پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
اتفاقی آشنا برای اسپانیا

مراکش تاریخ ساز شد!

لاروخا هر سه پنالتی خود را در ضربات از دست داد تا شمال آفریقا برای اولین بار به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

بررسی مسابقه مراکش پس از مهار اعصاب خود در ضربات پنالتی در حالی که اسپانیا اعصاب خود را از دست داد، برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال راه یافت.
دروازه بان یاسین بونو پس از 120 دقیقه بدون گل نقش مهمی ایفا کرد و پنالتی های کارلوس سولر و سرخیو بوسکتس را پس از ضربه پابلو سارابیا به تیرک دروازه مهار کرد.

عبدالحمید صابیری و حکیم زیچ گل های خود را به ثمر رساندند اما بدر بنون توسط اونای سیمون خنثی شد، به این معنی که مراکش باید لحظه ای بیشتر صبر می کرد تا پیروزی خود را تایید کند و در نهایت وقتی اشرف حکیمی مهاجم مراکش دروازه اسپانیا را نشانه گرفت، جشن صعود به پا شد.

این یک داستان آشنا برای اسپانیا بود، که مالکیت توپ را در اختیار داشت اما تلاش کرد تا موقعیت های زیادی را به دست آورد. در واقع، آنها تنها یک تلاش در نیمه اول داشتند که کمترین تعداد شوت آنها در یک بازی جام جهانی از سال 1966 بود. توپ به دست مارکو آسنسیو افتاد، که در پشت خط دفاعی قرار گرفت اما ضربه خود را از بالای دروازه راهی بیرون زمین کرد.
مراکش هوشمندانه اسپانیا را تحت فشار قرار داد و سه موقعیت خوب داشت که واضح ترین آنها ضربه سر آزاد برای نایف آگورد بود که با اختلاف کمی دروازه را از دست داد. این مسابقه تا چند دقیقه پایانی زمان عادی پرتنش و فشرده ادامه داشت، که در آن بونو یک ضربه ایستگاهی را از دنی اولمو دفع کرد و عبده عزلزولی تقریباً سیمون را در اختیار داشت.

فیلمنامه مشابهی در وقت اضافه دنبال شد که مراکش دو موقعیت باشکوه دیگر داشت که هر دو به ولید چدیرا افتاد. ابتدا بازیکن تعویضی نتوانست ضربه خود را دفع کند و توسط آیمریک لاپورته از زمین خارج شد، سپس او موفق شد به سمت دروازه شلیک کند اما با پای راست سیمون خنثی شد. لحظه کلیدی سارابیا تعویضی تقریباً با ضربه آخر شانس با شکوهی برای پیروزی در این مسابقه داشت. توپ در فاصله چند سانتی متری دروازه به سمت او افتاد، اما از زاویه ای دشوار، او به تیرک دور برخورد کرد. به مراکش این حس را داد که شب شب آنهاست و همینطور ثابت شد. آمار کلیدی اسپانیا سه رقابت مهم اخیر خود را در ضربات پنالتی حذف کرده است، با شکست به روسیه در جام جهانی 2018 و ایتالیا در یوفا یورو 2020.
بازیکن برتر مسابقه: یاسین بونو (مراکش)...

منبع: فیفا

مترجم: هستی رفیعی