جمعه دهم فروردین ماه
جام جهانی در روز های آتی

هشت تیم، هشت دلیل برای باور

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در ابتکاری جالب نگاهی گذرا به تیم های صعود کننده انداخته است و طی آن نوشت: هشت بازیکن یک چهارم نهایی در آرزوی سر دست بلند کردن جام هستند که می خوانید.

آرژانتین

ستاره های جدید در کنار طلسم در اوج بازی او ظهور می کنند لیونل مسی در این سال‌ ها لحظات جادویی جام جهانی را خلق کرده است و حتی توپ طلای آدیداس را در سال 2014 به دست آورده است. آرژانتین حال انتظارات بزرگی از مسی دارد. چیزی که شاید برای هواداران آلبی سلسته دلگرم‌کننده‌ تر و غافلگیر کننده‌ تر باشد، او از طیف قهرمانان غیرمنتظره‌ای است که در کنار طلسم‌ هایشان ظاهر شده‌اند، مانند الکسیس مک آلیستر، انزو فرناندز و جولیان آلوارز که با شکست در بازی افتتاحیه مقابل عربستان سعودی، به بهترین شکل ممکن ظاهر شدند.

برزیل

تیم در خطر واقعی برزیل یک حمله کار آمد با یک نوک نیزه برنده، بعضی ها می گویند از سال 1982 - برزیل در جام جهانی مانند نیمه اول مقابل جمهوری کره خیره نبوده است. چهار گل فوق ‌العاده که هر کدام مسلماً بهتر از گل قبلی بودند، برای یک ترکیب هجومی چیده شده بودند که به سبک واقعاً تماشایی بازی می‌کردند.
ریچارلیسون، برگزیدگان پیش از مسابقات نیز به نظر می‌رسند شماره 9 را که از زمانی که رونالدو کفش‌هایش را آویزان کرده بود، به پایش کرده بود. به نظر می رسد که خود O Fenômeno نیز چنین فکری می کند.

او می گوید: من کاری انجام دادم که شما الهام بخش شما باشم.

 کرواسی

ستاره های جدید از نماد های همیشه سبز پشتیبانی می کنند با توجه به اینکه لوکامودریچ همچنان در حال تلاش است و ایوان پریشیچ با اهدافی حیاتی ظاهر می شود، ممکن است این یک کپی از تیمی باشد که به فینال 2018 رسیده است و اگر این درست باشد، چیز بدی نیست!
نسل جدیدی از ستارگان واترینی را برای بهتر شدن در قطر تقویت می کنند. مارکو لیواجا تاکنون در خط حمله تاثیرگذار بوده است، در حالی که جوسکو گواردیول پس از ستایش به عنوان بهترین مدافع میانی جهان توسط زلاتکو دالیچ، توجه سوپر باشگاه های سراسر اروپا را به خود جلب می کند.
کروات ها حتی یک متخصص جدید در مهار پنالتی پیدا کرده اند و دومینیک لیواکوویچ در دیدار مقابل ژاپن ثابت کرد که جانشین شایسته قهرمان سال 2018 دانیجل سوباسیچ است.

انگلستان

اگرچه انگلیس در سال 2018 سوم شد، آنها در این دوره به شدت به دو منبع هدف متکی بودند. البته یکی از آنها هری کین، برنده کفش طلای مسابقات آدیداس بود. هیچ تیمی در روسیه گل های بیشتری از موقعیت های توپ مرده به ثمر نرسانده است، با 9 گل از 12 گل سه شیرها ناشی از آن موقعیت ها بود.
فوروارد های سریع و تیم گرت ساوتگیت بهترین گلزنان مسابقات هستند، اما با ضربات ایستگاهی که به سختی مشخص می شود و کین فقط یک بار گل زده است. خلاقیت سه شیرها در بازی باز، و تنوع گلزنان تا کنون در مجموع هفت شیر باعث دلگرمی دوستداران این ورزش است که شاید تمام آن سال‌ های آسیب دیده از سال 1966 ممکن است بالاخره به پایان برسد.

فرانسه

امباپه باشکوه و تفنگدارهای دیگر تیم دیدیه دشان چهار سال پیش در حالی که کیلیان امباپه تنها در ضربات درخشان خیره کننده بود و اولیویه ژیرو که در تمام مدت موفق به گلزنی نشد، قهرمان جام جهانی شد. در قطر، اولین بازی خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است تا جرقه مقایسه با بزرگان تمام دوران را برانگیزد، در حالی که دومی توانسته امتیاز گلزنی خود را در سه گل به ثمر برساند. عثمان دمبله با دو پاس گل، به نظر می رسد که یکی دیگر از مکمل های تاثیرگذار در فرمول قهرمانی باشد.
به خصوص امباپه با 5 گل و دو پاس گل، به نظر می رسد که در این جام جهانی نقش آفرین برجسته باشد و همانطور که در گذشته با افرادی مانند گارینچا در سال 1962 و دیگو مارادونا در سال 1986 دیده‌ایم، یک فرد درخشان اغلب می‌تواند بین قهرمانان و قهرمانان تفاوت ایجاد کند.

مراکش

روحیه و استحکام در بهترین دفاع جام جهانی قطر 2022، آنها بدون شک گروه های شگفت انگیز مسابقات هستند. اما شیرهای اطلس هیچ شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارند؟
اما همانطور که تاریخ به طور قاطع نشان داده تیمی که قوی ترین دفاع را داشته است که وقتی راند های حذفی  به اصطلاح گندم را از کاه جدا می کنند. با توجه به اینکه مراکش قبلاً بلژیک و کرواسی به ترتیب گلزنان و نایب قهرمانان سال 2018 را کنار گذاشته است و همین کار را با اسپانیا انجام داده است، حذف کامل آنها شجاعانه و احتمالاً احمقانه خواهد بود!

هلند

روباهی پیر با نقشه ای آشنا در سال 2014، لوئیس فن خال در ضربات پنالتی فینال با یکی از کم استعداد ترین تیم های هلندی در تاریخ تا حد زیادی درخشان ظاهر شده اند باید دید آیا نارنجی پوشان می توانند تاریخ درخشان فوتبال زمان کرایف را تکرار کنند؟

پرتغال

بدون شک درست است که از یک مسابقه می توان نتیجه گیری های زیادی گرفت. با این حال، شکست 6-1 پرتغال از سوئیس در مرحله یک شانزدهم نهایی که در داخل کشور به عنوان بهترین نمایش آنها در جام جهانی در تمام دوران توصیف شد به نظر می رسید که از یک دوره جدید و هیجان انگیز را برای A Seleção das Quinas نوید می داد.
پرتغالی‌ها که برای مدت طولانی به دور خورشید بزرگ فوتبالشان کریستیانو رونالدو می‌چرخند، با بازی بدون طلسم طولانی باز هم چشم به رونالدو دارند البته جانشین او یعنی گونکالو راموس، تا این جای کار هت تریک کرد، ژائو فلیکس از بهترین بازی خود برای پرتغال لذت برد و برناردو سیلوا در نقش مرکزی بسیار عالی عمل کرد.
اما اگر همه اینها نشانه اتفاقات آینده است، دیگر تیم های قطر باید واقعاً نگران باشند.

منبع: فیفا

مترجم: هستی رفیعی