جمعه دهم فروردین ماه
داور زن ایرانی نامزد قضاوت در جام جهانی

قربانی: قطر آزمون بزرگ داوران خانم بود

درحالی که جهان فوتبال حضور سه داور زن را در جام جهانی قطر به عنوان پدیده و نگرشی تازه می نگردند بد نیست بدانیم که بانوانی حضور دارند که در آستانه میادین بین المللی حضور دارند.

گلاره ناظمی را که به خوبی به یاد داریم او جام جهانی فوتسال آقایان را قضاوت کرد و حالا صحبت از بانویی دیگر به نام مهسا قربانی است. داور ارشد بین المللی فوتبال که در جمع کاندیدا های قضاوت جام جهانی فوتبال قرار دارد.

وی در گفت و گو با البرز ورزشی می گوید: سه بانویی که در جام جهانی قطر داوری کرده اند آزمون های متعدد فیفا را پشت سر گذاشته اند تا موفق شده اند اعتماد آنها را جلب کنند. با اینکه من با اینکه داو یوشیمی یاماشیتا ژاپنی  جام ملت آسیا را قضاوت کرده ام و با دو بانوی دیگر در سمینار های فیفا شرکت کرده ام و با اینکه به توانمندی های این داوران اعتقاد دارم اما معتقدم که جام جهانی قطر آزمونی بزرگ برای داور های زن جهان محسوب می شود.

مهسا قربانی که در فهرست داوران نامزد قضاوت در جام جهانی بانوان قرار دارد می گوید: به لحاظ فنی این آمادگی را دارم که در مهمترین رویداد فوتبال حضور پیدا کنم و با اینکه فدراسیون فوتبال من و آقای فغانی را تایید کرده است ولی بعید می بینم این اتفاق مهم برای من رقم بخورد چرا که در نامه فیفا به طور شفاف اعلام شده است که شرط مهم حضور داوران زن در مسابقات جام جهانی قضاوت در بخش آقایان است که در کشور ما هنوز این بستر فراهم نشده است. علی ایحال منتظر فرصت می مانم تا شاید چنین افتخاری نصیب بنده به عنوان بانوی یک بانوی ایرانی شوم.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب