جمعه هفتم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های جهان – برزیل

پیکان نرفته برمی گردد!

هفدهمین دوره مسابقه باشگاه های جهان که بتیم برزیل آغاز شده است برای نماینده ایران با دو شکست پی در پی به پایان رسید.

پیکان همه امید این بود در بازی اول مقابل میناس برزیل به پیروزی برسد و راه صعود را هموار سازد اما میناسی ها با دو بازیکن پیرمرد و در آستانه چهل سالگی یعنی نوس ویستو و آراجو عرصه را بر خودروسازان تنگ کردند البته که یک کوبایی به نام استرادا نیز بی نظیر بود بازیکنانی که بیشتر آنها را به مناسبت های مختلف در تیم های عربی و آسیایی دیده بودیم. در این مسابقه امین اسماعیل نژاد قطر پاسور کمکی پیکان 20 امتیاز  گرفت اما تحت الشعاع های درخشش ویسیتوی چهل ساله قرار گرفت.

بازی بامداد امروز بین پیکان و تیم پر افتخار ترنتینوی ایتالیا تنها یک ست برای ایرانی ها در بر داشت گرفتن ست مقابل تیم پرستاره ای که کازیسکی دنیا دیده و میچل توی نوستاره و مدافعان وسطی همانتد لیسینایک و پوداشکانین را داشت تنها نقطه مثبت عزیمت پیکان به آن سوی آمریکای لاتین بود.

به این ترتیب پیکان به دلیل عدم راهیابی به جمع ما چهار تیم برتر دنیا باید راه طول و طویل دو شبانه روزی را نرفته برگردد.

متاسفانه علی رغم اعلام شبکه ورزش مبنی بر پخش مستقیم بازی بیدار مانده بودند موفق به تماشای مسابقه نشدند بنابراین نمی شود درباره کیفیت نمایش خودروسازان مقابل تیم پر افتخار اروپا اضهار نظر دقیقی انجام داد.

امین اسماعیل‌نژاد و ماتی کازیسکی با کسب 23 امتیاز به صورت مشترک عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آوردند.

در پایان دومین روز مرحله مقدماتی تیم پروجا و سادا کروزیرو با یک برد و سه امتیاز در گروه نخست مسابقات در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و تیم‌ والی رناتا در جایگاه سوم قرار گرفت تا به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.

در گروه دوم نیز تیم‌های ترنتینو و ایتامبه میناس با یک برد و سه امتیاز در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی قطعی شد.

در این گروه تیم پیکان تهران با پذیرش دو شکست برابر حریفان در جایگاه سوم جدول گروه قرار گرفت و به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در سومین و آخرین روز دور مقدماتی دو دیدار برگزار می‌شود که جدال تیم‌ها برای صدرنشینی در دو گروه مسابقات خواهد بود و برنامه این بازی‌ها به وقت تهران به قرار زیر است:

شنبه 19 آذر

ایتامبه میناس برزیل – ترنتینو ایتالیا، ساعت 45 دقیقه بامداد

سادا کروزیرو برزیل – پروجا ایتالیا، ساعت سه و 45 دقیقه

نویسنده: جمشید حمیدی