند تا در کنار آن هم انتفاعی ببرند، حالا با برداشت غیر قانونی از سهام آنها و نزول وحشتناک پولشان ناراحت و خشمگین به دنبال پاسخگویی مسئولان ذیربط هستند.

عجیب آنکه فتح الله زاده می گوید: صندوق باشگاه خالی است. تمام قرارداد مالی با اسپانسر هزینه شده است. برداشت بی رویه از سهام باشگاه بدون حساب و کتاب انجام شده و حالا من با دست خالی باید جوابگوی بازیکنان و هواداران باشم. اظهارات محمد نوری پیشکسوت استقلال هم در نوع خود جالب و شنیدنی است: او چند روز پیش درباره ریخت و پاش های آجورلو گفت و تصریح کرد: با مترجم و معاونان باشگاه قراردادهای میلیاردی منعقد کرده اند. بعضی از آنها در هتل لاکچری اقامت داشته و هزینه غذا و مخلفات روزانه از جمله صرف بستنی آقایان سر به فلک کشیده است. این افراد با ماشین های لاکچری و با راننده در شهر آمد و شد داشته و هزینه های سنگینی به بیت المال و حقوق هواداران تحمیل کرده و امروز باید جوابگوی عملکرد خود باشند.

از سهام باشگاه استقلال در بورس هم اخبار نگران کننده ای شنیده می شود. نزول وحشتناک سهام تا حدود ۴۰ درصد و برداشت مدیران سابق از این‌حساب ها را چه کسی جوابگو خواهد بود؟ آیا اصولا مجوزی برای دست بردن در این سهام های مردمی وجود داشته است؟ درباره صحت و سقم این خبرهای مالی باید مسئولان اطلاعاتی به هواداران و سهامداران بدهند و...

این روزها در باره مطالبات بازیکنان داخلی و خارجی هم باید اقدام عاجلی صورت داد. باشگاه خارجی طرف قرارداد با محبی و استقلال مطالبات انجام نشده ای دارد، که در صورت انجام نشدن تعهدات باشگاه یقینا حضور محبی در استقلال با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

فتح الله زاده می گوید: من از ارقام نجومی بدهی ها و حساب خالی باشگاه اطلاع نداشتم. حتی مسئولان مربوطه در بورس هم از برداشت ها اطلاعی نداشتند و حالا من باید جوابگوی این هم مشکلات باشم. به هر حال باید مدیر و اعضا هیات مدیره سابق باشگاه در باره عملکردشان پاسخگو باشند و دستگاه های نظارتی در وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور و ... هم در این زمینه ورود کنند و جوابگوی مردم و هواداران باشند. البته در این مرحله ایراد جدی هم به فتح الله زاده وارد است. او بدون حسابرسی، مدیریت باشگاه را تحویل گرفته و حالا در مواجهه با بدهی های تلنبار شده و مطالبات عدیده بازیکنان به چه کنم چه کنم افتاده است!!

نویسنده: احمد میرزاییان